- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ulefone Armor X32 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Apple Watch
Hirdetés
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
runner 125 #83574 üzenetére
Ha az anyagiak nem érdekesek,
szerezz be egy vagyonvédelmi pager-t. Átjelző néven is ismeretes.
Ezek 100% megbízhatóak, ha kiadsz egy jelzést, ha a vevő vette és végrehajtotta akkor visszajelzést küld az adónak, a vevőmodul tápfeszültség csökkenését is jelzi.
Sajnos ennek ára van, 30ezer környéke.ha nem kell ennyire megbízható, kaputechnikai boltokban kapható külön vevőmodul, ez egy 433MHz külső antennával simán teljesítit a feltételt.
Nálam az utcai nagykapu simán nyílik 50-60méterről. Hátránya hogy nincs visszajelzés hogy a konkrét parancs végrehajtódott vagy kell mégegyet nyomni a távirányítón. -
válasz
runner 125 #83271 üzenetére
Kormánykapcsolo. Kontaktos az iranyjelzo kapcsolo az egyik irányva.
Vagy vezetek átmeneti ellenállás, laza, korrodált csatlakozó
A multimeterr ilyen esetbe semmit sem ér, ha megfogod nedves kezzel az akku pozitivot meg a merőzsinórt akkor is mutat mert 10 megaohm a bemeneti ellenállása. Az izzonak meg néhány ohm. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
runner 125 #83271 üzenetére
Az indexrelén nem eshet (sok) feszültség, akár félvezetős vagy elektromechanikus megoldású. Meg kell mérni, hogy ami bemegy, egyformán jön-e ki, mindkét oldalon.
Ha útközben esik a valahol feszültség, annak lehet oka soros átmeneti ellenállás (érintkezései hiba), vagy párhuzamos átvezetés, pl. a foglalat korrodálása stb., ezeket le kell követni.
-
#85619712
törölt tag
válasz
runner 125 #79405 üzenetére
Ha 21W-os izzók vannak az indexben, akkor kevés ez a relé. Ez a típus 100w-ig terhelhető,
-
PitLee
őstag
válasz
runner 125 #77722 üzenetére
Ha 3 lábas és B,L,E van a másik felén akkor elvileg a visszajelzőn keresztül megy a jel az irányjelzőkhöz.
https://www.thirdgear.com.au/3-pin-12v-flasher-relay-10-w/
Ha mégse akkor itt egy másik variáns, itt a jelvezetékre van kötve minden (ami nyilaknak látszódik azok test jelek)
Ez a kétlábas bekötése ez olyan, mint a legfelső bekötés, csak nincs külön test a relének
-
PitLee
őstag
válasz
runner 125 #77719 üzenetére
Index relé típusa ?
-
darvinya
titán
válasz
runner 125 #77719 üzenetére
Én nem arra gondoltam, hogy egy az egyben átültednéd.
Hanem a kész vezetékezésre, amibe már könnyű bármilyen stab IC -t beiktatni és könnyű LED foglatokat rákötni.
Terhelés független reléhez is adott lenne vezeték.
Nem bonyolítanám nagyon generátor méregetéssel, mert bizonyos feszültség alatt LED nem működik.
Bizonyos feszültség felett stabIC leszabályoz.
De generátor sem működik akkora intervallumban.
De a kész LED index-ek vagy izzók, már tartalmaznak stabot.Nekem van LED sárga index izzóm, s csak azért nem használom, mert régi az autóm és terhelés függő a relé.
S lusta voltam kicserélni terhelés független relére. -
darvinya
titán
válasz
runner 125 #77717 üzenetére
Nem akarok belevauzni, de szerintem egy roncs motorból előbb megkapsz mindent, mint kiépíted.
Persze azonos feszültségűből szedném ki mindent. -
rednifegnar
senior tag
válasz
runner 125 #77713 üzenetére
nem teljesen ertem mit csinalasz, gyarilag nem volt rajta index? vagy nem led-es?
en csak a refi hazban levo helyzetjelzot csereltem ki izzoszalasrol ledesre, minden maradt gyari izzoszalas es ezert mar kipicsaztak a vizsgarol. ugy sikerult levizsgaznom, hogy elszaladtam a 100m-re levo kutra vettem egy izzot es ott helyben kicsereltem, de meg igy is beleirtak a jegyzokonyvbe.
-
MasterMark
titán
válasz
runner 125 #77713 üzenetére
Ja most látom lehet akusztikai is, nekem hátul egy relé kattog ami a pótkocsit jelzi.
Hm, mondjuk kicsit később meg már optikait ír a pótkocsihoz. Nem értem akkor.
-
MasterMark
titán
válasz
runner 125 #77700 üzenetére
Biztos, hogy kell ilyen visszajelző? Nekem nincs.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
runner 125 #77700 üzenetére
Ha a multiméter annyit mér, akkor az a feszültség ott van. Az egy másik jelenség, amikor valamin mérünk 200 V-ot, de megfogjuk és nem érzünk semmit, mert a feszültség leesik, már ilyen kis terheléstől is. Ennek oka a tápforrás nagy belső ellenállása. Viszont erre igaz az is, hogy ha közben mérjük, akkor a műszer is mutatja az érintés hatására leeső feszültséget.
Visszakanyarodva a témához, a lámpa polaritásfüggetlen lévén, bizonyára van benne egy Graetz-hídas egyenirányító és majdnem azt mondanám, hogy egy ellenállás és kész.
De ha azt mondod, hogy a lámpa fénye a megadott 6-36 V tartományban stabil, ahhoz kell még egy áramgenerátoros szabályzó, de erre is van egyszerű JFET-es trükk, illetve gyártanak is ilyen alkatrészt, ami csak erre való, főleg LED-előtét céljára (ld. JFET current limiter).
Végeredményben pedig lehetne próbálkozni kezdésként a lámpával párhuzamos 1 kohm ellenállással, hátha már annyi is lehúzza a feszültséget.
Egyébként soros Zener-diódával is lehet ejteni feszültséget, de még akkor is előfordulhat, hogy a másik végén ellenállással kell leterhelni, ez már az áramköri viszonyok függvénye.
-
#85619712
törölt tag
válasz
runner 125 #77700 üzenetére
Én a két kontrollámpa felé menő vezetékekre tennék egy-egy 78L09-es stab. IC-t, így csak akkor világítanak ha 9V-tól több a feszültség.
-
válasz
runner 125 #77700 üzenetére
Gyanítom, hogy van benne egy dióda, ami után van egy kondenzátor és a LED.
Amikor bekapcsol az index, akkor feltölt a kondi, de amikor az index kikapcsol, akkor a kondi csak a LED irányába tud merülni, az indexlámpa irányába nem.
Ha ez így van, akkor külső terheléssel nem fogod tudni befolyásolni ezt a viselkedést. A burkolata nagyon megbonthatatlan?
Szerk.:
Ha valamilyen egyéb 12V-os forrással megtáplálod, majd megszakítod a táplálást, akkor látható ideig fennmarad a LED fénye?
Ugyanezt a tesztet úgy is végezd el, hogy miután leveszed a táplálást, rövidre zárod a lábakat. -
válasz
runner 125 #68067 üzenetére
Ha fordulatszamszabalyzos, elso korbe ott neznek korul, meg az iranyvaltonal, ha van atmeno zavarszuro, azt is.
Ezeket kikerulve, direktbe kotni a 230-at a 2 szalra. Ha ekkor teljes fordulaton megy, a hiba az elozoleg felsoroltakba van. Az iranyvaltot ki kell merni, de legjobb a hibakereses idejere kiiktatni, athidalni.
Ha meg se moccan, ohmmeres, szepen sorjaba, egyik alloresz, forgoresz kefeken, masik alloresz. Itt mar latni fogod mi szallt el.
Új hozzászólás Aktív témák
- Cyberpunk 2077
- 3D nyomtatás
- Formula-1
- Vicces képek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Apple MacBook
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Elektromos autók - motorok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Windows XP
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest