- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"Igazából ami a lemezek alatt van, azt nagyjából az összes gyártó messziről lesi"
Butaság.
"Az hogy egy 3-as vagy egy Y pályán eszik annyit mint egy ix3 országúton, az mindent elmond"
Az iX3 annyival eszik többet, amennyivel nehezebb és amennyivel nagyobb a légellenállása. A BMW elektromos hajtásláncainak a hatékonysága Tesla szinten vannak, talán pár százalék lehet maximum az eltérés.
Munroékat nézem, mert jók a képek, részletesen lehet látni komponenseket. A következtetéseikkel viszont nagyrészt nem értek egyet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"súlyra biztos nem büszkék"
Ennyivel nehezebb egy rendesen megcsinált, merev, komfortos, csendes, sok extrával ellátott prémium kategóriás autó. Ennek ez az ára.
"be kell ülni és menni 1000km-t, akkor nagyon nem mindegy hogy melyikkel mekkora szopás"
Nem lesz jelentős különbség. Annyi hogy a BMWben kényelmesebben utazol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nyugaton nincs ilyen probléma. Ott gyakran a teslások is Ionityn töltenek, mert az közvetlenül az autópálya mellett van, a SuC meg jellemzően nem. De van egy csomó más szolgáltató is.
Amúgy meg hamarosan teljesen megnyílik a SuC mindenki előtt, úgyhogy ez a vita teljesen okafogyottá válik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Én ugyan nem vagyok teslafan, de teljesen valid indoknak érzem azt ha valaki egy Model S Plaid-re vágyik akármilyen okból (tetszik neki, a legjobban gyorsuló szedan kell neki, mittudomén) és megveszi. Sőt, sok boldogságot kívánok hozzá.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Az egyébként vicces, ha a BMW-nél 10M km és 2 tél alatt se jöttek rá arra, hogy milyen könnyen kigyullad egy csomó, amúgy márkaszervizben karbantartott dízelautójuk"
Mert az nem tervezési hiba volt, hanem gyártási. Tesztelhetsz akármennyit, azt nem lehet teszteléssel kivédeni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Azt az alkatrészt tesztelik, ami a specifikációk alapján készült.
Ha később a szériagyártásban a beszállító valamit elbasz, és nem a specifikációknak megfelelő alkatrészt gyárt, akkor azt előzetes teszteléssel nem tudod kivédeni.
De annak nem is ez a feladata.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Mert ugye voltak tervezési hibák, lásd korai TSI motorok, Prince motorok, vagy Ecoboost motorok."
Valójában fogalmad sincs hogy tervezési hibások voltak vagy nem.
"sok millió tesztkilométer alatt kiderüljön, hogy ezek a motorok a való életben 150-200 ezer km után mehetnek a kukába"
Nem egy motor megy sok milliót, hanem sok motor megy összesen sok milliót.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Biztos, hogy gyártási hiba volt?"
Igen.
"is hol marad a QC?"
Nyilván a minőségbiztosítási rendszer is hiányos volt. De azért az sem olyan egyszerű dolog.
"Nem-e kellene legalább randomban (de igazából sarzsonként) ellenőrizni"
Van amit ellenőriznek, van amit nem. A cél az hogy az autógyárban már ne legyen semmilyen ellenőrzés.
"Ha meg bármikor bármilyen probléma felmerül, akkor kritikusabban hozzáállni ahhoz a beszállítóhoz, urambocsá' kirúgni a picsába?"
Elhiheted hogy nagyon komoly következményei vannak egy ilyennek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #175 üzenetére
"majd elmentek vele félmillió kilométert"
Félmillió kilométert konkrétan 33 év alatt megyek. Marhára nincs ilyen igényem.
"prince motoros autó meg N-es motorkódú BMW-t"
A valóság meg az hogy a világ tele van olyan N motorkódú BMWvel, ami úgy futott meghibásodás nélkül félmilliót, hogy közben nem tartották rendesen karban.
Persze az órában mindegyiknek van vagy 130e. Ha jó állapotban van a beltér akkor csak 90...Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #180 üzenetére
"vegyél N-s motorkódu BMW-t, meg prince motoros Minit"
Nem szoktam ilyen öreg autókat venni.
"Ezek az autók nem félmillió kmnél sz@rnak be, hanem sokszor már 100e kmnél."
Nem. 100e van az órájukban, csak a valóságban ez jellemzően a sokszorosa.
"terjeszd az igét, hogy a prince motor meg az N-s motor az isten."
Látom, te is egy biten próbálod ábrázolni a valóságot. Szólok, nem fog menni.
"hozzáértő körökben"
LOL.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #185 üzenetére
"csak tudnám minek szólsz hozzá"
Mert hülyeségeket beszélsz.
A linkelt TC cikk tele van ostobaságokkal, tárgybeli tévedésekkel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #190 üzenetére
"ki beszél hülyeségeket elég egyértelmű annak aki ért hozzá."
Ezt én is pontosan így látom.
"annyi tudásod sincs a témáról hogy felismerd hogy mennyire nem értesz a témához"
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #197 üzenetére
Ez ilyen teslafan legendagyártás. Úgy indítottak hogy a németek nem tudnak EVt gyártani. Aztán az jött hogy nem tudnak nagy akkus EVt gyártani. Most ott tartanak hogy nem tudnak hatékony EVt gyártani.
Kíváncsi vagyok mi lesz a következő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
""A bőre alatt a Model Y egy valódi műremek. Hihetetlen" - nyilatkozta."
Hát ez konkrétan hisztériás reakció. Lenne, ha valaha tényleg mondott volna ilyet valaki, de nem mondott. Ezt a teslafanok találták ki, és terjesztik azóta is lelkesen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Nem, mert kisebb az akku benne,"
Igen, de az akku kívül sokkal kevesebb dolog van benne, mint mondjuk egy prémium autóban, és ami van az is sokkal silányabb kivitel.
"Külső gyártótól megvenni mindig drágább lesz."
Ez nem igaz.
"Nem véletlenül épít mindenki akkugyárakat."
Nem épít mindenki akkugyárakat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A BMW a saját kisszériás cellagyárrán kívül, ami a saját feljesztésű technológiák tesztelésére szolgál, nem épít cellagyárat.
A beszállítói építenek. Nem ugyanaz.
Nem olcsóbb feltétlenül a házon belüli akku, sőt.
Forrás nincs, úgyhogy vagy elhiszed vagy nem, nekem mindegy.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #259 üzenetére
"bár nekik van sajátjuk is."
Van, de nem jelentős.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Amit nem tudnak legyártani olcsóbban"
Már régen nem így van. A beszállítók évtizedek óta olyan technológiai tudás és tapasztalat birtokában vannak, amivel nem tudsz versenyezni, és nem is érdemes.
A Tesla vertikális integrációja délibáb.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #292 üzenetére
"mennyire van a BMW-nél akkuhiány"
Semennyire. Nem az akku a szűk keresztmetszet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Gyártási kapacitás eddig is volt a hagyományos gyártóknál"
Gyártási kapacitás volt valamennyi. Most van egy olyan jelenség, hogy bizonyos gyártmányokból sokkal többet akarnak venni, mint ahogy azt előre saccolták. Nem csak elektromosból, hanem ICE-ből is.
"Model Y - ból miért tudnak gyártani nagyságrendekkel többet?"
Mert annak a gyártási kapacitását ahhoz a darabszámhoz tervezték.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.