Hirdetés
- Snapdragon 695 és 120 Hz-es kijelző a Motorola G34-ben
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Yettel topik
- Magisk
- Garmin topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
saril
senior tag
válasz
Thunderzolee #13806 üzenetére
Azért ne legyél befosva, ha emlékszel a kétütemű motorokat is ki akarták tiltani, aztán olyan kevés maradt forgalomban hogy mai napig használhatják az emberek, pl: trabant
Másik beszélgetnek itt már évek olyat hogy euro 4 alatt nem lehet majd használni az autokat, azóta is beszéd téma maradt semmi több, szerintem nem lesz ebből semmi még évekig, ha meg mégis lesz akkor címkenyomtatóval nyomtatok egy xxx wattos felíratot amit ráragasztok a rolleromra és veszek még egy fékkart amit felszerelek de nem lesz bekötve és ennyi... ez magyarország... -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #13806 üzenetére
Ez nem a facebook! Ez egy szakmai fórum. Értelmes gondolkodással előrébb lennél, minthogy a magyar politikusokat hibáztatod olyan esetben, ha valami nem az elképzelésed alapján történik.
A jogszabályok jelentős része korlátozó intézkedés, és azok általában válaszreakciók konkrét problémára.
Mivel az EU része vagyunk, így "kénytelenek vagyunk" átvenni az EU-s jogszabályokat. Lokális szinten lehetőség van némileg eltérni tőle (lásd az általad is említett szigorú németek előírások).
Konkrétan ez már többször is be lett linkelve: "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről"
Még nincs (hazai) konkrétan e-rollerekre írt szabály, ezért a némileg hasonló elektromos kerékpárokból lehetne kiindulni. I. fejezet, 2. cikk, h pontja: "a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;"Mint korábban említettem, a problémákból indulnak ki. És nem azt tekintik alapvető problémának, hogy egy 15 kg-os roller nem képes egy 120 kg-os embert 20%-os emelkedőn 20 km/h sebességgel felvinni, hanem hogy sík terepen, a jellemző közlekedési körülmények között kerékpárúton milyen eszközöket engedjenek össze.
Az e-roller mikromobilitási eszköz, és jellemző városi körülmények között a 25 km/h sebesség limit teljesen racionális érték. Más célra talán más eszköz lenne a megfelelő választás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest