BMW iX1 menetpróba

Ez most a legkisebb elektromos BMW, hiszen az i3 gyártása megszűnt. Ez viszont egy jókora SUV, még ha kisebb is, mint az iX3.

Bevezető

Bár még mindig tart a nekibuzdulás számos gyártónál, hogy csináljanak kifejezetten elektromos autók számára platformot (ezt teszi a Volkswagen-csoport), mégis többségben vannak azok a modellek, amelyek olyan padlólemezre kerülnek, ahol a hagyományos és a villanyos hajtás is megfér egymás mellett. Így tesz a Mercedes, ez van a Stellantis-csoportnál (Fiat, Peugeot, Citroen, Open, Jeep), a BMW is kidobta az i3 alapjait és az összes i-vel kezdődő jelenlegi autójuk kapható hibrid és hagyományos hajtással is. Ennek nyilván van olyan előnye, hogy ha jól meg tudják oldani, akkor költséghatékonyabb, ráadásul a hagyományos formavilágú és kialakítású autókból tudnak elektromos verziót csinálni, amit a konzervatívabb vásárlók értékelnek.


[+]

Viszont a kifejezetten elektromos hajtáshoz tervezett platformok azért jobbak tudnak lenni hatékonyságban és helykihasználásban (hogy mást ne mondjak, az első csomagtartó rendre ezekben az autókban van meg), ám amíg az e-autók volumene meg sem közelíti a belső égésű változatok eladási számait egy márkán belül, addig inkább nem veszik külön a kétféle hajtásláncot, hanem úgy terveznek meg egy modellt, hogy az minden verzióban minél kevesebb kompromisszummal elérhető legyen. Az iX1 jó példa erre, az belsőégésű motorral 18 millióról indul, az elektromos változat 23-ról, a tesztautó pedig karcolgatta a 30 milliós árat. Hát akármelyiket is nézem, az i3-nál mind jóval drágább (és nagyobb), márpedig ez most a BMW legolcsóbb villanyautója. Ha nem számoljuk a Minit, nyilván.


[+]

Az is kicsit megdöbbentő, hogy mennyire elment a SUV-ok felé a bajor márka, amikor elmentem a telephelyre átvenni a járművet, akkor 80%-ban városi terepjárók sorakoztak egymás mellett, alig lehetett észrevenni közöttük egy i4-et, de ha ez a kategória adja az értékesítések zömét, ha ezt keresik a vevők, akkor ezt fogják gyártani. Nagyon módos helyeken az iX1 anyu bevásárlóautója, de mifelénk szinte akárki boldog lenne, ha ez lenne a család első járműve, amúgy erre teljesen alkalmas is, egyrészt bőven elég a mérete, másrészt pedig tele van elektronikai extrákkal és bár nem indul meg úgy, mint az iX, de azért ez is egy hangtalanul csörtető vaddisznó minden báját fel tudja vonultatni. Ám egy SUV-nál ritkán keresik a vevők a kecsességet és a sportosságot, még ha ez a konkrét tesztautó M-csomagot is kapott néhány vizuális és egy-két teljesen elfajzott extrával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

  • BMW i7 menetpróba

    Lehengerlő gépkocsi meglehetősen látható mennyiségű pénzért, de új szintre emelheti a BMW-t a luxusszedánok között.

Előzmények

  • BMW iX menetpróba

    Művese, két és fél tonnás tömeg és az összes létező elektronikai extra fenyegető aurájú külsőbe csomagolva, ráadásul rengeteg pénzért.

  • BMW iX3 menetpróba

    Annyira jól faragta át meglévő modelljét villanyautóra a BMW, hogy a legfőbb kérdésünk, ami felmerül: miért nem hamarabb kezdték el ezt?

Hirdetés