Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
modeller #9444 üzenetére
Na pont ezen problémák miatt nem szeretem a hüvelykujjas gázkart...
A félmarkolatost ott fogod hozzá* a kormányhoz, ahol akarod, pl. félgázon.
Egy mozdulattal vissza tudod engedni nullába, ha kell: te vagy a tempomat.*: nyilván fogni kell, de érzésre ugyanaz, mintha csak a kormányt fognád.
Nem igényel extra erőfeszítést (szerintem a legbiztonságosabb megoldás).Biztos nem hekkelnék tempomatot az S1-be, ha nem lenne eleve benne.
Gyakorlatilag csak nyélgáz fixálásra volt alkalmas. Egyszerűen nem tudtad
elég precízen adott álláson tartani a gázkart, aktiváláshoz szükséges ideig.
Amit szeretnél, azt pont nem lehet megcsinálni vele (±1 km/h meg ilyenek).Ha nagyon hosszú túrákat mennék (eddig 30-40 km fölé nem mentem), és
nagyon sok kiváló bicikliút lenne közben, akkor talán igen, használnám. De
a napi közlekedésben több hátrányát éreztem, mint előnyét. Van amúgy az
eBike vezérlőmőn is tempomat funkció, de kényelmesen-elérhetetlen helyre
raktam a kapcsolóját, így csak 1-2x poénból használtam. Vicc, hogy ugye a
gázkart is fogni kell, de még nyúljak ki a gombig. Tudom, ez az én hibám.Mindenesetre 3 opciót látok: gázkar csere, vezérlő csere, szoftver hekkelés.
A gázkar jelet hamisító hardvert nem látom plauzibilisnek, elég sz*r lenne a
debuggolást az árokparton kezdeni, miután egyszer beragadt a gázkar. -
DigitXT
félisten
válasz
modeller #9440 üzenetére
Hát ha valami, akkor pont az ilyen házibarkács tempomat lenne életveszélyes,
főleg, ha még a fékezést se venné figyelembe... Elméletileg ezt a vezérlők úgy
tudják lekezelni, hogy a fékezésnek prioritása van, tehát hiába nyomod a gázt,
ha fékjelet érzékel, akkor átkapcsol fékezési módba. Viszont további veszélye,
hogy ezután ha elengeded a féket, nem gurulni kezd, hanem húzni maxon: tök
kiszámíthatatlan lenne... feltéve, hogy tényleg azt szimulálja ez a házibarkács
elektronika, mintha nyomnád neki! A gyári megoldás nem így működik tudja ő,
hogy elengedted, a vezérlő hajt tovább, amíg nem adsz rá megint nulláról. Oké
hogy ez hosszú szakaszokon kényelmes, de valójában egy pluszfeladat, hogy
még erre is figyelni kell, hogy fékezés/kigurulás előtt adjál egy "gázfröccsöt"...Maradjunk annyiban, hogy nekem volt tempomatom, de kikezeltettem... Főleg,
miután Booster GT magasságokba és fölé tuningoltam az S1-et: nem hiányzik.
(Ha 25-ös korlátos módban mész, annak oka van szerintem, mit tartson rajta?)Ui: 0 start akkor lehet veszélyes, ha nagyon hülye a felhasználó, és csak úgy
nyomkodja a gázt a roller mellett állva: láttam már ilyet, talán csináltam is, de
amúgy nem szeretem ezt a lökdössük, aztán egyszer csak elkapja feeling-et.
(Bird esetén pl. volt, hogy elég komolyan rá kellett hajtani, mire elindult: vicc.) -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9430 üzenetére
Nekem a hüvelykujjas gáz sem a barátom... Eredetileg az volt az S1-en, ami
addig nem is volt baj, amíg digitálisan kellett vezetni, ám ahogy nőtt az ereje,
annál inkább felmerült, hogy nem csak a nyélgáz, meg a nulla létezik LOL.Szóval az adagolhatóságban, így vezetési élményben nekem a félmarkolatos
gázkar nyert: a teli markolat megint csak nem jó, mert a motorkerékpárokkal
ellentétben itt erősen kapaszkodsz is a kormányba, ez ismét kinyírja a finom
mozdulatokat, különösen, de nem kizárólagosan a kisebb, stabil gáz tartását.Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy hüvelykujjas gázzal max. fokozaton
hogyan lehet kényelmesen lépésben gurulni, rángatás, bizonytalanság nélkül.
(Tudom, erre vannak az előre definiált módok, ám S1-en kényelmetlen ezeket
menet közben kapcsolgatni. Blinkee-n van rá dedikált kapcsoló, az működik.) -
DigitXT
félisten
A történelmi hűség kedvéért, én úgy emlékszem, hogy nem az "ember"
volt idézőjelben, hanem a férfi: ettől még persze érezheti sértve magát
az, akinek a férfiasságát kérdőjelezi meg ez a vicc, s bár nem én írtam,
én kérek elnézést. (A fekvenyomós kérdésem is arra vonatkozott, hogy
azért aki edzésben van*, még maradhat? Az se egy jó hozzáállás, hogy
én vagyok a normális engem igazol a BMI: mindenki más zsírmalac.)
*: rám ez pont nem igaz, de "fénykoromban" (haha!) simán lábtolóztam
300 kg-mal. Lehet, hogy az esésemnél épp ez mentette meg a térdem?
(A quadriceps kapott egy bazi nagy ütést, de az ízület már nem ért le...)A további feszkózást oldandó, mindenkinek ajánlom a Végtelen háború
idevágó jelenetét, ahol Drax szerint Thor nem csávó, hanem férfi.
Nyilván a fordítókon is sok múlik, de ez így jött ki: eredetiben dude/manHa angolul írod idézőjelben a férfit, könnyen lehet félreérteni, hogy mire
vonatkozik a vicc, de magyarul szerintem eléggé izzadság-szagú dolog. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9422 üzenetére
Itt az aprón találtam egy FLJ C11/T11 vázat, magában, akku nélkül:
mondom ezt nekem találták ki.Végre nagy pneumatikus kerekek,
bowdenes tárcsafékkel, mi kell még? Ja hogy motor előre is.Mondom ezt úgy, hogy alapvetően szerettem a tuning S1-et, hiszen
amíg szét nem tört, az utóbbi napokban hibamentesen szuperált.Az volt a gebasz, hogy teszteltem az FLJ-t (az S1 akkujáról hajtva),
és az 1200W kerék nagyon rázta a kasztnit a levegőben... Így nem
jó, ki kell centrírozni... Na ez van még folyamatban. (Meg persze a
dupla motoros átalakítás: nem nagy wasistdas, mivel szerencsére
tök ugyanakkora kereket használtak eredetileg is, mint a motoros.)Vettem egy eBike vezérlőt (ami az S1-nél bevált), csak nagyobbat.
Más kérdés, hogy ez fizikailag is baromi nagy, nem igazán fér el...
Pedig nem is bődületesen erős, ilyen 1500W névleg, és 75A max.:
remélem, ha sikerül összelegózni legalább megbízható lesz így.Nagyjából ennyi. Az akkut be akarom gyömöszölni a taposóba, és
inkább a vezérlő megy a kormányra, mivel az jóval könnyebb cucc.
Nálad mi van a táskában? Nekem vezérlő, volt, az új nem fér be.Szerk: na jó, egy időben kiegészítő akku is lakott benne, kb. 10s4p
nagyságrendig teljesen jó ez a Wildman... Nagyobbra nem igazán.Szerk 2: a végén lehet, hogy annyiba fog fájni, mint ha megvettem
volna gyárilag, de az elvenné az építés örömét... És úgy is dobtam
volna ki a gyári gázkart, mert nekem nem jön be ez a mutatóujjas. -
DigitXT
félisten
Az a baj, hogy ez még mindig a roller topik... Ha vki beírja, hogy 97 kg
alá kellene teljesítmény, akkor annyi alá keres. Pont az a lényeg, hogy
sem úgy nem kell megítélni, hogy kövér, fogyjon le (BMI meg minden),
sem úgy, hogy azért basszuk le, mert edzett... Tök nem érdekes itt az
átlagember, ha vki saját maga alá keres vasat, ahhoz kellene ajánlani.
Nem az átlagembernek, nem átlag magyarnak, nem átlag kínainak.Ui: a magam részéről a háziorvossal vitatkoztam a témában...
Jött nekem a BMI-vel, mondtam hogy edzek, de csak legyintett, hogy
"mind ezt mondják".Viszont akkor pl. heti hatszor jártam terembe.
(Ennek ellenére nem lettem testépítő, szóval végülis csak lett később
elhízás belőle, ami sokakat sújt, de hát ez van: én se leszek fiatalabb.)Ellenberger biztosan nem akarok megint 67 kg lenni, mivel akkor már
izom se maradna. Soha nem jön rám a 20 éves gatyám? Na és...
Ha nem visz fel a roller az emelkedőn x km/h-val, nem kezdek sírni.
(Hanem rakok bele még egy motort, meg egy tuning vezérlőt, hehe.)
-
DigitXT
félisten
Na, és amikor 97,5 kg vagy, mert edzettél rendesen, de vadidegenek
a fórumon osztják az észt, hogy BMI, meg fogyjál le? Maradjunk ON
topik, azaz ha teljesítmény kérdés van, tessék számolni. (A fizika az
fizika, a roller meg roller, az OFF topik az OFF topik. Értelmetlen, na.) -
DigitXT
félisten
Milyen akkut keresel pontosan? Nálam van egy rakat 36V-os,
6Ah-tól 14Ah-ig, különböző formában, méretben. (12s nincs...
Ha kell, építhetek, de csak 2000-es fos kínai celláim vannak...
Elvileg lehetne lőni vmi komolyabbat 500 Ft/db áron: az 24K.)Szerk: lényegében a feszültség számít, a kapacitás változhat:
egy 10s5p (50 db cella) kicsit harmatos 12500mAh-nak, mert
az annyit tesz, hogy csak 2500mAh/cella. Ehhez képest lehet
egy 10s4p is nagyobb kapacitású, 40 db 3500mAh cellából...
Nekem egy ilyen (is) van, viszonylag kompakt = táskába elfér.Kínából nagyon (!) meg kell nézni, mit veszel, ordas nagyokat
kamuznak: csak olyat szabad megvenni, amiről tudod milyen
cellákból áll, és/vagy teszteredmények igazolják a kapacitást.Szerk2: különösen nagy kapacitású (21700 méretű) cellákból
simán lehet jó egy 10s3p pakk is, ha csak ~12Ah a cél... -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #9405 üzenetére
Köszi, tudásról esetemben még nem beszélhetünk, de sejtettem, hogy
nem biztos, hogy egészséges hosszú távon kW-okat átvinni tyúkbélen.
Többek közt onnan sejtettem, hogy a folyamatosan 1000W-ot teljesítő
eredetileg 350W-os motor kábele rendesen melegedett az út végére.Most egy névleg 1200W-os motorom van (a párja a héten érkezik), így
annak nem lehet gond (elvileg) a folyamatos 1200W. De csúcsban, ha
3600-at fog berángatni, esetleg okozhat problémát: meglátjuk mi lesz!
Rövid ideig kutya kötelessége elviselni a túlhajtást, hosszú távon nem. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #9403 üzenetére
Abszolút ideje volt, azért is vettem, mert nem bíztam igazán a vázban...
Teszem hozzá, hogy az utóbbi időben már összeállt*, közel 3000 km is
belement, napi szinten jártam vele munkába (~30 km/nap), az 5A töltő
bent volt a cégnél, itthon már nem is töltöttem, erős volt és stabil, tette
a dolgát. Kicsit csörgött-zörgött persze: a pneumatikus gumi hiányzott.*: nem tudom, mennyire lehetett még Kugoo S1-nek nevezni? Akárki is
próbálta, sokkal komolyabbnak érezte az eredeti konstrukciónál...Ui: éppenséggel lehetne a rollerezés eleje (belépő/olcsó roller) és vége
is (feladja az ember, mert összetöri magát): én pont egy ilyen embertől
vettem olcsón egy alig használt S1-et, ô ott befejezte a roller témát...Én azért még megépítem ezt az "FLJ T11"-et, aztán meglátjuk...
-
DigitXT
félisten
Megelőzendő a további sárdobálást: az esés oka nem a tempó volt,
hanem anyaghiba, mégpedig elrozsdált a villa, nem látható helyen...
Mindegy, hogy 28-nál (gyári) törik ki, vagy 36-nál: nyilván, ha ütés éri,
nem mindegy, mekkora, de itt erről szó se volt... Az utolsó szó jogán
pedig szeretném tisztázni, hogy a BALESET nem szándékos* dolog:
ha valaki egy "nagy tempóra tervezett" géppel túlvállalja magát, és a
saját hibájából esik, én annak sem mondom, hogy megérdemelte.
Noha, ott a felelősség inkább az övé. Ha viszont műszaki hiba miatt
esik, véletlen se gondolnám korrekt dolognak az áldozathibáztatást.*: óvodás csoport mellett 40-nel elszáguldani nyilván felelőtlenség...
Ezt feltételezni viszont egy totál más szituáció alapján: ostobaság.
Nyilván azt láthattuk, hogy mindenki magából indul ki. Szerencsére a
rollerrel való közlekedés nem jelent közösség vállalást mindenkivel...
(Meglehet, hogy a villamosvezetőnek igaza volt: értékelte emberünk.)Amúgy csúszós úton is el lehet menni kerítésbe csapódás nélkül...
Ui: a múltkori balesetnél padka ütötte ki a szar hegesztést, kb. 10-15
km/h tempónál. De nyilván megérdemeltem azt is, mert tuning roller! -
DigitXT
félisten
Én azóta amúgy vettem egy hegesztőt, és csináltam egy "javítást".
Nem lett szép, mivel csak gyakoroltam a dolgot, de nem tört volna
el így, az ziher... Sajnos amin gyakoroltam, annak a kerék befogója
már szar volt, így azt nem próbálhattam ki, de nagyobb összegben
mernék rá fogadni, hogy bírta volna a strapát. Sajnos vannak ilyen,
mondjuk úgy rosszabbul sikerült konstrukciók, kínaiak képesek így
összetaknyolni, AS szabvány szerint (Ahogy Sikerül). Ijesztő...
Ha megnézzük, mi tartotta eredetileg azt a négyszöget... nem sok! -
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #9365 üzenetére
Igen, én raktam bele egy féket is, amivel a gyári 20 méter (!) fékút
lerövidült 6.5 méterre. Hány óvodás is fér el 14 méteren? Naugye.Mikor is csúszott neked 2 sávot a rollered? Óvatosságból kiszállt
alólad, vagy hogy? És akkor miért vereted a Hármashatár hegyről
lefelé 55-57 km/h-val, tudván, hogy a féked ettől megég?! Amikor
a lejtő alján meg meg kéne állni, akkor nem lesz fékhatás... És Te
akarsz engem kioktatni? Álszent szar duma, de folytasd csak... -
DigitXT
félisten
válasz
laskr99 #9362 üzenetére
A no comment után nem szokták ám folytatni: azért no comment...
De amúgy nem csalódtam, Te múltkor is olyan együttérző voltál.
(Remélem, hogy soha nem esel el az OX-eddel, ám ha egyszer mégis,
lehet, hogy lesz majd fórumtárs, aki majd kioktat, mit basztál el épp?)Ui: nyilván fingod nincs, hogyan közlekedem... És lelassítok-e szembe
szűken érkező biciklisek miatt, vagy a sétáló gyalogosok mögött nem
a vakszerencsére bízva, mint egyes őrültek, akiknek néha nem adja ki.36 km/h-ban mi a sok? 50 a megengedett, hehe. Ja, hogy a váz szar?!
Igen, azért cserélem le... (Nem sokan tuningolták, és mégis tört sokak
alatt, szóval mind ön és közveszélyesek, hogy használták nyugodtan.) -
DigitXT
félisten
Semmi, csak a szokásos. A Kugoo S1 gyári első villája fos:
egyszer már estem így pofára, azóta sisak + protektoring...
Ja és azért bíztam benne (többé-kevésbé), mert ez már az
erősebben hegesztett verzió... Igen az: nem ugyanúgy tört.Mindenesetre befejeztem az S1-ezést, épülget az utódja...
Ui: ha rajtam van a kesztyű+térdvédő, ennyi bajom se lett
volna. Így azért lejött a lazúr itt-ott. Sajnos a protektoring
is már öreg, kinyúlt az agyag, így csak az első ütéstől véd
(ami persze a semminél jobb, ízület nem sérült legalább).36 km/h-ról fékeztem épp/semmi kátyú: elengedte magát.
Ugye ilyenkor leszúr az eleje, és jön a gyalogbéka póz. (Jó,
hogy nem akkor történt, amikor kiszaladtam a boltba ma.) -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9354 üzenetére
Én most úgy 5kW-ra tervezek lőni, aztán meglátjuk, mi sül ki belőle...
Lesz picit nagyobb kerék, ám alapvetően nem száguldozni akarok.
(Teljesen igazad van amúgy, hogy 50-60-hoz sem kellene a hatalmas
teljesítmény, de mondjuk, hogy minden körülmények közt tudja igen.)Ui: 80/65-6? Nekem 80/60-6 lesz, ám mivel terepmintás, cserélem én
is olyanra...(Szvsz aszfaltra nem kell, hogy bütykös legyen a gumi.)
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9351 üzenetére
hogy lehet érvényesülni egy ilyen "rakétával"
Amikor kipróbáltam az előző Dualtronját, "épp csak 6 kW"-ot vettem ki az
akkuból nyélre, de kb. 50 méteres gumicsíkot húzott az első kerék úgy is,
magyarán, ha kanyarban nyelezed, akkorát fetrengsz, hogy öröm nézni.Nyilván ez is egy "szakma", biztosan meg lehet vele tanulni közlekedni.
Érvényesülni? Nagyjából a közúton, sávot foglalva az autók közt, máshova
nem sok értelme van ekkora teljesítménynek. Bicikliút? Járda? Felejtős.
Nyilván visszafogva a lovakat azért bicikliúton el lehet szöttyögni, de ennyi.folyamatosan 50-60km/h fölött használjon egy rollert
Én ezt simán el tudom képzelni, hiszen én pl. munkába járok*, s ahol épp
az út engedi, ott a 40-es utazót tartom... Amikor lemegyek a közútra, oda
simán jó lenne az az 50-60. Úgy talán nem akarnának feleslegesen előzni.fölötte már azért benne van a pakliba valami gebasz..
Alatta is. Gondolom ismeretlen helyen nem kell látatlanban megereszteni,
de ahol kis túlzással az összes kátyú előre köszön, ott már beleférhet.*: ergo nem a tájat nézegetem, hanem haladok hatékonyan, és "olcsón"...
Lehet, hogy ha nagyobb kereket kap a vas, meglesz a közúton az 50-60? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9348 üzenetére
Pontosan kell allitani
Na, akkor volt értelme, hogy leírtam a véleményem, mert nekiduráltad magad,
s végre "ma is tanultam valamit" rovat lett belőle félmondatos ellentmondások,
azaz a másik hülyének nézése helyett... Így van értelme beszélgetni...Ui: annyi, hogy B-L-A-C-K felülbecsülte, mit tud kihozni a Thunderből.
Ami
viszont azért vicces, hogy még a legdurvább rollereket hajtók szerint is olyan
lett a masinája, hogy az ember remegve száll le róla. (Nem tudom, hogy egy
ilyen Rion mit tudhat ahhoz képest, és valószínű soha nem is próbálom ki...) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9337 üzenetére
Latom, nagyon szivedre vetted, hogy valamiben nem ertek veled egyet
Ugyan.Egy hangyafasznyit persze zavar, főleg az a része, hogy valójában
aztán ugyanazt állítottad mint én, miszerint 0-100-on nincs rollergumi, ami le
tudná rakni a 25 kW-ot az aszfaltra, hiszen ha lenne, akkor meglenne ~2 mp
alatt a 0-100, de nincs, ám úgy állítod be, mintha egyet nem értés lenne...Linkeltem a HSZ-em, amiben ezt fejtegettem B-L-A-C-K-nek. Lehet, hogy ha
még olvas minket, akkor már reszeli a légterelőket a Thunderre, nemt'om.Gondolom az utolsó előtti bekezdés kerülhette el a figyelmed, ahol azt írom,
hogy aktív leszorítóerő nincs. Emiatt nagy tempónál se fog kelleni több kraft:
lehet, hogy a Rion-on van ilyen, elvégre az "hiperroller", nem munkába járós,
viszont erősen kétlem, hogy a rajta álló pilóta légellenállása olyan faja lenne,
nem esetleg épp elemelné az egész hóbelevancot az aszfaltról mint a vitorla.Azért megnézném, amikor valaki 160-nál kényelmesen álldogál rajta...
Ha van ilyen videó, meg mérnek rajta 1g gyorsulásos 0-100-at a jövőben, azt
kérlek linkeld be, és ígérem megkövetlek! Mint írtam, nekem nem szakmám:
tévedtem én már nagyobbat is a roller motorokkal kapcsolatban korábban. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9335 üzenetére
Gumija válogatja. Van az a kínai szar, ami tényleg megcsúszik nagyon hamar...
És/vagy túl erős volt a masina az emelkedőn felfelé nyélgázon.Mindenesetre
egyik korábbi (és későbbi) gumi sem volt ilyen (a Raptor gumi depláne), viszont
azóta nem szívesen megyek ott nyélgázon. Ezt a szart meg dobtam le izibe.Ui: várjál, várjál, rájöttem: nem is a gumi szar, csak nem volt elég a leszorítóerő! -
DigitXT
félisten
válasz
McNamara #9312 üzenetére
Nekem nagyon nem Pro 2-m van... Egy rém gyenge (6Ah akkus) Kugoo S1-em
volt, névlegesen 350W motorral, ami azért csúcsban berángatta a 15A-t, szóval
nagyjából 540W-ot, de ennyi. Hatótávra alig 15 km-t tudott. Emelkedőn kakukk,
már ha elég nagy emelkedőről volt szó, a végsebesség 26-28 km/h körül alakult.
Más kérdés, hogy miután beszart, a garis vezérlő már 11A-ben limitálta: ~400WÉs hogy ehhez képest mi van benne nagyjából másfél év reszelgetés után?
Akku kapacitás: 6Ah -> 24 Ah (4x)
Akku feszültség: 36V -> 48V (1.3X)
Tárolt energia: 216Wh -> 1152Wh (5.3x)Motor: FWD -> AWD (2x)
Gumi: 200x50 -> 200x60 (1.2x szélességben, sokkal stabilabb vele a roller)
Vezérlő(k): 11A -> 20A (1.8x) + a másik motor kb. 30A (összesen 53A = 4.8x)
Csúcsteljesítmény: 400W -> 2700W (6.75x) kár, hogy anno szétesett az akku
Fék: taposó fék -> dobfék, ill. külön első / hátsó motorfék, akár visszatöltésselStatisztikai adatok
Végsebesség: 26 km/h -> 42 km/h (1.6x)
Hatótávolság: 15 km -> 55 km (3.6x)
Gyorsulás 25 km/h-ra: 25 mp -> 4 mp (16%)
Fékút 25 km/h-ról: 20 m -> 6.5 m (32.5%)
Hegymászás: összehasonlíthatatlanMegjegyzés: természetesen ilyen nagy akku nem fér el, hiszen egy pálcikáról van
szó, ezért a kormányra került egy rohadt nagy doboz, amiben csak az akku lakik,
de tudom még fokozni, mert ugyanekkora dobozba bele lehet rakni egy vezérlőt is.
De nyilván ezt nem fogom már ráaggatni*, eléggé tele van pakolva már így is, lásd:*: lesz új projekt, aminek nem lesz ennyire szénnéhúzás feelingje 2.5kW-tal.
-
DigitXT
félisten
válasz
McNamara #9309 üzenetére
Szerintem ezek az elvárások picit ellentmondásosak. Gondolom azért a Pro2,
mert ár/érték arányba úgy nézed, hogy relatív olcsó, és jó "mindenre is", csak
az a baj, hogy ez nem igaz. Ami kicsi/könnyű, "csak" egy motoros, s pálcika,
tehát nincs benne nagy akku, az nem fog nagy tempóval nagy távra elmenni...A Pro2 egy elterjedt, megbízható roller, A-ból B-be elvisz, de ha 40 km-re kell,
azt biztos nem tudja 35 km/h sebességgel. (Utóbbihoz is már tuningolni kell.)Szerk: definiáljuk, hogy mit jelent, hogy kifog rajta az emelkedő. Ha lassan is,
de felvánszorog, akkor mondhatjuk, hogy megfelel, vagy ott is "repesszen"?
Van olyan emelkedő, amin lábhajtás nélkül egyáltalán nem megy fel egy roller
(kevés a teljesítménye) az mondjuk a végleges, és súlyos "kifogott rajta" eset. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #9303 üzenetére
Nagyon OFF-ba fordul ez a téma, de megnézném, hogy az a "pont normális"
62 kg-os ember mennyivel nyom fekve? Persze, átlagember nem csinál ilyet,
tiszta sor, csak ha már roller teljesítményekről van szó, akkor mi lenne, ha a
témánál maradnánk? Pont nem érdekli a motort a BMI, meg hogy zsírt, vagy
izmot mozgat... Lehetne rajta élőszövet fémvázon, tökmindegy! Azaz ha egy
adott tömegű ember adott hajlásszögű emelkedőn való feljuttatása a kérdés,
akkor nem az az adektvát válasz, hogy fogyjál le, akkor se, ha lenne miből...Elő kell venni a fizikakönyvet, számolni, hogy az adott feladathoz elméletileg
mekkora teljesítmény kell, aztán a motor hatásfoka miatt még rárakni. Pont!
Senkit se érdekelnek életvezetési tanácsok, teljesítményről van szó = matek.De ha már valami, akkor elő lehet venni a klasszikust, amikor a roller tesztbe
az eltekerő bácsika beszól, hogy "aki nem teker, az nem fogy le"... Van neki
igazsága! Ellenberger fingja se lehet arról, hogy adott ember miért rollerezik?
Nem feltétlen lustaságból, nem mindenkinek való a bicikli, és lehet, hogy aki
amúgy elektromos rolleren csapat, heti 5x edz is... csak nem az utcán teszi.Ui: mai pozitív élmény, biciklis a bicikliúton mondta, hogy menjek nyugodtan!
És hozzátette, hogy úgyse tudja azt a tempót... tökre rendes volt tőle, simán
beálltam volna mögé, ha úgy van, de valóban, így, hogy elengedett, elgyorsult
kb. 36 km/h-ra a versenytechnika (merülőben az akku), és többet nem láttam.
De jól esett, hogy nem kioktatni akart, hogy mennyit fogynék, ha tekernék.
(Tényleg elhíztam a lezárások alatt, azóta lement 13 kg, pedig én rollerezek.) -
DigitXT
félisten
Leginkább mérd meg a feszültséget a roller töltő portján, és az alapján lődd be...
(Ha több tűs, akkor külön-külön is ellenőrizd, nincs-e adott pólus még egy másik
tűre is rákötve, mert ha igen, akkor lehet meglepetés! A töltő jó esetben rövidzár
védett, viszont amíg a BMS leold az akku felől addig simán pukkanhat a fém.)
Szerk: csak egy példa, a 3-as típusú XLR csati harmadik tűje elvileg üres, viszont
adott töltőnél ezt összeforrasztották a testtel... Szóval összedugás előtt: mérés! -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9268 üzenetére
nagyobb terhelésre mennyire melegszik
Eeegen, ha így nézzük, akkor lehet értelme. Ahogy a 21700 is egész jó a
18650-hez képest, szóval ha névleg sokkal többet ki lehet belőle venni, az
nem baj: ha felül van méretezve az akku, max. nem használod csutkára.Én még a 60A-t se használom ki, ami a BMS limitje jelenleg, pedig nyilván
jobb rajtot tudna venni a gép, ha a 2x30A 0-ról rendelkezésre állna. (Na jó,
azt azért sejtjük, hogy az első keréken ennek semmi értelme se lenne. Ez
a tömör gumi nem Rion... akkor se, ha a Raptor gumi jobb, a Kugoonál.)
mennyivel nagyobb lenne a kapacitás
Ki kell számolni. Viszont ha vmi új, világmegváltó cucc, akkor biztos drága:
lehet, hogy a vége az, hogy tetszenének a paraméterek, de az ára nem...
Aztán idővel, ha tömeggyártásba kerül, s a sarki fűszeresnél is lesz, jöhet.Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?
Biztos van... Én hosszabb idő után jutottam arra, hogy építeni akarok vmit,
különböző forrásokból tájékozódtam... Ahogy mondják, Google a barátod.De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok.
Lényegében. Kolléga próbálkozott simán forrasztással korábban, de úgy
sajnos hamar tönkre lehet baszarintani a cellákat. (Forrasztani a balance
vezetékeket kell, meg a szabányos (pl. XT60) csatlakozókat.) Célszerű a
ponthegesztő mellé valmi jobb nikkelszalagot is venni, amit adnak hozzá a
kínaiak "ajándékba" az viccnek is rossz... BMS, zsugorfólia, szilikonkábel:
nagyjából ennyi. Hobbiból viszonylag drága, meg nem veszélytelen, de az
élmény, amikor a saját gyártású akkudrohad lehasít alattad az priceless.Ui: és ha pl. kigyullad, akkor is megvan az érzés, hogy igen, én csináltam!
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9274 üzenetére
de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja
Dehogynem: végig erről beszéltem...Ha belegondolunk, hogy alapvetően
közlekedésről van szó a topikban és nem versenyzésről, akkor belátható, hogy
értelmetlen akkora teljesítményre törekedni, ami vezethetetlenné teszi a gépet.
De szerintem itt 120-szal se közlekedik senki, még talán B-L-A-C-K sem.Szerk: mondjuk az nem teljesen világos, hogy mitől lenne jobb a leszorítóereje*
nagy tempónál: olyan a váz kialakítása, vagy mi? Szép meg jó, hogy 22kW kell
a légellenállás legyőzésére 160-nál, meg még emelkedőn is fel tud vánszorogni,
de vajon emelkedőn nagyobb lesz az aszfalt tapadása? Kötve-horgolva hiszem.*: írtam, hogy HA van rajta vmi aero, elképzelhető, de nem úgy néz ki...
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9265 üzenetére
es a vezerlo tud igen komoly (slip korlatozott) kiporgesgatlast
Magyarán nem rakja le a 25kW-ot, hanem leszabályozza magát.
Kezeljük már a helyén a dolgokat: 30 kg az a roller, nem 50, szóval
még annyi vonóerőre sincs szüksége egy 1g-s gyorsuláshoz.
(Nyilván, ahogy nő a sebesség, és a légellenállás, HA van rajta vmi
aero, akkor esetleg kihasználhatja az ennél is nagyobb max. erejét
ellenberger mondjuk az alap* 0-24 km/h mérésen még tuti nem.)
*: ESG táblában ez a legkisebb, sok rolleren mérték. RE90-nél nem.
De egy pillanatra képzeljük el, hogy kijön egy ilyen eredmény, és ez
csak 0.5g. Nyilván fokozható, mert satufékre 1.5g-t lassult a verda,
szóval a gumikban még volt tartalék, de két keréken? Nagyon necc. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9253 üzenetére
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni
Szerintem semmi extrát. Papíron az én pakkom is 210A-rel terhelhető,
de a közelében se vagyok. B-L-A-C-K épített ilyen ugyanilyen 21700-as
cellákból egy jóval nagyobb akkut (10p), de így sem tudja maximumra
kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot...1300W-os töltő kellene ha jól számolom?
Mondjuk rollerhez kicsit overkill lenne akkora teljesítmény.* De amúgy
igen, (sokkal) nagyobb akkuk esetén teljesen általános a sok kW töltő,
ami vagy bedugható otthon, vagy nem, de előbbi esetben kvázi lassú...*: nem túl életszerű, hogy egy óra alatt nulláról kellene maxra tölteni.
Szerk: és ilyenkor már komolyabb probléma a cellák melegedése. -
DigitXT
félisten
válasz
Stylerr #9254 üzenetére
Egyáltalán nem, és nagyon is.
Minden relatív... Pálcikánál a
legnagyobb gond az, hogy nem fér bele nagyobb akku = kívül
kell elhelyezni egy másodikat. Na utóbbi lehet körülményes...
Pénzigény meg annál kisebb, minél inkább magadnak építed.
(Illetve ez se igaz, mert vannak járulékos költségek... Ha csak
1 db akku készül, valószínűleg megéri* kifizetni a hozzáértőt.)*: ha hobbid a barkácsolás, akkor nem biztos. Az priceless.
akkor már 1300W-os töltő kellene
jozsi252: nem feltétlen. Ez a 240W-os töltő is lehet gyors, ha
kisebb pakkra ereszted rá (ez a 24Ah pakk nem a legkisebb). -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9251 üzenetére
Még mindig nagyon kímélő töltésről beszélünk: 0.2C
771mA töltőáram elvileg cellánként, 4000mAh cellák13s6p az akku összesen 24Ah kapacitással.
Szerk: a gyári töltő 1.5A-rel tolta a 6Ah akkut (0.25C)
(Azért írtam, hogy ez csak viszonylag gyors töltő így,
mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9248 üzenetére
Semmi gond, csak a miheztartás végett pontosítottam. Az S1 Pro sokban
különbözik a sima S1-től, egy pár dolgot át is vettek már a sima verzióhoz
is, de a tapasztalat szerint nem mindet: nekem Pro-m sose volt, csak egy
Pro motorom. Ill. egy ideje van a "bontott" Pro-m, amiből még lehet valami
idővel (dupla motoros valami?), de napi használatban nem próbáltam soha.A többlet fogyasztása amúgy olyannyira igaz, hogy ugyanakkora hatótávot
írtak rá gyárilag, mint a sima S1-re, ám 7.5Ah az akkuja a 6Ah-hoz képest.MÁS: ez már töltő! 4.63A-rel már viszonylag gyorstöltőnek mondhatnám.
A végfesztültsége egy kicsit magas, de határértéken belüli. 4.223V/cella
Már amennyire hinni lehet beépített feszmérőknek, hogy 54.9V a max. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9246 üzenetére
Kevered az S1 Pro-t a sima S1-gyel...
Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
Az a sima S1-et érinti (teszem hozzá, sajnos)!mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy
Megint csak a sima S1 megy "kemény gumin".S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
Soha nem volt. A sima S1 volt ilyen, az elején.
A mai napig ezt írja a címkéjük persze, LOL.Szerk: 15A gyári vezérlőt már sehol se kapsz,
Így ha szeretnél száguldozni, csinálnod kell...
(Ugye ezt 1 db ellenállás cseréje megoldja...)5 mOhm -> 4 mOhm: 11A -> 14A
(Valójában bele tudnak nézni 12-be. Tehát ez
gyakorlatilag 15A vezérlőt jelent: nekem még
volt anno 15A, az meg csak 14-et írt ki max.!)Mondjuk a 15A sem az a letépi a kezed érzés:
3 mOhm, 20A már értékelhető. 2mOhm 30A a
tényleg durva indulás, de úgy hajlamos leégni. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #8782 üzenetére
Végül csak hozzám került a dolog, mert a szerviz (!) a töltőcsati vizsgálata
nélkül akkuhibát állapított meg, és új akkut akart a kollégára melegíteni.
Miközben a töltőcsati korrodált* volt, így a 42V töltőfeszültségből jó ha 7V
átment rajta, amivel értelemszerűen nem lehet semmit sem tölteni, LOL.Értem én, hogy be vannak táblázva, így nincs idő mérésekre, de basszus,
ha még el is adnak egy új akkut, utána megint menne vissza gariba, hogy
"ez sem veszi a töltést". Mindegy... Gyári, tesztelt akkut én sem adtam el
(egyelőre*), cserébe egy működő (és tölthető) roller gurult ki a garázsból.*: még kiderülhet, hogy a kapacitása sem az igazi, így esetleg már sérült,
de akkor érdemes kimérni, ha nagyon sz*r hatótávolság jön ki belőle.Szerk: belinkelhetném megint a motorszerelős videómat (totál aktuális!), de
ugye vmiért a YT korhatárosra tette, pedig eskü nincs benne semmi "extra".
A klasszikus Hitler feldolgozás, értelemszerűen idevágó, saját szöveggel.
(Németül tudókat persze zavarhatja, hogy értik az eredetit, és nem stimmel
a felirat, de szerintem ez a frusztráció még nem ér meg egy 18-as karikát.) -
DigitXT
félisten
Ha szórakozásból gurulsz lassan, szerintem sem életveszélyes dolog.
Nyilván lehet baromi nagy peched, de összességében rendben van ez.Ha viszont az ember nagyobb tempóval csapat, ráadásul nem élvezet,
hanem A-ból B-be eljutás végett, akkor biztonságosabb pár cuccban...
(De osztom, hogy ha kötelező lenne fullra beöltözni, akkor hagynám a
fenébe az egészet, és motorral mennék, mert úgy már az a gyorsabb.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #9201 üzenetére
Igen, abszolút egyetértünk.
Viszont épp azért írtam, hogy "Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű közlekedés mibenlétével." Több, mint 10 éve csináltam az A-jogsit, de a mai napig emlékszem a "Kopasz" néhány frappáns mondatára, pl. arra, hogy azért, mert fel vagy öltözve, még nem kell kiugrani a 7-es busz elé. Na, akik ezt nem értik meg, azoknak ad hamis biztonságérzetet a védőfelszerelés.
Tök jófej oktató volt, sokat köszönhetek neki... Ahogy mondják: fejben dől el.
Azzal is egyet tudok érteni, hogy ha valaki 20-25-tel kóricál, kibírhatja sisak nélkül. Csak nehogy elkottázzon valamit, mert még lassan haladva is nagyon szar, amikor a fejed koppan az aszfalton. Ezt gyerekként is megtapasztaltam, amire mondta az ügyeletes megmondóember, hogy "na ezért kell a sisak". És teljesen igaza volt.
Egyben azt is osztom, hogy ha valaki "túlöltözik" és emiatt a 38-40 fokban gurulva dekoncentráltabbá válik, totál leizzad, nem érzi jól magát, könnyebben kerül bajba!
Nagyon sokáig azt mondtam a motorra is, hogy "nem kell elesni". Ingben jártam a munkahelyemre, kvázinulla védőfelszereléssel* (a kötelező sisakon kívül).
Megúsztam ugyan, mert az első esésemnél protektoros kabátban voltam, viszont maga az esés egy teljesen önhibás szituációból adódott. Ha épp "lengén" vagyok öltözve, és emiatt óvatosabban megyek, tuti nem esek ugyanott, ugyanúgy el...
Szóval igen, az első eséséig az ember még nagyon (túl) magabiztos tud lenni. Utána rájön, hogy nem mindig fogja kiadni, és inkább a tervezett tempóhoz öltözik. Csak egy ON példa: sisakban megyek dolgozni, mert tolom neki 40-nel a (baromi széles) bicikliúton, de az ördög nem alszik. Viszont ha kigurulok vásárolni párszáz méterre, akkor nem viszem a sisakot, és véletlenül sem megyek 40-nel sem.
Minap pl. full beöltöztem, térvédő + kesztyű is, mivel ismeretlen terepre, és elég nagy távra mentem, így jobban éreztem magam. Kényelmetlen volt meg minden, nem is rolleres cuccok voltak, hanem "rendes", motoros, de így láttam jónak... Valójában jobban jártam volna, ha kitolom a motort, azzal gyorsabban lenyomom azt a 30+ km távot, de legalább így nyomhattam egy "tartóstesztet" is...
*: természetesen teljesen kezdőként ennek az ellenkezője, még csizmám is volt.
Meg is szóltak érte, hogy "robogóra csizmaaa"??? Mondom, ha esek, akkor az aszfaltot nem érdekli, mi volt alattam... Ezt elfogadta a sportmotoros kolléga is.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #9198 üzenetére
körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor
Maximálisan osztom a véleményed! Ellenberger, mikor elszáll az összes fék
(G-Booster), vagy kitörik a kerék (Kugoo S1), esetleg a kormányrúd marad
a kezedben (régi Mantis), akkor igen jó lenne, ha az ember épp nem puszta
kézzel, vagy arccal, esetleg "poló-protektoros" bordákkal hárítaná az esést.Nem beszélve előre nem látható kátyúkról (G2 Pro), bokorból kiugró gyalog
csövesről (utóbbiból nem lett esés!), vagy "simán" egy gázolásról (e-Twow):
van olyan, mikor kvázi nem tudsz mit kezdeni, nem tudtál elég defenzív lenni.(A protektor természetesen passzív biztonsági elem, így sokkal jobb dolog,
ha soha nincs rá szükség, és csak "dísznek" hordod, de nem hinném, hogy
hamis biztonságérzeted adna. Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű
közlekedés mibenlétével. Oké, sokan vannak full retardáltak két keréken is,
de azok sajnos akkor is azok lennének, ha van rajtuk sapka, ha nincs.)
Szerk: jozsi252 azt mondja, hogy kellene. Szerintem nem tenné kötelezővé,
ahogy a kerékpáros-országokban is az egyén döntési joga ez: valószínűleg
ott rolleren is lehet bukó nélkül közlekedni.Az első esés után majd vesznek.Régebben amúgy SMKP-ra se volt kötelező lakotton belül. Aztán mégis az
lett. Viszont a mai napig látni postásokat bukó nélkül grasszálni. (A szabály
az szabály, viszont ők meg kifejezetten nem száguldoznak = megértem...
A magam részéről motoron bukó és gerincvédő nélkül soha... Kesztyű és a
többiek néha-néha elmaradnak, de nyilván nem akkor fogok köridőt javítani.
Ha mondjuk versenypályára akarsz felmenni motorral, akkor bizony ott meg
fogják követelni a védőfelszerelést is, és nem hagyják rád a döntést...)
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9197 üzenetére
Hja kérem, a kolléga csak azt felejtette el, hogy járművekről volt szó.
Teljesen más, ha az ember magától fut 30-cal, mintha áll(!), és egyszer
csak kiesik alóla a száguldó vasdarab (és végigszánkózik az aszfalton).Futás közben is lehet nagyot esni, de akkor kontrolláltabb a történet.
Nem is szokott az ember 30 km/h-val futkározni, rollerrel meg bárki tud.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az átlagember erre képes. Főleg
hosszútávon: élsportolókat idekeverni meg külön vicces, de ha már foci:Ui: a kutya majd akkor veszi fel a bukót, ha motorra ül. Tiszta sor.
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9187 üzenetére
Bukósisak: Minden olyan járműre kellene ami önerőből legalább 20-25km/h sebességgel tud menni.
Nekem pont ma este szólt be egy dohányzó délsvéd ribi, hogy "Most komolyan motoros sisakban csinálod az izét?", mondjuk lehet, hogy valami másra gondolt a pici agyával, mindenesetre le se szartam: a fogyasztást dokumentáltam, aztán mentem tovább.Talán két megjegyzésem lett volna (magamban azért röhögtem rajta), hogy egyrészt ez nem motoros sisak, hanem biciklis, másrészt meg igen, bizonyám... ha egy olyan ketyerén gurulok, ami 40 km/h fölött képes menni, és ezt a tempót akár 13 mp alatt el is éri, akkor igen, teljesen komolyan gondolom, hogy van rajtam bukósisak. Aki már esett pofára rollerrel, szintén ugyanígy fogja gondolni, és ehhez nem KRESZ módosítás kell, hanem csak a józan ész.
(Mondjuk nem értem, hogy ha SMKP, akkor miért kéne ez a 25 km/h korlát rá? Nagyon össze vannak keveredve ezek a "döntéshozók" ebben a témában...) Sima kerékpáros is tekerhet 40 km/h-val, és ha onnan elesik, akkor már teljesen tök mindegy, hogy motor gyorsította fel, vagy saját erőből jutott odáig... Szerintem.
Ui: 11.9 km-en 6.419Ah-t evett. (318.2 Wh) 51.12A csúcs áram mellett, jobbára 30-40-es tempóval, néhány* piros lámpát leszámítva... Meg mondjuk akkor is mindig lefékezek, ha szembe jön egy biciklis, és szűk a bicikliút: egyrészt kontrolláltabban tudok a lehető legszélére húzódni, másrészt, ha mégis baj lenne, kisebb a lendület. (Persze volt minden, babakocsival bicikliúton edző anyuka, kutyát alig visszafogni bíró ember, minden.
)
Ha le leszünk terelve az útra idővel, akkor ez persze megoldódik, egyben viszont motorra váltok újra, mert oda nagyon kevés ez a felfüggesztés, kicsi a 8" kerék, és a végsebesség is határeset (42 km/h síkon). Én azt mondanám, hogy rohadtul nem egy kaptafa az összes elektromos roller bármelyik SMKP-val: az enyém is határeset az előbb felsorolt hiányosságai miatt, de szerintem csak azokat szabadna fixen az autók közé terelni, akik erre valóban képesek (Dualtron és társaik ugye). Kerékpározni is lehet a járdán, ha az úttest erre alkalmatlan.
Szerk: további 1.173Ah kellett az utolsó nagy nekifutásra (1.5 km emelkedő).
Mivel most a gyári** vezérlő hajt hátul, ezért most kb. 4 km/h-val lassabb az emelkedő közepén, ott el tudna viselni még egy pár ampert... C'est la vie.
*: átlagsebesség 24 km/h körül.
**: gyári, de 20A korlátos...
-
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9166 üzenetére
Ilyen pontosság nem jön ki telefonos GPS-ből...
Ez egy "célhardver",
az ún. Dragy, viszont ettől eltekintve igen, zsebre vágom, hadd szóljon.
(Mondjuk most poénból lemértem volna a Bird-öt is, de nem akarta az
igazat. Egyszerűen nem vette figyelembe a custom módokat. Egy 1/8
mérföld eredménnyel lettem csak gazdagabb, ami meg nem érdekel.)Valószínűleg itt a magas házak mellett nem fogott elég jó jelet.
Amúgy egyszerű: összefutunk, és mérünk egyet, vmi nyíltabb terepen. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6386 üzenetére
Volt szerencsém ma egy hasonló tesztet csinálni ugyanott, GPS loggal.
10 Hz GPS, azt mondják viszonylag pontos/pár századot téved max.Azóta 48V a rendszer, talán fogytam is, mások a vezérlők, de 3.95s lett:
Szerk: és 8 méteren belül megáll 25-ről, bár megcsúszik a hátsó kerék.
Valószínűleg még gyakorolni kell a vészfékezést, úgy lehet jobb...Szerk: itt egy csomó rollert tesztelnek hasonló módszerrel. 0-24 km/h
az alap, ugyaninnen a fékút. Egyébként 8 km/h-ás lépcsők: 32, 40, stb.
Ez ugyan nem 4 mp-en belüli, de végig nyomtam az összes lépcsőt.
(Már ameddig a Kugoo S1 Dual Turbo képes felküzdeni magát, <42...) -
DigitXT
félisten
Akkor annak meg 20eFt-os órabére van?
Ha 10 perc után fogadja a következő vendéget, akkor igen.
Ha viszont takarítania is kell és fél óránként jön csak vendég,
akkor hibás a számítás. Mindenesetre én sose kértem pénzt,
ha haveri alapon szerelgettem (akár motor olajcsere, ilyenek).A kérdés arra vonatkozott, hogy ez a 10 000 Ft egy szerviz-e,
járulékos költségekkel, vagy magánszemély, papírok nélkül...
Csak a miheztartás végett. Nyilván, ha az embernek tök nulla
az érzéke az ilyesmihez, s nincs otthon semmilyen szerszám,
nem fog nekiveselkedni otthon... Anno a motorszerelő kért el
4000 Ft/óra díjat. Zsebbe. (Amihez kellett, nem volt mit tenni.
De kisebb dolgokat én csináltam, nem volt lelkiismeretes...
Azért amikor a szerelő után* otthon kell javítani, az elég gáz.)*: hopp egy kimaradt csavar, hopp ez letört, de nem szól róla.
Lassan 7 éve készült ez a szarkasztikus videó a helyzetről. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9105 üzenetére
Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak.
Én megelégednék azzal, ha végre megbízható lenne a ketyere.
Mondjuk ez most pont nem a Kugoo sara, mert egyetlen gyári
alkatrészem sem romlott el mostanában. (Ennek persze lehet
némi köze ahhoz, hogy nem sok ilyen van az S1-emen, de na.)Oké, amikor lehet, megyek 40 km/h-val, és amikor emelkedőn
kell közúton mennem, ott se hátrány, ha nem lépésben kúszik.
Szóval ha úgy tetszik kimaxoltam a Kugoot. De nekem nem is
kell több. Igaz, kevesebb se... Jó ez így, csak menjen...Ui: nem olyan régen írtad, hogy Dualtron Raptort fogsz venni...
Miért, ha bőven elég az S1? Meg, hogy határ a csillagos ég.
Tiszta sor, hogy egy jó minőségű cucc drága. A Kugoo olcsó...Szerk: csokaym kollégának köszönhetően egy optikai tuning...
Amúgy nem is igaz, mert ez elvileg biztonságosabbá is teszi...
Elvileg a szélén nem igazán volt a lábnak jó tapadása gyárilag. -
DigitXT
félisten
Valaki elektro-szaki segítsen már rajtam...
Adott egy jó nagy,
21700-as cellákból álló akku. Az egyes cellák 35A-rel terhelhetők.A konfig 13s6p. Max. 55A terhelést kap, röhögve bírja. (BMS 60A,
annak se lehet gond.) A cellacsoportok mind 4.08V-on állnak, tök
jó a balance. Minden tökéletes.Erre egy zebrán átkelés közben
kikapcsol. A balance vezetékeimet megerősítettem*, tuti nincsen
leszakadva egyik sem. De még csak egy zökkenő sem volt, mikor
kikapcsolt most, így a mechanikai hibát kizárnám. Mi lehet a baj?Szerk: kuka a BMS? Szerk 2: mégis lehet mechanikai hiba... Ugye
ezt az összeszerelő szettet még akkor rendeltem, amikor nagyon
nem tudtam zöldágra vergődni a ponthegesztéssel (ez csavaros).Viszont a csavar tud egy vicces dolgot: nevezetesen kilazulni.
Szerk3: 2 csavar is laza volt.Kapja az ütéseket, szétveri magát.
*: ©Marky0
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9086 üzenetére
Csak S1/S1 Pro van nekem. A közismert csatival. Viszonylag vékony vezeték
("tyúkbél"), s az is a vezérlőre megy, mert az akkun nincs kivezetve rá semmi.Onnantól viszont az XT60-on keresztül megy, ott elférne 30A is, ha eltekintünk
a kínai hosszabbítótól (ami inkább 11A), de azt a gyári 6Ah akku nem bírná.
1.5A a gyári töltő: max. 4A töltőt használtam korábban, nem volt vele gondom.
Te írtad, hogy max. 5A ajánlott ezekkel a csatlakozókkal...Egy ideje már
XLR csatlakozót használok, és 1.8A* korlátos töltőm van. De berendeltem egy
5A-est is, mert amikor a cégnél kell töltenem, jobb lenne kicsivel gyorsabb.*: pont most néztem, hogy végre normálisan tölt (kopp-kopp-kopp), mert voltak
mostanában gondjaim a balance vezetékek leszakadása okán letiltó BMS-sel:
már-már többet ment haza a vas villamos/csomagtartó kombón, mint lábon.
Ebben az a méreg, hogy saját építésű az akku, ergo csak én b*szhattam el... -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #8236 üzenetére
Ma csináltam egy hasonló tesztet, néhány apró különbséggel. Azaz most már
van visszatöltés a hátsó motor esetén, viszont nagyobb az áramkorlát 20+33A,
más a hátsó motor és a gumik, picit nagyobb a végsebesség, így a fogyasztás.A lejtőn összesen 0.4Ah-t sikerült elfogyasztani, nem mérve a visszatöltést, de
ami meglepett, hogy itt is volt olyan szakasz, ahol lenyelezve 48A-t bekajált.
A felvett max. teljesítmény már itt is megvolt 2366W (pedig emelkedő nem volt).
Jó hát nem vettem el a gázt, benézett 50 km/h-ba, de hát közúton menni kell...10.5 km után 46.35V min. fesz, 2577W csúcsteljesítmény 5.533Ah (273,5 Wh)
fogyasztás, 53.3A csúcs árammal. 13.4 km-en pedig 7.265Ah (355.4Wh).
(40-42 km távot el lehet vele szöttyögni, sík úton kb. 40 km/h végsebességgel.)Szerk: 94 kg vagyok, a roller meg kb. 24 kg: emelkedőn majd dolgozik az akku.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9078 üzenetére
Oké, de tömör kerekes biciklim max. a 80-as években volt. Vajon miért...
Ha meg felfújhatós, akkor abból bizony ki tud szökni a levegő: ez ilyen bicikli.ON: belefutottam egy viszonylag friss modellbe. Vsett 8 Ennek is "pont olyan"
a hátsó felfüggesztése, mint a Kugoo Raptornak.Pontosabban ez legalább
rendesen meg van csinálva - ránézésre. Nyekereg az enyém, félek, törni fog...Tudnám értékelni, ha kaphatóak lennének a vázak külön. A többit ráépíteném,
mert ugyebár tök jó meg "csak" 370K, viszont ennyiért nem dupla motoros. -
DigitXT
félisten
válasz
Bazsee71 #9072 üzenetére
Valószínűleg a Pro 2 bőven hozná ezt a szintet. Nyilván van
némi törődés igénye a felfújható keréknek, de ha nincs más
rugózása, legalább valamennyire komfortos "utazást" kínál.(A defekt az reális veszély, ám ha egy "közroller szolgáltató"
is be meri vállalni ezt, csak nem olyan hatalmas kockázat...)Ui: a tömör gumi jó, mert karbantartás-mentes. Viszont nem
olyankényelmes rosszabb úton. Nagyobb puklikat viszont a
pneumatikus kerék nem tud megoldani... szóval a merev váz
sem életbiztosítás. Sokan raknak rugózást a Xiaomira, mivel
úgy sokkal komfortosabbá tehető (csak az nyilván +20-30K).
Egyet ne csinálj, tömör gumis M365 rugózás nélkül. (Az nem
csak kényelmetlen, hanem tönkre is teszi az akkut, idővel.)
-
DigitXT
félisten
Anno vettem TV-t "látatlanban" (hozzá nem értő tanácsra): megbántam.
A mostanit tesztek alapján választottam, és bár futár hozta: bevált.Sisak témában is vannak tesztek, vannak ajánlott gyártók, esetleg olyan
közismert típusok, amik bátran ajánlhatók, de akkor is az a vége, hogy a
méretet a boltban kell tesztelned*, mert kiderülhet, hogy hiába mutatja a
centi a fejkörméreted, semmit nem mond a koponya formájáról...*: és még így is be lehet sz*pni, mert ami 2-3 percig csak passzentos, az
lehet, hogy fél óra után már úgy nyom, hogy muszáj levenni. Kellemetlen.Nekem pl. a Nolan N103-ból L-es van. Ahogy kilágyult a bélése, már egy
picit lötyögőssé vált. Cseréltem benne szivacsot: ég és föld. Viszont tök
ugyanez a típus M-es méretben felpróbálva jónak tűnt, de motoron több
idő eltöltése után éreztem, hogy nyomja a homlokom. (Az meg nem jó.)Én se baszogatásból kommenteltem, csak tanácsként, tapasztalatból...
Ha megérkezik a rendelt sisak háromesélyes a dolog... vagy jó a mérete,
vagy nem, és ha jó, ha nem jó, attól még a kivitelezés lehet full gagyi...
Gondolom azért külföldi rendelés, mert nincs magyar forgalmazója.Szerk: na, csak rákeresetem, több szem többet lát alapon. Nem is gyártó,
hanem csak fantázianév (Xiaomi), és nem is sisak, hanem csak kobak.
Így azért nehezebb mellényúlni. Full face-nél kicsit több a buktató.
Komolyan a névből arra gondoltam, hogy valami kínai krossz sisak, lol. -
DigitXT
félisten
Igen, kérdeztél, de mivel 30 percen belül nem jött válasz, döntöttél is.
Ez szerintem elhamarkodott, és amúgy sem jó ötlet, mivel konkrétan
egy olyan védőfelszerelésről van szó, aminek a helyes mérete fontos.Amúgy nem tudok segíteni, nem ismerem a márkát. De valószínűleg
a mérettábla megmondja, hogy mekkora fejkörméretre jó az L-es: ez
egyáltalán nem szabványos! Gyártónként (sőt modellenként) eltér. -
DigitXT
félisten
TV itt offtopik, de ott tesztek alapján meg lehet venni "látatlanban".
Sisaknál viszont nincs az a teszt, ami megmondaná, hogy a te fejedre
passzol-e: a fejkörméret jó kiindulási alap, de sajnos nem elégséges...Tőlem persze azt csinálsz, amit akarsz. Az első sisakomat épp 20 éve
vettem, és bizony akkor is elmentem a boltba érte. Ilyen a popszakma.
(Ahogy motoros kabátot is csak akkor rendeltem a netről, amikor pont
ugyanolyat akartam, mint az előző, mert annak tudtam a méretét.)
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #8981 üzenetére
Ma tudtam kipróbálni. Tuti kW fölött van a Bird. Lehet, két motoros.
(Triviális teszt nem megy, levegőben nem hajt, hiába madár, LOL...)1 motorral 20A korláttal csak 14 km/h ment... közel 1000W mellett.
2 motorral mondjuk erősebb a Kugoo, de nem piskóta a Bird. (Okés
ez sejthető volt, mert a videóban is látszott, hogy kb. 5 mp a 0-25...)Szerk: alattam anno ehhez nagyjából 1500W kellett síkon...
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9019 üzenetére
"Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
(Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)*: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.
Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead. -
DigitXT
félisten
válasz
Laca1212 #9012 üzenetére
Meg kéne tudni, milyen vezérléssel mennek. Úgy tudom, ezek
a Xiaomik firmware módosítással elég jól tuningolhatók. Btw.
nekem is volt gondom az emelkedőn*, amikor szarakodott az
akku (kontakthiba volt, mint kiderült), és 1 motorral mentem...*: egy konkrét szakaszon 14 km/h-t tudott csak, ami közúton
életveszélyes vánszorgás kategória. Mindezt közel 880W-tal.
Ugyanitt két motorral erőlködés nélkül felszalad 34 km/h-val.
Szerk: vegyük észre, hogy ehhez 2kW fölött kell tudnia: tudja!Szerintem eljön, amikor hiába húzod az M365 firmware-t, uis
a végtelenségig nem lehet erősíteni, valami le fog égni...
(És eljutunk oda, hogy a Kaabo Mantis Dual alatt nincs élet?) -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9009 üzenetére
Nem lehet, hogy ez szimplán valami bekapcsoláskori tranziens?
A.k.a. mérési hiba? Van ugye a "precíziós feszmérőm", ami pont
ilyen a mérés elején, de nem fölé mérésről indul, hanem fordítva:
a kontakt elején elsőre kisebb értéket ír ki. (Mellesleg ma jöttem
rá, hogy alacsony fesznél messze nem olyan precíz sajnos.)
Ellenőriztem a balance-ot a pakk javítása után, és nem adta ki...
4.126-ot mért szinte* az összes cellára, ám a vége 53.63 helyett
53.13... (Érdekes egybeesés, hogy megint egy 0.5V.) A lényeg,
hogy 2 cellánál is már látszott mi a baj, multiméter megmutatta:
4.126+4.126=8.252 ≠ 8.191
4.08 + 4.08 = 8.16 (≠ 8.191)*: ahol meg nem, ott 4.119, mintha nem lenne több lépcső, hiába
3 tizedesig mér. Sebaj. Nagyobb fesznél teljesen jól használható.
A gázkar dolgon nem nagyon pörögnék... úgysem lehet a feszből
túl pontosan megmondani a töltöttséget. Amúgy meg kit érdekel.
Természetesen amíg nincs kikapcsolás határon a dolog.terheletlenül, max töltöttség mellett 45km/h-ig pörög ki
Szerk: levegőben ez teljesen reális. Lejtőn meg is fogja futni.
Mondjuk nem jó ötlet kitesztelni, mert meg is kellene tudni állni...
(Btw. nekem ma befelé 40-41-et ment síkon. A GPS szerint is.)
Hazafelé viszont a villamos sín "megütötte az akkut", és kakukk... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8991 üzenetére
Ez nagyon kitekert érvelés... Napok óta a bicikli út mellett fexik
egy törött Lime. Ez kinek jó? Nem indok a vandalizmusra, hogy
amúgy a bunkó júzer az útba rakta. Egyébként meg tiltsák be...
De tényleg. Vagy legyen dokkoló, mint a Bubinál. (Tudom, hogy
az a "szabadságát" ölné meg. De látjuk, hogy visszaélnek vele.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #8945 üzenetére
Mentem még egy karikát (újabb 4 perc, tiszta vidámpark):
Borároson az emelkedőn simán gyorsul 20 km/h-ra. Hogy
legyen viszonyítási alap, megnézem mit tud a "Kugoo" ott.Szerk: viszont a felfüggesztés hiánya para! Igen kis úthiba
elég ahhoz, hogy megdobja, és elcsússzon az ember lába!
Az ilyeneket a Kugoo simán kirugózza, soha nem ütött így.Ez megfejelve azzal, hogy nincs motorfék, és FB-n olvasva
B-L-A-C-K balesetét az elszállt tárcsafékkel elég veszélyes.
Oké, Kugoo S1 gyári e-fék harmatos szar, és ha túl gyorsan
mész, akár ki is kapcsol, de legalább van taposó (vész)fék.A Dual motoros gépen ha az egyik vezérlő el is dobná hiba
miatt a féket, még mindig ott a másik. Így biztonságosabb.
A dobfék meg nem túl bonyolult szerkezet: nem száll el.
(Max. ha elszakad a bowden, de akkor még ott a taposó...) -
DigitXT
félisten
Amúgy kipróbáltam ma ezt a Bird-öt. Az app egy vicc,
valami Google fordítós megoldás, teljesen uldaba...
Viszont a 10" pneumatikus tömlő nélküli kerekek elég
jól gurulnak. Maga a vas komótosan teszi oda magát,
de van benne menni akarás aztán! Nyilván okkal fogy
el a kraft 25 km/h-nál, de előtte rendesen húz. Sajnos
a gázelvétel reakcióideje ennél se* nulla, de kibírható.
Rugózás ugyanaz, mint a Lime esetén (nincs), viszont
az abroncsok okán a komfort ég és föld.Nagyjából
ugyanaz a tarifa: rohadt drága**. De ár/értékben jobb.
Tárcsafék cicereg, de hát ez ilyen... Motorfékük nincs.
*: M365-nél nem tetszett, hogy 1 mp-ig gondolkodik...**: 4 perces tesztkarikára fizettem nekik 470 Ft-ot.
Abszolút nem volt rá szükségem, de kíváncsi voltam.
(A felépítmény jobban tetszik, és az ereje is elég oké:
egész biztosan tudna 30 fölött menni, de korlátolt.)
Gyorsulás alapján minimum 750W csúcsban (érzés!),
de akár kW is lehet... Nulláról nem igazán indul, kicsit
meg kell lökni, és az elején rém gyenge. Aztán húz jól. -
DigitXT
félisten
válasz
Laca1212 #8941 üzenetére
A Design Capacity értékénél 7800 mAh van.
Az, hogy mit mutat az
app csak annyit jelent, hogy mennyit számolt... Ha nem nulláról indul,
ez sosem lesz teljesen pontos... Azt meg ki akarja, hogy kikapcsoljon
menet közben, nem igaz? (Btw. nem is lehet teljesen lemeríteni, HA a
roller "túl nagy teljesítményű"...) Nekem kövér gázra össze tud omlani
a csoda-akkum, pedig még van benne kiaknázatlan kapacitás... Csak
kivenni így nem lehet, hogy ráengedsz 50A-t, mert megfexik... Inkább
csak egy motorral jöttem fel az emelkedőn. Lassú volt és szenvedős,
de kibírta legalább: kicsit okosabb lenne a vezérlőm el tudna játszani
a kikapcsolás határán, így marad az, hogy én legyek az okos.Aztán
kiderülhet, hogy megint vmi balansz vezeték bajom van, mint múltkor
(akkor konkrétan leszakadt az egyik, emiatt tiltott a BMS full akkunál). -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #8930 üzenetére
Ebből egyértelmű, hogy az a százalék vmi konvertált érték. Hiszen
98% töltöttséget jelez, miközben bőven nincs 4.2V közelében sem
cellánként, és 6951/7800 az 89%. Valószínűleg kíméli az akkut, és
nem tolja valóban 100%-ra: ezzel ahogy majd degradálódik ki tudja
tolni a használt feszültség tartományt, hogy ne vegyed észre.
(Úgy tudom az elektromos autók is így csinálják. Okos megoldás.)Szerintem teljesen pontosak az adatok* (jól látszik, hogy tökéletes
balanszban vannak a cellák stb.), egyedül a százalék nem az igazi!*: mondjuk ha továbbra is azt állítja, hogy ~fél óra alatt +1700 mAh
töltöttséget regisztrált, akkor visszavonom, mert az védhetetlen.A többi pl. ami a megtehető távolságot illeti gondolom egy becslés
az eddigi adatokból. Ha nehéz pilóta alatt érzékeli, hogy töredéke a
megtehető távolság a gyárihoz képest, feltételezem, utána megy. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #8923 üzenetére
A pontos időpont elvileg a screenshot nevében benne kell legyen.
Egész véletlenül feszültség értéket nem mutat rajta? Az segíthetne.Akku töltöttséget közelítően a mindenkori töltőáram és az eltelt idő
integrálja mutatja.Mivel CC/CV a töltési metódus, ezért az elején
jól becsülhető a max. áram (esetedben 1.7A), és az idő szorzatával.Ergo úgy 80%-ig tök lineárisan kellene eljutnia, utána lassul, ahogy a
töltő áram csökken, amikor szépen a végfeszültséget tartja a töltő...
Mondjuk a feszültség változása pont nem lineáris, ráadásul ha meg
sincs állítva a töltés, akkor az nem is az akku üresjárati feszültsége.
(De majd kijavít vmi elektro-szaki, ha valamiben tévednék. Viszont a
"töltésszámláláson" alapuló mérés nekem teljesen jól bevált... Adott
távon adott Ah jött ki, miután ez visszament az akku 100% lett: 42V)Egy pár nevezetes feszültség használható becslésre, de közte kicsi
mérhető különbségek vannak, nagyon sokáig 38V körül dolgozik.
Nyilván terheléstől függően, de adott alacsony terhelésre igen. -
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8916 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a külső akku azonos feszültségre töltve simán párhuzamosan köthető a gyárival, és onnantól kvázi egy nagy akkuként funkcionálnak... És éppen azért fontos, hogy egyformák legyenek, hogy ne legyen olyan helyzet, hogy egyik tölti a másikat. Ha egy nagy gyári mellé egy kisebb kiegészítőt raksz, nem ideális! De fordítva sem! Mondjuk nem szakmám, de így tudom... Ezért én csak egyforma akkukat kötöttem párhuzamosan. Igaz, előfordult, hogy azokból hármat is.
-
DigitXT
félisten
Ezt egy másik topikban találtam, de ide vág. Valaki nagyon részegen parkolt:
Szerk: én csak egy ilyet láttam ma (szerintem nem a felhasználó törte el):
Ja és még valami: ez vmi új szolgáltató?
Szerk2: az a középsztender nekem is megfordult már a fejemben...
Főleg azért, mert a kormányon lévő akku miatt oldalsztenderről eldől. -
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8908 üzenetére
Attól függ: Xiaominál úgy tudom, hogy firmware-t kellett hekkelni az ilyen külső
akkus megoldáshoz, mert valóban töltésnek érzékelte, és letiltotta a hajtást.
Kugoonál meg szimplán nincs ilyen okos ECU, annyi akkut kötsz rá, amennyit
akarsz (persze célszerű azért nagyjából egyformákat használni, tuti ami fix).De amúgy nem értelek: az 1S kb. 125K. Ha építesz plusz akkut, az se áll meg
25K alatt. Akkor már nem célszerűbb megvenni a gyári nagy akkus Pro 2-t? -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8903 üzenetére
Mindig azt mondom, hogy kis pénz, kis foci: kitartottam, mert nem volt más.
Ha lenne 5-600K kifejezetten rollerre, akkor nagyon meggondolnám, mi legyen.Elsőre rávágtam volna, hogy persze építenék, viszont nem triviális nulláról: egy
jó váz kéne alapból, aztán onnan indul a buli. Szívesen megcsinálnám, de nem
igazán adódott rá lehetőség, tankot meg nem szívesen építenék. Persze, jó az!
Csak szerintem nem roller. Ahogy a nagyon nagy vasakat hajtók pálcika néven
emlegetik a kicsi, könnyű rollereket...én inkább úgy látom, hogy a nagyvas már
nem roller (próbálj meg egy Dualtron Thundert lábbal hajtani), szóval ez van.Jó vázat meg nemigen találni, sokan ezért építenek tankot. Az kapható.
Megjegyzem, a Thundert is lefikázzák a hozzáértők, hogy gyárilag jó nagy szar.Szerk: dehogynem tudok fejleszteni, sőt, sajnos kell is, mert már látszik, hogy
a hátsó villa, ezzel a felfogatással nem lesz nagyon tartós. Az eleje meg még
a gyári, tehát nagyon szar. Készül egy dupla telós villa, az talán jó lesz. Talán!
De mondom, maga a váz gyenge: tört már el a hátsó rugóstag is meg minden. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8896 üzenetére
mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam.Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan...
1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző.
Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...
Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...
szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.
Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem...
2x11A)
A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.
Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló...
Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud.
Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz.
A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...
Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak.
Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem.Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...
Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a
szakmaitámogatást adtam.Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban. -
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8890 üzenetére
Meg lehet úszni 100K körül, csak nem feltétlen gyári megoldásban. Ahogy írod,
tudsz magadnak szerelni akkut 18650-ből, párhuzamosan tudod kötni a gyárival
és akkor semmi cserebere, kimegy a világból. Gyereknek bőven elégséges egy
S1 is, amit felnőttnek nem szívesen ajánlanék, mert viszonylag gyenge a váz.Veszel rá egy kieg akkut egy 20-asból, és már ott is vagy a 12Ah-nál...
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8889 üzenetére
Miket cseréltél rajta?
Egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem...Dupla motoros, 48V-os, kb. 2.5kW csúcsteljesítménnyel, valós 40 km/h utazósebességgel (és emelkedőn is 30+).
Szélesített kormány, szélesebb gumik, független működtethető elektromos fékek, hátul visszatöltés, elöl gyári, ill. hátul egy extra a dobfék, amivel meg lehet állni. Ja és egy 24Ah akku, amivel nagyjából 50 km a hatótávolsága egy töltéssel.
Értsd úgy, hogy nagyjából 100 kg vagyok, nyélen gyorsulva, 40-es végsebességgel.*
Az "úgymond motorfék" attól függ, hogy milyen kialakítású: ami visszatölteni tud, az csak nagyobb sebességnél erős, de akkor komolyat tud fékezni, kis tempónál szinte semmit nem ér, és állóra fékezni se tud. Ami fogyaszt fékezésnél is, az kis sebességnél is használható, és szinte állóra tud fékezni... De ha nagyon meg kell állni, úgyis csak a mechanikus fék marad, mint alternatíva. Csak óvatosan az esti csapatással, főleg, ha első roller és első út: a sötét extrán meg tudhat tréfálni...
Kolléga ma újított egy G2 Pro-t. Éppen gratuláltam hozzá, hogy fasza a gép, erre ír vissza, hogy megvolt az első esés, 45 km/h-nál fogott egy kátyút. Óvatosan na!
Ui.: az egész átalakítás jó móka volt, de semmiképpen nem tartós: hiába az 5mm acél, már látom, hogy ez a vékony villa nem lesz jó a dobfékhez, szét fog esni...
40-nél úthibákon meg akkorákat felüt elöl, hogy csoda, hogy nem tört el megint...*: lejtőn megy 46-47-et, de semmiképpen nem egészséges ekkora tempóval.
-
DigitXT
félisten
válasz
Skynet258 #8886 üzenetére
S1-et rövid távon felnőtt simán hajt lábbal. Gyerek: passz!
Neki arányosan sokkal nagyobb az egész hóbelevanc...
De hogy 10-20-30 km-t nem terveznék lábbal az ziher.Játékos: Motor nélküli rollerrel
Azért az nagyon más világ. Ott van fasza csapágy, könnyű
az egész szerkezet, kigurul a világból. Ezek az elektromos
rollerrek sokkal* rosszabbul gurulnak, jóval nehezebbek is.*: a motor, amikor nem hajt, akkor sem pörög úgy, mint egy
csak csapágyazott kerék. (A mágnesek folyamatosan feszt
gerjesztenek a tekercsben, az meg Lorentz óta problémás.) -
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8882 üzenetére
Egész biztos, hogy 50-60 km-t végig akar küzdeni egy rolleren?
Főleg, hogy nem versenytempóban: ez órákat jelentene. Durva.50 kg-ot akksival is el lehet mozgatni, kényelmesen 50+ km-re,
nem is kell hozzá pedálozni, csak 12 Ah fölött legyen az akku...
Mondjuk egy Xiaomi M365 Pro 2 gyárilag 45 km hatótávot ígér.
(Gyerek alatt biztosan tudja is. Viszont gyereknek talán nagy...)Ui: lábbal hajtás esetén 15 km/h biztos nem lesz meg, két órán
keresztül hajtani (ha 30 km lenne így a cél) elég nagy szívás. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8870 üzenetére
Szerintem is jó döntés, nekem is tetszene az a vas, csak sajnos
anyagilag nem fér bele. Viszont láttam már olyan videót, hogy a
hidraulikus első fék miatt bukfencezett kolléga... kizárólag ezért
"kötöttem bele" abba, hogy ennek csak élvezeti értéke lehet.Megjegyzem, a Kugoo S1-en egy normális fék sem volt, gyárilag,
most már legalább hátsó dobféket raktam rá: lehet vele csúszni. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8867 üzenetére
Főleg a hidraulikus fékek.
Főleg, ha beharap az első, és tigrisbukfencelsz a kormányon át...
Nem tudom, milyen felhasználásnál van valódi előnye, hogy "egy
ujjal" blokkolni tudod a kereket, de itt nem mozog akkora súly, és
nem olyan a súlyeloszlása sem, hogy akkora fékerő "kelljen".Aztán ez csak elmélet: remélhetőleg teljesen jól adagolható lesz
az új fék, így valóban élvezeti értéket jelent, nem extra szívást. -
DigitXT
félisten
36V-on még félig van az akku, akkor még ne aggódj.
31V körül fog nagyon lassulni, 30V alatt már nem hajt,
de ha nem hibás* az akku, még olyankor se kapcsol ki.
(Ergo van világítás, távolság mérés, és működik a fék.)*: sérült akku esetén nagyobb terhelésre kikapcsol, és
nem jutsz el oda, hogy 29.5V-ot láss még a kijelzőn.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470M - i5-3GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
- BANKMENTES részletfizetés Noblechairs HERO RL valódi bőr Gamer Szék
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest