- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple Watch
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- eSIM, a kártyamentes szabadság
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #387 üzenetére
Poén volt. Aminek az alapja az a frappáns FB bejegyzés volt, amit egy programozó (jellegű) srác írt. Azt mondta, hogy szokott programozói fórumokban segítséget kérni programozásban, de nem mindig kap. Viszont van egy másik accountja, amivel szokott direkt hibás választ adni a saját kérdésére. Azt viszont kijavítják jóra.
Konklúzió: az emberek ugyan nem szívesen segítenek egymásnak, viszont nagyon szívesen felemlegetik/kijavítják mások hibáit.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
FIREBLADE78
addikt
Kezd ultragáz lenni ez a fórum. Ver az asszony? Csicskáztat a főnök,hogy némely ember itt éli ki magát? Tiszta szégyen
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
bteebi
veterán
válasz -Skylake- #385 üzenetére
"feljebb irta valaki, lehet o tudja/ismeri szemelyesen."
Úgy lenne igazán vicces, ha ezt a 3 accot (Shadowbull, kardkovacsi és forumpista) egy személy vinné, aki mondjuk a Fordnál dolgozik. De amúgy nyilván nem így van.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-Skylake-
addikt
válasz forumpista #382 üzenetére
nezd, nem tudom. feljebb irta valaki, lehet o tudja/ismeri szemelyesen. siman lehet, hogy nem ogaz. az vissont egyertelmu, hogy az o hozzaszolasaiban van informacio, ami alapjan akar meg lehet is mernok a bmw-bel. a tiedbe meg lofasz nincsen, csak krakogas a semmirol. tehat lehet, hogy o nem mernok a bmw-nel, de sokkal elobb elhiszem hogy az, mint rolad hogy a mercinel vagy mernok. kb ennyi.
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
válasz forumpista #382 üzenetére
Azt én mondtam nem ő, de nem így és nem azt amit te állítasz. Picit szelektív már az a memóriája pista bátyám? [link]
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #382 üzenetére
"kozolte hogy a psa (prince) motor a vilag legmegbizhatobb motorja"
Ki közölt ilyet és hol? Idézed?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
forumpista
aktív tag
válasz -Skylake- #381 üzenetére
Honnan tudod hogy mernok a bmwnel? Lattad a munkaszerzodeset, netalan ismered szemelyesen?
marmint erted, honnan ez a magabiztossag, megjon random forumozo hogy o a bmwnel dolgozik, erre te idejosz hogy mas ez hogy meri ketsegbe vonni?
es ha en meg a mercinel dolgozok?egyebkent meg ugy jon ki hogy kozolte hogy a psa (prince) motor a vilag legmegbizhatobb motorja, es erre bizonyitekkent hozta Novoth Tibort aki abbol el hogy hozza hordja a fel orszag a besz@rt psa motoros autokat…
-
-Skylake-
addikt
válasz forumpista #380 üzenetére
egy biztos, ha mernok is a BMW-nel, az semmit nem jelent, hisz megjott a forum Pistaja es megszakertette, hogy ki jo es ki rossz mernok a BMW-nel. Alig kurva undorito amit eloadsz most, alig. egyebkent meg engedd el a BMW-t ha szerinted megbizhatatlan es maradj a mercinel amin feltehetoen ultel (remelem ervenyes berlettel) mikozben ideszartad ezt a napkommentjet
azt mondjatok mar meg, hogy honnan ez a pusztito magabiztossag ? marmint erted, itt egy srac aki a BMW-nel mernok elvileg, erre idejossz te, kurvara kozod nincs ehez, de a vilagon semmi, es fogod es a legnagyobb magabiztossaggal eldontod, hogy most o jo e a szakmajaban vagy sem. ez hogy jon ki fejben, azt mond meg.[ Szerkesztve ]
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
forumpista
aktív tag
válasz kardkovacsi #377 üzenetére
Maximum portas. De ha ezzel a tudassal ott mernok az sok mindent megmagyarazna hogy miert vezeti a bmw a legmegbizhatatlan (auto)motorok listajat…
-
#57171968
törölt tag
válasz FIREBLADE78 #378 üzenetére
Ezek a szokásos urbán legendek, halgattam ezeket már eleget.
Ha meg éppen olyan kedvem van és elmesélem, hogy 120ekm-ig ingyen szervíz, ingyen alkatrész, akkor kikerekednek a szemek rendesen. -
kardkovacsi
senior tag
válasz forumpista #376 üzenetére
BMW-nél mérnök, kint
-
forumpista
aktív tag
válasz Shadowbull #373 üzenetére
Mondjuk engem erdekelne ezt honnan tudod, ott voltal a bmw vezetoi meetingjen ahol szambavettek hogy vajon minden informacio a rendelkezesre all-e?
-
bteebi
veterán
válasz snorbi82 #370 üzenetére
"Ellenben a Teslat sem kellene ennyire elfogultan kezelni, mert nagyon sok baj van velük."
Szerintem nem kezeltem őket elfogultan. A hiba az hiba, bárki is követi el.
#374: Valóban szép. Nálunk a cégnél rengeteg BMW van, 1-estől 750-ig majdnem minden. Nekem az egyik főnököm M3-asa nagyon tetszik. Kívül-belül. Azt spec. elfogadnám, bár az se egy családi autó, és nekem alapvetően arra lenne szükségem. (Biznisz autónak persze jó lenne.)
A dizájnban meg igazad van. Nyilván nem az a lényeg, hogy nekem, aki a büdös életben nem lesz a vásárlójuk, mi tetszik, hanem az, hogy azoknak, akik viszont vennének, mi jön be, akármilyen ocsmány is az.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Az a hetes újfent kiégette a retinámat de ázsiában főleg kínában az ilyen kretén dizájnra gerjednek.Nem hülyék dolgoznak a bajoroknál felmérték mire van igény és fizetőképes kereslet és azt gyártanak. Olyan ez mint az első generációs X6. Számomra a mai napig a legundorítóbb bmw ever de eladások szempontjából kifejezetten sikeres modell volt. Amúgy vannak még mindig szép bmw-k. Ott a 4-er kupé [link]. Számomra az a tökéletes kupé/GT forma [link]. Még a véleményes orr-rész is jól áll neki. Közel tökéletesek az arányai, az első-hátsó túlnyúlás, a tengelytávja, a kerék méretei a karosszériához viszonyítva. A hátulja kifejezetten állatul néz ki. [link] Sosem lesz rá pénzem.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Shadowbull
addikt
válasz snorbi82 #372 üzenetére
De, teljesen így ment. A BMW AZONNAL elrendelte a visszahívást,.amint minden információ rendelkezésre állt.
Nem Kínában voltak az első visszahívások, hanem Dél-Koreában, 2018 július végén, augusztus elején pedig elindultak Európában is.Ne a bulvárszar TC-ből tájékozódj.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
snorbi82
senior tag
válasz Shadowbull #371 üzenetére
Azért nem teljesen így ment. Kínában sokkal előbb voltak vissza hívások, mint nálunk. Itt elég sokáig csend volt erről. Imádom a BMW-t, de azért Ő sem volt ezzel teljesen tisztességes. Nem kell ennyire védeni.
IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Shadowbull
addikt
válasz snorbi82 #370 üzenetére
"De ebben a BMW elégé ludas, mert EU-ban későn kezdte visszahívni az autókat"
Hülyeség. A BMW azonnal elkezdte visszahívni az autókat, amikor megvolt ehhez minden szükséges információ, és új alkatrész a cseréhez.
Komolyan nem tudom honnan veszitek ezt a sok hülyeséget.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
snorbi82
senior tag
BMW kiégés belső égésű motoroknál volt jellemző. Ide sorolhatjuk a Ford motorjait is. És mint köztudott mind a két esetben van rá gyári javítási javaslat. De ebben a BMW elégé ludas, mert EU-ban későn kezdte visszahívni az autókat, és ebben az esetben sem visznek vissza sok autót (ami már USER error).
De Elektromos BMW kigyulladásról még nem olvastam. Ellenben a Teslat sem kellene ennyire elfogultan kezelni, mert nagyon sok baj van velük. "önvezetés", leeső kerekek, leeső tető ablak stb...IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #366 üzenetére
Ja tényleg, bocs. A minőségellenőrzés nem megfelelősége miatt. Sokkal jobb.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-Skylake-
addikt
válasz #57171968 #367 üzenetére
miert mi volt a lenyeg amit nem ertettem meg ? az autogyartok IS es a vasarlok IS masodik eletterkent tekintenek a jarmure, ennek figyelembevetelevel vasaroljak es a gyartok ennek figyelembe vetelevel gyartjak. mondom, semmi gond. nekem is van BMW-s ismerosom, #csakhatso #csakmanualis #csakkeresztbe, de tenyleg nem erted, hogy az 51eves , 6 fos KKV tulaja meg a 38 eves fulltime anyuka milf az X5 -be _teljesen leszarja_ , hogy mennyi ido alatt valt a steptronic sport ? az egyetlen ami erdekli hogy kenyelmes legyen, meg legyen spotify, hangulatfeny, temperalt pohartarto, napfenyteto meg valami applikacio hogy mobilon is lehessen nezni, hogy mennyit toltott eddig fel. ja meg lezervilagitas, merino bor belso.
EZ adja el a nagy bmw-ket. gondolhatod azt, hogy a 600 loero meg nagy turbo, de nem. a grand lusso belso, meg a keramia gombok.
ez a baj az autofanatikusokkal, veled is, hogy nem ertitek meg hogy azert autoba ulni hogy netto autoban ulj, ez egy mocskosul retegigeny. egy globalis gyarto meg nem gyarthat erre abban a szegmensben amiben a bmw gyart, mert ehenhal. nagyon sok autogyarto van aki az autozas elmenye miatt gyart autot es nem azert hogy kozlekedni tudj, csak azok pont 1 nagysagrenddel tobbe kerulnek mint a bmw, mert MARGINALIS a piacuk. evente 1600 embernek gyartanak autot, a bmw meg naponta 1600 embernek.
tenyleg nem hiszem el hogy valaki latja mondjuk (ha mar tema) a tesla eladasi szamait es tenyleg nem jon le belole, hogy az emberek nem VEZETENI, hanem UTAZNI akarnak ? nem azert veszik a teslat hogy este 1 oraval kesobb erjenek haza, hanem azert hogy meg azt a kis idot amit a kocsiban ulnek, azt is a leheto legkevesbe kelljen vezetessel eltolteni mert nem vezetni akarnak, hanem egy pontbol a masikba menni. es ha ez megoldhato ugy, hogy kozven csak varni kell es semmi mast, lehet netezgetni, beszelgetni, kajcsizni meg nemtudom akkor egyszeruen ezt valasztjak, mert ezt akarjak. en sem akarok vezetni, kell, mert mashogy sokkal nehezebb eljutni rovinj-ba, de ha lenne opciom hogy abban 6 oraban konkretan egy pedalhoz sem erek hozza, akkor egy pedalhoz sem ernek hozza es mondjuk nem kene kivennem +1 nap szabadsagot a munkahelyemen, mert az egy munkanapnyi ut alatt pont tudnek egy munkanapot dolgozni.
EZ A TOMEGIGENY. nem a manualis valto, nem a hatsojerekhajtas, nem 800nm driftelni, ezek egyik sem tomegigeny. epp ezert nem is erre gyartanak autot.sikerult leszurni a lenyeget?
neked az auto hobby, a haverodnak is hobby meg meg nagyon sok embernek hobby. csak azt vedd mar eszre hogy az a nagyon sok ember a vasarlok toredek szazaleka. mindenki masnak , a maradek 9X%-nak meg egy szukseges eszkoz es _semmi tobb_.[ Szerkesztve ]
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #258 üzenetére
"A Teslák a jó légellenállás kedvéért úgy néznek ki mind mint egy Ford Mondeo 2008-ból. Ezt nem fogja egy BMW meglépni."
Valóban, mint az ikrek. Négy kerék, ajtók, szélvédő, meg minden. Ha jól gondolom, akkor a felső a Tesla, de nem vagyok benne biztos, mert tök ugyanolyanok.
(Miért) baj az, hogy a Tesla úgy néz ki, ahogy? Ízlés kérdése. Vagy tetszik, vagy nem. (Nekem néha furcsa, de alapvetően tetszik. De egyébként más dizájnnal se fogyasztana sokkal többet.) Megosztó forma, de ez elég sok autóra igaz. Engem nem zavar az, hogy áramvonalas. És a BMW kinézete se zavar. De a BMW már kb. 60 éve autókat gyártott akkor is, amikor a kicsi Elon még csak a csattogós lepkét tologatta, és kb. 100 éve, amikorra a Teslából is lett valami. Gondolom ennek van jelentősége. Az pedig egy baromi erős túlzás, hogy mindent feláldoztak az aerodinamika oltárán. Simán lehetne ettől aerodinamikusabb, bár akkor pl. macerásabb lenne beleülni, meg mondjuk 1-2 személynél többet (és bármi mást) szállítani.
Egyébként lehet itt jönni egyéniséggel, meg prémiumozni, de a legtöbb gyártó hasonló kategóriájú autói (és talán leginkább a SUV-ok) oldaltól kb. pont ugyanúgy néznek ki. Szóval valóban baromi egyediek:
Ha a fenti képeket megnézed, akkor egy Tesla pl. sokkal egyedibb, mint mondjuk egy BMW, de mint kb. bármi más. (Persze egyediség ≠ szépség.)
A BMW-k amúgy valóban viszonylag szépek kívülről (illetve most már pont nem), de belülről az én ízlésemnek sokáig kb. ocsmányak voltak. (Most már abban se, illetve abban nem rosszak.) Egyébként szerintem nagyon kevés olyan egyedi, prémium (??) gyártó autója égett ki tervezési hiba miatt, mint a BMW-nek. (A BMW-ket amúgy az esetleges látszat ellenére szeretem, bár a BMW-seket többnyire nem.)
"van azért ellenpélda is. Haver vett autót. Persze autóból sem kell valami jobb, hát Suzuki lett. Amúgy van pénze, de telefonból is a szart, a sziamiaót veszi."
Attól még, mert van zsetonod, nem biztos, hogy minden piszlicsáré szar fontos neked, ami másoknak - bármilyen ok miatt - fontos. Telefonra pl. én se szívesen adnék ki félmillát csak azért, mert az a legújabb és trendi. Idén januárban vettem nyögvenyelősen egy telefont vagy 230 ezerért (Galaxy S20+-t még újonnan, miközben már S23 is volt). Tudtam volna venni S23 Ultrát is, de már az a 230k is egy bő 100-assal több volt attól, amit szívem szerint kiadtam volna egy telefonra. Az autó sokaknak annyi, hogy elviszi A-ból B-be. Nem mindenki megy vele havi 30 ezret 210 kilométeres átlagtempóval az Autobahnon. A feleségemnek pl. csak azért kell, hogy a gyerekeinket tudja vinni oviba-bölcsibe (kb. 4-5 km irányonként). Erre nem érdemes fenntartani egy M6-os BMW-t (bár amúgy nagyon nem is futná rá). Ugye az is szar a drágában/prémiumban, hogy csak akkor jó, ha tökéletes, hibátlan, az pedig - pláne városban, pláne kevésbé ügyes sofőröknek - nem egyszerű. Egy BMW lepadkázásának a javítása többe kerül, mint másnak az autója.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-Skylake-
addikt
válasz #57171968 #362 üzenetére
azt kellene erteni, hogy NEKED felesleges es TEGED bosszant, ameddig mas (a tobbseg) pedig ezt keresi. mert a tobbseg (az egyertelmu tobbseg) nem a "direkt" hosszabb uton fog hazamenni a munkabol, hanem megmondja a Waze-nek, hogy mutassa a leheto legrovidebb utata. mert a cel A potnbol B pontba jutni, nem pedig vezetni. nekem is van szam szerint ketto (2) "haverom" aki azert vezet hogy menjen, nem azert hogy odaerjen. csak vedd eszre, hogy mellette van tobb SZAZ masik ismeros/barat/csalad aki meg nem ezert vezet, hanem azert mert igy eljut A-bol B-be a leheto legrovidebb ido alatt. en szinten, es engem is az erdekel, hogy legyen vezetek nelkuli carplay, meg minel jobban konfiguralhato ambient light. En azert ulok be kocsiba, mert gyorsabb es mert egyetlen budos/hangos/retkes szellemei fogyatekossal sem kell kontaktalnom, nem ugy mint vonaton pl. Soha nem ultem be autoba azert, hogy vezessek, csak azert, hogy valahova odamenjek.
Semmi gond azzal, hogy ez a hobbyd, vannak igy paran. Atlag autot az atlagembernek gyartanak, az pedig nem hobbybol vezet. A legtobb bmw pedig sima atlagos szemelyauto, aki vezetni akar annak ott az M4/M5.[ Szerkesztve ]
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
Füleske
addikt
válasz Aprósólyom #361 üzenetére
Ez sok mindentől függ. Milyen típusú autó (pl. Zoe - nál sokkal több lesz a veszteség villásdugóval, gyárilag nem is adnak hozzá ilyen töltőt), illetve az akku temperáláshoz is energia kell. Számoljunk mondjuk átlagban 2-3 kW - al óránként, illetve AC esetén autó típustól (és töltőoszloptól) függően jóval nagyobb lehet a szórás, 2-20 kW. Akinek ez nem elég naponta, az úgyis olyan autót fog venni, ami nem csak városi használatra elég, tehát útközben is gyorsan villámtölthető. Szerintem amikorra a legtöbb autó elektromos lesz, a helyi töltőhálózat is ki lesz épülve, illetve a hosszú utakra is mind az újabb autók, mind a villámtöltő hálózat alkalmasabbak lesznek. Ez Magyarországon kb. 2050 - től várható. (2035 + 15 éves autó átlag életkor)
[ Szerkesztve ]
-
#57171968
törölt tag
válasz Aprósólyom #361 üzenetére
Mivel lett tavaly napelem, lett hybrid bömös is. A gyakorlatban kb 3-3,5óra alatt tölti fel (nem tudom mekkora akkut ), ami elég cirka 50km-re. Vehetnék fali töltőboxot, de olyan ára van, hogy jelenleg nekem nem éri meg. Napi használatra nekem bőven elég, így hogy hybrid. Ha csak elektromos lenne, akkor kéne mellé másik autó, mert azért havonta van 1-2 5-600km-es utam, illetve évi 1-2 még hosszabb. Illetve az se mindegy, hogy pályán nem szoktam vánszorogni.
Nekem az bassza a csőröm, hogy megvetetnek az emberrel egy csomó olyan extrát és funkciót amire nincs szükségem, sőt még bosszant is. És itt sorolhatnám napestig, de én extrém eset vagyok.
A kocsikázásról én valahol e60 környékén teljesen leszoktam. -
Aprósólyom
addikt
Aki napi 100km - 250km megtett táv alatt autózik, annak tényleg elég lehet estére feldugni egy sima villásdugóra, ha csak nagyjából számolom.
Hány kWh óra energiát tölt az akkuba egy 1 fázisos töltő óránként?
(Sajna fogalmam nincs, hogy a hatásfok végén mennyi marad a konnektorból max. felvehető ~3680W-ból. Viszont érdekelne a gyakorlat. )#358 HuszárL: Én megértelek és jogos kérdés. Fura ahogy alakul a kultúra. És szerintem nem feltétlen mindig a jó irányba, hiába a fejlődés.... Nagyon félre tudja vinni az emberi természetet.
Én is gyakorlom, hogy néha másfele megyek, kerül úton, amerre még nem jártam... Bakker, még a hazámat se ismerem töviről-hegyire... Autópályán meg csak akkor ha az idő számít és nem az út élvezete.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #357 üzenetére
Megnyugodhatsz, nem süllyedek le a szintedre.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #356 üzenetére
Addig nem is akartam eljutni. Az a Te tereped.
-
#57171968
törölt tag
Olvasom a hozzászólásokat, és kicsit le vagyok döbbenve, hogy "régi" bmw-s társak is már a tech hülyeségekről és a tesla-hoz hasonlításról írnak.
Ide jutott az a márka aminek egykoron "freude am fahren" volt a jelmondata?
Ez számomra szomorú.
Kik ismernek tudják, hogy én aztán tényleg végigmentem a márka kínálatán az elmúlt 30-35év alatt.
Valamikor rég, az évi 12-15e km kötelezőn felül még 10-12e-et vezettem csak úgy passzióból, értsd ezt úgy hogy leugrok balcsira csak úgy egy nyári éjszakán hetente egyszer kétszer, vagy melóból hazafelé direkt a 40km-el és egy órával hosszabb úton megyek, csak mert az M7 tök unalmas. Na ennek már rég vége.
Van mindenféle elektromos segédlet, önvezetés, meg jókora lcd kijelző amit már ki se lehet már kapcsolni, meg 5,4s-os gyorsulás meg minden, de egy hulladék Ritmo 60s-el 100x akkora feeling az autózás mint ezekkel.
Tényleg kellenek ezek, mindenkinek? -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #350 üzenetére
"abban a 10 másodpercben a felmerülő problémákat az autónak meg kell tudni oldani."
Hűha, és ez autónként 2-3 millióért 60 km/h - ig autópályán sikerül? Tapsoljuk meg! A többiek le vannak nyomva!
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #346 üzenetére
Köszönöm a kioktatást, de a bullshit reklám cikkeket olvasgasd Te.
-
kardkovacsi
senior tag
Hol tudnák amikor még a "legfejlettebbnek" hitt rendszer is simán öl meg embereket.
Maradjunk annyiban, hogy nem tudják.Honnan tudod, hogy nem hoz semmit? Talán láttad a szoftvert belülről? Ott voltál amikor "levizsgázott"? Egy lópikulát, kb. az van, hogy találgattok meg megy a legenda gyártás.
Amit tudunk, azaz a TÉNYEK. A Merci megkapta a Level 3-at korlátozott körülmények között. Tesla nem kapta meg SEMMILYEN körülmények között. Tudjuk még a Tesla megölt pár ember "önvezető" módban, egyedüliként az összes autógyártó közül.
-
Shadowbull
addikt
"készen kell állj bármikor, hogy átvedd az irányítást. (Kvázi ha baj van, az autó egyből ledobja magáról a felelősséget, mint a szaros gatyát)"
Nem. A sofőrnek az autó jelzése után 10 másodperce van átvenni az irányítást, ha nem teszi, akkor az autónak biztonságosan meg kell állnia.
Tehát abban a 10 másodpercben a felmerülő problémákat az autónak meg kell tudni oldani.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #348 üzenetére
Világos, ennek ellenére azok a működési feltételek nagyon szűkre vannak szabva.
A szabvány feltételeit lényegében a már piacon lévő önvezető rendszerek is tudják teljesíteni, úgy hogy a rendszer hibája miatti súlyos sérülés vagy halál esélye lényegében nulla.Ezért is írtam, hogy a Merci L3 önvezetése jogilag, pénzügyileg bátor lépés, de semmilyen műszaki áttörést nem hoz, semelyik nehéz önvezető autós probléma megoldásához nem visz közelebb.
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #345 üzenetére
Persze, én ezeket mind értem.
A mondanivaló továbbra is - az önvezető autózás alapvetően egy műszaki, technológiai probléma. És ennek a nehézsége exponenciális, azaz elérni, hogy az esetek 50%-ában tudjon önvezetni az autó, az viszonylag könnyű, az utolsó pár % megvalósítása meg iszonyatosan nehéz.
A Mercedes semmit nem mutatott, ami az "iszonyatosan nehéz" problémák megoldását közelebb hozná. Azt csinálták, hogy a már megoldott, viszonylag könnyű problémákat fogalmazták meg úgy, hogy azok jogilag level 3 önvezetésnek minősüljenek.
Szóval jogi, szabályozói oldalon valóban áttörés a megoldásuk. Műszaki, technológiai értelemben nem az
-
Shadowbull
addikt
"Nem azért, mert valami több lenne ez, mint ami eddig is volt az összes többi level 2 autójukban"
Figyelj már. Semmit, de tényleg semmit nem tudsz az egészről, még olyan szinten sem hogy egy nyomorult ismertető cikket elolvass. Ez így baromi nehéz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kardkovacsi
senior tag
Értem én, hogy próbáljátok bemosni de nagyon nagy a különbség.
Nem ott, hogy szólhat bármikor, hogy vedd át, hanem abban ha benéz valamit.Például a Teslákról a mai napig tudjuk, hogy bizonyos körülmények között hajlamosak benézni a fehér keresztbe álló teherautót és felüljárónak hiszi ezért megpróbál átmenni alatta. Ugye az autó az gondolja, hogy mindenki ok, nem szól semmi, átmegy. Halál a vége.
Na ez.
Merci: nagyon súlyos anyagi kártérítés. Egyrészt ugye maga az autó, a másik az emberi élet. Pl. egy gyengébb mérnök keres 100e dollárt évente, akkor 30-40 évre fizethetik ki az egész fizetését (minimum) a családnak.
Tesla: hát bocsi beleírtuk az apróbetűsbe, hogy ez Level 2 tetszettek volna nézni az utat. Pont, húzzál a picsbe.
Remélem így már érthető a kettő közti különbség.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #325 üzenetére
Én pont értékelem a dolog jelentőségét, de ezt inkább tartom jogi és pénzügyi innovációnak, mintsem technológiainak.
Ez azért, mert a működési feltételek és a rendszer elérhetősége extrém szűkre vannak szabva. Autópályán, 60km/h alatt, nappal, és bár nem kell a kezed a kormányon tartsd, készen kell állj bármikor, hogy átvedd az irányítást. (Kvázi ha baj van, az autó egyből ledobja magáról a felelősséget, mint a szaros gatyát)
Ezek a korlátok lényegében azok, amelyeken belül a legtöbb piacon lévő modern önvezető rendszer valóban képes önvezetni.
Tény, hogy a Mercedes megvalósította a Level 3 önvezetést. De az is tény, hogy ehhez a lécet, amit át kell ugrani a lehető legalacsonyabbra tette. A megvalósítás a jogi problémák megoldásáról és a pénzügyi és kockázat-menedzsment szempontokról szól, nem a technológiai ugrásról.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
aktív tag
Mindentol fuggetlenul, azert az elektromos autok elterjedese jotekony lesz a varosok legtisztasagara, az meg az egeszsegre. Ez egy elvitathatatlan elony.
Az meg hogy elobb utobb meg lesznek adoztatva teljesen egyertelmu volt minden logikusan gondolkozo ember szamara.
En nem hiszem hogy az elektromos autozas csobe huzas lenne. Kina tolja az egyik legjobban, mert ott mar akkora a szmog hogy tobb belsoegesu autot nem birnak el.
Es ha az eu autoipara lemarad ebben a versenyben, akkor egyszer csak beallitana majd kina 10 ev mulva az akkorra mar tokelyre fejlesztett elektromos autoival es letarolna a piacot.
europa autoipara meg menne a levesbe, pont ugy ahogy mar nincs europai mobiltelefon, szamitogep, processzor, televizio, kerekpar stb. Van amerikai, kinai meg koreai.
De ha az utolso bastya is leomlik, akkor kampo. -
Frozen
addikt
Srácok van egy jó hírem , az egyesült királyságban már túl sok az eleketromos autó és újabb adócsomagokon gondolkodnak,mert hiányzik a kaszából elég sok pénz. Előbb utobb mindenhol ez lesz. Szóval nem elég ,hogy többért veszi valaki a ix1 et vagy bármelyik másik társát fizetni fog mint a katonatiszt. Arra jó volt az egész ,hogy behuzzák vele a csőbe akit be lehetet. Utána meg már visszatáncolni nem fog tudni mert nem gyártanak majd már belsőégést.
Az önvezetésről annyit röviden a mercinek van a legjobb 60km/h ig vállalja a gyártó a felelőséget. Ez az érték a későbbiekben meg lesz emelve amint lesz több adat /tapasztalat a cégnél. A teslánál a lvl2 est engedik el ugy hogy kb semmi nincs mögötte aztán nekimegy ennek meg annak folyamatosan galibát csinál. Kicsit sokat akar a szarka csak nem bírja a farka címszóval. Évek óta nem tudták megugrani a lvl 3 at ez csak teslás körben szóbeszéd majd lesz stb stb...(ellenben a merci sokkal később ugrott rá és már jól használható rendszere van, hiába na az évek és a tapasztalatok a teslánál ezek nincsenek meg, ahogy a német nagy gyártoknál ,merci ,vw,bmw stb ezek mind át fogják ugorni ,mert sokkal nagyobb erőforrásuk és tapasztalatuk van az autózás terén és nem 2-3 modelel szerencsétlenkednek 10 éve...)
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
-
-Skylake-
addikt
ertem persze, igy mar egybol ertelmet nyert az ervelesed. az egyik gyarto buntetojogi felelossegeben vallalja az altala forgalmazott termek kockazatait, a masik ugye nem, de nincs gond, mert "trust me bro" nem fogja lekoccolni a szalagkorlatot. ertem hat...
figyi maradjunk annyiban hogy velemenyem szerint tul komplex a kerdes ahhoz hogy atlasd (mmint szamodra tul komplex, igy ertem) igy sem magamat, teged pedig vegkepp nem akarlak a tovabbiakban azzal terhelni, hogy ezen gondolkodj(unk). szoval egyezunk ki abban hogy te nem erted, engem meg istenigazabol nem is erdekel es akkor neked is sporoltam egy csomo idot meg magamnak is.[ Szerkesztve ]
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
Füleske
addikt
Kifizeted és nem lefizeted. És nem bármit, hanem a level 3 önvezetés címkét onnantól használhatod. A Tesla - t Te (meg a cikk) hoztad szóba, részemről a Merci level 3 előnyéről van szó a level 2 rendszerekkel szemben. Ami egy nagy nulla, pénz kérdés, nincs mögötte technológiai újítás. A lényeg az szerintem, hogy az egyes rendszerek valójában mit tudnak, és nem az, hogy mi van lepapírozva. A papírral a valóságban kitörölhetem, ahogy pl. jogosítványt is kap mindenki, aki leteszi azt a feltételek szerint és kifizeti. Mégis vannak olyanok, akiknek inkább nem kellene vezetni és vannak, akik a nehéz helyzeteket is megoldják. És van, aki jogosítvány nélkül is jobban vezetne, mint az, aki letette.
-
-Skylake-
addikt
"Milyen felelősség merülhet fel 60km/h - nál autópályán?"
joisten gyere le te tenyleg ilyen egyszeru vagy ?
olyan, hogy ha 60-nal megkoccolod a szalagkorlatot akkor JOGILAG A GYARTO HIBAZOTT NEM TE. tenyleg nem birod ezt megugrani fejben ?A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
Aha, mert az úgy megy, hogy fogod és lefizeted az "usa hatóságokat" (jelentsen ez bármit) és onnantól bármit megengednek. Imádom az ilyen teljesen elvakult tesla szektás fanboyokat mint te (+ Noukoum kollégád). Szórakoztatnak. Kitaláltok és leírtok bármit legyen az bármekkora ökörség csak a kis kedvenc becsületén nehogy csorba essen. lol
#332: Azaz! Előbb kattintásvadász cikkeket íratnak majd lefizetik a hatóságokat, hogy sunyin így előzzék be a teslát. Most aztán jól leleplezted őket! Ez itt a Faceplam smiley helye.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Füleske
addikt
válasz -Skylake- #331 üzenetére
Milyen felelősség merülhet fel 60km/h - nál autópályán? Nem tud majd felfestett egyenes sávokban araszolni? A mai level 2 rendszerek képesek erre az "önvezetésre", ezért vállalják be jogilag, és lepapírozzák level 3 - nak. Nem azért, mert valami több lenne ez, mint ami eddig is volt az összes többi level 2 autójukban. Mindezt mégis meglépik, a "3 több, mint a 2" reklámértéke miatt. Pl. lehet kattintásvadász cikkeket íratni, hogy ezzel aztán leléptünk mindenkit önvezetésben. Valójában meg ez egy nagy nulla plusz 2-3 millióért, csak arra számítanak (joggal), hogy akinek S - re telik, annak nehogy már a level 3 önvezetésre ne fussa. Főleg mert a marketing szerint ezzel mindenki előtt vannak, a vásárló a legfejlettebb önvezetést tapasztalhatja meg, és a hasonló bullshit szövegek.
[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
azert annyiban egyertelmuen egyet kell ertenem Shadowbullal, hogy veled vitazni nagyjabol olyan mint egy galambbal pingpongozni. mert tenyleg vakon vagy. marmint en szemely szerint NETTO LESZAROM, hogy melyik auto onvezet lvl2 vagy lvl3, de nem erteni a kulonbseget a felelossegvallalas kozott ami a ket megoldas kozt van, hat... mmint nem tudom, nehez lehet igy az elet de hat latszik hogy viheto hisz ott vagy. az a helyzet all fenn amikor remelem (!) , hogy csak trollkodsz, mert az meg egy sokkal jobb opcio mintha kiderulne hogy tenyleg nem fogod fel mi a kulonbseg.
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #329 üzenetére
Igen. Reklám értékét látom. Valós értelme nincs.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #325 üzenetére
" Láthatóan nem is érzékeled a dolog jelentőségét."
Mert valójában nincs? -
-
Shadowbull
addikt
"Húha"
Bizony hűha. Láthatóan nem is érzékeled a dolog jelentőségét. Szerinted miért kapálózik a Tesla mindenhol ahol számít, hogy az ő rendszereik ( a béta FSD is!) kizárólag L2-es rendszerek, és a felelősség mindig minden körülmények között a sofőré?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #322 üzenetére
"És sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy pl. egy Lexus vagy egy Toyota meghibásodik, mint annak hogy egy Tesla."
Szokásos kérdés: forrás? Mert pl. én ilyet is találok: [link] -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #321 üzenetére
" Ez konkrétan laposföldes zsidógyíkember színvonalú érv."
Nem, én konkrétan semmilyen előnyt nem látok ebben. Ez csak papírmunka."a Mercié a felelősség. Óriási különbség."
Húha. Elképzelem a Merci fejeseit ahogy remegnek a felelősségtől. 60km/h autópályán hatalmas felelősség. Autónként 2-3 millióért vért izzadva bevállalják. -
Shadowbull
addikt
A valószínűség az adott gyártó gyártási minőségétől függ. És sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy pl. egy Lexus vagy egy Toyota meghibásodik, mint annak hogy egy Tesla.
A Tesla hosszú évekig az iparág legszarabbjától is sokkal rosszabb volt. Manapság már javultak, most a legszarabbak szintjén vannak.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"Az engedélyező hatóságoknál"
Ugyan. Ez konkrétan laposföldes zsidógyíkember színvonalú érv.
"60 km/h - nál az én autóm is "önvezet" autópályán. Csak nincs róla pecsétes papír"
A fenét. A te autód maximum L2-es, azaz minden pillanatban tiéd a felelősség. A Merci rendszere meg L3-as, azaz amikor az aktív, a Mercié a felelősség. Óriási különbség.
Amúgy tudod honnan jön a 60km/h?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #316 üzenetére
A valószínűség változó, rengeteg mindentől függ. Aki meg kifogja a hibás darabot, annál 100% lesz.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #314 üzenetére
" A Merci konkrétan ennyivel előbbre jár."
Az engedélyező hatóságoknál. A Tesla hagyományos reklámokra sem költ, miért pont erre költene? Valódi értelme nincs a dolognak.
60 km/h - nál az én autóm is "önvezet" autópályán. Csak nincs róla pecsétes papír.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #313 üzenetére
Az nekem fura lenne, ha a BMW - nél is, meg kb. minden hagyományos gyártónál ne tudnák megtippelni a darabszámokat. Akku viszont lenne.
-
Shadowbull
addikt
"Gyártási kapacitás eddig is volt a hagyományos gyártóknál"
Gyártási kapacitás volt valamennyi. Most van egy olyan jelenség, hogy bizonyos gyártmányokból sokkal többet akarnak venni, mint ahogy azt előre saccolták. Nem csak elektromosból, hanem ICE-ből is.
"Model Y - ból miért tudnak gyártani nagyságrendekkel többet?"
Mert annak a gyártási kapacitását ahhoz a darabszámhoz tervezték.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Füleske
addikt
"Ha szerencséd van jó autót kapsz tőlük a pénzedért ha nem akkor egy széthulló problémakupacot. Pazar."
Bármelyik autónál ez a helyzet, és eddig is ez volt. A valóságban tömegtermelés van darabszámokkal, nem a rózsaszín reklám köd. Menj be dolgozni akármelyik autógyárba.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
" ilyen hanyagságra egyetlen gyártónál sem volt még példa"
Toyota Bz4x többször visszahívott, újra és újra leeső kerekei?"Bizonyos útszakaszokon engedélyezték a teljes önvezetést számukra"
Akarod mondani, bizonyos német autópályákon, 60 (!) km/h alatt, a legdrágább S osztályhoz RENDELHETŐ extra ez a level 3 (!) "önvezetés" 2-3 millióért. Vicc. Persze az átlagember erre úgy fog tekinteni, ahogy írtad: "hazai pályán nyomta le a teslát mint a bélyeget". Tudod mi ez? Reklám, marketing, az engedélyező hatóságnak meg bevétel.
Amúgy több, mint egy éves hír ez: [link] -
"Teslavarázsló szerint az új autókból már nem fog tudni megélni, és a minőség is sokat javult."
Hát... azért az "vicces" lehetett amikor egy Model Y-ban menet közben a kezében maradt az embernek kormánykerék miközben ott ült a családja az autóban. Ez egyszerűen elfogadhatatlan, ilyen hanyagságra egyetlen gyártónál sem volt még példa. Ha rendszeresen beleizzadsz hámlani kezd a műbőr üléshuzat. Eleinte azt gondolták szimpla user error és a hülye biztos lekezelte valamivel ami megmarta az üléshuzatot. Aztán kiderült, hogy korábban több tulajdonos beleszaladt ebbe csak azok nem kaptak ilyen publicitást. A legjobb ezen nagyon röhögtem: friss hír, hogy a merci hazai pályán nyomta le a teslát mint a bélyeget. Bizonyos útszakaszokon engedélyezték a teljes önvezetést számukra, míg a teslának nem. Hiába na, a Tesla egy vallás. Hinni kell a termékben legyen az bármilyen hullámzó minőségű is. Dehát a vallási fanatikusok már csak ilyenek. Sima orosz rulett. Ha szerencséd van jó autót kapsz tőlük a pénzedért ha nem akkor egy széthulló problémakupacot. Pazar. Tesla 2023.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Füleske
addikt
válasz Bandetad66 #303 üzenetére
A bécsi szerviz tényleg nem jó, viszont a budapesti meg tudta oldani szöcske problémáját is. [link] (ha nem is azonnal, de ez az alkatrészre várunk dolog manapság a legtöbb márkánál így van) Ez melyik Tesla? Mert ha régi model S / X, akkor nem meglepő. Teslavarázsló szerint az új autókból már nem fog tudni megélni, és a minőség is sokat javult.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #302 üzenetére
Gyártási kapacitás eddig is volt a hagyományos gyártóknál (a gyárak megvoltak eddig is), az általános alkatrész és chiphiányt meg megoldották a gyártók a drágább termékek priorizálásával. Pl. az i4 se nem túl olcsó, se nem kell belőle túl nagy mennyiség, mondjuk a model Y - hoz viszonyítva. Model Y - ból miért tudnak gyártani nagyságrendekkel többet?
-
Bandetad66
csendes tag
Erről csak annyit...volt szerencsém Teslához... Bécsi szerviz...6!!!!! Hétig állt ott az autó, gyakorlatilag nem csináltak vele semmit...a hiba azóta is fennáll(menet közben gondol egyet, vészüzemmódba kapcsol,majd max.20km/h sebességgel elvánszorog még pár percig, és szépen leáll... Szóval értem én,hogy itt mindenki Teslázik...(leszólva a BMWt)csak épp ismerni kellene a hátteret is hozzá!😎🤫😉 Minősége elmegy amúgy...csak néha esik le/szét-marad a kezedbe ez-az... Szóval...Tesla? Soha többé! Tipikus amerikai szemét..maradjunk ennyiben..😉
-
Füleske
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Óra topik
- Dark Souls sorozat
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- Akció! Dell Latitude E6220 laptop (12,5/i5-G2/4GB/128SSD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- CNC Fémmegmunkálás és AWI, MIG hegesztés
- Akció! Dell Latitude E6320 laptop (14/i5-G2/8GB/320HDD) - 1 év garancia, 27 % számla
- CNC Forgácsolás / 3D tervezés / Műszaki rajzolás / CNC program készítése, modernizálást
- 256GB 2400T (8x32GB) SAMSUNG DDR4 RDIMM ECC memória - 10e Ft / modul!