- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Teljes a kép a OnePlus Nord CE5-tel kapcsolatban
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Yettel topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Sasskent #28391 üzenetére
"A GFX 50R szerintem nagyon kedvező árú. Értelmetlenné teszi a két neves gyártó teljes mai gépparkját"
Egyszer majd kérdezz meg egy hírügynökségi fotóst, hogy odaadná-e érte a D5 vagy 1DX alapú rendszerét. Gyanítom, hogy nem. De beszélhetünk a természetfotósokról is, akik nagy teleobjektíveket használnak.
Elhiszem, hogy a te szempontrendszered szerint az a gép a befutó, de ez édeskevés ahhoz, hogy ilyen kijelentést lehessen tenni. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Darko_addict #28298 üzenetére
És akkor még az objektív cseréről mint lassító tényező nem is beszéltünk. Tudom, téged a G7X esetében nem érint. Ez úgy működik, és a kép is akkor lesz jó, ha eldöntöd, hogy most lepkét akarsz fotózni. Előre beállítod úgy a gépet, hogy lepkéhez ideális legyen, és amikor megvan a lepke, már csak a lényegre (kompozíció, expozíció) kell figyelned. Ha elrepül, jön másik. Ha nem jött, holnap is lesz nap.
A telefon más kategória. Minél kevesebb felhasználói beavatkozás mellett kihozni az adott helyzetből a legjobbat, akár brutális szoftveres beavatkozások árán. Azonban egy monitoron összevetve a kép minőségi gondjai vagy pl. az AI alapú háttérelmosás hibái sokszor feltűnnek. Mégis van kép, és nem kellett magaddal vinni másik eszközt. Mérnökök, fotósok, programozók hada dolgozik azon, hogy neked csak exponálni kelljen egy telefonnal. Amikor kezedbe veszel egy fényképezőgépet, az ő tudásukkal, és sokszor a telefonos képhez szokott szemlélő elvárásaival versenyzel. Nem mellékesen a kis szenzor nagy mélységélessége makrónál a telefon malmára hajtja a vizet.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Darko_addict #28250 üzenetére
-
Lassú Víz
addikt
válasz
KelemenUhr #28248 üzenetére
Mentsd el tiffben. Hadd örüljenek
-
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Mukucs #28155 üzenetére
Fényképezőgépen mi értelme van a teleobjektívnek a jobb zoomon kívül?
Így már fel sem merülne a kérdés, mert biztosan tudod a választ. A perspektívát a nézőpontod határozza meg, a képkivágást pedig az objektív látószöge. Ez fizika. Legyen szó telefonról, cropos, full frame vagy középformátumú gépről.
Az én telefonomon ki lehet választani portré módban a teleobjektíves kamerát, azonban nem azt adja be alapból. Akár adhatná, biztosan jobb portrékat csinálnának a telefonnal fotózók a jövőben. Point & shot ide vagy oda, azért a jó kép mindig gondolkodással kezdődik. Ha nem az az alap, hát ki kell választani.
-
Lassú Víz
addikt
2,4 kg. Meggondolandó.
Nemrég vettem egy Manfrotto Element Traveller nagy karbon szálas állványt kit gömbfejjel (még mindig 58 ezer a 220V-nál). Az sem kicsi, de csak 1,4 kg és stabil.
Értem, hogy nem az az árkategória, de a legdrágább állvány az, amit a súlya miatt nem viszel magaddal soha. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #28018 üzenetére
Szeretném jól érteni. Képes lennél bármi szart rátölteni a fél milliós vázadra amivel akár téglásíthatod is ahelyett, hogy vennél kb. 44 ezerért egy Godox TT-685 Fuji verziót a YN560 kiváltására? Gratulálok.
Ha tetszik a Godox AD200, akkor építsd fel arra a rendszert, úgyis kell egy rádiós kioldó mellé. Az YN560 helyett meg egy TT-685 Fuji, azt TTL vakunak is használhatod a vázon, ha úgy hozza a szükség.
*Ropi*:
"A vaku expója szempontjából mindegy, hogy mekkora a záridő (persze csak a szinkronsebesség alatt, felette HSS-ben nagyon gyorsan elfogy a kraft), tehát a záridő módosításával a környezeti fény által adott expót lövöd be."
Ez féligazság. A HSS úgy viselkedik az expozíció alatt mintha egy állandó fényű lámpát tennél a vaku helyére. Így nem elfogy a kraft, hanem a záridő csökkentésével a vaku fényéből is kevesebb fog az érzékelőre jutni. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #28014 üzenetére
Ott kezdődik, hogy pl. az én vázam rendszervaku mellett HSS nélkül nem engedi a zársebességet a vakuszinkronnál rövidebbre. Manuális vakuval M módban ki lehet cselezni, DE. A vakut normál módban akkor van értelme indítani, amikor az első redőny teljesen elment az érzékelő elől. 1/5000 záridőnél hol van ilyenkor a második redőny? Jó nagy százalékban már az érzékelő előtt. Akkor meg tök mindegy milyen hosszan villan a vaku teljes teljesítményen.
Ehhez vagy központi zár, vagy HSS képes vaku kell. Aki szerint nem, annak sok szerencsét kívánok! -
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27956 üzenetére
Hm... 1/40. A stabi elég jó, állványra is rakhatod a gépet, de nem igazán lehet növelni a záridőt, mert a modell sem egy szobor. És a zajszintet le lehet így szorítani, de a döglött színek nem változnak.
Utófeldolgozással mindent is lehet
YTalert!
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27946 üzenetére
Gyakorlatilag sehogy. Egyszerűen a világításból hiányoznak színek. A közvilágításnál az elsődleges szempont a minél kisebb energiával minél nagyobb fényt csinálni, amiben látnak a járókelők. A valósághű szín visszaadás senkit nem érdekel.
Nem sok lehetőséged van. Vakut használsz főfénynek, próbálkozol fekete-fehér képpel vagy elfogadod, hogy ez ilyen. Az alexpóból felhúzást kipróbálhatod, de szerintem nem lesz jobb amíg az alap ISO tartományban vagy. A kiterjesztettet meg jobb elkerülni. Kigyomláltad az exifet, így a fene se tudja a záridőt, de lehet volt még abban tartalék az ISO csökkentéshez.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
*Ropi* #27912 üzenetére
Azért akad itt még néhány kérdés. Változik-e a vaku és a modell távolsága? Van-e elég fényereje a vakunak, hogy ha távolabb megy a modell akkor is be tudja világítani? Ha nincs, akkor egész más keveredési arányok jönnek ki. És ha be tudja, akkor spot fénymérés volt vagy átlagoló?
Mielőtt kidobatod vele az AD200-at (Speedfire szólj, megyek elkapom), előbb azokat a tényezőket kellene megvizsgálni amire a fotós hatással lehet, meg hogy tényleg elég-e az AD200 egy softboxban ahhoz, hogy levillantsa a Napot az égről.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27905 üzenetére
Mi a problémád? Más számot látsz a szürke kártyán mint amit vársz vagy az, hogy a WB mászik a képen a vaku távolságának függvényében? Utóbbit nem tudod utólag tökéletesre helyrehozni. A vaku fényét kell(ene) módosítani a környezetivel egyezőre. Ehhez vannak színező fóliák, csak az is visz a fényerőből, és hát vannak olyan napszakok amikor elég gyorsan változik a WB. Tipikusan akkor amikor szeretünk fotózni
-
Lassú Víz
addikt
Azok alapján amit leírtál kb. fogalmad sincs róla, hogy mi az a HSS, miben tér el a vaku működése HSS módban a normáltól, hogyan hat a vaku fényére, hogyan hatnak rá az ISO, rekesz, zársebesség beállításai.
Olvasgass utána pl itt: https://www.scantips.com/, sok minden érthetőbb lesz, és akkor nem teszel fel ilyen kérdéseket.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
INTELligent #27812 üzenetére
Szerintem jobban jár, ha becuccolja a stúdióvakukat, a megrendelőre meg rábízza az ESD védett asztalt (netto fél milla, és nem is szép). Ahol ilyen háklis cuccokkal dolgoznak, ott biztosan meg van oldva.
B terv: kérjen döglött panelt. A fotón ugyanúgy fog kinézni mint ami működik.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
bghistvan #27764 üzenetére
Adott témát adott távolságról lehet jól lefotózni a perspektíva miatt. Szerintem ezt felrúgni a mosott háttér érdekében nem jó kompromisszum. Mosott hátteret elsősorban pénzért lehet venni, nagy szenzor - fényerős (fix) objektív párosításban, másodsorban lehet kamuzni szoftveresen.
A kapott tanácsok is működnek, de nézd meg pl. az 1x-es portrékat. Bokeh képet elvétve találsz közöttük. Vagy műtermi háttér van vagy része a háttér a képnek.(#27766): rawban a csúcsfények, árnyékok, színhelyesség utólagos korrigálhatósága miatt érdemes fotózni, hogy csak a leglényegesebbeket említsem. Háttérmosáshoz rétegeket kezelni tudó programra lesz szükséged, a teljesség igénye nélkül a legismertebbek: Photoshop, Affinity Photo, gimp. Útmutató
-
Lassú Víz
addikt
válasz
copass #27720 üzenetére
Tedd hozzá még a nyugdíjas évekre való felkészülés költségeit is. Tudom, mindenki azt mondja, hogy úgysem lesz nyugdíja. Itt egy cikk a témában. Hát ebből az adóból tényleg nem is lesz.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
peppe79 #27693 üzenetére
Szerintem a DVD az egyik legrosszabb megoldás azon túl, hogy amikor 32 gigás kártya van a gépben akkor a kb 4,5 gigás DVD nem túl acélos. Ha valamit nem tud olvasni, akkor a lemezt nem tudja olvasni nem azt az egy fájlt. Ráadásul az élettartama elég vacak. Lehet vannak echte archív célra gyártott lemezek is, amik nem döglenek meg 4-5 év alatt, de biztosan értelmetlenül sokba kerülnek más megoldásokhoz képest.
-
Lassú Víz
addikt
Szerintem innen már nehéz. Minél érintetlenebb állapotban kapják meg, annál nagyobb eséllyel jutnak eredményre. Viszont a pár tízezer nagyon alábecsült ár lesz, úgy érzem.
Esemény után könnyű okosnak lenni, de pótolhatatlan dolgokat egy példányban őrizni felelőtlenség. Senki nem hiszi el, amíg nem vele történik. Nekem is el kellett ejteni az egyetlen külső HDD-t, hogy komolyan vegyem a duplikálást.
-
Lassú Víz
addikt
Mégis honnan (a pék f****ból) tudná szerencsétlen, hogy villannia kell? Mehetett volna a világ a nyílt szabványok felé is, objektív bázistávok és bajonettek tekintetében éppúgy, mint a rendszervakuk és távkioldásuk világában, de nem ez történt. Kisebbfajta csoda, hogy ennek ellenére valaha meg tudtak egyezni a papucs méretében meg a középérintkező helyében. Ezt a békát nyeld le, és ne hárfázz a topiklakók idegein. Mi sem tudunk rajta változtatni.
Szerencsére vannak gyártók, akik felismerték, hogy a keresztkompatibilitásban van erő (pl. Nissin, Godox) és olyan rendszert dobtak piacra, hogy a stúdióvakuktól a tetszőleges vázra való rendszervakuig mindent ki lehet szolgálni egy olcsó rádiós vezérlővel, vagy egy adott vázhoz való rendszervakuval.
Az, hogy egy vaku tud-e slave-ként egyszerűen csak egy másik vaku villanására indulni, az adott vaku képessége. Csak példaként, láttam olyan vakut, ami TTL optikai slave-ként tud működni, de az első vagy második villanásra indulás képessége hiányzik belőle. Csak gratulálni tudok a gyártónak. Ettől függetlenül szabadtéren 6 m-re a mókusvillantóval elindítani egy slave vakut, hát erősen népmesei kategória, azaz hol volt hol nem volt... Vegyél két rádiós kioldót is tartalmazó vakut, vagy egy vakut meg a hozzájuk illeszkedő szimpatikusabb kioldót és lehet örülni.
Még valami. A fény nagyon nem olyan mint a fényképezőgép, hogy kisebb szenzor, könnyebb cucc, olcsóbb szett. Ott a megfelelő eredményhez nem lehet a méreten spórolni. Vannak trükkök, de egy rendes beállított stúdióvakus portrénak soha nem fog a nyomába érni egy plafonra villantás. Legfeljebb valaki azt mondja, hogy jó a kép úgyis, mert az én gyerekem, unokám, kutyám, macskám stb van rajta. De láttam már kökörcsin fotózást, ahol a szórt fényről pauszpapír, a derítésről hungarocell lap, a díszítő fényről meg egy borotválkozó tükör gondoskodott. A lényeg, hogy mire összevásárolod a szükséges eszközöket úgyis rájössz, hogy a család/barátnő/barát/gyerek nem volt és nem lesz fotómodell, nem várja ki míg beállsz a fényekkel, illetve ha mégis már rég beleunt és képtelenség őket jól lefotózni. Ezért inkább villantasz egyet a plafonra egy vázra rakott rendszervakuval.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
bghistvan #27548 üzenetére
A jó portré munkatáv adott, a maradék:
- megfelelő képkivágást adó objektív (szokásosan ekv. 85mm vagy kicsit hosszabb)
- minél nagyobb szenzor
- minél tágabb rekesz (kisebb f szám)
- minél távolabbi háttérA fentieknél fontosabb amit nem tudsz megvenni a boltban. A kommunikáció a modellel, a jó beállítás megtalálása, a fények, a derítés, a színek árnyalata vagy épp a hiányuk. Sőt, a környezet is számít. Egy portré attól nem lesz jó, hogy egy erdős háttérből egy zöldesbarna trutymót tudsz csinálni a kezedben lévő technikával.
-
Lassú Víz
addikt
Aliexpresszes választ meghagyom másnak, én még semmit nem rendeltem onnan.
Ami az ND szűrőt illeti, azt könnyen meg tudod nézni, hogy hol fogysz ki a záridőből, hány fényérték hiányzik még. Ha vakuzni is akarsz, akkor meg Speedfire topiktárs lesz a te embered. Stúdió vakuk mellé ND8-ast használtam, mert az Olympusomnak ISO 200 az alapérzékenysége, és f8-nál jobban a diffrakció miatt nem akartam rekeszelni. Az élességállításnál viszont lehetett érezni a hátrányát.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
DrojDtroll #27513 üzenetére
Miért a rawtherapee? Régen próbáltam, de rettenetesen kínlódós volt. Egy használt kitobi áráért lehet venni perfekt raw feldolgozó és/vagy képszerkesztő programokat. Szerintem mind a végeredmény mind a feldolgozással töltött idő csökkenése megéri a befektetést.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Abby Normal #27397 üzenetére
Ma is tanultam valamit.
Pedig a sörétzajra kellett volna emlékeznem korábbról. Ebből már jól nem tudok kijönni, de szerencsére ez a zajfajta a hosszabb záridővel (több fénnyel) csökkenthető, így legalább Zabalintnak nem írtam hülyeséget.
-
Lassú Víz
addikt
A zaj egyáltalán nem függ a fénytől. Helyette a használt félvezető anyagtól, annak hőmérsékletétől valamint az időtől függ, amíg van ideje halmozódni. Mindezek tetejébe még véletlenszerű is. Amire te gondoltál az a jel/zaj viszony. Nyilván minél kevesebb a hasznos jel az íly módon "állandó" zaj mellett, annál zajosabb lesz a kép.
(#27389) Zabalint: Egyértelműen állvány és alap ISO (ami nem feltétlenül a beállítható legkisebb), ha a téma megengedi a hosszú záridőt. Sőt több felvétel átlagolásával még kisebb képzaj érhető el. Ha tud a géped dark frame zajszűrést, azt is érdemes bekapcsolni. Nálam ez alapból 4 másodperces záridőnél aktiválódik. Oké, csillagjárás fotózásához pont nem lesz jó
, de nem nevezted meg a témát.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
ivcsi86 #27370 üzenetére
Egyiket sem, mert mind szűkebb mint a mostanid. Kifelejtetted a crop factort a képletből. Az APS-C szenzoros gépeknél 10 mm köröli indulót keress. Canonra, Nikonra biztosan van saját és 3rd party gyártótól is. Manuálisat tükrösre nem vennék, csak MILC-re, ahol van élőképes belenagyítás és/vagy focus peaking szolgáltatás.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27306 üzenetére
Más a fény, de nem kemény. Nincsenek határozott vonalú éles árnyékok. Olyan mintha ráccsal kevesebb reflektált fény kerülne a modellre, ami teljesen érthető, hiszen irányított lett a fény a rácstól. Szerintem tapasztald ki, hogy mi a két fény karakterisztikájának a különbsége, tulajdonsága, és használd azt amelyik számodra kedvezőbb vagy jobban illik a koncepciódba.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27303 üzenetére
Dobj be két képet (ráccsal/nélküle), hogy lássuk miről beszélsz. Az se lenne baj, ha valahogy meg tudnád mutatni a helyet ahol készült. Falak színe, távolsága, világítás elrendezés. Elég ha leskicceled egy papírra, és lefotózod, nem kell hozzá CAD program
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27296 üzenetére
Nem arra való. Ízlések és fotonok 8. rész. [link]
-
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27196 üzenetére
Akkor ott lehet az eb elhantolva, amit utoljára írtam. Vagy nem HSS képes a vakujuk. De tény, hogy HSS módban kisebb energiával üzemel a cső mint normálban, mert a zár lefutásának teljes idejére adnia kell a fényt a vakunak, míg a másik esetben sokkal hamarabb vége van a nagy energiájú villanásnak. Nyilván van az az ND szűrő, ahol ugyan bent maradsz a vaku szinkron idő alatt, de semmit nem érsz vele mert többet vesztesz a szűrővel mint amennyit nyersz a HSS módhoz képest nagyobb villanással.
Ha hülyeséget írnék a többiek majd kijavítanak, de szerintem ND2, ND4 jöhet max. ilyesmire szóba. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27194 üzenetére
Szerintem akkor van rá szükség, ha a (stúdió)vakut nem lehet eléggé visszavenni a használni kívánt rekeszhez.
Vagy többen fotóztok, és az FF vázak miatt a fények f16 környékére vannak beállítva, neked az mFT-vel meg már rég lelágyul ott a kép a diffrakció miatt.
Akkor is hozhat nyereséget, ha csak kicsivel kényszerítenek a környezeti fények a vakuszinkron fölé. Egy ND2-esnek szerintem kevesebb a vesztesége mint a HSS-nek a normál villantáshoz képest.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#73495296 #27143 üzenetére
Nagy Krisztián cikkein keresztül beleáshatod magad. Egy rendesebb gyártó minimum az átlós látószöget, de pl. a találomra kiválasztott Canon EF 24 mm-es objektívnél a vízszintes, függőleges és az átlós látószöget is megadják. Ha a rendszer alkalmaz szoftveres korrekciót, akkor azt is figyelembe fogják venni, mert neked a korrigált képpel kellene találkoznod még a gyártóval együttműködő 3rd party raw konverterek esetében is.
Másrészről Zozzant hozzászólásával értek egyet. Túltolod a technót. Ha az egyik rendszer (ekv) 24 mm-es objektívjének látószöge bizonyul szűknek, akkor nem egy másik rendszer ekv. 24-es objektívje fog elég széleset látni, hanem az első rendszerhez kell venni valami ekv. 14-28 környéki zoom-ot, vagy tizenX mm-es fixet. Vagy hátrébb lépni. Vagy panorámázni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#73495296 #27121 üzenetére
Arra én is, de nem is azt írtam, hogy jobb lesz mint egy rendes géppel és szűrőzött optikával készített valamint utómunkázott tájkép, hanem azt, hogy hiába bűvészkedett a tesztelő a nyers fájllal és a csúszkák rángatásával, nem tudott jobb képet kihozni belőle mint a telefon saját motorja. Cikk
Ami a papírképet illeti, gondold végig mekkora költséggel és többlet munkával jár a digitálishoz képest átküldeni a képen szereplő cimboráknak egy-egy példányt. Vagy kíváncsi lenne rá, hogy mennyire sikerült és megmutatná pl. itt egy fórumon. Postán mégse adhatja fel... De mondok mást. Lefotózol valakit a 33. képkockára, akitől nem kértél előre engedélyt, majd megkér, hogy semmisítsd meg a képet. Kihúzod a filmet a kazattából?
Továbbra is az a véleményem, hogy manapság először a digitálissal kell megtanulni fotózni, aztán ha majd sikerül egy kirándulásról legfeljebb 36 képpel hazajönni, aminek a 80%-a helyesen exponált és komponált lebetonozott ISO 200-on, és még mindig érdekel az analóg világ, na akkor kell filmet venni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Imilenni #27114 üzenetére
Senki nem kötelez utómunkára egy digitális géppel. Válassz olyan gyártót, amelyiknek tetszik a jpg motorja, és vegyél attól gépet. Nemrég mobilok tesztjeit olvastam a kamerára figyelve. A Huawei P20 Pro esetében pl. azt írta a tesztelő, hogy van nyers dng állomány meg manuális beállítások, de neki egy esetben sem sikerült jobb eredményt kihozni belőle mint amit a telefon automatikája rakott össze.
Ráadásul ha jól értem azt tervezted, hogy nem te dolgozod ki a képeket, hanem beadnád a filmet kidolgozásra. Ezt bármikor megteheted a gépből kieső jpg-vel is. Viszont semmi garancia rá, hogy találni fogsz fél vagy egy év múlva a közeledben olyan vállalkozást, ahol még el fogják vállalni a film előhívását. De ha még lesz is, a rontott képet épp úgy ki kell fizetned mint a jót. De tegyük fel elég jónak gondolod majd a képet. Ott van a kezedben 10x15-ös méretben. Hogyan tovább?
Hidd el ha az analóg technika lenne az előnyösebb, mindenki ma is azt használná. -
Lassú Víz
addikt
válasz
ph2012 #27106 üzenetére
Megkockáztatom ennek a topiknak te vagy az egyetlen tagja ezzel a géppel. Helyetted nem tudjuk (akarjuk) elolvasni a használati utasítást. A gyártónak sem érdeke, hogy ebben a kategóriában nagyot villantson. Ki venné meg a drágább gépeit? Sajnos az a baj, hogy az ilyen olcsó gépekkel a kevés pénzűeken ütnek nagyot. Megveszik egy remény miatt, de valójában jobban jártak volna, ha nem is létezne ez a kategória, mert akkor a nehezen félretett pénzükért legalább rendes végeredményhez jutnának vagy nem is költenének rá, mert a telefon megoldja.
Szerintem két választásod van, vagy megbarátkozol vele, hogy ez ennyit tud (fotós árakhoz képest egyébként fillérekért) vagy földhöz vágod, megtaposod, kitöltöd rajta a mérged és leadod egy hulladékudvarban.
Fentiektől függetlenül azt javaslom, hogy a gépet teljes felbontásban a lehető legtöbb részletet megtartó tömörítéssel használd, még akkor is ha a memóriakártya emiatt többe fog kerülni mint amennyiért a gépet vetted, és számítógépen dolgozd ki a képeket. Pixelkukkolva úgyis vacak lesz, de leméretezve valószínűleg hoznia kellene azt, amit a sok évvel ezelőtti gép tudott.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #27086 üzenetére
Egy vakut sem terveznek 1/1 villanással sorozatra. A te esetedben az akku nem tudta már leadni a szükséges áramot a gyors töltéshez, hiszen a meleg az lényegében az akkumulátorban képződő veszteség. Viszont attól a használattól amit a hozzászólásaidból kiolvasok vagy a vaku hővédelme szólalt volna meg előbb-utóbb vagy csak szimplán tönkremegy.
Most nincs időm rákeresni de olyasmit is le szoktak írni a használati utasításban, hogy hány teljes villantás után mekkora szünetet kell tartani a következő villantás előtt. Egész egyszerűen hűlni kell a csőnek és az elektronikának is egy nem szellőző műanyag dobozban. Vannak olyan akkus vakuk, ahol a cső szabadon van, az elektronikát ventilátor hűti, tehetsz rá fényformálót. Na, azok valók arra, hogy 1500 képet lőj a két órára felkért modellről. -
Lassú Víz
addikt
Milyen stabilizátora van? Nincs most időm rákeresni. Mozoghat lencsetag is és a szenzor is kikapcsolt állapotban. Amikor be van kapcsolva, akkor a helyén tartja egy elektromágneses mező. Sőt lencse nem csak a stabilizátor miatt, hanem a hiper-szuper gyors AF miatt is működhet hasonló elven. Találkoztam már kikapcsolt állapotban üzemszerűen kotyogó lencsével. Pl. Sigma 60 f2.8 DN.
Ne használd rumbatöknek, amúgy meg ha a képek élességre rendben vannak, egymással átellenes oldaluk nem mutat eltérő jelleget, akkor nem gondolnám, hogy probléma lenne. Rákérdezhetsz még a márkaképviseletnél is, legfeljebb ha szürkeimportos és ez hiba, akkor drága lesz a javítás. Egyébként meg garanciálisnak kell lennie 2 hónaposan.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Zozzant #27036 üzenetére
Ha nagyon akarsz rá vigyázni, akkor kint a hidegben egy zárható zacsiba kell eltenni, és a melegben csak akkor kivenni belőle ha a gép felmelegedett. Ilyenkor ha van is páralecsapódás (a meleg helyiség levegőjéből csapódik ki a pára a hideg felületre) az a zacskón keletkezik.
Velem előfordul, hogy télen fotózok uszodában. Na az orbitális szívás mert az úton lehűl a cucc, aztán lehet várni, míg visszamelegszik különben állandóan ott a pára a frontlencsén, keresőn. Meg másutt is, de az nem zavarna ha már időjárásálló a cucc. Mondjuk a vakunál szoktam izgulni kicsit, de még nem durrant
.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
INTELligent #27021 üzenetére
Ha a géped tud ilyen rövid mechanikus zárhoz tartozó záridőt, akkor nincs szükséged ND szűrőre. Az elektronikus zár kérdéses, van olyan váz, amelyikkel már lehet vakut használni elektronikus zár mellett is, de a HSS-t nem próbáltam vele.
A HSS vaku fényének hatását egyformán befolyásolja a rekesz, záridő és a használt ND szűrő is. Ha ehhez még hozzáadod, hogy HSS módban kisebb a vaku fénye, akkor könnyen belátható, hogy abban a napfényes időben ahol ezek az expozíciós értékek adódnak egy vakuval nem könnyű labdába rúgni. Sokszor egy derítőlappal több fényt tudsz visszatükrözni mint amekkorát egy kis rendszervaku tud adni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #26944 üzenetére
Tévúton jársz. Ízlések és fotonok - Világítás youtube! Egy pici cuccal akarod megoldani azt amit csak a naggyal lehet. A pici cuccal közel kell menni, arra meg jó a GF tejfölöspohár.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#89309696 #26896 üzenetére
Az attól függ, hogy mennyit akarsz útómunkázni és mennyire vagy elégedett a váz jpg-vel. raw-nál mindegy, ott megvan a forrás. Szerintem a PC-s algoritmusok messze jobbak zajszűrés tekintetében mint a vázba épített jpg motor. Főleg, hogy egy rendes képszerkesztőnél maszkolható az eredmény, és eltérő mértékű zajszűrést meg élesítést alkalmazhatsz a kép különbüző területein.
Ha tetszik a vázból kijövő jpg. akkor válaszd a legrészletesebb módot, kapcsold ki a zajszűrést, aztán utólag bíbelődj azzal ami megéri.(#26900) G4ga: Többet akkor lehet mondani, ha tesz(el) fel egy képet amivel elégedetlen.
-
Lassú Víz
addikt
Az a gép is - mint minden tükör nélküli - a kép érzékelő szenzoron állít élességet. Már nincs mit kalibrálni. Sokkal valószínűbb, hogy te vagy az alanyod mozdul meg a fókuszálás és az expozíció között. f1.4-nél elég hozzá, hogy ne ott legyen az élességi sík a képen mint ahol szeretnéd.
-
Lassú Víz
addikt
Keretben nem tudok segíteni. Arra figyelj, hogy ha van paszpartu, akkor kb. 0,5 cm kitakarással számolj a képszéleken. 50x60-as keretben a 30x40-es kép paszpartuzva elég korrekt.
Nyomtatásnál én biztosan nem görcsölnék CMYK-val. Westend aljában a Pálvölgyi sRGB-ből vagy ha szólsz szerintem aRGB képből is kinyomtatja megfelelő minőségben. -
Lassú Víz
addikt
válasz
#73495296 #26826 üzenetére
Az egész valószínűleg a laptop kijelzőjén fog elvérezni, először annak járj utána, hogy mekkora részt ad vissza legalább az sRGB színtérből. Az enyém pl. 60%-ot. Legtöbbször kell a külső monitor.
Szerintem érdemes egy próbát tenni a DxO PhotoLab és az Affinity Photo programokkal is. Fizetősök, de a DxO-ra rendszeresen van akció, az Affinity meg tényleg nem drága annyiért. Amióta lemondtam az Adobe Photography Plant, ezeket használom.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Tóth_Balázs #26779 üzenetére
Gondolom nem azt a bizonyos matrózban hagyott gyöngyház nyelű kést fotózod, tehát nem szalad el. Így az első lépés, hogy állványra teszed a gépet vagy a telefont egy adapter (pl. JJC SPS-1A) segítségével. Így már alacsony lesz az ISO, mert a záridőt csak a szenzor zajosodása korlátozza, de 1-2 másodperc szerintem még a telefonnak se lesz gond, ha lehet rögzíteni az ISO-t.
Megvilágítás: szabályozható villanjkörte, daylight kompakt fénycső, vaku, derítőlap (hungarocell, fehér papír). Fény lágyításához pl. pausz papír. Fénycsövet, LED-et fotós boltból, különben jó eséllyel valami sávos fényű cuccot veszel, amivel készült képet az életben nem tudod színhelyesre korrigálni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
atish15 #26771 üzenetére
1. Próbafelvétel, tapasztalat. Sajnos
valami rejtélyesmarketing okból f22-ig engedik rekeszelni az objektívet, de a diffrakció jóval hamarabb ront a képen. Emiatt az m4/3 gépemen f8-nál szűkebb rekeszt nem szoktam használni.2. Többnyire, de nem a beépítettet. Nyilván van az az ablak és napfény amikor nem kell. Ebben a szituációban a derítés a jó beállítás. Vörös szem utómunka során kiszedhető, de még jobb ha a vaku távolabb van az optikai tengelytől vagy nincs is a gépen vagy indirekt. Rapid136 írta a plafont mint derítő felületet, de nem mondanám ökölszabálynak. Pl. az egyik buktatója, hogy a plafonnak fehérnek kell lennie, hogy ne színezze a visszavert fényt.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Zoltán124 #26749 üzenetére
Biztosan csinál képet. Kicsi szenzor, alacsony érzékenység, diffrakciós határon mozgó legtágabb rekesz. Kb. annyi a szabadságfokod, hogy honnan milyen gyújtótávolságra állított objektívvel készíted el a képet. Ha fotózással akarsz foglalkozni akkor ez nem neked való. Emlékképet készíteni a nyaralásról jó lesz.
Emeld meg a keretedet, mert 30 ezerből cserélhető objektíves gépet vagy olyat kapsz, aminek már nincs folytatása (4/3 rendszer, Nikon 1) vagy 10+ éves technikát képviselő cuccok. Persze 10 éve is fotóztunk, de nem hiszem, hogy bárki visszasírja azt a gépet egy maival a kezében.
(#26754) copass: +1
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#89309696 #26721 üzenetére
faki_ elindított téged a tudáshoz vezető úton.
Ha növeled a szenzort, csökken a mélységélesség, még mosottabb lesz a kutya orra. Sokszor ez vezet "a telefonom jobb képet csinál" kijelentéshez. Leginkább a kutya és az erdő közötti távolságot kell növelned, és elég szűk rekeszt választani ahhoz, hogy éles legyen amit szeretnél.
Azután jöhet az utómunka. Tengernyi irodalma, youtube videója van. Élesből életlent lehet csinálni, míg fordított esetben sokkal kisebb a mozgástér. Kell hozzá minimum egy rendes kijelölést, rétegeket, maszkokat támogató program. Szelektív élesítés, gauss blur stb. Ha jó a kép pár órát (kezdetben pár napot) biztosan el lehet babázni vele mire azt mondod, hogy kezd hasonlítani arra amit elvársz.(#26722) Speeedfire: fordítva van. A téma határozza meg a szükséges fényformálót, nem a vaku. Nézd meg pl. a Mikrosat kínálatát, iránymutatásnak jó. 60-90 cm szokott lenni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#89309696 #26719 üzenetére
Abban semmi meglepő nincs, hogy egy zoom objektív teljesítménye nem egyenletes a teljes tartományban. Ráadásul ekv. 81 mm-en 1/13 sec záridő mellett élő témánál még az is csoda, hogy ilyen lett a kép. Ebből messzire vezető következtetést ne vonj le. Ismételd meg a tesztet legalább 1/100 záridőnél és f6.3 f7.1 rekeszértéknél is.
A gyenge kép. Nincs ekkora dinamika tartománya a kis szenzornak. A fénymérő 18%-os szürkére állít expozíciót, azt korrigálni kell. Ennél a képnél negatív irányba kellett volna, hiszen a sötét részek túl világosak. Ettől még valószínűleg a napsütötte rész ugyanígy kiégett volna. Amíg nem érzed, hogy hová kell korrigálni (bár egy MILC-en azonnal látni kellene a hatását a keresőképen), addig használj expozíció sorozatot.
Az utolsó kép. Rekeszelj, de ésszel, mert a gyártók értelmetlen rekeszértékek beállítását is lehetővé teszik. A mélységélesség egy adott nagyítás és nézési távolság mellett élesnek látszó tartományt jelent. Nem azt, hogy pixelkukkolva minden tűéles lesz.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#89309696 #26659 üzenetére
Először nézz körül, hogy mik az árak. Az m4/3 világában sem minden fenékig tejföl. Itt is vannak jó objektívek, amik drágák, olyanok is amik a minőségükhöz képest is drágák, meg van 'inkább kerüld el' objektív is. Létezik ugyanakkor olcsó, jó rajzolatú kit objektív is pl. Pana 12-32.
Ennyi pénzből nem könnyű m4/3 fotós felszerelést összerakni, de nem is lehetetlen. Egy belépő váz + egy kit objektív + valami manuális portréra használtan beleférhet. Ha többet is áldoznál rá, akkor most a Pana GX80K kit 140-ért eléggé jó választás. Viszont ebben az ársávban már több kit közül is választhatsz.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Zadom1 #26607 üzenetére
Van erre szaktopik, de új gép nem fog kijönni ennyiből. Ár és látószög alapján egyik lehetséges választás a Canon 10-18 + EOS 4000D. Kell hozzá még egy Godox vagy Yongnuo HSS képes vaku, amivel a plafonra villantasz szükség esetén és egyensúlyba tudod hozni a kinti fényeket a bentivel, ha egyáltalán akarod. Meg némi gyakorlás, hogy a függőleges tényleg az is maradjon
Keress teszt képeket, nincs saját tapasztalatom vele.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
total90 #26588 üzenetére
Hiába tervezik. A bérléses piacon nagyon nehéz az Adobe ajánlatánál ár/érték arányban jobbat adni. De majd elteszem az installokat meg a termékkulcsokat, és amíg elindul, addig használom a meglévőt, ha meglépik. Az ilyen bérléses szir-szarokra rámegy az ember gatyája ha sok van belőlük. Ez egy pénzszivattyú. És őszintén szólva amilyen szinten meg gyakorisággal én képelek az OOC jpg sem ördögtől való. Más az, aki ebből él vagy tényleg komolyan tolja ezt a hobbit. De azért, hogy havonta pár órát mókoljak egy képen nem fogok évente majdnem 150 Eurót fizetni. Egyszer 50-et egy Affinityért vagy 100-at egy akciós DXO termékért igen.
-
Lassú Víz
addikt
Affinity Photo. Nincs import meg katalógus mint az LR-ben, de lehet megfelel a céljaidnak. Inkább PS + ACR helyett van. Eléggé nyomják még a Luminar-t, de azzal semmi tapasztalatom nincs. Sajnos az Adobe elég jól kitalálta, hogy mit kell csinálni. Nehéz azt a funkcionalitást megkapni másutt. Egy-egy kép PC-s feldolgozására van megoldásom (DXO PhotoLab + Affinity Photo), de a képek rendszerezése még várat magára.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#89309696 #26570 üzenetére
Ez így a "mennyi, harminc" esete. Rengeteg dologtól függ. Szenzor típusa, működési ideje (MILC folyamatos - tükrös csak a felvétel alatt kivéve ha live view módban van), környezeti hőmérséklet stb. Általában be lehet kapcsolni rá zajszűrést, ami még egyszer annyi ideig tart mint a felvétel.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
*Ropi* #26558 üzenetére
Hát, lehet összeadtam?
(#26560) *Ropi*: Ez a módszer nem sokat ér. Próbálkoztam vele. Sokkal jobb eredményt kapsz ha egy nagyobb gyújtótávolságú objektívvel képrészleteket fotózol és azokat fűzöd össze utólag. A gépbe épített pixel shiftes nagy felbontású mód (ha van) viszont elég király, ha a körülmények lehetővé teszik a használatát.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
*Ropi* #26552 üzenetére
És mivel készülnek azok a képek? Az 5D MkIV hosszabbik oldala 6720 pixel. Abból hiába csinálsz 15188 pixelt a 90 cm-hez, nem lesz rajta több információ. És ha visszatérünk az eredeti kérdésre, akkor igen, lehet egy akkora képből is 40x60-as nyomatot készíteni. Majd interpolál aki nyomtatja vagy aki előkészíti a képet. Persze több nyilván jobb, és a memóriakártyán értelmetlen dolog spórolni szerintem, meg az interpolálást is a nyers több információt tartalmazó fájlból jó indítani. Viszont ha van egy képed, amit ekkorára le kellett vágni mert így lett jó, akkor nem kell kidobni. Szerintem.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
modulus #26524 üzenetére
Fiatal vagy még. Közelről szemüveg nélkül annyira sem látom mint távolról
Egyébként meg nem kell közel menni. A fotós az egész képet akarja megmutatni, nem azt a két tenyérnyi részletet, amit közelről látni lehet.
Csak tudnám hogy készültek eddig a plakátok, ha az XF IQ4 is csak nyavalyás 120x90 cm-re elég?
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #26478 üzenetére
A nyomásérzékenységet a toll tudja. Beállítható, hogy mennyire legyen érzékeny. Nekem egy elég alap táblám van, és az is tudja. Szerintem valami beállítási kérdés lesz.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #26446 üzenetére
+1 a külső HDD-re az írható optikai lemez ellenében. Időnként érdemes egy másikra átmásolni a tartalmát, ezáltal frissíted a mágneses információt. Az optikai lemez nem jó. Bárhol megsérül eldobja magát az olvasó és nincs tovább. HDD esetén -hacsak nem a fájl leíró sérül - nem vesztesz el mindent egyszerre. Az ellen marad a több HDD védelemnek. Ráadásul az egyiket akár ismerősnél is tárolhatod katasztrófa határon kívül.
Teheted a felhőbe is, valaki írta, hogy a jottacloud.com tárhelyet elégedetten használja.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
ph2012 #26440 üzenetére
A mai terás HDD-k mellett nincs értelme ilyen módon korlátozni a képeket. Egy memóriakártyára összezsúfolni több ezer képet és egyszerre elbukni őket megint nem a legjobb stratégia. Ha minőség javítás miatt szeretnéd leméretezni, arra meg PC-n több féle algoritmus közül lehet választani egy rendesebb képszerkesztőben.
-
Lassú Víz
addikt
Sem a téma, sem a jó fény nem focizik. Az objektív gyújtótávolsága a fontos. Meg a kezed stabilitása meg a szenzor pixel mérete (mérete és felbontása), meg a képstabilizátor léte, típusa.
A konkrét kérdésre visszatérve, ha azt vesszük alapul, hogy tájképet nagy látószögű objektívvel szoktunk készíteni (vannak kivételek) ami kit objektívnél is ekv. 28 mm vagy az alatti gyújtótávolságú, akkor egy átlag ember ki fogja tudni tartani az 1/100 mp-es záridőt kézből. Ettől még erős szélben az 1/100 kevés lehet a bemozdulás mentes képhez akkor is, ha lebetonozod a gépet
, mert a téma mozog.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
modulus #26344 üzenetére
Az optikaiban egy szám fogja kiírni az alapértékeket és, hogy pl. -0.7 vagy +0.3 az expozíció, de a kép természetesen nem változik meg, a fehéregyensúly sem látszik. Az elektronikusban meg sötétebb/világosabb lesz a kép, megváltozik a színe stb.
Mindegyiknek van előnye a másikkal szemben. A kérdéseid alapján neked az elektronikusat javaslom.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
modulus #26342 üzenetére
Minden keresőben azt a képet látod amit nem fotóztál le
Magam részéről EVF párti vagyok, ugyanakkor az optikainak is megvan a maga előnye. Ha van optikai kereső, akkor van tükör, a szenzor nem működik csak az expozíció alatt, nincs melegedés, kisebb a zajosodás, tovább bírja az akkumulátor. Minden történést valós időben látsz. Ugyanakkor külön van élességállító szenzor, ami sok bosszúságot okoz különösen az FF vázak és nagy fényerejű objektívek tulajdonosainak. Az optikai keresőben is van kijelző, ami mutatja, hogy mik az expozíciós beállítások és azok jók-e, illetve, hogy az autófókusz ráállt-e a kiválasztott pontra.
Az elektronikus további információt adhat. Élő hisztogram, bebukott, kiégett területek mutatása, kép részlet kiemelése a pontos élességállításhoz, expozíció korrekció azonnali mutatása. Ez utóbbi általában kikapcsolható, ami igen jól tud jönni M állásban vakus képnél. Műteremben kb. mindig. Cserébe ha nagyon rosszak a fényviszonyok jelentősen lelassulhat a frissítési gyakorisága. Igaz olyankor a legtöbb optikaiban már csak a szemed meresztgeted és nem látsz semmit.
Mindkét kereső típusra igaz, hogy jelentős különbség van az egyes gépkategóriákban alkalmazottak között.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Morkix101010 #26313 üzenetére
A jó objektív nem olcsó. Legalább annyiba kerül mint a 80D.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Morkix101010 #26310 üzenetére
Szürke import. Több mint valószínű, hogy hivatalos helyről nem fogsz hozzá támogatást kapni. Nem rendeltem tőlük, de akik írnak róla azt írják, hogy megérkezett hozzájuk az áru. Azért a Paypal-t nem hagynám ki a tranzakcióból. Viszont a garancia macerás. Hozzájuk kell visszaküldened a saját költségeden, és akár 8 hétnél is tovább tarthat a javítás. A megjavított eszköz postáját már megint ők állják.
Szerintem adok-veszek fórumokon megjelentek már az "épp csak kipróbált, külföldi beszerzésű, garancia nélküli" cuccok az e-infinity ár + kb. 30% indulóra árazva.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
t72killer #26153 üzenetére
Szerintem a shadow/highlights megoldja, ha meg több képet kell összerakni akkor azt az Affinityben stack-elem. Az Affinity is eszi a Nik plugint, valahol még fellelhető az utolsó ingyenes verzió belőle.
A linkelt honlapra kitett kép nem tetszik. Biztos jól demonstrálja a program képességeit, de fények és árnyékok nélkül jelentősen csökken az információ. HDR hole
-
Lassú Víz
addikt
válasz
pibácsi #26147 üzenetére
A gyári rawkonverternek épp az a lényege, hogy elő tudja állítani ugyanazt a képet amit a fényképező gép algoritmusa. Viszont ha korrigálod az expozíciót, fehéregyensúlyt meg a többit a nyersből dolgozik a program. Gondold végig, ha készítesz egy képet a gépen erős zajszűrést állítva, majd az Oly Viewerben kikapcsolod a zajszűrést honnan jönnek elő a részletek? A jpegből biztosan nem. De mondok mást. Állítsd be a gépet úgy, hogy a legnagyobb méretű, de legtömörebb jpg képet és raw-ot is készítsen. Készíts egy képet direkt alul és/vagy felül exponálva. Aztán vedd elő az orf-t az Oly Viewerben a jpg-t meg egy másik szerkesztőben. Utána kezdd el állítgatni mindkettőt. Nem kell nekem meggyőzni téged, csak ne állítsd, hogy a viewer az erre a célra szolgáló kezelőszervek ellenére nem a raw-ot használja az orf fájl megnyitásakor. Hogy milyen lehetőségeket ad és az mire elég, már más kérdés.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
pibácsi #26144 üzenetére
Azt miből gondolod, hogy az Olympus Viewer 3 .orf fájlok esetében csak a beágyazott jpg-t mutatja? Más vele a gond. Csak annyit enged manipulálni a képpel, amit a fényképezőgép beálíltásaival is meg lehet változtatni. És ez egy rendesebb raw feldolgozás esetén édes kevés. Franc se érti a japánokat, szerintem egy csomó munkát kellett beletenni ahhoz, hogy így működjön a program, ahelyett, hogy odaadták volna az újabb vázak lehetőségeit a régiekből kipotyogó raw állományok szerkesztéséhez.
PS: A bővített beállítások közt van RAW képmegjelenítésre vonatkozó beállítás.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
t72killer #26128 üzenetére
Próbáld ki az Affinity Photo-t. Van raw kezelése és tud stacket is. A raw kezelésével nem voltam elégedett, ezért megvettem a DXO PhotoLab-ot is. Az LR jól teszi a dolgát, csak nem használtam rendszeresen, ezért kerestem valami egyszer megvevőset a havi pénzszivattyú helyére.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Rapid136 #26034 üzenetére
Csak egy objektívem van, hozzá, az is 35-70 f3,5 alap objektív, aminek javíttatni kellene a blende mechanikáját. Nem fogom használni, ha az új szekrényben találok neki helyet a polcon mint emléktárgy, akkor ott lesz, ha nem, ráérek akkor is elküldeni újrahasznosításra.
A7: Most nem tudok pénzt ölni egy másik rendszer kiépítésébe. Majd ha több időt tudok a fotózásra szánni mint a mostani nyáron, akkor érdemes lesz ezen elgondolkodni. Addig meg alapvetően használni kell amim van. Az Olympus E-M1 Mk-I és a lefedett ekv. 18-600-as tartomány (köztük makró és fényerős fixek is) bőven hozza azt a szintet, amivel meg lehet csinálni a családi albumot.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Rapid136 #26025 üzenetére
Köszi. Amióta megvettem az első DSLR gépemet 2006-ban, nem használtam a filmest. Most, hogy a kezembe akadt, elgondolkodtam rajta, hogy mi legyen a sorsa. Az biztos, hogy nem fogok laborálni. Se időm, se helyem nincs rá. A mai tudásommal az elhasznált vegyszereket se küldeném a lefolyóba. Viszont sok emlék köt hozzá. Megtartom.
-
Lassú Víz
addikt
Van még manapság bármi előnye a filmre fotózásnak a 20-25 Mpixeles MILC-ek, DSLR-ek világában? Egyáltalán létezik-e még a hagyományos értelemben vett nagyítás, vagy szkennelés és printelés történik? Van cserélhető obis digit gépem, csak kezembe akadt a régi SLR, és kapcsolódik hozzá pár emlék. De ha mára semmi előnye nem maradt az analóg fotózásnak, akkor el kell engedjem. Azt látom, hogy beszűkült a piaca, emiatt elég drága lett akár a nyersanyag, akár a kidolgozás.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
NandorHUN #26007 üzenetére
Nekem Olympus gépem van, csak arról tudok nyilatkozni. A legtöbb típusra átalánydíj érvényes, ami gyakorlatilag a gazdasági totálkár esete. A drágább típusok esetén meg az van az árlistában, hogy egyedi ajánlat. Fogalmam sincs mennyi, de nincsenek illúzióim.
Ha nagyon aggaszt ez a kérdés, inkább vegyél egy új gépet garanciával. Vagy keress olyan használtat amire van még elég hosszú garancia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bezámítás! Asus ROG STRIX G15 G513IH Gamer notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1650 4GB W11
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3033, 100% Akkumulátor
- Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen szinte minden, garancia.
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest