- Netfone
- Samsung Galaxy Ring - gyűrű-kúra
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Szilícium-szén teleppel készül a Galaxy S26
- Milyen okostelefont vegyek?
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13723 üzenetére
Ertem, hogy miért irtad ezt a hasonlatod, és van igazsagod, de azért te is érzed, hogy santit a hasonlat
Abban valoszinüleg igazad van, hogy pont ilyen statisztika, pont erre a célra nagy valoszinüséggel még nem készült. De azért mas statisztikakbol lehet erre következtetni:
[link]
Fenntartva a cikkben is leirt hibahatarokat, e szerint, ha a tablazatban szereplö egyik legnagyobb futasteljesitményt vesszük alapul, és az egyszerüség kedvéért 10 évre kalkulalunk, akkor pl az egyik legtöbbet futott marka, az Audi atlagfelhasznaloja 10 év alatt atlagosan 180e km-t megy, tehat évente 18e-t, vagyis havonta nagyjabol 1500-at. Legyünk nagyvonaluak, és csak az atlag 20 nappal szamoljunk havonta, ami szerint egy atlag Audi felhasznalo - szigoruan statisztikai alapon - napi 75km-t megy.
Na most szamoljunk a realitasokkal, és mondjuk, hogy az a km allas talan némileg kozmetikazott, szamoljunk a duplajaval: 150km/nap, 300, ha mondjuk csak hétvégeken hasznalta.
Tehat valojaban statisztikailag a legtöbb ma kaphato EV kiszolgalja az atlagnal többet hasznalo Audi-st is.Persze - visszatérve a mondandodhoz - abban igazad van, hogy ez a statisztika, amiben benne van az évente 100e km-t futo és a 10e-t futo is, és az elöbbit nem szolgalja ki ma egyik EV sem (valojaban a 2. meg irrealis autot tartania valoszinüleg ) ), de a kérdés itt az volt, hogy statisztikailag elég lenne-e az EV az atlagnak, vagy sem. Szerintem siman. Akinek meg nem, az - egyelöre - maradjon meg valamelyik ICE alapu technikan (ha lehet, akkor valami hibridnél).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #13723 üzenetére
"Hogyne láttam volna. Valószínűleg még többet is mint te."
ez csak természetes, nem nőhetünk fel hozzád
"Ez a kijelentés pont annyira valós, mint azt mondani hogy a statisztika alapján mindenkinek elegendő a 42-es cipő, mert ha átlagoljuk a lábméretet, akkor ez az átlag.
Valójában nincs olyan statisztika amivel a fenti kijelentés megalapozottan alátámasztható lenne."Az első mondat megerőszíkolása a mondandónak
A második mondat pedig a statisztikatagadás kategóriája. Mert van olyan kimutatás, ami megmutatja, hogy átlagos magyar autós ha jól rémlik 10-12.000km-t megy egy évben, és naponta nem tesz meg többet 80km-nél amikor megy valahova. Ergo egy átlagos 250km-es hatótávú autót is elég 2-3 naponta töltenie.De lehet homokba dugni a fejed, csak hülyén néz ki az égnek meredő @nuszod
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13724 üzenetére
De ha a szabályozás tőlük várja el, hogy EV-t adjanak el füstös helyett, ők kapnak büntetést és ők sírnak hogy nem megy, akkor talán mégis az ő érdekük lenne a töltő infrastruktúra. Nem csak érdekük, hanem lehetőségük is, célállomás töltőhöz nagy csoda nem kell, mégsincs. Rendes töltőhálózat pedig pénzt is hozhat idővel.
Mindenesetre akinek van az idén is jelentősen több EV-t tudott eladni, mint akinek nincs.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #13711 üzenetére
te ezen a bolygón élsz? Láttál már marketinget? szerinted mire találták ki?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13711 üzenetére
Ha alapvetően nem lehetne befolyásolni az emberek fogyasztási szokásait, akkor soha nem lenne egy cégnek sem semmi marketing kiadása és csődbe ment volna minden marketing cég.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13711 üzenetére
Szerintem igaza van abban, hogy pusztan propagandaval (nevezzük udvariassagbol marketingnek vagy reklamnak) igen is nagyon durvan lehet befolyasolni a vasarlokat. Csak hat ehhez nagyon sok eröforras kell am! Es ez utobbit - szerencsére - nem minden cég vallalja be. Nem egy olyan gyarto létezik, aki sokkal inkabb ebböl él, és maga a gyartasbol eredö haszon ehhez képest elenyészö (pl a legtöbb divatmarka...)
Nyilvan az autoipar nem ilyen egyszerü kérdés, nem igazan hasonlithato pl a divatiparhoz, de a propaganda hatasa itt is megjelenik (lasd "prémium" vagy nem "prémium" markak )[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13704 üzenetére
Egyszerü nincs is.
Bar alapvetöen nem értek egyet a közvetlen tamogatassal, mert nagyon torzitja a piacot, de lehet, hogy érdemes lenne ez esetben mégis visszatérni a korabbi allami tamogatasos megoldashoz, annak minden negativumaival együtt.
Es ezt lehetne valahogy az emlitett büntivöl legalabb részben finanszirozni. Ez nyilvan nem tarthato fenn hosszu tavon, de talan addig, mig a felsorolt hianyossagok meg nem oldodnak, addig müködhetne.#DopeBob: igen, kina elöremenekült, viszont pont e miatt is az EU autoipara nem léphet hatra, hisz ezzel végleg lemondana a szektorrol.
Meggyözni valoban nem fogod pusztan ennyiböl a tömegeket, ehhez minimum az arkülönbségnek csökkennie kell az ICE és az EV között. Még akkor is megmarad egy ideig az autonomia para, de az - a többszor leirt sajat véleményem szerint - valojaban mar önmagaban mar most sm lenne nagy akadaly, vagy hatraltato tényezö.Nos a kérdés pont ez: hogy tudna az EU ugy megfizethetövé tenni egy még fejlesztés alatt allo technologiat (a 100 év alat folyamatosan fejlesztettel szemben!), hogy ezzel ne döntse be se a sajat iparat, se a sajat hitelességét.
#biker: +1
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #13704 üzenetére
"Ha a vevők nem akarnak EVt"
A vevők nem tudják mit akarnak. Soha. Sehol
Ezért van a marketing meg a propaganda, hogy akarjál okos mosóport, akarjál mosogatógépet, akarjál új tévét minden évben, és akarjál benzines vagy elektromos autótHa mindenhonnan az jön, mindenféle önjelölt "autópiaci szakértőktől" és társaiktól, hogy az EV szar, mert az ICE sokkal jobb, mert ha évente egyszer el akarsz menni horvátországba, akkor meghalsz az EV-ben, akkor nem fognak akarni EV-t venni.
Van aki meg vesz egy kis EV-t a városba, és egy év alatt annyi üzemeltetési pénzt spórol meg, hogy ha nyaraláskor európát be akarja járni, akkor bérel 2 hétre egy megfelelő járművet. ÉS nem nyírja ki az ICE autóját az ovijárattal
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #13706 üzenetére
Nálunk van támogatás kutyawellnesre, 40cm-es kilátóra, falusi turizmus fel(nem)lendítésére, és még sokáig lehetne sorolni, milyen értelmetlen dolgokra megy el az EU-s pénz (nem csak Mo-n, bár nyilván itt kiugró arányban költik hülyeségre). Kína meg úgy néz ki az elkövetkező évtizedek meghatározó autó exportőre lesz, megszereztek magunka egy hatalmas piacot. Én nem látom egyébként a hatalmas igazságtalanságot itt, kb minden startup bevállalja a veszteséges működést a piacszerzés és a későbbi profit reményében. Az EU is támogathatta volna a saját exportképes ágazatait ahelyett hogy lépten nyomon megszopatja őket.
[ Szerkesztve ]
MZ/X
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #13699 üzenetére
Miért, a hagyományos autókért egymást tapossák az emberek? Ez nem EV vagy nem EV válság, inkább az európai autógyártás válsága, egyszerűen elment mellettük a világ. Ehhez még hozzájön az EU által erőltetett szabályzói környezet... majd a 450M EU-s állampolgár megmenti a világot, lesz ami lesz. Ha közben elszegényednek, akkor is.
[ Szerkesztve ]
MZ/X
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13699 üzenetére
Van az a pont, amikor érdemes ujragondolni a stratégiat. De ez szerintem semmiképpen sem lehet egy hatraarc, mert a korabbi irany teljesen fenntarthatatlan. Itt sem az a kérdés, hogy mit akarunk elérni, hanem hogy hogyan. Ezt mondja - legalabb is a cikk szerint - az EU autoipar is.
Tehat a topic témajahoz kapcsolodva: nem az a kérdés, hogy az ICE-ket ki kell-e vezetni és elindulni a fenntarthato, alapvetöen vmilyen elektromos iranyba,, hanem az, hogy ezt hogy tegyük meg.
Mindenesetre meglatjuk, mi lesz ennek a felvetésnek az eredménye. Remélem, hogy a könnyités nem a kibocsatasi oldalt fogja érinteni, hanem a büntetések racionalizalasa felé lesz egy kisérlet. Az nem elég, hogy megtartjuk a kibocsatasi szintet, de a bünti vicc, mert akkor ugye a gyartok egyszerüen leszarjak majd.
De azt el tudnam képzelni, hogy a büntit pont a versenyképesség javitasara, vagy az atallas könnyitésére fordithatnak közvetlenül is a gyartok.
Masik lehetséges valasztas az intervencio lenne az EU részéröl. Csak hat ez meg ugye a kinai ut
Azt hogy hogyan végül lehetne elérni... hat nem tudom, majd az erre hivatottak megmondjak''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz Shadowbull #13580 üzenetére
Audinál is ez van, de nem csak a navi esetében hanem pl a prediktív navigációval is. Ex vasfüggöny országokban nem mén semmisenem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #13552 üzenetére
Jó ez a BMW RTTI amúgy.. csak épp nem a leggyorsabb. Legalábbis Magyarországon. Utóbbi időben eléggé sokat tesztelgettem a mindenféle navikat, hogy kitaláljam mi is passzol nekem.
Kis háttér. Van egy villany BMW-m és keresem azt a navit, amit tudok használni a napi munkába járásra Pest megyében. Eddig Waze vált be. Viszont villanyosra váltással olyan Navi kellene ami tervez töltőkkel: Waze, google maps, apple maps kilőve. És akkor szerintem az egyetlen pont, ahol a villanyautó kompromisszum: adaptívan tervezzen a töltőkkel.
Ilyenekre gondolok: Ha jobban fogy a nafta mert szembeszél van, idejekorán tervezze újra a töltést, vagy szóljon, hogy menjek lassabban. Ne 60km rangenél sipákoljon. Elvileg ezt Tesla Navi meg ABRP tudja. BMW nyári Navi nem. Ha megállok kijelölt töltőpont előtt egy bio szünetre, és rátöltök, akkor ezt vegye figyelembe és ne akarjon megállni a tervezett megállónál. Ezt tán egyik Navi app se tudja. Talán tesla?Ha hirtelen megtelik a töltő, tervezzen újra. Ezt elvileg ABRP és Tesla tudja. direkt raktam külön ezt a pontot, mert ez inkább para alapú, mint valós szükség.
Eddig Waze-t használtam kb mindenre. Ez tökéletes is volt ICE vonalon.
Első irány a BMW gyári Navi, ha már van RTTI. Viszont az RTTI dög lassú. Közelében sincs a forgalom alapú adaptivitása a google mapsnek és/ vagy Wazenek. De legalább HUD-on fasza. Tervez töltőkkel, csak nem adaptívan. Elég jól belövi a fogyasztást is.
Második nekifutás: ABRP élő akkumulátor % figyeléssel. Ez a Navi egy fos. Magyarországra egyszerűen alkalmatlan. Random kitérőket tervez pl. Mész egy úton, majd elirányít jobbra. 400 m múlva visszafordít és visszavisz az eredeti útra. Ezt így betervezetten. Ami viszont a nagyobb baj, hogy nincs benne lehetőség földutak elkerülésére. Abban az 1 hónapban ameddig használtam, amikor ismeretlen helyen voltam, 2-ből 2x vitt olyan földútra hogy vissza kellett fordulni. Persze ahol járatos vagy ez nem gond. Viszont a forgalomfigyelése kb a BMW RTTI sebességével egyezik. És ezért még havidíj is van. + nincs HUD integráció.
Waze/ google maps: forgalomfigyelés tekintetében gyors. Sajnos nincs HUD integráció és villanyautós szükségletekkel sem foglalkozik.
Amire most rászoktam az az Apple Maps. Van HUD integráció. A lemerülő akkumulátoros/ keress töltőt értesítést megkapja. Forgalomfigyelése vetekszik a Waze-val. Szerintem google alapú. Ha tudna töltőkkel tervezni, király lenne, de nem tud. Plusz felhasználói értesítések sincsenek benne.
Szóval engem a RTTI nem győzőtt meg. Arra jó lesz, hogy hosszabb utazásokra a BMW navit használjam, de elővárosi közlekedésre marad a Waze/ google maps vagy az apple maps.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz Shadowbull #13572 üzenetére
Audi pl még 19ig nem nagyon engedte az ota-t. Nekem is be kell mennem a frissítésért minden alkalommal. Meg is kínálnak mindig motorvezérlő frissítéssel is
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13524 üzenetére
Ennek örülök, viszont updatelni is tudja a user vagy csak a szerviz? Mert ugye a telon ezért egy ft se fizetünk és napra kész. A másik bajomaz autó okosítással hogy ha egy update miatt miatt behal a telom kicserélem, de ugyanez az autónál drága buli lesz. Szkeptikus vagyok azzal hogy rakjunk netet az autókba. Túl sok a hibás update és sokszor a userek is hibát véthetnek az update során amitől borulhat az egész. Pont elég PC-t kellet már javítanom.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13552 üzenetére
Igen, tudom, értem miröl beszélsz A Corsa is tudja, elvileg a régi is tudna, ha hozzaadnam a modemet (ami gondolom a BMW-ben eleve benne van). Nem is azzal hasonlitom ösze, hanem pl a Corsa valami TomTom alapu rendszerével. Megy-megy, de a Waze közösség alapu, illetve a Google elég robosztus forgalomfigyelésével nem veszi fel a versenyt. Persze siman el tudom képzelni, hogy egy nagyobb kategoriaju autoban ez mar egyenértékü a Waze/Google stb megoldasaival, de az megint csak azt erösiti bennem, hogy jobb a kocsi sajat navija, mint a külsö Arrol közepesek a tapasztalataink a csaladban.
A Corsa navijanal inkabb az alap rendszer nem tul szofisztikalt szinösszeallitasaval van bajunk. Kiteszi pl a föképernyöre is a navit persze, de valami idiota okbol olyan szinösszeallitasban, aminek semmi köze az ergonomiahoz. Fekete alapon kék a követendö ut (ezzel még nem lenne baj), de minden mas ut meg sötétszürke, ami nagyon beleolvad a fekete hattérbe. Ez viszont elveszi azt a lehetöséget, hogy pl egy masik uthoz viszonyitsd pl a következö letéröt, mert azt a masik utat alig latod. A szoftver design-jaért felelöst sokaig ütném ezért...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13524 üzenetére
Ja, tudja a 10 éves autonk is, irtam is (az még TMC alapu, illetve lehetne valami modemet USB-n rakötni,akkor meg +internetes info lenne), de az azért közel sem olyan "real-time", mint mondjuk a Google Maps vagy a Waze, és plane nem olyan részletes. De ezzel együtt is jobban szeretem a kocsi sajatjat.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #13479 üzenetére
Jól van, részemről "too old for this shit".
Egy Model 3 LR mindent tud, amit én egy kocsitól elvárok, leszámítva azt, hogy sajnos nem európai.
Ilyen igénytelen vagyok, vállalom.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #13418 üzenetére
Bullshit. Esetemben nincsen otthoni töltés ( még,jövő ilyenkorra kész a ház). Lidl töltés 110 Ft körül van. Ez 5-6 literes fogyasztásra jön ki talán. De ha több az sem érdekel. Szerk. 4 literre sem Autó 23,5 misi volt. Ennyiért nem kaptam volna egy 430d-t sem. Nem hinném,hogy az én vezetési stílusommal az 5-6 l enne. Pláne városban. Ha benzineshez hasonlítom,akkor már 440i lenne vele pariban menet tulajdonságokban. 430i az "gyenge". Annak az ára megint csak jóval több illetve 10l alatt nem járnék el. Ertekvesztes? Lehet. Se idegzetem,se kedvem ezzel foglalkozni. Ez egy használati tárgy.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13423 üzenetére
Szerintem tul borusan latod a dolgot. Nem tudom, lehet a munkad keseritett meg ennyire, de ennél azért jobb a helyzet. En nem a divatzöldekröl beszéltem.
Aki pl napelemet telepit otthon ugy, hogy csak reménykedik abban, hogy valaha megtérül, az mar fejben érti a problémat. Aki höszivattyura all at a lakasa fütésénél, pedig valoszinüleg 3-5 ször annyiba kerül a beruhazas, mint gazzal füteni az tesz valamit.
Aki vonattal utazik hosszu tavra repUlö helyett, pedig szinte biztos, hogy dragabb, jo eséllyel az is ezért teszi (de ha tudatosan nem is ezért, mégis hozzajarul)
Aki EV-t vesz, és az uj iranti kivancsisagon tul ez is szempont, az is tesz valamit. Aki ugy vasarol, hogy elönyben részesitit a helyi illetve idény terméket, plane probalja a lehetö legkevesebb csomagolassal tenni ezt, az is sokat tesz.
De mehetünk tavolabbra is, mar az is tesz valamit, aki nem dobalja el maga utan a szemetet, söt, szelektiven gyüjti, az is tesz.
Ugye, hogy nem is vagyunk olyan kevesen''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13424 üzenetére
Legyen igazad...
Azért reménykedve követem a fúziós fejleményeket, de úgy gondolom, hogy azzal kifutunk az időből... és az alapanyag és erőforrás hiány előbb okozza a vesztünket mint a felmelegedés... osztom azt a nézetet, hogy a bolygó legnagyobb ellensége az esztelen tempójú túlnépesedés, akkor is ha ez nagyon nem polkorrekt manapság. Csak a mai napon 177 ezerrel nőtt a népesség... ez ép ésszel felfoghatatlan, és beláthatatlanok a következményei...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13418 üzenetére
Ha az arab térség beáll, akkor szavazhat a pógár, amire csak akar... imákat fog rebegni, ha vehet egy BEV-et, mert azt legalább fel tudja tölteni... vagy ha az OPEC + Oroszország esetleg vérszemet kap és a "Bolygó érdekében" egekbe nyomja kartellezve az olaj árát... én erre is látok reális esélyt... kicsavarják a rendszerből amit csak lehet még az átállás előtt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13420 üzenetére
Ne altalanosits Sokan vannak, akik ugy gondolkodnak, mint te (illetve amiröl te veszélsz), tul sokan, de közel sem mindenki. Persze hogy mi, kevesek elegen lennénk-e valtoztatni, azt én is kétlem, de szégyellném nagyon magam, ha legalabb nem probalnam meg.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13418 üzenetére
Nagyon kellene a széles körü tajékoztatas/oktatas, meg talan még par szélsöségesen aszalyos nyar, esetleg megspékelve némi szélsöséges idöjarasi eseménnyel, hogy az emberek megértsék, hogy itt nincs semmilyen alternativa. Tényleg nincs. Az nem alternativa, hogy nem akarok valtoztatni, mert nekem nem kényelmes.
Persze majd arra is la rehelt fogni, hogy az aszalyért is mas felel, mindegy ki, csak nehogy én legyek mar a felelös a sajat nyomoromért...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13415 üzenetére
Erre lesz megoldás az adó (CO2 díj, kitiltás, egyéb szankció).... ha fájni fog a zsebednek, akkor évente 6x simán mosolyogva ki fogod bírni a nem otthon töltést... Amúgy ahogy a közel-keleti helyzet meg az EU energetikai jövője kinéz, megoldják ezt adók nélkül is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #13405 üzenetére
Én hajlamos vagyok az EV használatra a saját szokásaim alapján, de teljesen egyetértek ezzel. És mégis azt látom, hogy nagyon sokszor az EV pártolók ezt a különbséget egyszerűen letagadják, vagy megpróbálják érvénytelenteni olyan érvekkel/példákkal, amelyek az autósok nagyon jelentős részére nem érvényesek.
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13405 üzenetére
De senki nem is kér - még - arra, hogy mondjal le, ha ez szükséges a mindennapjaidhoz Szerintem valoszinüleg a jövöben is lesz olyan feladat, amihez kell az ilyen jellegü felhasznalas. Bar talan azért par éven belül az 5-600 km siman elérhetö EV-vel is.
De ha körvenézel, tipikus felhasznalonak egyszerüen ez nem mindennapi felhasznalasi igény, legfeljebb egyfajta "megnyugtatas" a célja, hogy ha akarnék, mehetnék 1000km-t, és a 999-ik km-nél 5 perc alatt feltölthetném megint 1000km-re. Jol hangzik, de ilyen erövel mondhatnank olyat is, hogy miért ne 2000km vagy 1M? A legtöbb autofelhasznalo egyszerüen nem megy ennyit naponta, amennyit meg megy, azt valojaban mar ma is képes lefedni az EV-k nagy része, még ha valoban kivanatos lenne egy kicsit kitolni a hatotavot, pusztan pl a téli-nyari üzem autonomiaja közti különbség miatt.Nyilvan kinyithatnank (de szerintem most hagyjuk) azt a kérdést is, hogy rendben van-e, hogy azért valoban vannak olyanok is, akik naponta mennek olyan tavokat személyautoval, amit egy nagyobb hatotvau EV sem tud lefedni.
A kényelmi faktort értem én, söt, azzal is egyet értek, hogy lenne még mit fejlödnie az EV-nek e téren, de szerintem mara pusztan az autonomiaval érvelni az EV ellen ... hat minimum tulzas. A töltés még mindig lehetne gyorsabb, bar szerintem ezzel sincs önmagaban baj, ha pusztan azt meg tudjuk (lehetöleg hamarosan) oldani, hogy a lehetö legtöbben tudjak a jarmüvüket otthon (igen, a panelben lako is) tölteni akkor, amikor nem dolgozik (tipikusan éjszaka). Ekkor ugyanis a gyors töltés valoban az évenkénti egy-két nyaralas kérdésévé valik, amikor - valljuk be - oly mindegy, hogy 10 vagy 30 percig tart a töltés.
Persze ehhez az is kell, hogy minden jarmünek legyen - lehetöleg neki dedikalt - parkoloja is az éjszakai töltésekhez. Hat igen, a varosok auto altali tulterheltsége megint egy olyan téma, amit ne itt és most targyaljunk meg (egyébként esküszöm kellene mar létrehozni egy altopicot pusztan ehhez )
Sokan - és ugy érzem te is, de ha nem, akkor bocs - azt nem latjak, hogy egy EV is tud kényelmes lenni (kitargyaltuk korabban), csak az masfajta kényelmet jelent, mint amihez az ICE-nél hozzaszoktak.
Sajat tapasztalat, hogy miota EV-zünk, a ritka alkalmat nem szamolva, mikor kénytelenek vagyunk masik autot hasznalni, sokkal nyugisabban közlekedünk. Kialakult a rutin, hogy amikor kell, hazaérkezés utan radugjuk a kocsit töltöre, és reggelre megint tele. Közben maga a közlekedés is nyugisabb, nem csak tulzas az, hogy ha nincs motorzaj illetve rezonnancia, akkor nem annyira faraszto az ut (persze gondolom egy Maybach-ban is hasonlo nyugalom arasztana el, na de azzal jarni munkaba ).
Azon ritka alkalmakkor, mikor hosszabb tavra kell menni vele -a kezdeti elsö par alkalmat nem szamolva, mig az ember tulteszi magat a töltöttségjelzô allando szuggeralasan : ) - gond nélkül, izgalom nélkül abszolvalhato a gyorstöltök keresése (ma mar bermelyik navi megmondja neked, a beépitettek meg plane!), semmivel nem kényelmetlenebb, mint a benzinkut keresés. Ha rajössz arra, hogy az EV esetén a ragaszkodas a 100%-ra tölltéshez felesleges, söt, kontraproduktiv, akkor a töltéseket a következö (vagy végsö) célponthoz fogod igazitani (ez gyakran nem sikerül, mert egyszerüen tovabb tart a töltés ideje alatt elintézni a folyo ügyeket, mint a töltés maga, igy sokszor feleslegesen sokat töltök bele).
Ha akarsz, siman egy bevasarlassal összekötheted a töltést: beallsz egy bevasarloközpontnal feldugod a kocsit (? fel perc meg talan még ennyi a végén ? ) és megint ott tartunk, hogy az egész tankolassal jaro macera nem is létezik.Tényleg nem azt allitom, hogy ugyan ugy kell kezelni, mint az ICE-t, söt, épp azt szoktam mondani, hogy mas hozzaallas kell hozza, de hidd el, hogy pusztan a megszokasok megvaltoztatasaval igazabol siman tud hasonloan kényelmes lenni a mindennapokban az EV, mint az ICE. Nem tökéletes, van még mit fejlödnie, de nem adok neki 5, talan 10 évet és az emlitett autonomia para is okafogyotta valik teljesen (bar szerintem mar ma is szinte elég az atlagnak).
Az mar csak hab a tortan, hogy mar most jobb altenativa az aktualis problémakra, mint az ICE.
Egyébként mindezeket együtt szamolva jelenleg az egyetlen igazi korlatja és valodi problémaja az EV-nek a jelenlegi nagy ara. Erre kellen minden téren koncentralni, hogy - bar tovabbra is tartom, hogy eleve elhibazott abba az iranyba menni, ahol mindenki kocsival jar - akinek szüksége van ra, az megengedhezsse maganak azt, hogy ICE helyett EV-t, lehetöleg BEV-t valasszon maganak, és az ICE maradjon történelmi tanulsag, illetve az a ritka felhasznalasi kör, ahol nem kivalthato egyelöre...[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13392 üzenetére
Ez teljesen igaz, viszont ez is csak egy önkényesen kivalasztott tav, ami pusztan megszokasbol ered. Hiszen az 1000 lehetne 700 vagy 2000 is. Azért ragaszkodik mindenki ehhez a 500-1000km elvarashoz, mert ezt szokta meg az ICE esetén. De kis kategorias autok régen sem mentek benzinnel 3-4-500km-nél többet (mondjuk nem is feltétlenül akarsz egy kis varosi autoval többet menni ), a nagy diesel kombik/csaladi egyterük megjelenésével jelentek meg az 50L + tankok, amik mar lehetövé tették a 7-800, vagy akar 1000-1200km-es tavokat (amelyikben 80l-s tartaly is volt). Tudom, itt egy igényt akartak a gyartok kiszolgalni, a tavolsagi "ügynök" tipusu felhasznalast, csak ezt valamiért mara elvarasnak tekintik...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13381 üzenetére
Köszi, ez tényleg érdekes adalék. Az utolso pl lényegében megerösiti azt, amit én is talaltam, miszerint egy enyhe emelkedés van a német ar/fizetés aranyban.
A masodik kép meg azért is érdekes, mert elég jol latszik rajta az elmult par év megugrasa, viszont érdekes, hogy a hasznalt piac - még - nem érte utol ezt a kiugrast. Majd gondolom par év mulva
Minap néztem egyébként a Fr adatokat, az is kb ugyan ez. Ott az elsö grafinkon francia megfelelöje mellett a következö magyarazatok voltak:
- egyre többen vesznek autot, köztük olyanok, akik elötte nem tudtak venni, és ezek jellemzöen az öregebb hasznaltakat veszik
- ezt segiti, hogy egyre tartosabbak az autok
- és erös hatassal van erre - föleg az elmult évek - jelentös inflacios és egyéb aremelkedsi hatasa (megkockaztatom, hogy ez fontos tényezö)
- illetve az, hogy föleg az EV-k utobbi évek hektikus arvaltozasai, + az allami tamogatasok csökkenése (itt még nincs kivezetve) kivarasra ösztönzi a vasarlokat.
Hajlamos vagyok elhinni ezeket.En személy szerint azt mondanam, hogy üdvözlendö az egyre tovabb kihordott auto, de félek, hogy - mint azt a magyarazatok is irjak - e mögött legkevésbé a környezettudatossag all
Jut eszembe: az senkinek nem szurt szemet, hogy az altalam bemasolt adatok szerint egy atlag magyar atlagos keresettel 15-27 honapig dolgozik egy atlag uj autoért, egy német meg 5-8 honapot?
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13377 üzenetére
Igazabol amiket beirtam arakat, azok Mercur arak voltak. A fekete piacon ehhez képest minimum 2-3 szoros arak voltak akkoriban (talaltam par infot egy masik forumon, ahol gyüjtik ezeket ott pl egy példa: "LADA Samara 1987 Merkur 175 000 Ft szabadpiacon (3-4000 Km-el ) 320 000 Ft"). Szoval ez még ront is a statisztikan.
De ha mar felhoztad, rakerestem a Golf-ra, és ami kihivas volt nekem, az az, hogy nem magyar, hanem a német (NSZK) arakat probaltam megkeresni. Te ott élsz, ha jol tudom, igy pontosithatod:
Ez alapjan a Golf a megjelenésekor 7999DM-töl volt kaphato (ez a 3 ajtos alap ara volt). Ekkor az altalam talalt infok alapjan az atlagbér (nem tudom, hogy ez br vagy n) az 1580DM körül volt, tehat mondjuk folytatva a szamolast, 5.3 havi bér volt egy alap Golf..
A mostani arak (amit a VW német oldalan talaltam), az 27e €-tol indul, az altalam talalt info alapjan az atlagbér (a legfrissebb) 42450€/év, tehat ~3500€/ho (brutto). Ez alapjan egy Golf-hoz 7,71 honap munka kell hozz.
Ez alapjan kimondhato, hogy valoban volt némi aremelkedés, viszont itt legalabb annyi torzito hatas van, mint a magyar arakban:
- A Golf 1974-es megjelenésekor cél volt, hogy egy inkabb olcso, nem kifejezetten presztizs modellt hozzanak össze. Ezzel szemben a Lada igazabol presztizsmodellnek volt mondhato akkoriban itt Mo-n, söt a 80-as évek elején a Dacia is inkabb annak volt mondhato (szemben pl a Trabantokkal, Zaporozsec-ekkelstb). De tekintsünk el attol, hogy a Lada mi volt akkoriban, hasonlithatjuk mondjuk egy mai Astra-hoz, akkor még latvanyosabb az arcsokkenés a fizetésekhez képest.
Bar a Golf ma sem tekinthetö épp presztizsmodellnek, de nem is akar olcso belépö szintû modell lenni.
Az elsö 3 ajtos Golf sokkal inkabb a mai Polo-nak felel meg szinte minden paraméterében, ahol ez az arany mar 5.3havi munkanak felel meg. Ami viszont pont annyi, mint a Golf megjelenésekor kalkulalt arany.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13371 üzenetére
Igazabol nem. Ha visszanézed, akkor inkabb ott is az a tendencia, hogy az emberek egyre olcsobban jutottak autohoz az évtizedek ota. Pl 1970-es (1975) években egy Lada 80000Ft volt, a kereset meg 3000Ft körül (~ ekkortol szamoltak bruttot). Tehat egy Ladara 26-27 honapig dolgoztal. Egy VW bogar ugyanekkor akar 120e Ft is lehetett (40 honap munka), Vagy Volvo 144S sedan,automatic '70-'72 3885 $. Keress ra, mennyi FT-ban!
kicsit késöbb egy Dacia 1310 1984-ben 134000Ft, az atlagkereset 5400Ft volt, ez 24 havi munka.
Ma egy atlag auto ara legyen mondjuk 12 000 000Ft, ami a hivatalos 640k br atlagkereset serint 18-19 honap munkabérnek felel meg, de ha 15M vel szamolunk, akkor is csak 23 honap körül jarunk.
Ha az elsö példaban emlitett Lada aranyait vesszük alapul, akkor egy mai atlagkeresetböl egy 16.6M Ft-os autot tudsz venni. Itt mar BEV-ek is vannak.
Es mindezt ugy, hogy az elmult 3-5 évben tényleg emelkedtek az araK[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13344 üzenetére
Valojaban pont e miatt fog mindenki önkéntesen szarabbul élni
Nincs jelenleg olyan döntési opcio, ami kis megrazkodtatassal jarna. Pusztan rossz, vagy rosszabb döntések jöhetnek.
Aki az emlitett szabalyozas ellen dönt, az maga ellen dönt, legfeljebb nincs tisztaban ezzel.Sajnos - par személy szerint elkötelezett demokracia parti vagyok - ki kell mondani, hogy e tekintetben a demokracia nem jo eszköz, mert egyszerüen nem vagyunk elég felnöttek a feladathoz. Egy nagy része a politikusoknak meg - puszta hatalomvagybol - siman kihasznalja ezt a helyztet...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz Shadowbull #13344 üzenetére
Ez így konkrétan nem igaz. A fogyasztás nagyot zuhant a covid óta és még csak nyomokban van az az előtti szinten. Nem csak itthon de az EU legnagyobb részén. Csak és kizárólag az akciózásokra mozdulnak. Szórsz: 10+ éve EUs szintű nagykereskedéssel foglalkozom.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13340 üzenetére
Jah, sajnos egyre hülyébbeket választanak meg az egyre hülyébb emberek, nembaj ha nem lassan akkor majd legalább gyorsan nyírja ki a bolygót/magát az emberiség.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #13340 üzenetére
Eközben a gyártók is érzik az új szeleket (meg látják a piacot). Hány gyártó is jelentette már be, hogy a korábbi nagy ígéretét (EV átállás, ICE ban, stb) mégsem fogja az által bemondott határidőig megvalósítani?
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #13335 üzenetére
Kövezzetek meg, de szerintem az EV csak akkor fog 100% révbe érni, amikor olcsón (vagy olcsón javítható verzióban), nagyon gyorsan tölthető akkuk lesznek bennük. Addig viszont meg fog rekedni a terjedésük egy bizonyos ponton, és csak egy bizonyos rétegnek lesz ez teljes értékű megoldás (családiház, egyéni töltési lehetőség stb.).
Gyors töltés alatt azt értem, hogy egy 50-es pakkot 5 perc alatt küldjön fel, egy 100-ast max. 10 perc alatt. Az már kb. ICE szint, és nem kell sorban állni fizetéskor sem, ami kiegyenlíti azt a minimális idő előnyt is az ICE-hez képest. Ráadásul ez segítene a töltőhálózat problémáján is, mert kevesebb töltővel sokkal több autót lehetne feltölteni és akkor a töltési para is a múlté lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #13321 üzenetére
Azert ezt te is erzed, hogy netto hulyeseg... Az ice szarra van [a felso szegmensben] kutyuzve, de me'g mindig nem az adja a jelleget, hogy tud-e 5.1 hangrenszert vagy elektromos kormanyallatast s kulcstol fuggoen, ezek - me'g ha minden csomag reszei is - akkor is csak extra felszereltsegek, nem adjak ki az autot magat...
[ Szerkesztve ]
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #13263 üzenetére
A Szájberizében sincs
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #13263 üzenetére
Nem valamelyik Citroen tudta ez vagy 10 éve? Fix közepe volt és csak a kerek forgott az érzékelő körül.
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #13259 üzenetére
Pl. a Lexus RZ 450e-ben nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kerekek között.
-
mghltm
addikt
válasz Shadowbull #13259 üzenetére
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #13259 üzenetére
Valójában a kormány lényegtelen, mert az autót így is, úgy is meg kell emelni, mind a 4 keréken. Innentől pedig áll a probléma, hogy bizonyos helyekről hogy a fenébe viszik el autómentővel?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #13257 üzenetére
Enyémben pl. nem lehet kireteszelni semmit, a kormányzás pedig elektronikus. Ha nem indul a kocsi, akkor konkrétan semmi nem működik. Talán az elektromos féket ki tudom engedni, de az sem 100%.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #13221 üzenetére
Hát bizony bizony, ebben egyet értünk. Szerintem az ember nagy tömegben buta és korlátolt. Ezen felül a társadalom egy jelentős része képtelen tovább látni az orránál. Az arány meg az előre gondolkodás képessége régionként más. És itt jön be, hogy már jó ideje nincsenek meg azok az “államférfiak” akik nem szavazatq***ák. Tán jelenleg 1 olyan vezetőt tudnék mondani, akinek tovább mutat a nemzeti stratégiája annál, mintsem, hogy újra legyen választva. De amúgy kb senki sem vállal be nemtetszést kiváltó intézkedést az emberiség javáért. Szerintem a klímaváltozás elleni harcot elbuktuk. Lehet kapaszkodni. Ha el akarnánk kerülni, most kéne nagyon komolyan változtatni. Nem majd 2035 meg 2045 meg mit tudom én. Nem csak autóiparra értem persze. Én ugyan ami tőlem telik, továbbra is megteszem. Szerintem ez a probléma nem a sokat hangoztatott következő generáció jövőjét éljük fel helyzet. Már a mi életünkben beköszönt a dolog
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13221 üzenetére
Igazabol egyet értek veled, csak én amit irsz, inkabb ösztönzésként fogom fel arra, hogy akkor nekem kell többet tennem, ha kell, masok helyett is és közben megprobalni szorni a magokat, hatha néhany megragad. Igazabol szerintem ez müködik, és latom is az eredményét. Ami inkabb pesszimizmusra ad okot az esetemben az az, hogy nyilvan ez nem tul gyors modszer, miközben valojaban gyorsabban kellene valtoztatni.
Legyél te is optimistabb, hiszen pl én magam cafolom azt az allitast, hogy senki sem hajlando magatol lemondani semmiröl, kifejezetten keresem azokat a dolgokat, aminek a lemondasaval ezt az iranyt erösitem
A politika ez esetben valoban nem sokat segit, valojaban ha valamiért valsagbanvan a demokracia, akkor az pont ez. Nyilvan lenne erre is megoldas, de azt vagy nagyon nem szeretném, vagy esélytelen
Nagyon szétoffoltuk a topikot - szokas szerint''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13219 üzenetére
Valoban nagy többség olyan, amilyet irsz. De valoszinüleg a 90% mar nem igaz. Tényleg sokan tesznek sokat a valtozasért, de abban igazad van, hogy még nagyon nagy az ellenszél. Bizony az emberi faj olyan, hogy csak pofonbol ért, de abbol is csak akkor, ha keményen és folyamatosan kapja. Valojaban a pofonok mar itt vannak, csak még nem elég kemények.
Mar a covid elején azt hittem (reméltem), hogy ez is lehet egy valtoztatasi trigger. De sajnos ahhoz nem volt elég nagy a pofon. 30M halott nem üti meg az ingerküszöböt. Szomoru kimondani, de 3Mrd kellett volna, hogy észhez térjen az emberiség.Most, hogy beértünk a konstans krizisek korszakaba, majd meglatjuk, mikor allnak fel azok, akik abbol élnek, hogy olyan dolgokkal szolgaljak ki a többieket, amire igazabol semmi szükségük, pusztan vagynak ra (fogyasztanak ész nélkül), hogy marpedig én innentöl kezdve nem asszisztalok a kollektiv krizisépitéshez.
Ja, igazabol én is szkeptikus vagyok, de e mellett optimista is''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13217 üzenetére
Nekem jo hirem van, valojaban elég sokakat zavar. Sajnos még közel nem a többséget, de azért egyre többen vannak (vagyunk). Jobb lenne persze, ha te is részt vennél ebben, de nincs harag, ha te nem is, ez a réteg helyetted is igyekszik valtoztatni
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #13195 üzenetére
Ez aztán remek hír. Legalább mindenkinek kényelmes az élete. Közben meg csilliókat költünk a levegő minőségével összeköthető betegségekre pl tüdőrák. Persze az se zavar senkit, hogy lassan mind megsülünk. Persze a siránkozás megy, hogy micsoda meleg van. Aztán 6-an 4 autóval elruccannak a Balcsira... nesze neked 60 - 80 kg CO2.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13211 üzenetére
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz Shadowbull #13207 üzenetére
Na jó de ez még a sci fi kategória pont mint a stabil hideg fúzió. Vannak próbálgatások de messzi még a kitűzött cél.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz Shadowbull #13204 üzenetére
"Szerintem nem elég fejben változtatni, erősen kell dolgozni a kínálaton is. Az kellene hogy legyenek minden kategóriában egy hasonló árú és képességű EV-k, mint amilyen ICE vagy hibrid ajánlatok vannak, és persze gőzerővel kellene bővíteni a töltőinfrastruktúrát. Amíg ez nincs meg, az emberek többsége nem fogja felvállalni a plusz kényelmetlenséget, amit az EV jelent."
Vannak dolgok amikben nem értek egyet Veled, de ebben maximálisan! Az átlag ember nem akar variálni, tökölni vagy előre tervezgetni stb... Pláne nem plusz felárért, amennyivel az EV kerül.Ha egy árban lennének, akkor talán, de az se 100%
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #13196 üzenetére
Mit tud az a szilárd akksi?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13204 üzenetére
Persze, hogy nem elég csak fejben valtoztatni, de ahogy irtad is, a kereslet mozgatja a kinalatot (lagalabb is klasszikus piaci környezetben). Igy ha a tömegek fejében eléred a valtozast, akkor valojaban eleve megjelenik a kereslet. Ehhez azt is el kell fogad(tat)ni, hogy a hosszu tavu utazas igenis egyfajta luxustermék. Az auto is az, még ha az elmult par évtized pont az ellenkezöjét akarta bebizonyitani.
Hiszek a kompomisszumban, még ha ugy is gondolom, hogy a jelenlegi kompromisszumok valoszinüleg tul késön is érkeztek.
De az ICE nem kompromisszum, legalabb is magaban semmiképpen nem az (marmint a pozitiv értelemben). A hibridek mar némileg azok. Az EV meg abszolut az.Szerintem az dugja a fejét a homokba, és nem fogadja el a valosagot, aki még azt hiszi, hogy megengedhetjük magunknak, hogy ne valtoztassunk.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13202 üzenetére
Gondoltam, hogy ra fogsz (vagy valiki mas) csapni erre a labdara De szerintem jo ideje beszélgetünk mar itt, hogy tudd, hogy én eleve mentalitas valtasban gondolom el a jövöt, vagy sehogy.
Ha te havonta egyszer tankolsz az autodba, akkor valoszinüleg nem mész többet mint mondjuk 20-30km-t naponta, munkanapokban szamolva (20 nap). Itt mar kérdéses, hogy megéri-e egyaltalan autot tartanod. (na jo, ha 80 literes tankot feltételezek, és max 5 literes fogyasztast, akkor az mar lehet havi 1600km futasteljesitmény, ami ugye kb 20e km évente, ami kb az a pont, ami mar gazdasigalag is kezd racionalis lenni maganszemély szamara, na de a legtöbb autonak jo, ha 50l körüli a tankja, és az 5l atlag is ;;;;, hogy is mondjam, nem lehetetlen, csak nem jellemzö). Latod, itt én mar latok némi szükséget a mentalitasvaltasra.
Tény, hogy otthon tölteni nem mindenki tud - még. Pl a tarsashazaknal ez eleve nem egyszerü kérdés. Viszont a tarsashazak meg jellemzöen a varosokban vannak, ahol meg idealis esetben eleve nem a napi egyéni autohasznalat lenne a kivanando cél. Itt latom a masik mentalitasbéli valtasi lehetöséget.
Aram meg valoban MINDENÜtt van. Maga a benzinkut is igényel aramot. Ahol pedig van aram, ott tudsz tölteni. Igen, lehet, hogy csak 2kWh oraval, de tudsz. Tankolni CSAK ES KIZAROLAG benzinkuton tudsz.
Ertem én, hogy az alatalm emlitett mindenütt töltés mar nem fél oras töltés, de ez nem is feltétlenül szempont. Benzinkuton a legtöbb ember tele tankol. Mindig. EV esetén ez egyaltalan nem szükséges, hiszen - mint mondom - szinte mindenütt tudsz valahogy tölteni, ha akarsz. Igen, elég nagy valtas a megszokotthoz képest. A kabel kényelmetlénsége meg fura, hiszen a benzinkuton meg a csövet dugod a kocsiba. Mi a különbség?Ez erősen a kereslet függvénye. Ha az emberek ICEt akarnak, akkor lesz ICE, ameddig be nem tiltják. Persze ha a politika nagyon az emberek akarata ellen próbálja átverni a korlátozásokat, akkor az emberek egyszerűen lecserélik a politikusokat olyanokra, akik más politikát visznek.
Igen, sajnos ebben teljesen igazad van. Es amig lesznek olyan politikusok, akiknek egyetlen célja, hogy még az emberek valodi érdekei ellen is megprobaljak kiszolgalni az igényüket, addig nem sok remény van a valtozasra. Pedig pont a valtozasra lenne oriasi igény, csak ehhez fejben kellene sok mindennek megvaltoznia.
Csak magamat ismétlem, nem is vagyok tul optimista a jövövel kapcsolatban .''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13195 üzenetére
Igen, ez amit irsz, mind igaz. Csak a zöld énem kezd el kétségbeesetten orditani ezért a megközelitésért!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13188 üzenetére
Az EV hajtaslanc gyartasi költségében elvileg a legnagyobb tétel az akku jelenleg. Igy ennek az egy tételnek a beépitése (hiszen a legtöbb autogyarto maga nem is nagyon gyart akkupackot) növeli meg lényegében az EV gyartasi költségét. Egyetlen olyan alkatrész, ami az elmult 10-20 évben valoszinûleg többet fejlödött, mint az ICE mondjuk 50 év alatt. Ha igy megy tovabb a fejlödés (ami persze közel sem garantalt), akkor az EV olcso tömegtermék lehet mar 10-20 éven belül, és az ICE meg egy borzalmasan tulbonyolitott, draga technika. Ha a "Jamaiscontant" ota hasonlo ütemben fejlödött volna az akkutechnologia mint amit az ICE ért el versenytars nélkül, akkor az ICE mostanra egy fura kuriozum lenne, amit technikai érdekességként mutogatnank muzeumokban, vagy specialis helyzetekre szoritkozna a hasznalata. Szerintem bitpork erre gondol.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz Shadowbull #13188 üzenetére
Része a fejlesztésnek. Más terhelésre , más működési hatásokra kell figyelni. Ami eddig csak egy Koenigsegg-ben vagy Chironban volt nyomaték lassan megjelenik a középosztályokban. A legtöbben meg most szembesülnek hogy nincs megfelelő válója és néhány esetben még féltengelye sem a megváltozott karakterisztika kezeléséhez. De ugyanez vonatkozik a motorokra is. Persze mindenki próbálja kiásni magának a spanyol viasz maradékát és juszt se indulnak meg a tesla vonalon (ami azért nem is akkora nagy baj, licencelés szempontjából) de ez is fejlesztés alá esik. Persze lehet szétbontani kapcsoló és tapintásérzet szintjére de az már kicsit sok.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz Shadowbull #13185 üzenetére
NEm lehet elfelejteni - ha elfelejted akkor kb ott tartunk hogy az örökmozgót üldözve próbáljuk eldönteni h az építészet vagy a tánc visz-e közelebb hozzá. Tény kérdés h a platform - mindkettő! - már az ősidők óta létezik de csak az ICE lett fejlesztve. Ez a lemaradás tény kérdése és cáfolhatatlan.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13178 üzenetére
Szerintem is így van. Mostanság is több gyártóról is hallani ahol magasabb hatásfokú motorokat fejlesztenek. [link] [link]
Többek közt a BMW is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
válasz Shadowbull #13178 üzenetére
Pont ezért a folyamatosságért van egy leküzdhetetlen enyőnye az ICE iparnak. Soha nem fogja behozni a BEV ha csak nem áll meg az ICE platform teljesen és telik el egy szemmel jól látható idő.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13175 üzenetére
Dacia: és ha megfelel akkor már jó is?
Ha lesz már kínai gyártó modelljeiből úgyis át kell menniük az Eu-s engedélyeken is. Szóval nem vágom mitől félsz. Engem ami inkább zavar az a sok SUV az utakon, ezt én növelt adókkal büntetném.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
válasz Shadowbull #13174 üzenetére
Az ICE meghajtása jó sok éve fejlesztés alatt. Már most ott van hogy ha nem a kényelmi vagy környezetvédelmi részeket vesszük figyelembe akkor sok fejleszteni való nincs benne - ezért szerintem már messze elérte azt a költséghatékonyságot amit lehet. Pont ez hiányzik a BEV platformon amiről azt írtam hogy belakás időszaka. De ez nem jelenti hogy olcsóbb lenne az ICE, csak hogy már annyi idővel előtte volt a fejlesztésének a beruházása. Ha megnéznénk az első 5-10 évben gyártott ICE-k árát akkor ott is lenne meglepetés (Fordig, ami többé kevésbé most Musk)
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13170 üzenetére
Ha az ipari hulladéknál tartunk, szerintem a Dacia sincs messze, és nem kínai. De gondolom van más is ami hasonló, csak nem tudok róla.
Még ma is drágább gyártani az EVt, talán néhány szűk, exkluzív szegmenst kivéve.
Ezt én nem írom alá. A hybridek miatt. Azok a két technológiát kombinálják és árban picivel drágább, mint a hagyományos. Pedig szerintem pont a legdrágábbnak kellene lennie. Azt elhiszem hogy drágább az elektromost szervizelni, ha kell mivel kevés a szaki és a szerviz is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
válasz Shadowbull #13170 üzenetére
Szerintem nem lesz sokáig drágább. Majd amikor az új környezetvédelmi normák miatt el kell kezdeni a fékpor gyűjtést meg gumi-por/füst tisztítást akkor lesz nagy az ugrás, de jelenleg az EV ipar csak zárkózik fel az ICEhez. Utóbbinak van egy jelentős előnye amit BEV téren még évekig a belakás fog elvinni és aminek a költségét ugyan úgy a vevőknek kell megfizetni. Csak emiatt tűnik drágának.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz Shadowbull #13155 üzenetére
Üzemeltetési oldalról (aka végfelhasználó) lehet ez könnyen pozitív matek még így is. Egy akksi pakk csere kijöhet olcsóbban mint egy teljes kocsi cseréje és így tekintve az élettartama az autónak kitolható. Egy ICE esetében már az euro7 megugrása is olyan bonyolultságot feltételez hogy nem biztos a gazdaságos javíthatóság.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13150 üzenetére
Pont ezért én szénné bírságolnám az összes olyan gyártót, aki javíthatatlan főelemeket (pl akku pakkot) készít... legyen az német prémium, Tesla, vagy kínai... lassan az autó eldobósabb lesz mint a telefon... és itt nincs mutogatás környezetvédelmi szabályozókra, hogy EGR/koromszűrő stb drága és bonyolult... egyszerűen a gyártók nem akarják (vagy tudják?) javíthatóra építeni a akkukat...
Vagy az autó várható élettartamára kötelező javítási garanciát írnék elő... ha a gyártók normálisak lennének, itt többszörös élettartam lenne várható, mint ICE esetén... de ez az előny a gyártóknak hátrány... az nem javítás, hogy ledarálják az akkut, és adnak másikat!
A Leaf /i3/trió akku javíthatósága a minimum elvárható etalon...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #13150 üzenetére
Garis akku szervízelését nyilván márkaszervíz csinálja, nem kérdés. Minden más szervíz a kérdéses itt - nagyságrendi különbség van az akksiproblémák és minden egyéb probléma száma között.
Érted, pl sima karosszéria munkára 4 hónap a várakozási idő most Tesla esetében...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13143 üzenetére
Ez könnyű... https://teslavarazslo.hu/
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13140 üzenetére
Ha már átlagember autójával hasonlítjuk, akkor miért szempont a márkaszerviz? 5 éves 200k km-t futott autót ki visz itthon márkaszervizbe?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13138 üzenetére
Jogos, nem csak EV létezik, jöhetne a sarki bicikli szervizek számával is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
Folytatódik a clickbait, a hergelés a Tesla ellen.
Jön azzal hogy hány Suzuki szerviz van, gondolom mind elektromos autót is szerel. Oh wait nincs is elektromos Suzuki.
Nissan-t már nem írja le, hogy abból bezzeg milyen sok szerviz van, pedig leírhatná, azt nyilván nem tudja hogy az egész országban 1 db szerviz foglalkozik az akkuval és ott is simán van fél éves várakozás. Én megúsztam és 3 hónap alatt megvolt a garis akkujavítás a Leafben.
Persze ettől nem lesz kevésbé szívás a Tesla szerviz, csak ez megint úgy van előadva, mintha csak ott lenne szívás.
Az ilyen és hasonló storyk meg el vannak felejtve.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #13124 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy milyen gyorsan állnak rá a márkafüggetlen szervízek pl. Tesla javításokra? Az már most látszik a fórumokon, hogy a jótállási idő lejáratát követően az e-autók értéke rohamosan csökken, és arányosan nő a különböző hibával küszködő tulajdonosok száma.
Egy biztos: az új autók javításának titka a profi diagnosztika, ami sajnos a legtöbb szervíznél nagyon gyenge lábakon áll (személyes tapasztalat, egyrészt mint tervező mérnök, másrészt volt saját autószervízem is). -
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #13122 üzenetére
Toyota markeszerviz Bp-en 1 hónapra ad idopontot olajcserere. Szóval máshol is vannak problémák.
-
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
unpopular opinion
A tulaj szerintem a legrémesebb magáNYember lehet a privát életében- én nem szereték vele megismerkedni. Vegyen suzukit amit minden szerelő az út szélén megjavít és azt excelezze.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
Sajnos szar a szerviz háttér. Ne az autót szidjuk. Szerintem nálam is vannak gondok,de még valahogy meg kéne oldanom,hogy elvigyem az autót végre.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13089 üzenetére
Igen, tényleg nagyon egyén függö. Föleg hosszu tavon sokszor nagy luxusnak tünik az amugy is 15-17 oras utba csak a töltés miatt betervezni még 1 (esetleg 2) ora pluszt. Mikor az embernek mar gumo van a fenekén, nehéz eldönteni, mi a jobb: megallni megint egy fél orara, vagy inkabb haladni még 50km-t, hogy hamarabb megérkezz . Ezt mindenki döntse el maga. Mi elég gyakran lenyomjuk ezt, ezért mindenféle trükkel igyekszünk alkalmazkodni hozza. Ezért irtam, hogy én pl ha rafoghatom a kocsira, hogy miért a pihenö, az legalabb engem megnyugtat, hiszen "én még birnam, dehat a kocsi..."
Aztan altalaban végén mindegy, ilyesmi tavokon igy is, ugy is mosott sz@rként érkezik meg az ember (utasként is), de legalabb pont az ilyen fél orak elegek, hogy az aktualis soför egy kicsit fujhasson (vagy atadhassa a vezetést)
Szerintem egyébként kb a massziv 3-400km-es (esetleg 500) hatotav lesz az, aminél mar nagyon kukacoskodonak kell lenni, hogy ne legyen elég a EV hosszu tavra is. Ettöl mar annyira nem vagyunk messze.
Addig meg marad a #Balázzs altal is leirt modszer. Meg rafogni anyuszirakocsira a pihenöt''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13066 üzenetére
Ami mondjuk bármi 5+ éves 150k km-t futott használt autónál előfordulhat.
Talán van gyári garancia, de sok más autónál az se nagyon lenne.Ez eddig egy gagyi clickbait cikk, 0 érdemi információval.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
mghltm
addikt
válasz Shadowbull #13059 üzenetére
mar jo ideje taxizik:
az évi - legkevesebb - 50 ezret futó taxi és családi üzem
Mellékállásban tehát taxizom. Korábban egy Toyota Priusom volt, amely 300 ezer kilométert futott alattam különösebb hiba nélkül, utána pedig ideiglenesen egy bérelt Volkswagen Tourant hajtottam, amivel már több problémám is akadt.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13041 üzenetére
Amiről nem tudunk az nincs is, bölcs hozzáállás
(najó ismerten bizonyos kör által tulajdonolt helyeken én se költök pénzt, amiről meg nem tudom kihez tartozik ott marad a boldog tudatlanság )
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
KaqXar19
tag
-
Vesa
veterán
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #12969 üzenetére
Azok a teslasok mennek ionityre akik már nem állnak sorba
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #12940 üzenetére
Nem pont azért, amit irsz kellene jobban kommunikalni, hogy a WLTP egy összhasonlito adat, laborkörülményeken alapul, és bar teljesithetö, de szinte biztos, hogy a nagy többségre nem értelmezhetö? Föleg a PHEV-ek esetében lenne ez érdekes egyébként, hiszen a többinél nincsenek ennyire nagy különbségek a szélsöértékekben.
De mint mondom, valojaban az autokkal foglalkozo "szakujsagirok" egyébként ezt még el is magyarazzak, akar még érthetöen is. Tehat jobb esetben amikor valaki autovasarlason gondolkozik, akkor utana néz, és megismeri ezt az oldalat is a valosagnak. De szerintem ez elsösorban az autogyartok feladata lenne, hisz ö akar nekem eladni, benne kellene legjobban biznom, mint az adott tipus/technologia legjobb ismeröje. Korrektül leirni, hogy a szabvanyos adat ennyi, ha..., de minden mas esetben meg többszörös szorzo.
Tudom, most is leirjak, aprobetüben, valahol a footer elött...Mert igy tényleg ugy néz ki (plane a mai alusisakossagra hajlamos vilagban), mint ha a gyartok eltitkolnak a valosagot, az ujsagirok meg felfedik a galad összeesküvést.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bigdigit
addikt
válasz Shadowbull #12937 üzenetére
Érdekes én mindig helyén tudtam kezelni a PHEV fogyasztási adatait akkor is ha nem lett szájbarágósan leírva.
Vagyis mondjuk 2L?
Értelmezésem szerint ez teli aksis indulás majd megy 100km-ert. Vagyis 0-ra merül az aksi és mérettől függően el megy ameddig tud. A maradékot meg viszi motorral. Így jön ki mondjuk a 2L.Ez pont olyan mint amikor kijavítanak mindenkit nem 15kw a fogyasztás hanem 15kwh. Nekem aztán teljesen mindegy mert így is meg úgyis tudom miről van szó.
A többi csak fingreszeles. -
biga
őstag
válasz Shadowbull #12937 üzenetére
Félreértettél, nem szandékom hergelni.
Hogy ne létezne ilyen adat, illetve mondjuk inkabb ugy, hogy most mar nem csak hogy létezik, de még közölni is kell azt az EU intézményekkel. Tény, hogy ez nem segit a korabbi modelleken. Csak spekulalok, de feltételezem, hogy ez az adat azért évek ota létezett, csak mivel azt nem kellett közölni, ezért az megmaradt belsö hasznalatban.
A WLTP nem a gyartok ötlete, és barmennyire sok sebböl vérzik, ez egy jo ötlet. Még jobb lesz a gyüjtött adatokon alapulo adatközlés.
Hergelni meg maguk a gyartok hergelnek azzal, hogy CSAK a kötelezö, de a valos körülmények között irrealis adatokat közlik. Szerinted az atlag, nem szakmai portalokat követö vasarlo mit tud a WLTP-röl, meg a többiröl? Tucatnyi cikket tudok neked mutatni, ahol a tesztelök pont azt taglaljak, hogy az adott modell a GYARTO OLDALAN közölthöz képest mennyivel fogyaszt/bocsat ki többet. Es ezek a cikkek még csak nem is inkorrektek, mert leirjak, hogy az a hivatalos adat, ez meg a realis, de az olvaso szamara akkor is az jön le, hogy a gyarto erröl nem ir semmit, vagy csak aprobetüsen az oldalan.
Nyilvan üzleti kérdés, hogy melyik hoz többet a konyhara: hagyni a vasarlot abban a tudatban, hogy a WLTP-nek köze van a valosaghoz, vagy korrektül elmagyarazni nekik a dolgot, cserébe nem mutat olyan jol a marketing bla-bla.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszafogott árazású, 300 Hz-es monitor az AOC gondozásában
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Óra topik
- Netfone
- Háborog az Apple az iPhone-ra írt első pornóapp miatt
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy Ring - gyűrű-kúra
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest