Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frozen

    őstag

    válasz Armandus #1 üzenetére

    Ezzel én is egyet értek, a tesla elég gáz mikor mész vele aztán nyikorog a kaszni , kb szuzuki vagy még lentebbi szinvonal. olcsó húsnak hig a leve.
    50kw os 200km alatt lemerül a német pályán még ennyit sem bír :W

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Ez nem teljesen igaz.
    A szervíz költség drágább mint egy belső égésű motoré. A kocsi felépítése kb nagyvonalakban azonos, alváz lengéscsillapító , fék stb... A kocsi tömege több ezért a fék és a gumi sőt a lengéscsillapító is gyorsabban kopik majd előbb csereperiodusos lesz.A teslánál 290 ezrenként kb elszáll a villanymotor, más gyártóknál mennyit bír még egyenlőre rejtély.... Ha elszáll egy elektronikai panel vagy chip vagy csak szétrágja a kábeleket egy nyest akkor a gatyádat is a szervízbe fogod hagyni mivel mire ezeket kimérik ,bevizsgálják kicserélik egy raklap munkaóra lesz.
    Szóval ez a szervíz jobb meg olcsobb sokat segít az biztos a tárcád súlyán tuti fog segíteni.


    #40Noukoum

    Teslát sokan azért veszik ,mert árkategoriájában olcsó kb igénytelen külső és belső. Egy suzuki vagy egy dachia is fényéveket ver rá. Hiába van benne egy szép nagy tablet ha maga körülötte egy fapad.
    A másik dolog pedig az,hogy nem kell vinni évente szervízbe.

    Sajnos ez az egész ev dolog annyira gyerek cipőben jár még ,hogy hihetetlen az árak pedig nem csak magyarban ,de egész europában el vannak szabadulva.
    Én már nem egyet probáltam mindegyik többet fogyasztott áramból mint egy disel.... Akkor kijösz vele olcsón ha magyarban feldugod a házadban töltőre ,vagy van esetleg napelem parkod. De amint külföldre mész meg rászorulsz a nyilvános töltőkre ott horribilis árak lesznek. Németben pl a lakásban 0,50 cent /KW a nyilvános töltőkőn 0,79...
    És a pláne az egészben,ha felmegyek a német pályára egy stuttgard münchen távot nem bír ki a model 3 50 es akkuval 200km/h val mert akku lemerült... (persze lehet az 1-1,10 utból csinálni 2-3 órát és akkor oda lehet érni......És ezért ki kell fizetni durván majdnem 20 millát....A másik az eu probléma ,hogy nyomják itt a környezet szennyezéses rizsát, nyugodtan meg lehet nézni a traktorok a szántoföldeken a kamionok stb mikor lesznek lecserélve elektromosra? Arról nem is beszélek hogy a boltokban egyre több terméket csomagolnak 2-3-4x rétegbe bele .......

    Teljesen a pénzre megy ki minden én tuti ,hogy diselen maradok sőt igazából még a 3.0 TDI ből agyalok veszek egy újat.Mert simán kinézem azt,hogy 2030 után olyan olcsó lesz a dsel mint állat csak akkor majd már nem lehet venni ilyen autókat hiszen a többség egyre jobban az ev re fog átálni.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz forumpista #168 üzenetére

    Ez egy hülyeség amit írsz 2011 es opel astrát 580 ezer kilométerrel adtam el. 1 turbó felújítás volt, 1 dpf átmosás , izzitógyertya , kuplung ,kettőstömegű, egy befecskendező.
    A motoron semilyen felújítás nem volt ,nem ette az olajat és nem is tocsogot a motornál sehol. A kocsit bevizsgált állapotban adtam tovább és folyamatosan márkaszervízbe volt hordva 8 évesen került eladásra.Szóval amit leírtál nagyon semmi köze a valósághoz.


    #175forumpista
    Amit leírsz ez nagy eséllyel azért van ,mert külföldről behozott autó mindenféle multal és szaki kezei által buherált. És megveszi az ember mert hat neki bmw kell de pénze nincs egy újra és belenyúl a visszatekert szarokba....
    Biztos lehetsz benne bármelyik szalonba bemész és veszel egy autót elfog menni sokat. most itt nem a város 1.0 literes motorokra gondolok és nem arra ,hogy ki kell nyomni a szemét a német pályán. De egy 2.0 disel simán elmegy ennyit a benzinesnél az égési folyamat miatt 300e után kezdödnek a gondok. Ha nagy ccm 3-5l körüli akkor kicsit később.

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz kardkovacsi #197 üzenetére

    Nem teljesen ugy van az ahogy írod.

    A WLTP kb egy olyan megadott szám ami kb sok esetben nem is fedi a valóságot. Annak idején pont ebből volt az osztrákoknál egy bírosági per,hogy a zsír új VW nem bírt annyit megtenni semilyen körülmények közt mint amennyit megadot a gyár WLTP szerint. Persze a pert nem nyerte meg így sem.

    A tesla amit ír az sem teljesen valós ,de egy nagyon közeli érték. Ezt az értéket még a merci tudta megközelíteni és a bmw az i4 el. Hogy a többi autó modeljük,hogy teljesít és mennyire bírják azt nem tudom.Ez az X es terepjáró azért magasabb stb több energiát kér be mivle nagyobb a légellenálása.
    Azt tudom,hogy a tesla model 3 140-145km/h val az 50kW akkuból kb 230 km tud megtenni és kopra lemerül. Gondolom pár évesen vagy mikor degradálodik már kicsit az akku akkor jó lesz az 100-150 nek is. Sajnos az akku mindegyik autóban nagyon gyerekcipőben jár , nem történt még technologiai átörés ezen a téren.Sokat lehet olvasni,hogy lesznek ilyen olyan szuper akkuk, mennyi start up cég van akik ezt és azt fedeztek fel csak ép sehol nincs még semmi belőle.
    Azért tényleg gáz,hogy Berlinből nem tudsz leugrani a ahverhoz mondjuk pár óra alatt 1 seggel ,mert folyamatosan lemerül az akku és ott kell ülni mire feltölt . Nem is tudom ha 180-200 felett repeszt valaki tartosan az unlimitbe mennyit bírhatnak 50-100km? több tíz millios autók a hülyéket jól betudták etettni ezzel a angy zöld dumával.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz Füleske #273 üzenetére

    Én nem teljesen emlékszek már a cikkre csak írtam hogy volt már ebből pereskedés.
    A wltp fogyasztásra szerintem soha nem lehet mit adni.

    Ép egyik héten olvastam egy olyan cikket, ahol a tesla 1,5 milio kilométert futott már a 3-4 akkuját fogyasztja és egy pár motort is cseréltek már benne. (itt számomra az is kiderült,hogy ezek az elektromos motork sem bírnk olyan sokat mint azt sokan gondolják) Szóval én ezekre a nagy akkus témákra nem adnék semmit. Nekem az a lényeg felmegyek a német autopályára és az uticélomig tolhatom az unlimitbe ami a csövön kifér vagy 50-200km renként töltögetni kell kb 1 órát mész felet meg töltöd 40-60 -100 ezer euros autokraól beszélünk márkátúl függetlenül. :W

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz Füleske #275 üzenetére

    igazából senkinek nem való csak lassan ébrednek fel az emberek. Azt hiszik itt nincs szervíz költség és stb.. a kiadott felár amivel többe kerül a belső égésűtől az még 5-10 év alatt sem térül meg. Hab a tortára ,hogy 100km re vetittve még többre is jön ki mint egy disel...
    nyugodtan szét lehet nézni a német töltőkőn 0,48 cent lesz a lakosági áram a töltő oszlopnál 0,59 cent 79 cent közt ingázik + bizonyos idő után még 0,10 centeket felszámolnak pár helyen. Ez kb egy 6-7 literes disel fogyasztásnak felel meg és akkor nem evet az elektronyos auto 15kw tól többet 100 on. Na meg nem is kell nézni a kompromiszumokat.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz kardkovacsi #280 üzenetére

    Szerintem nézd meg egész europában az áram árakat (föleg a nyilvános árakat is , mert a városokban javarészt nem kertes házakban élnek az emberek vagyis sokkal kevesebb % ban van ház mint panel minden nagyobb városban ahol rengetegen élnek ,itt most nem a sarki városokra gondolok a 10ezer lakosával). Azért mert magyarban még a lakosági áram nagyon olcsó az nem jeleneti azt,hogy a jövőben is így marad. A másik része a dolognak ,ha valakinek van saját háza ami például Bp nézve is ritka ,mert a nagy része tömbházakban, panelekben élnek szóval mindent el is mond. Akinek pedig háza van a plusz kiadott összeget a napelemre és annak karbantartására is akkor bele kell szedni. Szóval amit a kolléga mond #279gyuszos,hogy nem nagyon töltőtt nyilvános helyen és 5m volt a különbség ,ha van napelem parkja akkor ez már nem 5m hanem több. Egyébként mind1 mert az 5m sem jön csak úgy vissza , ez az hogy évi 12e mész én meg 40-50 ezret. És egy 5m es kényelmes kombiba amibe minden befér 22ezer euro volt a kocsi 2018 ban.......

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz kardkovacsi #286 üzenetére

    Jártál már külföldön? Én egész europát bejártam már ,hogy hol meennyire divat a parkolást az utcán minden hol.... Menj fel Budapestre nézd meg mennyi autó parkol utcán , Debrecen Győr stb... Nincs annyi mélygarázs és házi garázs ahova minden autó csak úgy beférne ez csak egy álom vagy tévhit.

    A másik most ki kell építeni az infrastruktúrát ezért ennek van költsége, érthető a magasabb díj.
    Te most miről beszélsz? A környékemen van 10km körzetben vagy 50-100 db töltő... csak a 300KW SC ből van vagy 25-30.....

    olyan alacsonyak az árak ,hogy ez csak idéglenes stb.. Nem tudom hol élsz én kb 13 éve élek németben. Ez idő alatt rengeteg napelemet és szélerűművet telepítettek lényegesen többet mint mo. Az elmúlt 13 évben egyetlen egy energia ár csökkentésre nem emlékszek. Jelenleg a pár éve 26 centes áramból már 40cent árstopal jövő évig utána már 46-48 cent lesz... Szóval ez az idéglenes állapotot nem tudom hol álmodtad vagy ezt ki képzelte el ,mert nagyon nem úgy van vagy lesz ahogy páran gondolják. Jelenleg 1 liter disel 1,51 3,5-4 ltierből kijövök ha akarom ehhez sem a fenti model sem egyik gyártó sem tud ringbe szálni ,mert ehez az kellene hogy 7-8 kW /100 on fogyaszon ami jelenleg kb lehetetlen a kocsik ára pedig a méretükhőz képest drága , az ix1 et is mire megextrázod kicsit hogy ne egy fapad legyen könyen 70.000 euronál vagy ami jelenleg olyan 25-28m forintnak felel meg és minden tekintetben hártányt élvezel ebben az árszegmensben. És az is csak mese az autógyártoktól,hogy majd pár éven belül jelentősen olcsobb lesz az elektromos auto.. Hát pár éve látjuk,hogy az árak kb ugyan ott vannak. Viszont a belső égésű autók árát elkezdték felemelni drasztikusan ami pár éve 22 ezer euro volt most ugyan az 40 ezer... Nem az elektromos lett olcsobb hiába várták sokan és hiába taglalták ezt sok esetben. A probléma az lesz mikor majd 50 cent lesz 1 liter disel vagy benzin akkor majd hiába akarsz belsőégésű motort venni egyszerűen nem lesz(mivel a gyártok nem gyártanak ,az elmult években a 3.0-2.0 motorokat is egyre jobban kivezették megszüntették) vagy aranyáron valami lepukant.

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    Srácok van egy jó hírem , az egyesült királyságban már túl sok az eleketromos autó és újabb adócsomagokon gondolkodnak,mert hiányzik a kaszából elég sok pénz. Előbb utobb mindenhol ez lesz. Szóval nem elég ,hogy többért veszi valaki a ix1 et vagy bármelyik másik társát fizetni fog mint a katonatiszt. Arra jó volt az egész ,hogy behuzzák vele a csőbe akit be lehetet. Utána meg már visszatáncolni nem fog tudni mert nem gyártanak majd már belsőégést.

    Az önvezetésről annyit röviden a mercinek van a legjobb 60km/h ig vállalja a gyártó a felelőséget. Ez az érték a későbbiekben meg lesz emelve amint lesz több adat /tapasztalat a cégnél. A teslánál a lvl2 est engedik el ugy hogy kb semmi nincs mögötte aztán nekimegy ennek meg annak folyamatosan galibát csinál. Kicsit sokat akar a szarka csak nem bírja a farka címszóval. Évek óta nem tudták megugrani a lvl 3 at ez csak teslás körben szóbeszéd majd lesz stb stb...(ellenben a merci sokkal később ugrott rá és már jól használható rendszere van, hiába na az évek és a tapasztalatok a teslánál ezek nincsenek meg, ahogy a német nagy gyártoknál ,merci ,vw,bmw stb ezek mind át fogják ugorni ,mert sokkal nagyobb erőforrásuk és tapasztalatuk van az autózás terén és nem 2-3 modelel szerencsétlenkednek 10 éve...)

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

Új hozzászólás Aktív témák