- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Google Pixel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
így van, ezért is tetszik a stylus 1, normális kezelésű kompakt lesz végre. tulajdonképpen az egyetlen bajom vele az árán kívül, hogy elkapatott az oly az új vf-4 keresővel, rohadt nagy kár, hogy nem azt tették rá. de amióta a fuji x-e1 keresőjébe belenéztem, végképp elvesztem...
-
hegyimorc
senior tag
Ha megengedhetted magadnak a 25-öst és 12-est, akkor szerintem nyugodtan megteheted, hogy megveszed ami tetszik, és használat közben döntöd el, hogy megy vagy marad.
A 25-ös kb nálam is olyan mint nálad, de nem tudnám pontosan megfogalmazni, hogy miért szerettem meg szinte azonnal. (Azt viszont biztosan tudom, hogy nem tesztábrák és grafikonok befolyásoltak.
)
Nagyon sok apróság van ami egy obi mellett vagy ellen szól. Hiába szeretném a 9-18-at már csak a mérete miatt is, ahányszor a gépre teszem, anyázok a lock gomb miatt. ( Csak azért nem adom el, mert úgy is baromi ritkán használom.)
Szóval szerintem szarni a grafikonokra, meg kell venni, ki kell próbálni, adni neki egy kis időt, hogy megszerettesse magát és ha nem akkor el lehet adni (könnyen lehet, hogy anyagi veszteség nélkül, ha meg pár ezresbe belekerül, akkor ennyi volt a próba ára)
A FujiX100 hiába tetszett annyira, nem bírtam egyetlenként megszeretni. A Pana20-at is mindenki dícséri, de engem idegesített a hangja, meg a fókuszgyűrűje ami olyan volt mintha homokkal lenne tele. (Szerencsére, mert ha megtartom sosem lett volna 25-ös helyette)
-
most nem pont azt csinálod, amiről mondjuk hifiben azt mondanád, hogy nem szabad?
amúgy szerintem, ha nagylátó, akkor igenis számolni kell a 12-32-vel, pláne, hogy az még mást is tud a 12 mm-en felül. azt viszont, hogy kell-e nagylátó, neked kell tudnod. a 14-140 mellé például biztosan nem vennék azért a pár képért, akkor inkább egy előtét, oszt legfeljebb nem lesz saroktól sarokig éles. de nekem elég az ekv. 28 mm is, tudom, hogy ma már nem divat, de ha elég jól elrendezi az ember a dolgokat, nagyot húz a perspektíván az is.
egyébként egyre több olyan cucc van, ami kéne és kész. mindegyik másért. például gm1 kit. vagy gx7 + 14-140. vagy nikon 1 aw1 + 10-100. vagy fuji x-e1 + 18-55. vagy stylus 1. stb.
-
Gondwana
addikt
Látom, szép lassan más is eljut oda, ahova én: amit nem lehet 35mm-en lefotózni, azt minek. Röviden iksszázess.
(Jó, persze, rákészülősre nekem itt a GH1 + 14x0.75mm + 45mm + 135mm tilt, meg az EOS1v+16-35 meg a céges 7D+11-200 3 üvegből, de a proktológus meg az érsebész se szereti hazavinni a munkáját, újabban sokszor már én se,) -
MrChris
nagyúr
engem ez a trükközés nem zavarna úgy is rawban lövök. Ha em5-öm lenne...
Jobban ki tudnám használni a meggyarapodott OM szettem. -
.mf
veterán
"az em5 sem kapott utolag, pedig az ujabb masina. enelkul en nem is ertem, hogy lehet manualozni kicsit is dinamikusabb temat."
Nehezen?
De szerintem nem lehetetlen, csak alacsonyabb lesz a siker-arány.
Pár helyen azt hallottam, hogy az E-M5-ből valamelyik kreatív szűrőkkel elő lehet csalogatni egy emulált focus peakinget? Ezt itt próbálta már valaki? [link] [link]
-
sebgutkopf
őstag
Az a bajom vele, hogy ez már nem 24-70, hanem rövidebb és nem az a fényerő, amit a 24-70-ek adni szoktak. Ilyen tendenciával legközelebb jön a 24-55, a 24-50 .... a végén meg a 24-28?
Ugyanaz a bajom vele, mint a 6,3-as végű obikkal. A klasszikus értékeken még tovább spórolva a kis különbségre hivatkoznak. -
Gondwana
addikt
(Te sem érted a gazdasági konstrukciót: kell neki a normális üveg is, de mivel EU-n kívüli lakhelyű, az EU-határon bemutatja a magyar vámosnak, hogy amit vett, kivitte az EU-ból, a szerb oldalon meg jól eldugja, hogy nehogy vámot fizettessenek rá, és akkor 180 napja van rá, hogy visszamenjen az üzletbe, ahol visszakapja pár jó használt üveg árát egyben, cashben, amit mingyárt vihet elkölteni apróhirdetések alapján. Lásd még Mehrwertsteuer. Ehhez képest egy Gen.I. G 20 f/1.7 kb. 12.000-rel drágább így, mint használttan, és továbbra is kérdéses, hogy a 200km-re érvényes garancia mit ér. Így vettem én is X100s-t 1000€ alatt közvetlenül megjelenéskor, nesze nektek EU...
)
-
Itt van mellettem egy 2002-es, lassan 12 éves Apogee MiniDAC, aminek kellően bonyolult a nyákja, bonyolult az elektronikája, több célprocesszorral stb. Évek óta alig volt kikapcsolva, mert mert lassan melegszik, én meg türelmetlen vagyok, ha zenét akarok hallgatni. A szomszéd szobában egy 2004-es gép (idióta Celeron D) megy évek óta 0-24-ben. Megvan még a 2000-es Olympus C3030-am is. Minden oké.
Egy fényképezőgépnek egy-két évtizedet alapvetően ki kell bírnia, nem professzionális használat mellett az idő 90-99%-át a polcon töltik. Persze lehet hibás darab köztük, ami idővel megdöglik, de ez nem lehet sorozatos. Az elektronikában egyedüli problémás dolog a szenzor lehet, ott elképzelhető gebasz, de egyelőre nem sok jel utal erre még a régi dslreknél sem.
-
tacto
aktív tag
Detto a nagynenemnek vasarolt Olympus kiskompakt, meg 2001-ben vettem magamnak. Szigoruan az en peldamat emlitve, sem a Nikon D50-rol, sem a D2h-mrol nem mondhatom el ugyanezt. Ez nem mervado, csak szemelyes tapasztalat. Egyik ismert fotomuszeresz praxisaban meg tenykent kezelt tapasztalas. Fene tudja.
-
.mf
veterán
Talán nem minden esetre húzható rá ez a séma.
Pl. az E-M5-re sem, szvsz. Nincs közvetlen utódja - jött ki azóta újabb és jobb az E-M1 személyében (a szebb már nem biztos, hogy illik rá), s érkezik majd alá egy kisebb, olcsóbb, butított váz - amiben pont az egyik, ha nem a legfőbb erényét, a vázstabiját nyirbálják meg. Amit ez a váz nyújt, az alapján még mindig kurrens.
Másrészt, nem csak azt kell nézni, hogy mi a legújabb-legszebb, hanem azt is, hogy mire van szükség. Ha az új ezekben nem nyújt semmivel se jobbat, akkor lehet, hogy a régebbi, olcsóbb is ugyanolyan jó.2. A kérdező már eleve nem megjelenéskor, hanem most venné meg, bő másfél évvel a megjelenése után. Azt ugyan nem írta, hogy hol, de ha itthon, itt most nem éppen érdemes. Még mindig a megjelenéskori árán van. Ellenben pl. Angliában már elkezdett esni, onnan már most is megrendelheti a kitet Mo-ra szállítással 620-640 GBP-ért. De ha továbbra is itt venné, hamarosan már talán beindulhat itt is az áresés. Azért egy ~60-100k-s különbség már szvsz meggondolandó.
A 3. már csak én vagyok: nekem például sok hobbim van, amik elég rendesen tudják vinni a pénzt. Ha egyikről se szeretnék lemondani, mindegyiknél határokat és költségvetéseket kell meghúznom, illetve végiggondolnom, hogy indokolt-e, van-e értelme túllépni egyes kitűzött határokat. Esetemben most éppen nincs, mert úgy igazából csak jövő januárban fogom használni a gépet és lenne szükségem az új képességeire; addig pedig még van időm várni, pl. a Boxing Day Sales és egyéb Karácsony utáni vagy január eleji kiárusításokra.
Btw: jók azok a Mallorcai képek, s exif alapján úgy láttam, hogy döntő többségüket a 14-150-essel készítetted. Miért adod mégis el? Nekem bőven elég élesnek tűnnek (igaz eléggé le is voltak rekeszelve, f7.1-11-ig)
Praktikusak ezek a szuperzoomok utazásra, nappalra, csak azt sajnálom, hogy nem 12-ről kezdődnek és nem időjárás-állóak. Emiatt gondolkodom csak a 12-50-es kitben, mivel a 12-40-esen kívül az az egyetlen időjárás-álló univerzális obi. -
Lassú Víz
addikt
Egyetértek.
Többször volt, hogy megvettem valami alig olcsóbbat mondván, hogy egy szolgáltatásra úgysincs szükségem. Aztán elkezdtem használni és jött a
. Meg a vágyakozás. Csakhogy a pénz nagy része már el volt költve...
Ha ehhez még hozzáveszem, hogy a pro szegmens kameráinak kezelhetősége mennyivel jobb mint ami alattuk van és, hogy 3-4 évente frissülnek, akkor egy pro eszköz birtokában a kütyümánia sem tud annyira elhatalmasodni. Szerencsémre más rendszer teljesen hidegen hagy.
-
b.vr
őstag
"de ne akarjatok mar meggyozni, hogy mi nekem a jo"
??? Hogy Neked mi a jó arról szerintem senki sem szeretett volna meggyőzni, de én aztán biztosan nem.
Én mindössze annyit állítok hogy a "szenzorban? nagyobb jobb... (majdnem) mindig" és a "teljes rendszert kell nézni", azok _összeegyeztethetetlen_ állítások, és szerintem az utóbbi az igaz. Pont ugyanannyi értelme (értelmetlensége) van ömagában a szenzort számonkérni mint önmagában az objektívet. (ennyi erővel azt is mondhattad vola az RX10-re hogy tök jó a szenzor, csak miért nem fix 1.4-et tud az obi. Sőt, 0.7-et. Sőt stb.)
De nem ragozom tovább mert ezek szerint nem nagyon megy át a mondanivaló... -
b.vr
őstag
(#35440) b.vr: "ki mondta, hogy nem a rendszert kell nezni " íhát a folytatásból az derül ki hogy Te mondtad és Te mondod...
Parcinak volt egy kérdése: "magyarázd már el nekem légyszi, hogy végre megértsem, hogy egy nem cserélhető objektíves gépnél miért fontos pont az ff szenzor? (a kérdés egyébként cserélhető obis gépekre is aktuális, de bridge-nél aztán végképp)" és arra próbáltam rámutatni hogy téves válasz hogy a "szenzorban? nagyobb jobb... (majdnem) mindig." , mert nincs értelme önmagában a szenzort nézni (és minősíteni) hanem csak az obival _együtt_ És pont egy bridge-nél, ahol a "ráforrasztott" obi miatt elválaszhtatalan rendszert képez a szenzor + az obi, nem értelmes számon kérni önmagában a szenzort. Ha FF lapka lenne benne (sőt, ha akár csak m43), de még közel ilyen tudású objektívet sem tudnának "ráragasztani", főleg nem ekkora méretben, akkor is "inkább legyen FF"? Ez nem jó irány, mert nem a szenzorral fényképezel, hanem a rendszerrel.
Ez az RX10 teljesen rendben van, teljesen jó párosítás az a szenzor és az az obi. Én speciel nem szeretem a bridge-eket, de ez én vagyok.
-
én sem azt mondtam, hogy a sony rx10 a szívem csücske, csak próbáltam érzékeltetni, hogy mennyire irreális elvárás ugyanezt ff lapkával akarni. persze, 28-70-nel az ff gép is lehet kisebb is, csak hát részemről százszor inkább egy bitang üveg kisebb lapkával, mint fordítva.
-
hát, oké, csak ugye az van, hogy ott a sony rx10, a rajta lévő obi pedig, ha csak 1 fé-nyit növelsz a szenzoron (azaz kétszer akkora felületű szenzort nézünk), akkor már úgy néz ki, hogy panasonic 12-32/2,8 + 35-100/2,8. máris nem olyan nagy az a sony. és akkor most nézzünk meg egy jó minőségű 24-200/2,8 zoomot ff szenzorra. még mindig kell az ff?
a dinamikás részt meg sem hallottam, az új 24 mp-es sony dinamikában kb. mindent agyonver, de igazából a 16 mp-es sony lapka óta perverz a dinamikaátfogás már. iso 6400-nál már elhúz a ff lapka, na bumm.
-
b.vr
őstag
Egy csudát.
Mindig a _rendszert_ kell nézni.
A FF-nek az az előnye hogy nagy választékban vannak rá _relatíve_ fényerős üvegek. A "relatíve" fontos, mert (nyilván a filmes örökség miatt) a FF vált "A" sztenderdé, mindent ehhez egyszerű viszonyítani.Ha emberi áron (de akár csak annyira drágán, mint a nekik pont _mindenben_ megfelelő FF ekvivalensek) burjánzanának a minőségi natív m43 üvegek, pl. 25/0.9 és (főleg ha megtartaná a képminőségét) annyiba lenne mint egy 50/1.8 - kit érdekelne a FF?
Ugyanez 42/0.9-ben, stb, stb.Most ez a fent leírtak abszolut sci-fi kategória (mielőtt valaki véletlenül komolyan venné) - de ami a lényeg, hogy gazdasági okokból sci-fi, mert amúgy semmi _fizikai_ akadálya nincs hogy ilyen üvegek lehetnének.
(mint ahogy persze vannak is, a Voigtlanderek, csak AF nélkül, és hát természetesen méregdrágán)Ellenben a FF üvegek _mérete_ meg nem csökkenthető (mint ahogy nyilván a m43 üvegeké sem, egy bizonyos határ alá. Csak épp az a határ jóval kisebb.
Szóval ezért gondolom hogy _önmagában_ nincs értelme a szenzort nézni, hanem csak egészként a teljes rendszert. -
b.vr
őstag
Ezt már korábban egyszer kérdeztem (én a 35-100nál néztem hogy mennyivel olcsóbb) hogy ez pontosan mit jelent? Nem tudom az amazon.de mennyire ellenőrzi partnereit, de ez nem valami trükközős szürkeimportos homályzónában járkálás? Ezekhez vajon van normális számla meg garancia?
-
scarabaeus
őstag
-
b.vr
őstag
"en itt mar inkabb kacsingatnek a ff fele"
Hát igen, itt már kezd összecsúszni az ár-tartomány, viszont más legalább ilyen fontos szempont miatt ez a dolog bonyolultabb (legalábbis számomra mindenképpen)
Először is, ez a két obi (pana 12-35, oly 12-40), mindkettő nagyon rendben van! Persze drágák, sőt nagyon drágák, de sokkal, szerintem _nagyon_ sokkal racionálisabbak mint mondjuk az oly 12/2 800 euro nagyságrendben (bár most asszem épp akciózzák, így már "csak" 700), vagy épp a 75/1.8, 950-1000 euróért (pedig ez az utóbbi mindig is bortasztóan tetszett, de hát egyelőre még nem 100 dollárossal gyújtok rá a kubai szivarra, és a józan eszem még tudja hogy ez az obi kb. szinte hasonló luxus
)
Ráadásul ezek az obik (legalábbis számomra biztosan nem) nem válthatóak ki FF-re áttéréssel. Elsőre mindig csábítóan hangzik az "engem inkább nem érdekel a méret", de amikor legutóbb ez szóba került még idéztem is amikor RabiMiki blogján hoztam ezt szóba, az óriási Nikon 16-35 kapcsán, szembeállítva a kis Oly 9-18-at - és hát a legelső dolog amitől megvált az pont a 16-35 volt, le is írta hogy a mérete, tömege miatt szenvedés volt. És a 9-18 pont olyan ami városban (is) szinte mindig nálam van, és a kis mérete miatt büntetlenül nálam is lehet, és szintén az összesített kis terjedelem miatt, több más m43 obi társaságában. Ez az amire FF-en esélyem sem lenne. És mivel ez nekem fontos, így általános használatra nekem eszembe sem jut a FF.
(Persze ha valaki meg képes albumot fotóz mondjuk az esti Prágáról, Budapestről, stb, akkor nyilván megéri cipekedni, mert dinamikában, és fényerős obikkal zajban is, büntetően jó képminőséget fog nyerni. Szóval ez nyilván személy- és szituáció-függő hogy kinek mikor mi mit ér meg, pénzben is, macerában is)Ezzel szemben ami tényleg drága, az az E-M1. Viszont (a világklasszis stabi mellett, ami az e-m5 óta persze nem újdonság) van benne hatalmas raw-buffer, gyors sorozat, és kiemelt szempontból egy kiválóan működő hibrid AF (a FF Nex a példa hogy ez mekkora érték) Hát az megintcsak személyre szabott hogy ezek kinek mennyire fontosak (nekem eléggé) és hogy mennyit ér meg (de hát ugye a pénz mindig a legkevesebb
)
És itt jön amit tegnap már írtam, hogy _ha_ valaki szeretne fényerős alapzoomot (én pl szeretnék), és elfogadja hogy ez sehol sem olcsó, m43-on konkrétan mindkettő 1000 euro, akkor viszont "kit"ben az e-m1-gyel lejön 300 euro, azaz mintha a váz nem 1500 lenne hanem 1200. Az pedig szerintem már közelít a kimondottan fair árhoz (egy D7100 ugyan most már "csak" 900 euro, viszont komolyan lehet érvelni hogy a fentebb sorolt funkciók megérik a többlet árat) -
FEDman
addikt
Már a Oly 12/2 fix obival való eseted is kísértetiesen hasonlít valamire, már tényleg csak az hiányzik, hogy rendszert válts és bele vágj egy FF Nikonba..
Csak aztán nehogy az legyen a vége, hogy tele lesz a tököd az egésszel és végül eladsz mindent és csak egy kompaktot hagysz meg és inkább elmész futni fotózás helyett.
-
Mercutio_
félisten
Nagylátón inkább a fényerő és az ebből eredő alacsonyabb ISO így jobb képminőség az előnye az F2-nek. meg amennyire rémlik a 12-es épp a látószög miatt nem tud akkora döbbenetet okozni még ha éles is mint mondjuk egy 45-ös.
Ha van fény, vagy a szenzor jól bírja a magas ISO-t akkor praktikusabb persze a 9-18 vagy az új 12-32 -
FEDman
addikt
Mióta csak a fotózás létezik azóta minden formátumban a képátlóból számolják az alap objektívet.
Persze ehhez képest mindig is voltak eltérések +/- irányban. Viszont csak azért az 50mm-t kikiáltani A nagybetűs alap obinak, mert kisfilmen az volt a legelterjedtebb az minimum csúsztatás.
Egyrészt, mert a megszokáson és a nagy elterjedtségén túl ennek semmi alapja, másrészt meg azért a kisfilm csak egy a sok formátum közül. Ráadásul az iagzi klasszikusok jellemzőn a 24x36 formátum felett keresendők. Ott meg már egyáltalán nem meglepő ha egy alap obi tényleg szinte egyezik a képátlóval.
Itt van például ez a 6x6-os Hasselblad 80/2,8-as alap objektívvel.
Ha most gyorsan kiszámolod a képátlót akkor hamar ki fog derülni, hogy itt ugyanúgy egy hajszállal a képátló alatt van ez az alap objektív, pont mint nálunk a Lumix 20-as esetében.
Végül ha nem hinnél nekem, hogy ez ebben a rendszerben egy alap objektív, akkor itt egy hivatalos Zeiss dokumentum amiben bizony pont arra hivatkoznak, hogy ez nagyjából fedi a képátlót és ezért ez egy standard objektív.
-
-
.mf
veterán
Kinek mi -- nekem inkább az övön, oldal hordott megoldás jött be, max egy félvállas pánttal rá lehet segíteni, ha nehéz lenne. De szerencsére ezek az obik nem nehezek, a gép meg általában a nyakamban van.
Hátizsák nem esik kézre: ha kell belőle valami, macera levenni, letenni (ha van hova) vagy előre fordítani, kinyitni és kikeresni belőle, ami kell. De ami még rosszabb tud lenni: trópuson megőrülsz tőle, úgy melegít és úgy aláizzadsz; motoron meg cibálja a menetszél. Emellett még baromi nagy is.Fém vs műanyag vállheveder karabíner és karika: nevezheted személyes heppnek is, de én nem bízok bennük. Egy műanyag karabíner, ami, hogy nyisson-zárjon, vékonyított, de közben teherviselő elem? Szakadt már el a hátamon drága és jó minőségű hangszertok vastag műanyag kapcsa pár év normál hordástól, még jó, hogy nem esett le...
Amúgy nem tudom, hogy egy fém karabíner hogyan okozna kárt... ellenben egy elszakadt-eltört műanyagot tudom...Parci / Thom Hogan kapcsán, hiszen nála is folyton előkerül: időnként mérlegelem az opciókat, hogy tényleg biztosan az E-M5-e a legjobb választás számomra, és ilyenkor előkerül a Fuji is, s azok közül is az X-E2. Ránézésre meg papíron van benne minden jó: mirrorless, APS-C, EVF, kiváló szenzor, hibrid AF már végre elfogadható sebességgel, jó jpg, sok tárcsa-gomb testreszabhatóság, pompás üveg. (Formára mondjuk nem jön be, ahogy az E-P5 sem). Időnként elgondolkozok rajta, hogy miért is nem. Kb egy árban van az E-M5-tel a kit, s ennek a 18-55 f2.8-4 obija fényévekkel jobb. Elég lenne a fényerős kitobi, egy telezoom valamint egy még fényerősebb fix (35 f1.4) gyenge fényhez, így még nem is olyan drága a rendszer...
Aztán elkezdem olvasni a review-kat, nézni a képeket, s elmúlik a kedv. Az erőltetetten retrós formát még le lehet nyelni (nagy nehezen), na de záridő-tárcsa? Inkább lenne ISO, de nem lehet átállítani... Be lehet állítani leghosszabb záridőt, amit elérve inkább az ISO-t kezdje el feljebb tolni. Ja nem, be kell. S nem gyútávtól függő, hanem egyetlen fix érték. Kijelző fix és nem érintős. Wifi van, de nem távkiold -- viszont helyette használhatsz mechanikus kábeles kioldót... Állványmenet tökre ki van tolva a szélére az akku- és memkari-ajtó mellé, hogy a legkisebb gyorscsere-talppal se lehessen kinyitni. S rengeteg ilyen kicsi bosszantó apróság. A két telezoom közül pedig a nem horror-árú XC 50-230mmF4.5-6.7 OIS mérete 69.5×111, tömegét oda se merik írni a honlapra, de 375 g...
Szóval: ha nem csak 18-55-tel vagy valamelyik fix-szel használná, hanem mindenesként, folyamatosan, a telezoommal is, szerintem Thom sem rajongana ennyire érte.Ja és még egyet nem értek nála: a m4/3-os fixeknél a "top performers" felsorolásból miért hagyja ki a 25/1.4-est, a rendszer legfényerősebb és egyik legélesebb natív obiját...
Gondwana: kösz a tippet, jó lesz tartalékba, ha a régi kontaktom már nem lenne aktív.
-
sasa134
addikt
köszi
hát a stabi meg az időjárásálló kivitel nagyon csábít. Formailag is jobban bejön mint a Pana - de azt azért látnom kéne élőben mielőtt ítélkezem. Nomeg használtan is jelentősen olcsóbb az Oly - ezt mondjuk nem egészen értem miért van. Most van egy eladó a dslr-forumon, 6000 expo, 580Eur. A GX7-ek bőven 700 fölött mennek.
Mindenesetre megpróbálok még megnézni egyet egy másik boltban, hátha csak nem volt szerencsém.
-
.mf
veterán
Pont ezért linkeltem árgrafikonos oldalt Angliából (nagyobb ország, jobban mozognak az árak), hogy mutassam, hogy nem így van.
GH3, ami drágább az E-M5-nél, megjelenése után egy héttel esett 20%-ot; majd 5 hónap múlva még az akkori árból 25%-ot. Jelenleg megjelenéskori árához képest 45%-kal olcsóbb.
E-M5 kit nem esett megjelenése után, s bár volt egy-két rövid akció kicsit alacsonyabb árral, bő egy évig maradt a megjelenéskori áron. Utána esett alig 20%-ot, és most, bő másfél év után is még csak 21%-kal olcsóbb megjelenéséhez képest.jjeeaahh: nem ő volt a hivatalos esküvőfotós, csak egy vendég. Már ezekkel a képekkel is messze felülmúlja az átlagos násznép női tagjait szvsz.
Gondwana: találkoztál már skótokkal?
Eléggé úgy érzem, hogy nem, mert akkor nem mondanál ilyet. Az egész "skót" dolog totál téves. Ha igazán spór népet akarsz, akkor hollandok. Hogy csak egy példát említsek, ott népszokás, hogyha "meghívnak" valahova étterembe, akkor fizeted a saját fogyasztásod.
-
-
EFT
tag
Utolsó mondatoddal teljes mértékben egyet értek. Azzal viszont kiegészíteném, hogy ha a zoomokat nézzük az mft még mindig le van maradva az APS-C rendszerhez képest. Mikor lesz mft-re Tamron 17-50/2.8 olcsó és jó fényerős zoom vagy akár egy Sigma 17-70/2.8-4? A Sigma 18-35/1.8-ról nem is beszélve (igen, tudom, az nagy és nehéz
Kihozta az Olympus a 12-50/3.5-6.3-at, ami a maga nemében nem rossz, de mégsem ugyanaz, mint a fentiek. Fixekben tényleg jó a rendszer, de ha zoomról van szó, akkor a kitobik és a k.drága 2.8-as rendszerobik között én nagyon várnék valami igényes és nem túlzottan elszállt árú alternatívát.
-
b.vr
őstag
-
b.vr
őstag
"a ff rendszer, az apsc viszont sehogy sem az igazi, ha vki fixekkel akar operalni."
igen, a Nikon eléggé elhanyagolta a kimondottan DX-re fejlesztett objektíveket, és ennek legnyilvánvalóbb hiánya elsősorban a (fényerős) nagylátószögű fixek, másodsorban pedig a relatíve fényerős (dx-en f4) zoomok (természetesen moderált fizikai méretekkel).
[link] -
Freddy76
addikt
Ellenben van apsc-re is olcsó és jó nagylátó zoom (sigma 10-20, ekv. 15-30), olcsóbbak a makrók, ott a sok 3rd party gyártó, van fényerős zoom elérhető áron (nikonra pl. a Tamron 17-50/2.8 bestbuy), de ha nikonra motoros vázat veszel (d7000, d90 is az), akkor ott a 24/2.8d, vagy éppen a 85/1.8d portréra... Az okés, hogy csak a fixeket nézve igaz, amit írtál, de ha beleveszed a zoom-okat is, már amott az előny.
-
rbalint88
addikt
Én szerencsére hifinél elég gyorsan lejöttem a szerről, bringánál is egy darab közlekedősre redukálódott a flotta, autóból tudom, hogy szopni fogok még eleget (kell egy cabrio és egy Porsche 911). Fotónál meg megvan a buzéria, de kezelhető mértékben. Tudom, hogy mi lenne az álomszett (GX7 és fixsor, 14-140), de teljesen elégedett vagyok a jelenlegi felszerelésemmel is, szerencsére
-
Freddy76
addikt
-
.mf
veterán
Elsősorban a nagy fényereje és az ekv. 50 mm mivolta miatt érdekel, a pengeélesség már csak hab a tortán, ha csak annyira lenne éles, mint a 20-as, az se zavarna (észre se venném). Nem vagyok az a túlzottan pixelkukkolós fajta. Meg szvsz, a legtöbb m4/3-os obi megfelelő körülmények között, csak képernyőn ránézésre és nem extra méretben nyomtatva vagy kinagyítva pixelkukkolva, egész éles képeket tud készíteni.
Pl itt ez a kép (inkább linkelem, hogy a ph motor meg ne szekszuálja). Hozzávalók:
- E-PL3, elég koros 12 Mpix szenzor
- Oly 40-150, nem élességéről híres
- Cullmann 250 állvány, alsó szegmens pipaszár-lábai is teljesen nyitva, miközben ekv. 200 és 1.3s volt az expo. Állványos topikban hülyét kapnának tőle.
- ISO-200, f8 -- így azért már ez is tud.
- itt a testvére, 66 / ekv. 132, ehhez tartozó legnagyobb rekesz = f4.6, auto-ISO 800, 1/8s. Így persze maszatol."a 20as elo temaknal nem a legszerencsesebb, kicsit gyilkolja a temat."
Ezt hogyan érted?
schawo: ha nem aktív, az jó hír
arn #34472: mit is mondtál az előbb pixelbubulásról?
A különbség hajszálak. Jobban teljesítenek ebben a tesztben, mint a 45/1.8-as, de attól még az is egy jó obi továbbra is. Meg simán lehet két darab közötti minőségi szórás is.
gorgo:
Tél van, ráérek. Tegnap már vettem egy csellót szülinapi ajándékomnak, fotoaparattal most már maradok a hátsómon a Karácsonyi leárazásokig. A kit ára ma is esett 20 fontot, beindul az már hamarosan. Remélem
Tudom, ez az én egyik keresztem: túl sokat gondolkozok, mérlegelek. Overthinking, over-analyzing separates the body from the mind.
Meg Karácsony utánra is már van bevásárlólistám, amikor január végén elutazok. Samyang 7.5, Pana 12-32, PanaLajka 25 és Oly 45 (ha addig nem vennék), az is szép baleset lesz.Jelenlegi túraobik nálam kérdőjelesek. Egy 40-150-esem már úgyis van, a 14-140 II-ért 500 font csak a nem-cserélgetés kényelméért, hátnemistudom. A 40-150-est is főleg 85-ig, ritkán 100-120-ig használom, s a többi obim mellett így sincs sokat a vázon. Ha 12-től 80-100-ig lenne a tartomány, már jobban tetszene -- ezért is sajnálkoztam anno, hogy az E-M5 kitobija 12-50 és nem 12-60, mint a nem-mikro.
S valószínűleg különben se tudnék belenyugodni az "egyetlen obi" dologba: ha csak egy obival indultam el, olyan még nem volt, hogy ne gondoltam volna, hogy "kár, hogy az vagy amaz a másik nincs nálam, x feladatra jobb lenne"Ez a jó a m4/3-ban, hogy a kis méretüknek és tömegüknek köszönhetően ezt túlzott büntetés nélkül meg is tehetem
-
gorgo
őstag
szimplán AF sebességben agyonveri. Ezért kéne. Meg mert 25-ös mellett kihasználatlan a 20-as. Amúgy elég hasonlók tudásra (kivéve, hogy kicsit irreál árban mérik a 17-et
)
mf: ne tökölj, a 14-140 csak 265g és lássuk be, túraobinak első osztályú! Egy használt mintaboltos em5 amin van 1.5/2 év gari (ilyet úgyis kapni) hozzá félmarkolat, és nyomás akárhová! Sokkal szerencsésebb helyzetben vagy mint Parci, aki olyat akar, ami (még) nincs! Amit te akarsz, olyan van, és nagyon tuti kombó! Nekem is lesz, idő kérdése. Az vele a baj, hogy még nincs ez az obi használtan...
-
gorgo
őstag
Igen szomorú, hogy uccsó helyen kullog a fixek között a 17/1.8-as oly. Bár így is jó. Az az első fix, amelyikkel az em5 faszául fókuszált, nem keresgélt oda-vissza, megvolt elsőre és ott ahol kell. Nem is értem, hogy miért, de nem is érdekel. Baromira megtetszett! Anno volt lehetőségem elcserélni a 20-ast 17-esre, bár megtettem volna (itt most nem a 20-ast húzom le)...
-
-
b.vr
őstag
A túraobin ez csak a nagylátó végen igaz, és mint fentebb írtam, én azt olvastam hogy egyébként is ajánlatos 1-2 stoppot szűkíteni, de hát amúgy ezzel visszajutottunk oda hogy engem meggyőzött a csúcs-zoomok által kapott fix nagy fényerő és jó képminőség (további extraként pedig az időjárás-állóság), de természetesen elfogadom hogy számodra ezek nincsenek arányban a felárral.
-
b.vr
őstag
"sotetbe szerintem necces a 2.8"
Önmagában kevés lenne, de a Panák beépített stabija elvileg több mint 3 FÉ-t megfog, az Oly 5 tengelyese meg még ennél is többet, szóval ahol eddig stabi nélkül (a 45/1.8ról nem is beszélve) a 25/1.4-el elvoltam ott ezek is nagyon jók lesznek, ennél szélesebb gyútávon meg pláne. Persze most statikus, városi fotókról beszélek. Attól még (amiért mindig mondom hogy a méretbeli előny a rendszert tekintve jön ki) a fixek bent lehetnek a hátizsákban, bármikor elővehetők ha valamiért szükséges, vagy ha valahová beülünk hát az a 25ösnek nagyon fekszik, de általános használatra én nagyon szeretnék majd ezekből az állandó nagy fényerejű zoomokból. Persze nem kérdés hogy ezek piszok drágák.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged