Hirdetés

Aktív témák

  • Fire/SOUL/CD

    félisten

    válasz hanog #35441 üzenetére

    1. Idén lesz 19. éve, hogy gépeket pakolok össze/telepítek/szervizelek stb, szóval kösz, de eléggé tisztában vagyok a szervizelés meg a garancia fogalmával (is)

    2. nem minden gyártónak van itthon szakszerviz hálózata, ilyenkor felhatalmazott szervizek végezhetnek hibafeltárást stb(akár webshopok is megjelölhetnek ilyen szervizeket, szakszerviz hiányában), de a kütyüt csere esetén mindenképp ki kell küldeni külföldre is. Természetesen számos gyártónak van hazai szakszervize is, de az sem feltétlenül országos, pl Asus, ahol futár viszi BP-re a kütyüt ha gond van...

    3. "...csak 1db csavar tartja az optikai meghajtót, azt meg bárki ki tudja csavarni."
    Igen és ugrik is a garancia a legtöbb gyártónál.(szervizesek tudják, hogy lehet ezt ellenőrizni) Tapasztalatlan vagy szakmájához nem értő szervizes megeszi az ilyet vagy aki belexarik a munkájába, mert az meg nem törődik vele.
    Gyártó függő, hogy mit sorol az ún. CRU (Customer Replaceable Unit, azaz a vevő által cserélhető egység) kategóriába. Pl általánosságban a memóriacsere is garanciavesztéssel jár, míg a memóriabővítés meg nem, de van olyan gyártó, amely a memóriacserét is engedélyezi garanciavesztés nélkül.

    Szóval az ilyen "csavard ki nem lesz gond", meg "ragaszd vissza a matricát" és hasonló javaslatokkal óvatosan. Egyszerűbb a cuccon(ha még garos) szakszervizben elvégeztetni bizonyos módosításokat, mert olcsóbb, mint utólag fizetni a futárt (oda-vissza) meg a ~7K/óra munkadíjat, csak azért mert 1 csavart kitekertél és buktad a garanciát.

    [ Szerkesztve ]

    Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)

Aktív témák