- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- One mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Magisk
- Mobil flották
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- CMF Phone 2 Pro - a százezer forintos kérdés
Új hozzászólás Aktív témák
-
forumpista
aktív tag
Mindentol fuggetlenul, azert az elektromos autok elterjedese jotekony lesz a varosok legtisztasagara, az meg az egeszsegre. Ez egy elvitathatatlan elony.
Az meg hogy elobb utobb meg lesznek adoztatva teljesen egyertelmu volt minden logikusan gondolkozo ember szamara.
En nem hiszem hogy az elektromos autozas csobe huzas lenne. Kina tolja az egyik legjobban, mert ott mar akkora a szmog hogy tobb belsoegesu autot nem birnak el.
Es ha az eu autoipara lemarad ebben a versenyben, akkor egyszer csak beallitana majd kina 10 ev mulva az akkorra mar tokelyre fejlesztett elektromos autoival es letarolna a piacot.
europa autoipara meg menne a levesbe, pont ugy ahogy mar nincs europai mobiltelefon, szamitogep, processzor, televizio, kerekpar stb. Van amerikai, kinai meg koreai.
De ha az utolso bastya is leomlik, akkor kampo. -
kardkovacsi
senior tag
Nézz szét mondjuk Bécsben, jellemzően a belvárásban még parkolni sem lehet. Igen állnak az utcán is, de ott nem az a jellemző ami itthon, hogy a pakolás a panel előtt "jár". Épülnek parkolóházak, a házak alá épül mélygarázs.
Itt Magyarországon meg ha veszel garázst (valós példa) az önkormányzat rádveri az ingatlan adót, de közben az utcán meg parkolhatsz ingyen. -
kardkovacsi
senior tag
Egyrészt, főleg Európában inkább vannak garázsok. Ott nem annyira divat az utcán parkolás mint nálunk. A másik most ki kell építeni az infrastruktúrát ezért ennek van költsége, érthető a magasabb díj.
Ami az áram árakat illeti, Európában van 6-8 hónap amikor mindig van 1-2 nap a héten amikor brutál alacsonyak napközben az árak. Igen, a napelemek miatt.Tessék itt vannak a holnapi magyar nagyker áramárak. 4,89 per MWh, igen jól látod 1,8 forint egy kWh (egy hete volt -20 is, igen 75 forintot fizettek neked csak használd az áramot). Ez megy már április vége óta és még szeptember végig ez lesz. Ezeket a völgyidőszakokat simán meg lehet etetni az elektromos autókkal.
A téli néhány hónap már kicsit macerásabb, ott ilyen 100 forint körüli árak szoktak lenni. Ja és ezek a magyar nagyker árak, nálunk a legdrágább a piaci áram Olaszország után. -
gyuszos
tag
Még csak véletlenül sem szeretnélek meggyőzni a jelenlegi hited ellenkezőjéről, de van azért más tapasztalat is a feltételezésddel szemben.
1 éve csak villannyal járok, az elmúlt 12e km-en mindössze 6e forintért töltöttem nyilvános töltőn, a többit otthon, napelelmről.
Az összes nyilvános töltés ideje, amit "elvett az életemből" kb. 1 óra lehetett, ennél jóval tovább tartott volna amit benzinkúton töltök ha a 12e km-re tankolni kell járnom.
Az autó vételára kb. 5 millióval volt több, mint amibe egy hasonló benzines autó került volna.
De öt millió ide vagy oda, közel 30 év vezetés után nyugodtan ki merem jelenteni, ha csak rajtam múlik, soha többé nem ülök vissza hagyományos autóba.
Hát ennyit a kompromisszumokról. -
Füleske
addikt
" Annak idején pont ebből volt az osztrákoknál egy bírosági per,hogy a zsír új VW nem bírt annyit megtenni semilyen körülmények közt mint amennyit megadot a gyár WLTP szerint. Persze a pert nem nyerte meg így sem."
Nem egészen így volt: [link]
Nem semmilyen körülmények közt, hanem a tulaj szokásaival.
Plusz "a kereskedőnek 30.288 euróért (10,9 millió Ft) vissza kell vásárolni az autót".A WLTP egy hasonló érték, mint az üzemanyag fogyasztás a belső égésűnél. Bizonyos körülmények között hozható (tapasztalat, télen meg a fele is hozható). Hogy miért ingadozik jobban a körülmények miatt, az a motor hatásfokában keresendő: [link]
"Gondolom pár évesen vagy mikor degradálodik már kicsit az akku akkor jó lesz az 100-150 nek is."
Egy temperáció nélküli Leaf - nél talán. Temperált akkunál pár év alatt pár százalék a degradáció egy átlag autónál, persze km függő is. Azért annyira nem kell aggódni ezen sem: [link] Újabb/LFP akkuknál valószínűleg még kevesebb. -
Sirus86
aktív tag
Egyetertek. Pl a nejem elozo honapba ment Svedbe. Ott egy kompozas olcsobb volt, mint Norvegian at mennie. Na de az a komp mennyit kormolt, jezusom! Van itt kedves lobbizas erosen. Ja es Svedben a 70 centes toltoaram az kvazi a normal. Az olcso 11KW-os , ceges tamogatassal (kollegamnak van egy Polestart 2-je), o 30 Eurocentert tolti. A masik az,hogy ezek az autok nem praktikusak. A Polestarba pl nem ferunk be hatul, pedig en 60 Kg-os vagyok, az en oreg francia automba meg igen. A nejem egy tankkal 700 km-t tud menni a kis kocsinkkal, aminek nagyobb a csomagatartoja, mint ezeknek, es aznap 880Km-t egy seggel lenyomott. Ezt tedd meg EV-vel. Szoval nekunk felejtos az EV. Legyen egy Kangoo/Caddy meretu csomagter, 700Km hatotav valosan minimum es olcso uzemeltetes. Ja es nem kerek szaz loerket. 87-el elvagyunk mindenutt es meg a legalis hatarokat is elerjuk vele, sot fele is lehet menni vele. Kell meg par ev, hogy ne mania legyen az EV, hanem praktikum.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Formula-1
- Windows 11
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD digital konzol garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest