Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz wwenigma #28595 üzenetére

    (#28209)-es hozzászólásban Dr. Szilikát belinkelt egy jó kis tanulmányt.

    batteryuniversity.com : Hogyan lehet meghosszabbítani a lítium-alapú akkumulátorok életét
    https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries

    Ők teljesen más következtetésre jutottak, mint amit te állítasz.
    Szerintük rengeteget jelent mennyire van lemerítve az akku.
    Pl. azt vizsgálták, hány töltési ciklusra képesek legalább 70%-os degradáció eléréséig.
    100%-os lemerítés 600 ciklus
    80%-os lemerítés 900 ciklus
    60%-os lemerítés 1500 ciklus
    40%-os lemerítés 3000 ciklus
    20%-os lemerítés 9000 ciklus

    Maradjunk az alapoknál, a telefonokban más jellegű Lítium akkumulátor van, mint a járművekben. Telefonoknál, laptopoknál a fő szempont: minél kisebb térfogaton férjen el a legtöbb töltöttség. Járművek akkujai más jellegű terhelést kapnak. És lényegesen többre van szükség belőlük, így fajlagosan olcsóbbak kell, hogy legyenek.

    Az élettartam kímélés szempontjából annyiban egyet értek, ha valaki nagyjából betartja azt a szabályt, hogy feleslegesen nem meríti állandóan le a roller akkuját, és nem tölti mindig tele, akkor az akkumulátor valószínűleg túl fogja élni a rollert. Nem lesz jelentős degradáció, mechanikailag előbb megy tönkre a roller.

    ----
    Táblázat adatait figyelembe véve, egy 20 km hatótávú roller esetében
    600 db teljes ciklus (100%-os merítés) az 12.000 km.
    900 × 80%-os merítés (20km×0,8) = 14.400 km.
    1500 × 60%-os merítés (20km×0,6) = 18.000 km.
    3000 × 40%-os merítés (20km×0,4) = 24.000 km.
    Látványosan nő a megtehető távolság, ha nincs teljesen merítve a roller.

    Valójában a végső számokat meg kellene még szorozni 0,85-tel. Mert a végén már csak a 70%-os kapacitás marad. 0,85 pedig a 100% és 70% között van félúton. Így 12.000-ből 10.200 km lesz, 24.000-ből 20.400 km. Lényegen nem sokat változtat.

  • Rowon

    nagyúr

    válasz wwenigma #28595 üzenetére

    Aham. Ezek szerint a BMW gyárban is mindenki hülye, mert az i3 csak 80%-ig engedi feltölteni az akkut.

    Tudsz linkelni egy tanulmányt, ami az állításodat alátámasztja? Én éppenséggel tudok: [link] Ez éppen elektromos autók akkumulátorának az élettartam kitolásáról szól, ahol a szerző megjegyzi, hogy igen, a 80-20 szabályt érdemes betartani, ez mellett energiát is takarít meg vele az üzembentartó.

    Sőt, van egy még érdekesebb is, ahol az illető maximum 50%-ig ajánlja lemeríteni az ilyen típusú akkukat: [link] Szóval inkább 80-50 szabálynak jobban elférne. Plusz, ami a gyors öregedés szempontjából is érdekes az az, hogy mennyit van gyorstöltve.

    Egy másik cikkben 80-40 szabályra hivatkoznak: [link]

    Szóval a véleményem az, hogy ebben a vitában csípőből próbálsz tüzelni, fegyver nélkül, ami éppenséggel nem gond, de nem kéne egyből azt írni a másiknak, hogy ez vagy az hülyeség, mert te sem tudtál eddig semmi konkrétumot felhozni.

    Egy dolgot aláírok, hogy különbség lehet a mobiltelefonok, az elektromos autók és az e-rollerek akkumulátorainak felépítése és működése között, de ha már a mobiltelefonnál is a 80-20-at ajánlják, ugyanúgy, ahogy az autóknál is, akkor valami hasonlóság csak lehet a technológiák között.

Új hozzászólás Aktív témák