- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Szinte játékpénzért megvehető a Honor Play 10C
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat csak a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
lacoka
csendes tag
válasz
KurtCobain #613 üzenetére
Kipróbáltam az ötletedet. Átállítottam a kártya pénznemét GBP-re és talán így jó lesz. Az eddigi, hibás kódot reklamáló üzenet helyett, a megfelelő üzenetet adja. Hétfőn megkérdezem a terhelés kódját az e-bankon. Köszi a tippet.
-
lacoka
csendes tag
válasz
KurtCobain #613 üzenetére
Ja, azt nem írtam, hogy ez egy USD devizaszámlához tartozó Visa elektron kártya.
Az első terhelés 0,75 USD volt. -
KTU
addikt
válasz
KurtCobain #591 üzenetére
Volt már erről szó.
Óránként frissíti, változik az árfolyam.
Ezért célszerű Revolut fizetési linkel lekérdezni 1 €, $ vagy akármivel.
Utána azt átváltani HUF-ra, hogy ne érjen meglepetés.
Akkor jövünk ki jól a váltással, ha a Forint egyértelműen gyengülő ágban van.
Ha erősödik akkor nagyobb a váltásnál a "veszteség".(#593) Oliverda: így van.
Pont ezért van közberakva Curve, hogy HUF legyen a terhelés a HUF kártyán. -
gzbotii
nagyúr
válasz
KurtCobain #591 üzenetére
Tudtommal ez Visa vs MasterCard dolog.
-
ghostie
tag
válasz
KurtCobain #567 üzenetére
Már szabad a fórumban meghívó kódot felajánlani? Amikor én merészeltem ezt tenni, azonnali üzenet törlés és írásbeli figyelmeztés volt a "jutalmam".
-
utomi
senior tag
válasz
KurtCobain #567 üzenetére
Köszi. Jöhet a kód!
-
k2laci
tag
válasz
KurtCobain #537 üzenetére
Ez pontosan hogyan működik ?
Bejelölök 3 boltot (pl. Lidl, Aldi, Tesco) és amikor ott vásárolok akkor a Curve kártyát kell kijelölni ?
Akkor viszont honnan tudja a Curve kártya, hogy melyik felvett kártyát terhelje meg ? -
royslade
tag
válasz
KurtCobain #534 üzenetére
Köszi.
-
anadroid
senior tag
válasz
KurtCobain #417 üzenetére
Elég nagy késések voltak a kártyákkal, március 1-én érkezett meg egy január 31-én megrendelt kártya.
-
szabi__memo
nagyúr
válasz
KurtCobain #414 üzenetére
De minek? Mint a bank egyszerű ügyfele mégis mit várhat?
Ezt nem az ő érdekük lenne és nem ők tudnák ezt a megfelelő súllyal intézni?
Vicc
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Nyaralás topik
- Xbox Series X|S
- Milyen monitort vegyek?
- Battlefield 6
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest