Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • soma314

    tag

    válasz kenwood #15402 üzenetére

    Igen ez is egy megközelítés.
    A tanár leadta, ha a diák nem érti, akkor az lusta / hülye/ stb..
    Én a saját tapasztalataim alapján (két diplomát szereztem) anno. A legtöbb butaságot tanároktól hallottam és a legtöbbször azért mert "pongyolán" fogalmaztak:
    Példák
    A háromszög belső szögeinek összege 180 fok - ez csak a képzeletbeli Euklideszi térben igaz, a valóságban ezt már Gauss rég cáfolta. Ha így lenne, akkor a relativitás elmélet matematikai alapjai bomlanának, és az úgy tűnik működik.

    A folyadékok összenyomhatatlanok, nincs belső surlódásuk - csak az elméleti folyadékokra igaz. Vannak eszközök, amik a folyadékok összenyomhatósága elvén működnek. Ilyen például a batiszkáf.

    Az elektromos vezető ellenállása függ a vezető keresztmetszetétől. - ez csak makroszinten igaz. Nanoszinten már más a helyzet.

    Három halmazállapot van: szilárd, folyékony, gáz - és a plazmaállapottal mi van?

    Matekból a felcserélhető műveletek elvégzési sorrendje tetszőleges, ugyanazt a végeredményt kapod - mi van ha végtelen tört az egyik? hány tizedesértékig fogod számolni? vagy természetes törtté alakítod, akkor már változtattál a műveleti sorrenden, amit elvégzel. A gyakorlatban, meg amikor számítógépek limitált lebegópontos regiszterekkel végzik a műveletet pláne nem mindegy.

    Én nem emlékszem, hogy akár általános iskolában, akár a gimiben pár percet is mondott volna a tanár arról, hogy amit el fog mondani, azok nem általános igazságok hanem a Világ leegyszerűsítése, hogy megértsétek. Egyébként szerintem alapvetően rossz a feltételezés, hogy a valóságot nehezebben értenék meg a gyerekek. Hülyének nézi ez az el a diákokat.
    A felsőoktatásban már más volt a helyzet.

Új hozzászólás Aktív témák