Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Kovy81 #31621 üzenetére

    Legrosszabb esetben, ha tennél belső gumit, azzal felfújhatnád, de még úgyis hajlamos lehet félrecsúszott formában megtapadni a köpeny. Meg úgy elvesztenéd a tömlőmentes konstrukció lehetséges előnyeit, bár nem biztos, hogy feltűnő lenne. De ha már van benne géles defekttömítő, ahhoz nem illik a belső egyáltalán, tehát ez inkább úgy, hogy új köpeny + belső.

    Amit én raktam fel CST köpenyt, szintén nagyon szoros illeszkedésű (tömlőmentes szerelésre is alkalmas, feltételezem), de belsővel csináltam és hintőporos síkosítással. Láttam, hogy kicsit kajlán áll, megtapadt, minden erőlködés dacára, ezt mutatja a pereménél egy jelzővonal. Próbáltam visszaengedni a nyomást, igazgatni, majd megjárattam úton is, hogy jobban a helyére menjen, utána fújtam fel rendesen.

    Vagy szoktak használni mosószeres / szappanos vizet, illetve gumiszerelő zsír is létezik, de az inkább vállalkozóknak gazdaságos.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kovy81 #31621 üzenetére

    Tubeless gumit nulláról felfújni házilag nem triviális. :R Pont azért, mert a nyomás rakja helyre, de amíg nincs a helyén nem épül fel a nyomás. Ha van kompresszorod, az fél siker. Egyrészt vedd ki a szeleptűt, hogy megfelelő mennyiségű levegő tudjon majd bemenni (a szökés ellenére is legyen elég túlnyomás), másrészt húzz a kerék körül körbe egy racsnis hevedert: ha legalább annyira rászorul, hogy kevesebb levegő szökik, elkezd megfeszülni a gumi, amitől még jobban rászorul, végül a helyére ugrik, nyertél. Egyetlen probléma, hogy az autógumikkal ellentétben a felnin nincs olyan perem kialakítva, ami ezután (erősen) a helyén tartsa, szóval ha megint nullára enged, hajlamos elmozdulni, és kezdheted elölről. Ha nagyjából fent maradt, az szuper, rakd vissza a szeleptűt, és próbáld meg újra, utána már megtartja a nyomást, lejöhet a heveder, végül be lehet állítani az előírt nyomásra. :K

    Szerk: a külsőt meggyilkolni a szerelés közben úgy lehet, ha gumiszerelő vassal túl erősen feszegeted, miközben "csak" a felni belső részén lévő árokba kellene rakni, és kézzel lejön, illetve felmegy. (A szerszám csak segítség. Ja és a felni peremét sem érdemes vele össze baszkurálni, mert utána nem feltétlen tömít. Ilyenkor egy kis peremtömítő segíthet... :R)

Új hozzászólás Aktív témák