- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
pvt.peter #3696 üzenetére
Jól értem hogy az a
void*
valami userdata, amit a callback regisztrálásánál megadhatsz, és amikor visszahívódik, akkor a callback megkapja? Mert akkor különböző callback-eket érdemes regisztrálni a különböző típusú user data-hoz.void A_callback(void * data)
{
A& a = *static_cast<A*>(data);
// ...
}
void B_callback(void * data)
{
B& b = *static_cast<B*>(data);
// ...
}
register_callback(A_callback, &a);
register_callback(B_callback, &b);Ha ez a helyzet, akkor még lehet rajta ezen túl is szépíteni, elsősorban annak függvényében, hogy a
// ...
részeknek egymáshoz van-e bármi köze. Ha mégsem, légyszí mutass valami példakódot, akár mockolt osztálynevekkel. -
dabadab
titán
válasz
pvt.peter #3692 üzenetére
"Tehát adott egy void* típusú pointer ami reprezentálhat több egymással semmilyen kapcsolatban nem álló típust ami szintén egymással semmilyen kapcsolatban nem álló interfész megvalósítása."
Hát, ez így első nekifutásra az "elbaszott design" c. kategóriába való, ezt szépen nem lehet megoldani.
-
EQMontoya
veterán
válasz
pvt.peter #3692 üzenetére
Erre nincs szép megoldás.
Minden egyes alkalommal, amikor void*-ot castolsz valamire, egy éhező kisgyerek élve felfal egy kiscicát.
Ha egy függvény argumentuma void*, és az nem egy memóriakezelésért felelő függvény, akkor ott komoly tervezési hibák történtek. Minden egyes alkalommal, amikor egy ilyet lefordítasz, az univerzumban felsír egy feketelyuk és szegény Bjarne-nek kicsit szúrni kezd az oldala.
C++-ban void*-ot csak a gonosz azon teremtményei használnak, akik az ősi feketemágia (C) hívei továbbra is. Ha nem küzdünk ellenük, egyszercsak azt vesszük észre, hogy már nem tudjuk megállítani a világuralomra törésüket, és mindannyiunkat birkává fognak static_castolni. Ezt Te sem akarod, ugye? -
Karma
félisten
-
ToMmY_hun
senior tag
válasz
pvt.peter #3140 üzenetére
Nemrég én is feltettem ezt a kérdést, de nem kaptam rá választ.
Én Bjarne Stroustrup The C++ Programming Language 4th edition-t kezdtem el olvasni, eléggé frankó iromány. Kicsit száraz és nagy terjedelmű, cserébe alapos és a 11-es szabványnak megfelelő nyelvi elemeket használja.
-
modder
aktív tag
válasz
pvt.peter #2160 üzenetére
az eredeti példát kiegészítettem másoló konstruktorral:
http://pastebin.com/ryGfdzyzAmi egyébként ilyen egyszerű esetben nem szükséges, mert a nyelv csak byteról bytra lemásolja az eredeti objektumot inicializálásnál, tehát:
// copy konstruktor hívódik, amikor egy objektumot egy másik objektummal inicializálsz
Dog pajti2 = *makeDog();A nyelv átmásolja az egyenlőség jel jobb oldalán álló objektumot byteról byte-ra, vagy ha létezik, akkor a másoló konstruktor segítségével az egyenlőségjel bal oldalán lévő objektumba. Másoló konstruktor csak inicializálásnál hívódik meg, ami az új függvény deklarációja és egyből értékadás.
bővebben:
http://www.fredosaurus.com/notes-cpp/oop-condestructors/copyconstructors.html
(van példa kód, hogy mikor hívódik meg) -
modder
aktív tag
válasz
pvt.peter #2074 üzenetére
Szia, Karmának igaza van mindkét esetben. A heap vagy stack nem befolyásol semmit a virtuális függvények terén, a new operátor pedig tényleg hibát dobna az első esetben. Javítva:
A b = B();
b.valami();
// most vonatkoztassunk el attól, hogy ugyanaz a változónév
B b = B();
b.valami()(már régen c++-tam)
-
-
modder
aktív tag
válasz
pvt.peter #2057 üzenetére
Hali. Polimorfizmus (többalakúság, ugyanolyan ős típusú objektumok másképpen viselkedhetnek). Amikor több osztályod van, ami ugyanazokat a tulajdonságokat (metódusokat) definiálja, ezért közös ősből származik, de mégis minden osztály egy kicsit másképpen viselkedik, vagyis kicsit más az implementációjuk, viszont az interfészük (amit az osztály használója lát) megegyezik.
Most hirtelen a Java JDBC API jut eszembe:
//Create the connection using the static getConnection method
Connection con = DriverManager.getConnection (connectionURL);
//Create a Statement class to execute the SQL statement
Statement stmt = con.createStatement();Itt a DriverManager egy factory osztály, ami olyan Connection példányt ad vissza, ami adatbázis specifikus a szerint, hogy milyen adatbázis típus szerepel a connection URL-ben. A Connection csak egy interfész, minden konkrét adatbázis JDBC driver a sajátját specifikálja, és a konkrét, con változóhoz kötött példány lehet, hogy mondjuk MysqlConnection típus lesz. Itt a lényeg az, hogy a MysqlConnection a Connection-ből származik, és felülírja a Connection metódusait.
Ami fontos megjegyezni futás időben fog eldőlni, hogy melyik metódus fog meghívódni, mert fordításkor lehetetlen eldönteni a fenti kódrészletből, hogy a con változó konkrétan milyen osztály lesz.
C++-ban explicite ki kell írnod a virtual kulcsszót a függvény elé. Ha nem teszed ki, akkor is felülírhatod a metódust, de nem biztos, hogy azt az eredményt fogod kapni, amit vársz. Például
class A {
public:
void valami() { std::cout << "A"; }
virtual void virt() { std::cout << "A"; }
}
class B : A {
public:
void valami() { std::cout << "B"; }
void virt() { std::cout << "B"; }
}A b = new B();
b.valami(); // "A" fog kiíródni, mert valami() nem virtuális, tehát a változó "statikus" típusa alapján dől el, hogy melyik metódus fog meghívódni. A statikus típus pedig "A"B b = new B();
b.valami(); // itt a statikus típus "B", tehát "B" fog kiírodóni.Ezzel szemben
A b = new B();
b.virt(); // itt "B" fog kiíródni azért, mert a virt() függvény virtuális. futás időben a virtuális függvény táblából a program megnézi, hogy melyik konkrét függvény hívódjon meg. Mindezt a b változó futásidejű (dinamikus) típusa alapján, ami itt "B"Heterogén kollekciókban szokták hasznát venni, amikor (mint az első példában) egy közöt ős van, ami szolgáltatja az interfészt, de többféle implementációt tárolsz egy tömbben vagy listában. Amikor végigiterálsz rajtuk, hogy meghívd mindegyiken valamelyik metódusát, nem kell foglalkoznod a konkrét típussal, ami nagyban leegyszerűsíti a programozó munkáját. Ez annyira az általános elvárt működés, hogy Javában minden metódus virtuális. Ha nem akarod, hogy valamelyiket felül lehessen írni, akkor a final kulcsszót kell elé tenni.
Amikor egy osztályt kiterjeszthetőségre tervezel, ki kell választanod azokat a metódusait, amiket felül lehet majd írni, és virtuálissá teszed őket. Ezzel elég körültekintőnek kell lenned, mert egy felülírt virtuális metódus a származtatott osztályban el is ronthatja az alap működést.
-
mgoogyi
senior tag
válasz
pvt.peter #2057 üzenetére
röviden:
polimorf osztályoknál van értelme, amikor specializálod a működését az ősosztálynak és minden leszármazottat kezelhetsz úgy, mint ha az egy ősosztálybeli objektum lenne.
pl. minden almát és körtét kezelhetsz gyümölcsként
pl. Akkor van ennek haszna, mikor van egy rakás valamilyen gyümölcsöd mondjuk egy halmazban és együtt akarod kezelni őket, mert pl. az adott helyzetben számodra nem lényeg, hogy milyen specializált gyümölcsről van szó.Amikor örökölsz, akkor a virtuális függvények mindig befigyelnek!
hosszan:
class Gyumolcs
{
...
virtual void print() {printf("gyumolcs")}
...
};
class Alma() : public Gyumolcs
{
...
virtual void print() {printf("alma")}
...
};
class Korte() : public Gyumolcs
{
...
virtual void print() {printf("korte")}
...
};
Gyumolcs * a = new Alma();
a->print(); //azt írja ki, hogy alma, pedig ez egy Gyumolcs pointer
/*mivel: a virtuális függvényeknél futási időben dől el (dinamikusan), hogy mi hívódik (megnézi, hogy valójában milyen objektumról van szó és annak a függvényét hívja - a háttérben egyébként van az objektumnak egy virtuális táblája és abból nézi ki, hogy mit kell hívni)
ha nem virtuális lenne a függvény, akkor fordítási időben (statikusan dőlne el, mit kell hívni és "gyumolcs" íródna ki)*/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- HP Elitebook 840 G3 laptop (15,6FHD/I5-G8/8GB/256SSD/Magyar/Win11)
- AMD Ryzen 5 5500 - GTX 1080Ti 11Gb - MSI B450 Max
- HP Zbook 15 G3 laptop (15,6FHD/I7-G6/16GB/256SSD/AMD2GB/MagyarVilágítós/Win11)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged