- Külföldi SIM-ek itthon
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
maj-viktor
őstag
Nem írtam, hogy profi! Csakhogy csupán, mivel rendes cégként működik... nem egy apróhirdetésből vetted vagy akármi.... így 14napon belüli elállás jog (netes vásárlás esetén), meg garancia, stb. illet téged, mint fogyasztót! Pláne, hogy rosszat küldött! Így ez alap! (még a visszaposta költségét is neki kéne állnia)
-
maj-viktor
őstag
Rákerestem a cég-re... Dronesys Kft.
http://www.nemzeticegtar.hu/dronesys-kft-c1309176724.html
feltételezem ez is oda - hozzá tartozik:
http://www.dronesys.hu/cég tulaj: Daubner Csaba Gyula
2120 Dunakeszi, Lehár Ferenc utca 54. A. ép.
(ezek nyilvános adatok)http://www.hobbycity.hu/index.php?route=information/contact
Nem kispályás - Kis jóska van mögötte komolyabb szaktudás háttér is, amit 5kattintással google néztem...
(szal én nem ítélnék elsőre... próbálkoznék e-mailbe infót kérni! Lehet élőszóban nem a legjobb a "kommunikációja"!
)
Sztem csak szimplán valami kommunikációs félreértés van... még ha egy "magánszemély basz át", így apróhirdetésen azt mondanám így jártál... de komplett webshop - cég van mögötte, így csere - garanciális probléma, stb.
-
_X10Dead_
aktív tag
Igen, a trim arra való, hogy korrigáld a sodródást.
Neked valószínűleg "előre húz" így a jobb kar melletti pöcökkel kellene visszahúzni.
De előbb tedd le a padlóra, hogy teljesen sík placcon álljon és kalibráld a giróját. A leírásban benne van, hogy hogyan kell.A normál és headless mód között az a különbség, amit írtál. Kezdetben hasznos, később inkább zavaró. Normál módban úgy vezeted, mint az autót: az orrához képest van balra meg jobbra, nem hozzád képest.
A headless módot csak addíg tudod használni, míg pontosan úgy állsz, ahogy felszálltál. Ha közben elfordulsz, akkor össze fog zavarni -
Jackal2
senior tag
Szia, a 4 csík aminek a szerepét keresed az ún. trim kapcsoló. Ebből három a bal kar alatti és a jobb kar alatti illetve a melletti trim kapcsolók az előre a balra és a jobbra irányokat hivatottak kikompenzálni. Ez úgy működik, hogy ha pl. balra megy, akkor a megfelelő (általában jobb kar alatti) kapcsolót az ellenkező irányba vagyis jobbra kell húznod. Arra figyelj, hogy a gép egy kis késéssel fogja ezt követni, tehát egy állítás után várj egy kis időt, amíg leköveti.
A negyedik, általában a bal kar melletti kapcsoló két dolgot csinálhat:
- a yaw értéket vagyis a tengely körüli forgást állítja, ezen akkor kell csiszolni ha a gép elfordul valamerre miközben nagyjából lebegnie kellene
- a kamerát/fényképet kapcsolja ki be, pl. Syma X5C újabb verziójaA headless mód ezt nem befolyásolja, de szerintem fölösleges használnotok, ennek az alábbiak az okai:
- nem fogtok megtanulni repülni, mert az elektronika helyettetek kitalálja, merre mozduljon a gép. Ez kb. addig lesz így, amíg egyszer nem lesz kamera platformotok, vagy raceretek, vagyis mivel más nem nagyon van, mint kategória, nem szabad megtanulni csak headless módban repülni
- a headless rosszul működik. Ezek a gépek a "virtuális semmiben" repülnek, ugyanis semmilyen szenzoruk nincsen arra, hogy a saját helyüket meghatározzák, csak annyit csinálnak, hogy a távon kiadott utasításokat megjegyezve egy algoritmus alapján megpróbálják kitalálni, honnan indultak. Forgasd meg a gépet, csinálj egy flipet és vége is, nem tudják, hol vannak.
- a headlessnek ott van értelme, ahol van GPS is, mert ott van egy létező és beazonosítható pozíció,ahonnan a gép felszáll. Itt általában a headlesst IOC-nek, vagyis intelligent orentation controlnak hívják, ez 1-2 méter pontosan vissza tud jönni a leszállási helyre illetve a headless is jól tud működni (pl, orientáció elvesztésekor jöhet jól)A blogomon - lent az aláírásomban - vannak fent cikkek pl. Syma X5, ahol betettem a távirányító képét azzal, hogy mi mit csinál rajta.
-
Pikachu24
aktív tag
Ezt nézd meg, hasznos lehet. Ha videó hangsávja egyzser nagyon hangos egyszer iszonyat halk erre figyeljetek.
-
Pikachu24
aktív tag
"kis vezérlő csíkok" Ha jól értelmezem a "trimmerr"-re gondolotok.
Bármikor kapcsolgathatod, teljesen mindegy hogy levegőben vagy a földön van és nem kell minden indításnál korigálni. Azt viszont nem tudom ha kiveszed a távból az elemet akkor kell-e.Amúgy úgy kell használni hogyha picit megy jobbra a drón akkor balra kell nyomni a gombot, és ezt addig csinálni amíg nem áll meg körülbelül egy helyben.
-
Patics
tag
Biztos van valahol leírva hogy mik az alapok, lehet kapsz linket, addig is egy kis segítség.
1. kapcsold be a drónt
2. kapcsold be a távot (Bár elvileg fordítva kellene, tényleg ki tudja, hogy a drónnál miért nem a táv az első?)
3. Várj kicsit amig abbamarad a villogás vagy csipogás, ekkor összehangolódnak.4. a "kis vezérlő csíkokat" hagyd, egyenlőre nem kellenek
5. A bal oldali kart ha előre tolod (gázadás), emelkedik, ha hátrahúzod (gázelvétel) süllyed.
6. A bal oldali kart ha balra tolod balra fordul, ha jobbra akkor jobbra, de ezt is hagyd, egyenlőre ez sem kell.
7. Egyenlőre a jobb kar sem kell.8. Bal kar előre (finoman), felemel, 10 cm-re, majd hátra, leereszkedik. Utána 30-40-50 cm-re és majd hátra, leereszkedik.
Eddig megvagy? Ja, mindezt szobában, nagy ágy felett, akkor nem zuhan nagyot...
Ha szerencséd van, jó az alapbeállítás akkor közel függőlegesen emelkedik és süllyed. Ha nem, akkor jönnek majd a "kis vezérlő csíkok", meg a jobb kar.
Ha írsz privit akkor segítek bővebben, vagy telefonon keresztül...
Elég alap dolgokat írtam?
Egy helyben magától lebegni, sohasem fog. Csak, ha folyamatosan korrigálod a két kar mozgatásával, annyira kóvályogva, amennyire finoman korrigálsz.
A drón, meg főleg a heli, repülése olyan mintha egy nagy labdára tennéd rá. Talán ki tudod éppen egyensúlyozni, pár pillanatra, de egyébként mindig le akar majd esni valamerre, a gömb peremén. Ezért folyamatosan "egyensúlyoznod" kell, mint a zsonglőrnek aki labdán egyensúlyoz. Így az első feladat is az, meg a második és sokadik is, hogy egy helyben tudj lebegni vele. van akinél ez néhány óra, van akinél néhány hónap. Drónnal azért aránylag nem túl nehéz. Ha megvan a lebegés, akkor jöhet az elindulás...
-
_X10Dead_
aktív tag
Itt a manual, ha nem kaptatok hozzá. A sokadik oldalon ott a magyar is.
A távirányító funkcióit, illetve az alapvető kezelését leírja, ha jól látom.Soha nem fog úgy lebegni, mintha odatűzték volna. A karokkal játszva tudjátok nagyjából egyensúlyban tartani, de a folyamatosan változó légmozgás miatt nem tud egy helyben maradni.
Általában:
Jobb karral billented (ettől mozog előre-hátra, jobbra-balra) A bal karral az emelkedést, illetve a függőleges tengely körüli forgatást szabályozhatod.
A kis pöckök a karok körül azért vannak, hogy a sodródást tudd mérsékelni.A headless módot próbáljátok ki, az első pár percben jópofa. Ez annyit tesz, hogy nem érdekes, merre néz a quad, mindig a bekapcsolásnál felvett pozícióhoz képest megy előre-hátra jobbra-balra, nem a drón tengelyéhez képest. Ez esetben a bal karral csak a magasságot kell szabályoznod, a jobb karral irányítod a vízszintes mozgást.
Hosszú távon nincs jelentősége, túlzottan nem kell erőltetni a használatát. -
vanni
csendes tag
Bocsánat, hogy új hsz-ban, de olvasva a topicot, hogy mit értünk "repülés" alatt, én nagyon örülnék, ha szélcsendes időben fel tudnék szállni, függőlegesen, aztán arra repülni nagyjából, amerre én akarok, amd visszajönni. Megérteni, a gyakorlatban mi az a headless irányítás, egyáltalán, az alapgombok mire jók...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Welock Touch 51
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Xiaomi Redmi 9A 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A54 5G , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest