- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Buds 5 és Buds 5 Pro - feláron vagy féláron?
- iOS alkalmazások
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Színpompás Galaxy S25 széria érkezik
- Mobvoi TicWatch Atlas - üzemidő ultra
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz Pardise #37430 üzenetére
Nálam belül nincs olyan felület amit kezelnék vele. Belső műanyagok langyos víz + mikorszálas. Esetleg egy csepp Jar bele. UV ellen pedig árnyék, körbefólia, hővédő fólia stb.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tag
-
newmoonlight
senior tag
válasz Pardise #36892 üzenetére
Én már a második autómon is Heko-t használok. Az elsőn (Passat B6) kb. 12 éve fent van, a másodikon (A6) pár hónapja. Nekem bevált. Egy idő után természetesen karcos lesz, de nem fakul, nem törik. (Ha zavar átpolírozod.) Az aerodinamikát nyilván megváltoztatja, de az, hogy a bal oldalról alacsonyan sütő naptól árnyékol, ill. parkoláskor úgy le tudom húzni szellőzéshez pár ujjnyira az ablakokat, hogy senki nem veszi észre, azért bőven megéri. (Ha közben elered az eső, az sem csepereg be.) No meg az "élre vasalt", lapos fazonú Heko jobban is néz ki, mint a többi "buborékosabb" változat. (Én itt vettem.)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
-
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #36539 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani. Nem jön le? Ha ott kerámia van, szinte minden le kéne jöjjön róla, hacsak nem rászáradt kerámia Szerintem ha arra visz az utad ugorj be, biztosan megnézik mi lehet az és leszedik neked. Korrekt srácok, nem hiszem, hogy ilyeneken fennakadás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #36531 üzenetére
Elvileg a kerámia lényege az lenne, hogy a vízkő ne tudjon ennyire beleégni. Nem tudom, hogy megmaradt-e rajta, ezt majd nézd meg. Viszont a spotlett elvileg kerámiához lett fejlesztve, gyakorlatilag az egyetlen anyag amivel eddig találkoztam és le tudja kapni a fussot De az ugye teflon, csak elméleti síkon a teflonnak sincs oldószere.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Pardise #36514 üzenetére
"A motul jó márka?"
Az egyik legjobb kenőanyag gyártóról van szó, kb 150 éves múlt, brutál mennyiségű tapasztalattal a különböző versenysportokban, köztük talán a legfontosabb a hosszútávú versenyzés a WEC sorozat a Le Mans-i 24 órással az élen ahol már több mint 60 éve jelen vannak. Kis túlzással a fél mezőnyt ők látják el. Pl a komplett LMP2-es mezőny Gibson motorokat használ akik a Motullal dolgoznak együtt. Ők hoztak ki a világon elsőként többfokozatú, fél és teljesen szintetikus motorolajat. A Brabus is a partnereik közt van. Remélem, hogy össze tudtak dobni egy rendes szélvédőmosót
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Pardise #36514 üzenetére
d4d fórumtárs vett ilyet, neki bevált. Amiről még tudom hogy jó az a Tegee, abból sokat eladnak és a vélemények is jók róla. Tegee téli szélvédőmosó koncentrátum 4 liter. Szóval ha a 4 literhez öntesz 2 liter ioncserélt vizet, akkor -30 fokos lesz. Szóval durván 2000 ft-ba van 6 liter.
Én ha veszek akkor -30 vagy -40 fokosat, nem akarok úgy szívni mint az elmúlt télen. -15 -18 fokban alig jött ki a lötty nekem, aztán csak kente a koszt a lapát. Sajnos a tartályom nem fűtött, így cumi volt nekem. Ezért akarom majd kipróbálni inkább a -30 -40 fokosat, hátha az jobb lesz.iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
válasz Pardise #36372 üzenetére
Én is pont keresgélek, mert amiket használtam év elején olyan szarok voltak hogy a legnagyobb hidegben besűrűsödtek, azt alig tudta kinyomni a pumpa. Kente csak a koszt a szélvédőn, mert nem ért el a folyadék a lapát végéig. (1 nagy fúvókám van a karon ami a lapát elé nyomja).
Én lehet a Würth-öt megpróbálom.iPhone 13 Pro Max
-
Petyyyyy
addikt
válasz Pardise #36307 üzenetére
Előfordulhat hogy karcolódik a fólia, de oda azért egy elég nagy erőhatás kell, kézi mosóban nem eshet baja. Az öngyógyulást helyén kell kezelni, ez lényegében a ragasztó műve, mert kitölti az esetleges mélyedést/benyomódást egy-egy karc után.
Nekem az első fényszórók vannak fóliázva 150 mikronos anyaggal - karcot még nem láttam rajtuk. Ami a bubikat illeti valóban az a mondás hogy hagyni kell száradni, viszont ha egyszer feljön valahol a szélen, azt már sosem fogod tudni otthon visszasimogatni. Legalábbis nekem nem sikerült a balos fényszóró sarkában. Cserébe nem is "hámlik" tovább.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Kereplő
csendes újonc
válasz Pardise #36292 üzenetére
Ezek a teleshopos vízszűrők érdekes dolgok. Volt szerencsém egy budaörsi szűrőscég főnökével lógni, aki éppen ráért és lelkesen magyarázott. Roppant szimpatikus volt, egyszer ráböktem a 25eFt-os konyhai vízszűrőre hogy "jé, ezt láttam a tévében de kb 10x ennyiért, maga akkor miért nem így árulja", akkor azt mondta: "Kedves Uram, nekem ehhez nincs gyomrom". Mondjuk ő ipari dolgokban is utazott, gondolom, nem volt ilyesmire rászorulva.
Aliexpressen minden eszköz elérhető a tartályoktól a gyöngyökig. Én is laikus vagyok, a mutatott vízlágyítő tartályból fogok össze 3db-ot, összekötöm őket párhuzamosan, teszek beléjük ioncserélő gyantát and see what happens. -
Kereplő
csendes újonc
válasz Pardise #36286 üzenetére
ilyen 5-ezer forintos pumpás permetezővel sok mindent el lehet intézni, így nem eszik olyan sok vizet; de ha van lehetőséged kerti csaphoz, akkor körbenézel, és építesz egy vízlágyítót :-)
Most kísérletezgetek ilyesmivel, most rendeltem gyantát hozzá. Persze, úgy készül, mint a Luca széke, mert van elég bajom de ami késik, nem múlik, mert mire megjön a szobai párásítóm, meg kell lennie, oda is kell lágy víz
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Pardise #36282 üzenetére
Gyűjtöttük itthon az esővizet virágot locsolni . Egyszer leöblítettem vele az autót , nem tudtam szárazolni , mert közbe jött egy meló . Gyönyörűen száradt . Semmi folt nem maradt utánna . Ezután èvekig csak esővízzel - egy kannából öblítettem le az autót . Persze , azèrt szárazoltam , de könnyen ment nagyon . Pikk-pakk vègeztem mindig.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Pardise #36244 üzenetére
Számtalan érvet olvashatott olyanoktól, akik még soha nem políroztak szélvédőt, hogy miért nem lesz jó, és ezt kiváló elméletekkel támasztották alá.
Mivel tavasszal políroztam fel az általam javasolt gyémánt pasztával a Puntóm hátsó (bazi kemény) szélvédőjét, amit sikerült az ablaktörlő lapáttal jól összekarcolnom, amikor törlés közben kiugrott belőle a gumi, ezért nekem is van egy elméletem:
Ha nem csak közvetlenül a karcot, hanem a karctól még kellő távolságra is polírozzuk az üveget csökkenő mélységben, akkor egy olyan homorú lencsét hozunk létre, aminek a fókusza olyan messze esik a fejünk távolságától, hogy az így nem fogja zavarni a látásunkat.Aki pedig nem elméleteket gyűjt, hanem magáévá tette már az alábbi madáchi idézet lényegét:
"Hát hagyjatok fel az okoskodással,
Minden dolognak oly sok színe van,
Hogy aki mindazt végigészleli,
Kevesbet tud, mint első pillanatra,
S határozatra jőni rá nem ér.
A tett halála az okoskodás."az már régen neki fogott a polírozásnak.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
BigBlackDog
veterán
válasz Pardise #36239 üzenetére
Lehet. Ha kicsik a karcok, akkor a teljes felület kap egy ugyanolyan mértékű lecsiszolást (=polírt) és eltűnnek. Ha nagyobb a karc, akkor már több anyagot le kell szedni a karc két oldaláról, hogy egy szintben legyen a karc alja és a két széle (ezáltal eltüntetve az "árkot", vagyis a karcot). Viszont ezt az anyagmennyiséget le kéne szedni a szélvédő maradék részéről is, hogy ne legyen eltérő vastagság. Ezt meg lehetne csinálni (tudomásom szerint), csak rohadt sok idő/energia.
(#36242) Pardise: Igen, meg gondolom nem is lenne emiatt megtérülő befektetés.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Pardise #36237 üzenetére
Ha polírozza és nem ugyanakkora vastagsággal szed le az üvegből mindenhonnan, akkor változó lesz az üveg vastagsága. Mivel a karcot polírozza ki, így a karc környékén többet vesz le az anyagból, tehát ott vékonyabb lesz az üveg. Mivel más az üveg és a levegő fénytörésmutatója, így szemmel is érzékelni fogod az eltérő fénytörést a karc körül a szélvédő többi részéhez képest.
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Pardise #36203 üzenetére
A "fénytörést" pontosan nem értem.
A karcokat egészen biztosan kihozza. A szemcsenagyságot pedig úgy kell választani, mint akármilyen más polírozás, csiszolás esetén. Először durvábbal eltüntetni a sérüléseket, majd egyre finomabb szemcséjű pasztával eltüntetni az előző polírozás karcait. (Egy lépcsőben nem lehet polírozni.)
20%-ost kell használni, filc koronggal (Akár fúrógépbe fogható csapos filckorong is jó.), és a legfinomabbal befejezni.
A fogtechnikai gyémántpaszták nem ajánlottak üvegpolírozásra."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
Mi5u
tag
válasz Pardise #35561 üzenetére
Gratula az új autódhoz, remélem több szerencséd lesz vele mint a Focus-al.
Viszont szerintem túlaggódód.
Nem tudom hány évesen akarod majd eladni. Akkor a lekövethető hazai származás mindig előny lesz, és mivel megvan a fényképed az eredeti sérülésről egy majdani normális vevőjelölt biztosan nem ezen fog majd problémázni.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Pardise #35553 üzenetére
Ez van, én nem stresszelném magam. Ha szépen felpolírozzák, akkor örülnék az autónak és élvezném. Aztán, ha majd valaki meg akarja venni és körbeméri és pont beletalál abba a kis területbe, akkor majd úgyis látja, hogy nem az ajtó lett telibeverve. Szerintem kár idegeskedni most már ezen.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Pardise #35438 üzenetére
Ne ess neki, mert ahogy mondod, normális, tehát szükségtelen. Egyszerűen mondd mit szeretnél. Te a kereskedővel vagy kapcsolatban, semmi közöd ahhoz ki b@szott el mit, ez az ő problémájuk, oldják meg.
Ha étteremben kihoz egy kedves pincér egy levest amiben úszik egy légy...
Van aki megeszi...
Van aki kiszedi a legyet, és megeszi a maradékot...
Van aki odahívja a pincért és kulturáltan megmutatja, elmondja mi a probléma...
Van aki a séfet hivatja...
Van aki a tulajdonost...
Vérmérséklet függő ki mit tesz.Ha nekem a kedves pincér úgy hozza oda a levest, akkor kérek mást és aznap ingyen eszünk.
Aztán hogy ezt kinek a béréből hogyan rendezik, az nem érdekel...[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #35438 üzenetére
Ha horpadás van, akkor lecsiszolják fémig, majd ponthegesztővel kihúzzák, esetleg megkapalálják és kikittelik. Előbbinél lejön a galván réteg a lemezről, már ha Fordéknál egyáltalán van. Senki nem mondta h ess neki bárkinek, te dolgod, hogy smint kezeled a dolgot. Tök diplomatikusan is lehet közölni, hogy te egy makulátlan autót kértél. Az összerakás meg alap legó, a gyárban is alulképzett betanitott munkások csinálják, akik fejenként 3 csavart ismernek, azt hajtják be napi 12 órában, nem agysebészek.
Amúgy senki nem mondja h ezt vagy azt tedd, én leírtam, hogy részemről nem venném át, sőt részemről szalon autót sem vennék. Mindenki a saját döntése után menjen. A véleményeket kérted, de magad dönts, viszont ha nem kérsz valami kompenzációt magadra vess.
-
senior tag
válasz Pardise #35438 üzenetére
Egyébként az autó már forgalomba van helyezve. Rendszám meg van biztosítás él. ezeket előre megcsináltuk hogy ha megjön a kocsi akkor ezekkel ne legyen gond. Szóval szerintem nekem nincs olyan opció hogy nem veszem át az autót és rendelek újat. Ha újat rendelnek sem lenne rá garancia hogy 100% ig sérülés mentes lenne.
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #35435 üzenetére
Neked sincs, sérült, kész, oldják meg tökéletesre. Bírom amikor valaki a kereskedőt védi, mert cuki, meg rendes, meg aranyos. Ő csak a pénzes zsákot látja benned és ő él belőled, nem fordítva. Én amúgy megmondom őszintén, hogy sokat gondolkodtam, hogy ha szalon autót vennék és sérült lenne, átvenném-e egyáltalán. Egyetlen féle képpen, ha hoznak egy gyárilag fújt elemet, máskülönben húzza a pöcölőjére. Nem kell a legolcsóbb szállítókkal dolgozni és akkor nem lesznek ilyen problémák. Legfőképp az enyém nem lesz, mert ha új autót vennék, akkor úgy szeretnék lefeküdni aludni az első este, hogy egy makulátlan autóba fingottam bele. Ezért fizetem ki a felárat, ami egy 0km-es autóval jár, különben vehetnék 1-2 éves alig futottat is, hozzáteszem vennék is, nekem nem kenyerem ez a felesleges értékvesztés, főleg hogy sorra hallom az szebbnél szebb átadásokat.
-
weres78
senior tag
válasz Pardise #35421 üzenetére
Ha javítva lesz az autó, akkor az értékcsökkenést von maga után. Még ha nagyon profin csinálják, akkor is...
Rendeljenek gyárilag színrefújt autót. Ha ez nem megy, akkor bőségesen kárpótoltasd magad.Egyébként a belejavítás nem fog látszani, ott jók lesznek a pigmentek... És egyébként is, mi az, hogy a Te döntésed? Te ha jól sejtem új, sérülésmentes autót vásárolnál, vagyis neki ezt kell adnia a pénzedért. Vagyis ez nem az autó amiért Te fizetnél, tehát az autó és a probléma is az eladóé.
Egyébként én lehúznűám őket párszázezer forinttal és bejavíttatanám azt a hibát. Ő hibázott, ő fizet. Fél év múlva meg emlékezni sem fogsz arra a karcolásra...
-
veterán
válasz Pardise #35428 üzenetére
Közbe előzőbe hozzászólásba valamit javítani akartam, és utolsó bekezdést töröltem. Szóval a javítás várhatóan úgy fog zajlani hogy lecsiszolnak egy nagyobb részt a sérülés körül, a sérülést kipucolják rendesen, kap egy kittet hogy színbe hozzák a felülettel, aztán meg alapozzák fújják stb. Így is úgy is fújni kell, tök mindegy hogy a lecsiszolt részt vagy az új ajtót. Gondolom hogy nem a gyárból fog jönni a sorról az új ajtó ahol a kocsikat is fújja a gép.
De tényleg a te döntésed, de az ember azért vesz új kocsit borsos áron hogy először is kapjon egy makulátlan autót.Ismerős egy Skodával járt hasonló módon, csak neki a lökös sérült meg szállítás közben. Kicserélték neki, illetve még kiharcolt egy szett gumit felnivel együtt amiért várni kellett még a kocsira pár napot. De ezt már a szalon tulajával beszélte meg, nem az értékesítővel.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #35428 üzenetére
Tök mindegy, így is úgy is fújni kell, szóval a pigmentek akkor is pigmentek, ha új vagy javított az ajtót fújsz. Egyszerű, ha horpadt, gyűrődött, akkor (ÉN) cseréltetném, ha nem akkor fújják meg színhelyesre. A te döntésed, de úgyis döntöttél már, mert a kereskedő meg a prémiumosdani... Csak akkor minek koptatjuk a billentyűt Persze hallgass meg több véleményt és dönts magad, de ész érvek szerint, ne a prémiumosdani meg a díler VS Formaster/Józsi legyen a mérleg két oldalán, hanem a szavak értelme. Kittelt, flexelt, galvánsérült elem sosem lesz olyan mint a gyári, mint ahogy az utánfújt sem, ha régi ködölt elem, ha új.
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #35424 üzenetére
Ha nincs horpadás akkor csak árnyjáték. Ezt 2D-ben egy monitor elől nehéz megmondani. A döntés a tiéd, ha nincs horpadás én sem cseréltetném. De a színeltérésből nem engednék. Volt itt egy ugyanilyen téma egy vacsiúj X6M-el, történetesen a srác is kint él svájcban, ismerem. Neki szintén szállítási sérülés és ugyan 98%-ban helyes a szín, a metál szemcsék mégsem úgy állnak be, ezért látni a szpotolást, de alig észrevehetően. Ő úgy hagyta, elfogadott valami ajándékot cserében. Nekem egy 150K eurós autó esetében elfogadhatatlan lenne.
szerk: (#35425) jozsi252 egyet értek, nekem képről továbbra is úgy fest, hogy az horpadt is minimálisan.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Pardise #35421 üzenetére
Ha jól látom ez egy horpadásos sérülés, amit a jó ég tudja, hogy fognak javítani. Ha a lemezt flexelik, hegesztik, ponthegesztéssel kihúzzák, akkor sérül a gyári galván réteg. Ha kittelik, az még rosszabb, egyszer ki fog repedni.
Az én szubjektív véleményem, hogy az új ajtót kérném ebben az esetben. A színeltérés pedig nem megengedett, addig nem veszem át, amíg nem tudnak gyári színben átatni egy novicsentó autót. Te nem egy javított autót kértél és kapásból értékvesztést borítékolhatsz eladásnál. Persze nem akarnak ajtó cserét, mert az nekik idő és munka, de pont leszarnám mások kínját, verjék le a gyártón, a szállító biztosítóján, van magán a dalai lámán. A boltban sem veszem meg a penészes sajtot, mert annak még le lehet vágni a szélét (kivéve ha camembert )
-
veterán
válasz Pardise #34681 üzenetére
Nem egyedi dolog. K7-nél nekem sincs rá semmilyen lehetőség. Ezeknél a gépeknél nem túl "népszerű" a nyomás állítási lehetőség. Persze van olyan gyártó aki lehetőséget ad rá, de a nagy részénél nem lehet. Épp ezért vannak olyan fejek amin te tudod szabályozni hogy mennyire jöjjön ki a víz.
iPhone 13 Pro Max
-
WebM
csendes tag
válasz Pardise #34654 üzenetére
Szerintem egy kicsit furcsa, amikor egy elem csak részben van fóliázva. Látszik a fólia széle, ami egy kicsit zavaró. A hátsó lökösnél kisebb rátolatások ellen szerintem hatékony lehet. Pont az olyan apró sérülésektől véd meg, ami miatt nem viszed javíttatni, de már zavaróan látszanának.
Kőfelverődés szempontjából a motorháztető is veszélyeztetett terület, főleg az első harmada. Van, aki csak arra a sávra rakat egy csíkot, az is elég furcsa, én soha sem értettem, hogy mi értelme azért elrondítani valamit, hogy szép maradjon.
-
WebM
csendes tag
válasz Pardise #34638 üzenetére
Nemrég szemeztem én is a lehetőséggel. A probléma az, hogy ha csak az autó elejét csináltatod (lökös, géptető, sárvédők, tükrök, küszöbök), már az sem olcsó, és szerintem még eléggé félmegoldás. Ajtó rányitások, parkolási balesetek, kilincsek körüli karcok, stb. miatt én csináltatnám az ajtókat és a hátsó lököst is, viszont így meg már alig marad ki elem, és talán optikailag egységesebb, ha a teljes autó fóliázva van, meg persze a többi elemnek sem árt az UV/madárpiszok/jégeső/stb. védelem. Jó minőségű poliuretán fóliával így már 7-800e körül indul a téma, ami szerintem egy 20M+ autónál érheti meg, pláne, hogy kb. 6-7 évente cserélni kell. Kb. fele ennyiből kihozható karcvédő fóliával, ami nem képes energiát elnyelni, tehát pl. kőfelverődések ellen nem véd, így szerintem ár/értek arányban ez sem jobb. Más alternatíváról tud valaki?
-
veterán
válasz Pardise #34428 üzenetére
Ja igen tényleg, habosítód van. Akkor ez lesz a jó csati elvileg.
MJJC Brand Foam Lance Brass Connector for Nilfisk Rounded Adapter also for gerni and stihle
A réz csatisat vegyed mindenképpen, mert az tuti hogy bírni fogja. Illetve a 2. képen vannak méretek is, így tutira tudsz menni.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Pardise #34389 üzenetére
Pár hónapja mikor a Yaris-t átvettem, mondták hogy előtte lemosatták gépi mosóba hogy szép tiszta legyen. Jajj mondom ennek nagyon örülök . Scangrip lámpával nézve látszódik is pár nagyon pici karc, persze ez teljes mértékben elhanyagolható, mert tényleg csak itt ott van rajta. De akkor is zavaró dolog (számomra).
Amúgy a mosásról annyit hogy a fólia eltávolítása után maradtak fekete csíkok, amiket spéci ragasztó eltávolító tudott lehozni.. Ha már mosták, legalább ezeket is eltávolíthatták volna. No mindegy..
De hátha szerencséd lesz és tényleg vigyáznak rá.Milyet vettél amúgy?
iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest