- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz
andorra #39658 üzenetére
AMD Power
Teljesen felesleges még 14mp-ben is fotózni, pláne egy kompakttal.
Bár, a gépek java része, a felbontás csökkentésével az érzékelőt 'vágja le', így a képzaj elvileg megmarad, de méret és felbontás szempontjából mindenképpen előnyösebb egy 5-6-7mp körüli méretet választani. -
kiskornel
addikt
válasz
andorra #39381 üzenetére
(#39400) total90: egész jó.
(#39394) andorra, (#39396) Cayman: az őszintét megmondva, én csak kb.-re szoktam beállítani a megadott gyári beállítások szerinti WB-t (napsütésben naposra, stb) A HELYSZÍNEN. Ha tulságosan el van állítva a WB (pl. nagyon alacsonyra van állítva), akkor a kép helyszíni ellenőrzésekor nem jelzi a kiégett részeket. Utólag feldolgozva a RAW-ot, a helyes WB-re térve (magasabbra) tele lesz beégett részekkel, amiket nem mindig lehet sérülésmentesen visszahozni. Tehát a helyes expo meghatározásában is szerepe van a kívánt helyszíni WB-nek.
Különösen nagy eltérés lehet, ha beltérben fényképezünk fénycsövek mellett napos WB-vel. A belső fénymérőt ugyan nem kavarja meg a dolog, de a hisztogramm már nem bizti, hogy jelzi a beégett csatornákat.(#39387) hemaka: így jobb.
(#39382) Karima: én is találkoztam hasonló problémával, mikor IR szűrőt tettem fel. Annyit lehet tenni még, hogy egy fehér lapról készítesz fotót. Ez lesz a WB beállító lapod. Én csak ACR-ről tudok nyilatkozni, de gondolom ezt meg lehet csinálnni LR-rel is: többedmagával WB pickerrel ráböksz a fehér lapos kép fehér részén, és az az összes kijelölt képet arra a WB-re állítja be.
-
#31757056
törölt tag
válasz
andorra #39394 üzenetére
Termeszetesen ugyanugy
De a Lightroom import utan, ugy neznek ki, ahogy a vazon be vannak allitva.
Azert sok esetben fontos lehet a helyi feheregyensuly beallitasa, mert ha auto-n hagyod nem biztos, hogy tokeletesen emlekezni fogsz a kep elkeszitesekor az akkori helyes WB-re, ezert emlekezetbol nem fogod tudni visszahozni, felteve ha akarod is, nem pedig pl szurrealitasra torekszel az utomunka soran. -
bigmasterg
addikt
válasz
andorra #39389 üzenetére
Ok, ha ez tényleg így van, és jól értelmezem a cikket, akkor pedig az eredeti kérdésre adtál hibás választ.
Mert ezek szerint a LightRoom sem a valós, raw-ban lévő wb-t olvassa ki, így ha tekergetem a vázon a Kelvint, akkor változik a kép színe.
Azaz Karima szín problémájára megoldás lehet a kézi wb állítás.Viszont ebben a hsz.edben nem ezt írtad.
Most csináltam 3 képet Raw-ban (NEF-ben) 2500on, 10ezren és automatán, importáltam lightroomba és ott is más a 3 kép alap, as-shot wb-je.A másik, amit írt, hogy változik a kép, az pedig természetes, mivel előbb előnézetet tölt be. (de addig ott is van a képen egy Loading felirat)
-
Karima
őstag
válasz
andorra #39381 üzenetére
A fényképezőn állítottam a Custom WB-t. (Tudod, amikor ezt használod, akkor a státuszkijelzőn a WB-t a PRE-re állítod.) Mivel bármely más WB beállításnál nagyon zöld a színe.
De ha LR-ben a WB-t "as shot"-ra állítom, akkor elvileg át kellene vennie a fényképező WB beállításait, nem?
Na majd este linkelek be olyan képet, amin a WB auto-n van, amikor Custom WB-n, és olyat is, amit "elront" a lightroom, hogy lásd mire gondolok pontosan. Az az érdekes, hogy LR-ban, nem is az AutoWB és nem is a Custom WB színeit mutatja, hanem a kettő közt valahol.Na talán itt tudom érzékeltetni.
Tehát az első kép az AutoWB-s, a harmadik Custom WB-s (így néz ki a fényképezőn is, és a LR első fázisában, amíg nem korrigál), és a második kép az, ami korrigálás után megmarad a LR-ban. -
Karima
őstag
válasz
andorra #39378 üzenetére
Normál esetben én sem problémáznék a WB beállításon, de ez most speciális: Úgy csinálom a nappali, hosszúzáridős képeket, hogy egy hegesztőpajzsüveg van az obira felcsavarva, aminek következtében a képnek nagyon zöldes színe lesz, és ezt elég macerás visszahozni utólag, sok képnél meg pláne. Na most, ha ez az üveg fent van, és úgy csinálok WBreadinget, akkor utána - ezt a WB beállítást használva - tökéletes színhűségű képeket készít. Legalábbis a fényképezőn és a lightroom első fázisában így mutatja. Csak utána kerül porszem a gépezetbe
CoXeR: Köszi, elolvasom, hátha megtalálom benne a választ (mármint, hogy hogy lehet kikapcsolni) Köszi
-
Sucuka
senior tag
válasz
andorra #39239 üzenetére
Köszi! Igen, igazából azért is készültek, de lényegében tisztában is vagyok vele nagyjából, hogy mi nem stimmel rajtuk. Nem instruáltam a modellt, hisz mint mondottam: nem voltam rá felkészülve. Viszont ha valamit technikai dologban is tudsz hozzászólni azt megköszönném (fények, árnyékok stb) elvégre abból tanul az ember, ha kérdez, meg próbálkozik, igaz?
-
szőröscica
addikt
válasz
andorra #38809 üzenetére
Szia!
Köszönöm a véleményezést!
A negyedik képhez annyit, hogy nem emlékszem már, hogy A-ban, vagy P-ben fotóztam, de a záridőt mindenképp a gép választotta, nem nyúltam az expozíció kompenzációhoz. Nem szeretem az elmosódott vizet az ilyen képeken, se a vízeséseknél, se így hullámfotónál, tehát ez a megfagyasztás pontosan az, amilyennek a képet szántam.A többit megjegyeztem, igyekszem majd ezekre is figyelni.
Aktív témák
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
- Samsung Galaxy A04s 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 490+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest