- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Megvan a Pura 80 nemzetközi startja
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
CoolBoy323 #38370 üzenetére
akkor hivatkozva a legutóbbi levelükre, adj nekik időt keddig, azzal, hogy utána már nem érdekel a javított kártya, cserét kérsz vagy casht.
-
válasz
CoolBoy323 #38357 üzenetére
ha eddig írásban nem kérted számon őket, akkor nincs. írj nekik egy E-mailt, hogy amennyiben xy dátumig nem kapod vissza a kártyát, akkor elvárod, hogy cseréljék vagy fizessék vissza az árát. erre később már lehet hivatkozni.
-
válasz
Keksz03 #37146 üzenetére
a megoldás garancia-irámyból: a zörgést vedd fel valami hangrögzítővel (androidos telefonokban pl. van), és a következő alkalommal úgy menj be garanciáztatni, hogy ezt lejátszod, ill. viszel egy papírt, amiben leírod, hogy egyszer már bevitted a kártyát, nem javították meg a problémát. másodszorra kéred, hogy javítsák meg, ellenkező esetben mész a fogyasztóvédelemhez. ezt írasd alá azzal, aki átveszi a kártyát.
vszleg ülni fognak rajta egy darabig, két hét után kezdd el őket E-mailben zaklatni, szabj határidőt, és ha lejár, akkor tényleg fv. -
ez szépen hangzik, de nem igaz. nézd meg ezt a tesztet - itt elég jól körbejártam, hogy ha zajlanak az események, akkor bizony kell a gyors CPU.
ettől függetlenül, az eredeti felvetésre válaszolva, a 7870 mellé nem rossz az i3-3220 - de nem fog maradéktalanul kihozni mindent a VGA-ból.
-
-
válasz
B-L-A-C-K #35157 üzenetére
a 35158-ban van a lényeg - attól függ, mivel akar a tulaj játszani. átlagos sebességben hasonló lehet egymáshoz a két CPU, viszont lesz olyan helyzet, ahol a 2 mag + HT kevés, és olyan is, ahol a régebbi architektúra 2.66GHz-en küszködni fog.
én amúgy Nehalem architektúrás CPU-t már nem vennék - ha fontos a multi, akkor lehet, hogy érdemes egy kicsit többet rááldozni, és venni egy 4 magos Sandy Bridge-et.
-
válasz
katt777 #34074 üzenetére
az előirányzat nem ezt jelenti. azt jelenti, hogy ez egy erősan ajánlott idő, amitől megfelelő indoklás mellett lehet csak eltérni, de akkor valóban el lehet.
az sajnos igaz, hogy a törvény lehetőséget ad arra, hogy a magukért megfelelően ki nem álló fogyasztókat szívassák a boltok. pontosan ezért írtam le, hogy mit kell ennek elkerülésére tenni - ha egy ilyen dokumentált eset után fogyasztói panaszra kerül a sor, akkor már hasonló esélyekkel indulsz, mint amikor régen a bolt nem tartotta be a 30 napot.amúgy könnyen lehet, hogy hamarosan élesben is le fogom tesztelni a fentieket
-
válasz
katt777 #34067 üzenetére
el is olvastad, amit írtam, vagy csak rápillantottál?
én is azt írtam, hogy előirányzott idő van - az viszont csak a fogyasztón múlik, hogy mennyire engedi ezzel visszaélni a kereskedőt. ha pl. a kereskedő az ígéretét nem tartja be, az bőven elég indok, hogy követelj rajta alternatív megoldást.
a forrásom amúgy ez a kis összefoglaló.
-
válasz
rooland #34062 üzenetére
a jogszabály 15 (naptári) napot irányoz elő a garanciális javításra. ennél lehet több, de azt a kötelesek megfelelő indokokkal alátámasztani.
ha túlszaladtak a 15 napon, akkor kérjél tőlük egy vállalt határidőt, és ha
a) ilyet nem kapsz
b) kapsz, de nem elfogadható
c) kapsz, de nem tartják beakkor teljes joggal követelheted a termék cseréjét (vagy, ha ez sem akar menni, akkor a vételár visszafizetését). ami fontos, hogy a lépéseket dokumentáld, tehát legalább e-mailben legyen nyoma, hogy rájuk kérdeztél.
-
válasz
kucseranor #30748 üzenetére
kissé vad tipp, de olyan, mintha 30Hz-es lenne a videomód, és vsync be lenne kapcsolva
-
válasz
->Raizen<- #30715 üzenetére
köszi, de eggyel semmire nem megyek - a kettőt akarom összehasonlítani.
-
megkérhetek egy Pitcairn 7870 (+ intel CPU) tulajt, hogy futtasson nekem két GRID2 benchet?
1. 1920x1080, minden beállítás maxon, 4xMSAA
2. 1920x1080, minden beállítás maxon kivéve az advanced lightingot és a GI-t, 4xMSAAarchitektúrás kíváncsiskodáshoz kell - csak az átlag fps-ekre van szükségem.
köszi!
g -
válasz
Algotis #28371 üzenetére
aha - magamat csak nem fogom lehülyézni
csak hogy láss egy alternatív álláspontot is - a legtöbb VGA-ban 15-20%-nál több potenciál nincs (teljesítményről beszélek, nem a core domain ész nélküli tekeréséről), az meg nekem nem éri meg a tuninggal való szarakodást. nem beszélve az extra zajról.
-
válasz
Trebron09 #23701 üzenetére
ennek kissé legenda-szaga van
a 640 az órajellel korrigálva rögtön majdnem 900, ha pedig kompenzáljuk a VLIW5 és a GCN közötti hatékonyság-különbséggel, akkor a 7770 a gyakorlatban jobban áll ALU-kapacitásban. úgyhogy ez a része nem a drivereknek köszönhető.
ami sokkal érdekesebb, hogy backendben 45%-kal erősebb az 5850 - az egyedüli, amiben a 7770 erősebb, az a geometria. itt valóban lehet szerepe annak, hogy hogyan használja a kártya a szűkebb erőforrásokat. -
tesszeláció alapú az effekt, úgyhogy nemigen tudtak vele mit kezdeni - amikor az ütközésvizsgálatot csinálják, még nincs meg a haj pontos kiterjedése. gondolom, inkább konzervatívak voltak, mert ha belecsúszna a vállába, az minden irányból látszana, és sokkal röhejesebb lenne.
-
mert a crysis 3 fekszik az fx8350-nek, ebben a játékban elméletileg nem lesz rosszabb, mint az ivy bridge-ek.
az idézett tesztben a 4 játékból az első 3 eléggé CPU-érzékeny, ha akció van (ill. multiban a bf3 is) - gyanítom, hogy a teszt nyugisabb szituációban született, ott meg VGA-limit van.
-
-
-
válasz
belinho #18724 üzenetére
akkor ezzel nyert is durván 10%-ot teljesítményben (ha az 1160 a boost clock - ha az alap, akkor 15%). ezzel szemben a 7850 esetében igen pechesnek kell lenni ahhoz, hogy ne jöjjön ki belőle legalább +20-25%.
szerintem ki lehet jelenteni, hogy átlagosan cca. 20%-kal többet gyorsul tuninggal a 7850, mint a 660 - itt inkább az a kérdés, hogy aki a 7850-et veszi, és a tuningra épít, az hajlandó-e együttélni azzal a kockázattal, hogy esetleg "kisebbségi" kártya jut neki, és nem fogja azt hozni, amit szeretne tőle.
-
-
válasz
csucsbicep #16188 üzenetére
a törvényben nincs szó cseréről. sőt, igazából az internetes vásárlásról sem. a törvény mindössze távoli felek közötti szerződéskötés esetén (ilyen a webshopos megrendelés) biztosítja az elállás jogát, ami vétel-eladás esetén az eladó részéről a vételár visszafizetését jelenti. ha ehelyett ő cserét ajánl, és a vevő belemegy, az már a kettőjük magánügye.
általában igaz a jogalkotásra, hogy a törvények által adta joggal visszaélni nem szabad, tehát a rendszeres megveszem-kipróbálom-visszaviszem típusú user nem viselkedik a törvénynek megfelelően. de ezt elég nehéz bizonyítani, úgyhogy gondolom a webshopok vezetnek valamiféle feketelistát.
-
válasz
Krisztina87 #15559 üzenetére
ha 2GB-os 7850 és 7870 között van 15e FT, az nem igazán éri meg. ha a 7850-es 1GB-os (így tűnik reálisnak a 15e), akkor viszont ér annyival többet a 7870.
3 évre egyik kártya sem igazán időtálló, de ilyen távra én inkább a 7870-et venném a 2GB-os 7850-nel szemben. az 1GB-os 7850-et pedig 6-9 hónapnál hosszabb időre nem érdemes megvenni.
-
válasz
miresz #15517 üzenetére
pedig pont az a lényege a keplernek, amit nem látsz annak. adott egy konzervatív, potenciális jövőbeli irányokat nagy ívben lesz**ó architektúra, ami a jelenben hatékony - ehhez hozzátéve az nVidia marketingjét (ahogy Kroni1 is írta), bizony nagy ász lett belőle. rég volt már 2012 március, amikor azzal volt tele a sajtó, hogy a 680 olcsóbb, kevesebbet fogyaszt, és még gyorsabb is, mint a 7970?
és erre még rátettek egy lapáttal azzal, hogy a 7970 GHz startjakor elhitették, hogy a 680 még annál is gyorsabb - pedig az már végképp nonszensz volt.
lehet, hogy 1-2 év múlva a 680 (vagy főleg a 660Ti) minden második játékkal csukalni fog (bár a 9600GT-ről is azt mondták sokan, és az sem lett úgy) - ha valaki ettől tart, akkor valóban vegyen inkább radeont. here and now, a keplerrel nincs komolyabb gond.@Tomix24: felesleges elkezdeni a keresztesháborút. senki nem mondta, hogy ár/teljesítményben nem jobb a piros oldal (az ár/érték már más kérdés, de az sokkal szubjektívebb), és a professzionális felhasználás sem került szóba. egy csomó dologra jobb a GCN - de az emberek nagy része ezeket a kártyákat játékra veszi.
a 384-bites kepler kapcsán meg milyen ábrándozásról beszélsz? új generáció fog kijönni mindkét oldalon, ami a jelenlegi finomítása lesz. nem tudom, lesz-e 384-es kepler, de simán benne van a pakliban. szóval mi a probléma? -
válasz
miresz #15498 üzenetére
ez ugyanolyan elfogult a másik irányban, mint azt írni, hogy a GTX 660 Ti a boostos 7950-nel van egy szinten. technikailag valóban a 7870 ellenfele a legagyásított GK104, viszont egyes játékokban azzal küzd, másokban meg a 7950-nel. ha reális akarsz lenni, akkor bizony a kettő között van, és ennek nem az nvidia gonoszsága az oka, hanem az, hogy a kepler a jelenleg elérhető játékmixben jobban kihasználja a tranzisztorait, mint a gcn.
a nagy architektúrás lemaradás meg egy ígéretes nyári start után megmaradt mítosznak. a dirt showdownon az pipa, abban tényleg sokkal jobb a tahiti / pitcairn duo (és személyes véleményem szerint a legérdekesebb engine dolgozik alatta, ami az elmúlt években megjelent), viszont a többi gcn-friendly-nek beharangozott game-nél igencsak megnéznék egy 384-bites keplert - lenne nagy csodálkozás, azt hiszem.
-
válasz
->Raizen<- #15490 üzenetére
nem is a jelenlegi 7870 tulajokra lőnek vele.
-
válasz
Malibutomi #15444 üzenetére
hát az, hogy ingyen van bele a GPU - nem fullos pitcairn megy bele, hanem herélt Tahiti
amúgy kizárt, hogy alig legyen gyorsabb a 7870-nél - valamivel a 7950 non-boost felett kell, hogy legyen, kivéve, ahol a memória-sávszélesség nagyon domináns.
-
válasz
Tomix24 #13691 üzenetére
ezek pont azt mutatják, hogy a 8350 többé-kevésbé már odaér. a crysis-es grafikon meg azért nem jó, mert a low beállítás a CPU-t is kevésbé használja ki. crysis-t kb. úgy érdemes tesztelni, ha a CPU-k között kell domborítani, hogy 720p, 0xAA, low shaders, low shadows, a többi viszont maxon.
-
válasz
kovsol #13270 üzenetére
két dolgot érdemes megfontolni:
- alapórajeleken a 7870 és a 7950 között alig több, mint 10% a differencia ALU teljesítményben
- igazán ALU-intenzív játékokban a 7870-nek alaposan el kellene húzni a 7850-től - mivel ilyen eredményt alig látni, valószínűleg a 7900-esek ott húznak el jobban, ahol a memória sebessége kevés -
válasz
seederking #13078 üzenetére
pont a CPU / VGA kérdést elemezgetem most - lesz róla cikk
-
válasz
DeathAdder #13063 üzenetére
nem az előretöltés a fő ok, hanem az, hogy amire már nincs szükség, az magától nem kerül ki a VRAM-ból. ha pl. egy hosszú, lineáris pályához tartozik 2.5GB-nyi textúra, akkor a pálya végére egy 3GB-os kártyán is majdnem tele lesz a VRAM, ugyanakkor könnyen lehet, hogy egy 1GB-os kártyán is szépen, akadás nélkül elfut, mert amikor az 1GB betelik, akkor az új textúrák betöltése előtt a régieket kihajigálja.
-
válasz
lowzor #12733 üzenetére
nézzük:
Tahiti Pro vs Tahiti LE azonos órajel mellett:
ALU: 116%
TEX: 116%
ROP: 100%
Sávszélesség: 150%
Feltételezem, hogy nem tiltották le egyik ACE-t sem.
Ezek az arányok azonos órajelek mellett 10-15%-kal gyorsabbnak mutatják a Tahiti Pro-t (7950) - ami azt jelenti, hogy a 975/1500-as órajelek mellett ennek a kártyának gyorsabbnak kellene lennie, mint a 7950.Tahiti LE vs Pitcairn XT azonos órajelek mellett:
ALU: 120%
TEX: 120%
ROP: 100%
Sávszélesség: 100%
Ez +10% performancia az új versenyző számára. Mivel a gyári core órajel közel annyi, mint a 7870 esetén, míg a memória 25%-kal gyorsabb, a kártya 15-20%-kal a 7870 előtt kellene legyen.@korcsi: én sokat nem adnék arra a tesztre - a HD7800-asok fogyasztása hihetetlenül alacsony benne.
-
válasz
Chapel #12371 üzenetére
valószínűleg nVidián kevesebb fps vesztesz a HBAO-val, mint AMD-n, és AMD-n kevesebbet vesztesz a HDAO-val, mint nVidián, de ahogy Abu is írta, a HDAO mindenképpen több fps-t zabál meg.
de látom 7870-esed van, csinálhatunk egy kontroll tesztet a FC3-ban. állj meg valahol (lehetőleg olyan helyen, ahol sok a fa), és nézd meg az fps-t SSAO, HBAO és HDAO mellett.@mrhitoshi: nagyon játéktól függ, mire vagy pontosan kíváncsi?
nagyon általánosan, SSAA > MSAA > MLAA ~= FXAA, mind minőség, mind erőforrásigény terén. driverből a játékra erőltetni már nem nagyon éri meg egyiket sem, esetleg régebbi UE3-as játékoknál (ahol semmilyen AA nincs) jó lehet az MLAA vagy az FXAA, de az is lehet, hogy iszonyú elmosott képet kapsz. -
válasz
lowzor #12369 üzenetére
kicsit takarítok a fogalmi zavaron, ha nem gond.
mind a HBAO (horizon based ambient occlusion), mind a HDAO (high definition ao) az SSAO (screen space ao) egy vállfaja. közös bennük, hogy a szórt fényt a már renderelt képhez "hamisítják hozzá", a color és a depth információk alapján, ahelyett, hogy a megvilágításból indulnának ki.
ami a far cry 3-ban ssao néven fut, az gondolom olyasmi algoritmus lehet, mint a crysis eredeti ssao-ja. a hbao az nvidia variánsa, képminőségre jobb, sebességre pedig hasonló, mint a klasszikus algoritmus. a hdao meg persze az AMD válasza, a DX11-gyel érkezett, a compute shader feature első látható eredményeként. sokkal kevesebb hamis árnyékot csinál, mint az előző kettő, ebből következően kevésbé látványos (pedig valósághűbb), viszont nagyobb az erőforrás-igénye. -
válasz
Dark KillerX #11953 üzenetére
és a HDAO mennyit?
-
válasz
DeathAdder #11738 üzenetére
nézted játék közben az órajeleket? annyira alacsonyak az fps-eid, hogy gyanús, egyáltalán felvált-e.
ill. ha benn van a gépben a 9600GT, azt is érdemes megpróbálni kivenni. -
akár még jó is lehet, de nem megyünk vele semmire. azt mutatja, hogy jelenleg mennyi videomemóriát foglal a játék - de az nem derül ki, hogy pl. az 1800MB-ból mennyit lehetne szó nélkül kidobni, ill. hogy ha csak 1GB VRAM lenne, akkor az eldobott 800MB belejátszana-e a teljesítménybe. a játékok nem menedzselik a videomemóriát - csak töltik, és ha betelik, akkor valamilyen algoritmus alapján a WDDM (vagy a driver) kidobálja azt, ami legkevésbé valószínű, hogy fog még kelleni.
-
válasz
DeathAdder #10927 üzenetére
biztos, hogy valami platform oldali gond van (lehet CPU, de lehet más is). az mondjuk érdekes, hogy a keplerek mitől vannak ennyivel előrébb - talán a 310-es bétában van valami, ami csak rájuk hat...
-
válasz
seederking #10747 üzenetére
emeld meg 20%-kal a CPU órajelet. ha 1-2%-nál többet gyorsul tőle a játék, akkor a "kinemhajcsa" eset áll fenn
-
melyik? a tex streaming vagy az IO-limit?
az előbbi azt, hogy a játék csak akkor tölti be a textúrákat, amikor szükség van (esetleg okosabb motor esetén várhatóan hamarosan lesz) rájuk, nem a pálya elején az összeset.
utóbbinál valamelyik adatforrás / adatcsatorna a szűk keresztmetszet. lassúsági sorrendben: HDD - SSD - PCIE-busz - rendszermemória. -
hmmm, kezdjük messzebbről - onnan, hogy semmi nem adódik össze
ha a két GPU ugyanazon a képkockán dolgozik, akkor beszélhetünk az erőforrások összeadódásáról - itt a skálázódás minden egyes erőforrás esetén más lesz, mert legalábbis a geometriában komoly átfedések lesznek a két kártya munkája között. ha sok a postprocess, akkor mindkettő jól tud dolgozni a saját tile-jain. itt is igaz, hogy mind az ALU-kapacitás, mind a sávszélesség duplának tekinthető (meg az összes többi is, persze, kivéve a VRAM-ot).
viszont, ahogy írtad, manapság minden AFR, ezért a kártyák külön frame-eket számolnak. nem segítenek be egymásnak, ezért nem beszélhetünk összeadódásról - mindegyik a saját framejével foglalkozik, aztán ha végez, számolja a következő utánit. vagyis ha azt mondod, hogy az előző példában használt 2db 640 ALU-s GPU ereje összeadódik, az csak olyan absztrakt módon igaz, hogy 1 sec alatt a 2x640 ALU-ból ugyanannyi fps jön ki, mint az 1x1280-ból. ugyanez viszont igaz a sávszélességre is. meg minden másra - csak a VRAM-ra nem.
-
ugyanúgy, ahogy a shader-kapacitás - feleannyi képkockát kell számolnia egy kártyának, mint a teljes kétkártyás megoldásnak. durván leegyszerűsítve, ha egy 1280 shaderes, 256-bites kártya 60fps-t hoz, akkor egy 640 shaderes, 128-bites kártya 30fps-t fog, CF-ben pedig 60-at.
ezért a "duplázódás" minden erőforrásra igaz, ami mindig csak az aktuális képkockán dolgozik - a VRAM-nál az a gond, hogy a textúrák nem csak 1-1 kockához kellenek, ill. a framebuffer(ek) mérete is ugyanakkora marad.
ha nagyon szőrözni akarok, akkor a sávszélesség is sérül egy kicsit a textúrafeltöltés miatt, de miután a kártya sávszélessége sokszorosa a PCIE busznak, ennek nagy jelentősége nincs.
-
válasz
kisza25 #8766 üzenetére
nem a legjobb szó az összeadódik, de míg a VRAM tényleg annyinak tekintendő, amennyi egy kártyán van, a memóriabusz szélessége pont ugyanannyira összeadódik, mint pl. a számítási teljesítmény. azaz ha fogsz 2db 7770-et, darabonként 2GB VRAM-mal, akkor nagy vonalakban azt fogod kapni, mintha 1db 7870-et fognál. (leszámítva persze a CF hatékonyságot)
-
mire föl ez a nagy mellény?
tök jó, hogy megpróbálod elmagyarázni, de ha nem vagy tisztában a fogalmak jelentésével, akkor jobb lenne, ha nem idéznél és nem magyaráznál jogszabályokat, mert csak félrevezetsz másokat.
a szerződéskötés, ahogy lejjebb is írtam, addig tart, amíg a webshop visszajelez - ez mind interneten keresztül történik. onnantól kezdve szerződéses viszonyban vagytok - ő köteles a visszaigazolt áron szállítani, te pedig, ha szállít, fizetni érte.
az a rész, amikor személyesen átveszed, és nem vagy távol (3 felkiáltójellel), az már a szerződéses kötelezettség teljesítése. ennek a formájáról a törvény nem szól.
azt már csak egész mellékesen teszem hozzá, hogy eddig egyszer éltem az elállás jogával, és az pont egy weben rendelt, személyesen átvett termék volt. a webshop a rugalmasságnak minimális jelét sem mutatta (vettem helyette drágább terméket, de abba nem akarták beszámítani, ill. pont a 30. napon utalták a pénzt vissza), de az fel sem merült, hogy személyesen vettem át, és akkor nem megy az elállás. 'nuff said.
-
elolvastam a törvényt, és sehol nem látom benne az átvétel módját szabályozva. a szerződés pedig akkor jön létre, amikor megrendeled az árut, és a webshop visszaigazol. ami utána történik, az mindegy.
én azt írtam, hogy ha egy webshop oldalán írják, akkor nem mérvadó, nem pedig azt, hogy félrevezetés. mint tudjuk, minden szentnek maga felé hajlik a keze - és ebben az esetben is ez bizonyosodik be.
-
válasz
DroiDMester #8052 üzenetére
pár további ok, amitől a GPU-kihasználtság < 99%:
- VRAM-elfogyás
- VRAM-adatbusz túlszaturáció (ld. GT 640)
- GPU-belső busz túlszaturáció (ezt nehéz tetten érni, és valószínűleg nem is gyakori, de lehet)
- PCIe buszon túl sok mindent akar a szoftver áttolni (ld. Rage)
- Rendszer-memória sávszélesség kevés (ld. GRID és F1 sorozat pre-Nehalem intel CPU-kkal)
- Szar a GPU-kihasználtság mérése -
bf3-ban biztosan lesz lassulás, az szereti a több magot. a grid is szereti a CPU-t, de sandy bridge memóriavezérlőjével vszleg boldog.
world detail: a tereptárgyak mennyisége és poligonszáma.
view distance: látótávolság, azaz kb. ahogy írtad - a részletességet ld. feljebb
postprocess: azok az effektek, amiket a játék már a "kész" képre rak rá. egyik közös jellemzőjük, hogy a CPU-tól nem akarnak semmit, csak a vga-t terhelik. példák: HDR, ambient occlusion, élsimítás, depth of field. -
szerintem jól tetted, hogy lecsaptál az 59k-s 7870-re - lesz olyan helyzet, ahol a G540 erősen korlátozni fog (ott érdemes visszavenni az olyan beállításokból, mint world detail, view distance, etc.), de olyan is, ahol fel sem tűnik, hogy nem egy i5 van alatta. a sok postprocess cuccot meg gátlástalanul kapcsolgathatod felfelé
-
válasz
csucsbicep #7453 üzenetére
hát nézd, én nem tudom, nálad mennyi a "trillió", nálam 10^12 - az azért elég nagy differencia
azt nem is keverném ide, hogy mennyire gyors, esztétikai szempontból mindegy. a lighting tényleg baromi jó benne, de csak very high-ban különleges, alatta csak "nem rossz, de vótmá". a gond az, hogy a játék scene-jei alig-alig aknázzák ki a motor lehetőségeit, ezért időnként vannak "húdejaó'nézki" pillanatok, de többnyire csak szürkészöld az egész.
-
válasz
csucsbicep #7448 üzenetére
ezzel azért vitatkoznék. technikailag valóban "szebb" a metro, viszont a GTA IV-en nagyon sokat dob, hogy tele van minden mozgó autóval és gyalogossal. 100% látótáv mellett én nem csodálom, hogy eszi a HW-t, és könnyen lehet, hogy valamelyik IO vonal dugul be, nem a CPU vagy a VGA kevés.
@7449: nézd meg, hogy az fps is annyival kevesebb-e - ha nem, akkor sz*rj rá
-
válasz
csucsbicep #6500 üzenetére
én inkább 10-12%-ra saccolnám, mert a 7850-esben a leggyengébb láncszem az ALU+TEX rész. ráadásul ez pont azoknál a játékoknál jön ki leginkább, amik most a radeon 7000-es széria legfontosabb zászlóvivői.
-
válasz
csucsbicep #6384 üzenetére
ego alapokon van mindegyik játék, de kicsit szét vannak ágazva, az f1 2012-ben nincs benne minden, ami a dirt showdownban.
-
válasz
Alpachino #6327 üzenetére
a 7870-nél valamivel többet fog hozni, igen. úgy saccolom, hogy 1300-ig értékelhető, utána már hasonló, mint az 50-esnél. ezért tűnik úgy, hogy a 7770 sokkal érzékenyebb erre, mert ott 1125 az alap VRAM órajel.
@6329: a 384-bites busszal, úgy, hogy ugyanannyi raszter egység lóg rajta, nem kunszt
-
válasz
DroiDMester #6321 üzenetére
egyszerűen csak a 7000-es szériában kaptak elég sávszélességet a kártyák, nem az a szűk keresztmetszet. a 7870 és a 7770 némileg kivétel, azok egy kicsit ki vannak centizve.
-
igen, teljesen jogos, tudom én is, hogy miért találták ki a compute shader-t a dx11-ben - volt DX9-es engine, ami alkalmazott compute shader-t, csak pixel shader-nek álcázta
hátraarc alatt azt értem, hogy ráteszik a féket a komplexebb számításokat igénylő effektekre. ez a legnagyobb hülyeség, de sajnos reális, mert a kedves vásárlók nem értik meg, hogy attól nekik nem lesz jobb, ha az ő kártyájukon szarul futó effekt a másik kártyáján sem elérhető. én olyannak látom ezt a piacot, hogy ezzel a fejlesztők (vagy inkább a kiadók?) igencsak foglalkoznak.
-
válasz
Alpachino #5773 üzenetére
nem. magyarul, amit most a pH! tesztben látsz, az egy potenciális trend. nem biztos, hogy így lesz, több okból is (szerintem pl. a kepler megjelenése után azért a shader-kódok írói igyekeznek odafigyelni arra, hogy a shared memory a szűk keresztmetszet, ill. lehet, hogy lesz, aki kisebb-nagyobb hátraarcot vesz), de ha 2-3 évre veszel VGA-t, akkor érdemes ezt is figyelembe venni.
volt 1 hét, amikor a sapphire 7870 olcsóbb volt, mint a legolcsóbb 660 - na akkor egyértelműen a Radeon volt a jobb vétel. múlt héten hirtelen lett közöttük 10e különbség, így már más a leányzó fekvése.
-
válasz
Tomix24 #5558 üzenetére
de nem azt írtad, hogy a 7870 jobb, hanem azt, hogy a geforce-ok elvéreznek, amiről szó sincs. amúgy nézd meg az aktuális 660 és 7870 kisker árakat - most bőven drágább annyival a 7870, amennyivel gyorsabb (bár 1 hete még teljesen más volt a helyzet).
az 570 új ára hogy jön ide? mindjárt előkeresem azt a hirdetést, ahol x1950xtx-et árulnak 160e FT-ért
hogy 1 éven belül mennyi compute-intenzív húzócím lesz, azt pont annyira nem tudom, amennyire Te sem. most év közepén érkezett néhány ilyen játék, és valós kockázat, hogy több fog jönni, de a bizonyosságtól messze vagyunk - ráadásul ezek közül húzócímnek egyedül a Sleeping Dogs-t lehet nevezni. ezzel szemben nVidia oldalon ott a Borderlands 2, ami legalább annyira húz, ha nem jobban. amiről eszembe jut, hogy a PhysX is pont annyira játszik, mint a global illumination - mindegyik az immerziót növeli, más eszközökkel. ízlés dolga, kinek melyik jön be, nekem speciel mindkettő.
csak hogy tiszta legyen, műszakilag a 7870-et sokkal jobb kártyának tartom, de ezt az előnyt fogyasztói oldalon alig-alig sikerül realizálni. ha mindkét kártya 40-50 ezer pénz között lenne, akkor az egyikre beruháznék, és nehéz lenne választani közülük - de jelen pillanatban a döntés nagyon könnyű
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Plazma TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Nehéz helyzetben az SMIC, régebbi chipet használ az új Huawei laptop
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- PlayStation 5
- Megvan a Pura 80 nemzetközi startja
- Medence topik
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged