- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Netfone
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
sheep
addikt
válasz
schawo #19150 üzenetére
A vive pro-ra az ára miatt nem cserélnék, csak ennyi. Felbontásban ugyan az, jobb a lencséje picit, de annyival nem amennyivel drágább.
Ráadásul külső szenzorokkal macera...nekem nagyon bejött a wmr-nél hogy csak bedugod az usb-t meg a hdmi-t és működik is.
De én ugye nem játszom fps meg egyéb vr játékokkal. -
abydos
aktív tag
válasz
schawo #18967 üzenetére
Matematikábal nem vitatkozom, sosem voltam jóban vele, valószínűleg nagy baromságot írhattam le és neked lesz igazad ebben a kérdésben.
Viszont egy Flight Simulatort mindenképpen komolyabb szoftvernek tartok, mint egy DCS-t, így annál indokolt a gépigény (bár az is megy zsebszámológépen, csak csúnya)
-
abydos
aktív tag
válasz
schawo #18964 üzenetére
A Minecraftnak végtelen tája van, mégis elmegy egy kenyérpiritó chipjén is.
Egy DCS-nél pont nem kéne, hogy szaggasson, főleg a táj, ami sokadlagos tényező, még csak nem is fontos a játék mechanikája szempontjából.
Ezt nevezzük az optimalizáció hiányának és igen, trükközni kell az optimalizációnál.
Akármelyik programozó ír neked olyat, hogy közel végtelen nagyságú egyenes vonal (se ray tracing, se egy egy árnyék, semmi, csak egy egyenes) és mégse fogja elbírni egy i9-es 2080Ti sem, mert „optimalizálatlan”, rossz a program.
Az optimalizáció hiánya nem a program komolyságát mutatja, hanem a kód hanyagságát.De jó hír, érkezik a DCS frissítése, ami javít a tájegység optimalizációján (jaj de sokszor írtam le ezt a szót már) és 50%(!!!!)-kal jobban fog futni a játék VR-ban. 50 százalék! El tudjátok képzelni, milyen nagyvonalakban megírt kód volt ott? Mintha egy liter tejért működtetnél egy egész hűtőt külön 24/7, pedig a másikba is beférne, csak át kéne rakni oda.
De fejlesztés alatt lévő cím, így elvárható, hogy vannak ilyen rosszul futó részek benne, csak mégis azért, régen nem tettek volna publikussá játékokat, ilyen állapotban... De változik a világ na.
Rájöttek, hogy valaki vagy olyan írta a földfelszín engine-t aki nem értett hozzá vagy akkor még nem értett hozzá, vagy véletlenül fölösleges dolgokat számoltatott a géppel egy rossz pontos vessző miatt, ezért elette a gépet fölöslegesen a játék. Javítják, király lesz innentől, akinek eddig 60FPS-sel köhögött, hamarosan 120-szal fog hasítani.#18965) sakkay: Sokat számol persze, de azért mégse egy globális klímaváltozás modellt kell elvárni a játéktól, hogy most „csoda legyen, hogy elinduljon PC-n”. Nem szuperszámítógépre van azért ennek szüksége és mi sem bizonyítja jobban, hogy a játék teljesítményének a fele az egyik legelhanyagolhatóbb részen égett el fölöslegesen. Még csak nem is a szimuláció részén.
-
Ajándékok
aktív tag
válasz
schawo #18941 üzenetére
Az Intel oldala szerint a 4.1ghz 1 magos turbó. Játékokban több mag van terhelve, akkor is felmegy 4ghz-re?
-
#54625216
törölt tag
válasz
schawo #18813 üzenetére
A fő kérdés az, hogy a pc-ről streamelés mennyire lesz elfogadható játékélmény szempontból a questen. Ha megüti az élvezhető szintet, azzal a quest könnyen előléphet a no1 hmd-vé, mert gyakorlatilag egy eszközben megvalósítja a vezeték nélküli, nagyobb felbontású pc-s headsetet és a hordozható mobil vr-t.
Szvsz (eleinte legalábbis) a questre streamelés erősen kompromisszumos lesz, de ha folyamatosan lesz rá igény és az oculus ráfekszik a fejlesztésre, akkor idővel kiforrhatja magát.
Szerintem az oculus azért nem épített vezetékes PC kapcsolatot a Questbe, hogy rákényszerítse a nagyobb fejlesztőket a portolásra. A többi meg azon múlik, hogy milyen lesz a Quest fogadtatása. Ha nagy siker lesz, akkor inkább a portolást erőltetik majd tovább és megmarad a PC-s VR alacsonyabb prioritásnak, ha csak mérsékelt, akkor idővel kijönnek a mobil-vezetés PC hmd hibriddel, hogy mindkét platform túlélését biztosítsák. -
sakkay
aktív tag
válasz
schawo #18676 üzenetére
Abban egyetértünk, hogy nem értünk egyet. Eredeti nevelés-régi módi. Nálam a fiú nem bőg ok nélkül semmiségekért...ha kicsi és elesik akkor sírjon ha baja van. Onnan tudom, hogy baja van.Nincs olyan, hogy puszi meg bibi hat éves gyereknél-ha már fiú lett
Ha nem értetted a többit, azt sajnálom. A legtöbb gyerek 25' éves korában nemhogy a családalapítás felelősségéhez kevés, hanem nagyon sok máshoz is. De nem akarok offolni ennyit, ha akarod priváton folytassuk, ne itt-szívesen kifejtem mélyebben is kőkori eszméimet
-
sakkay
aktív tag
válasz
schawo #18673 üzenetére
Nem értek egyet. 42 vagyok, 18 a fiam-elég autentikus nevelést kapott. A mai generáció olyan szintű koncentráció hiányban szenved (ilyen soha nem volt generációk között)és nagy általánosságba akkora pudingok mint az állat. Menjél el a klasszikus rendészeti és\vagy katonai sulikba, özönlenek a lányok, a fiúk egy része is eléggé lányos. Ha feladat van, szégyenszemre sokszor bevállalósabbak a csajok. Katasztrófa. Ha van 20 gyerek egyedül hagyva egy osztályba 18 azonnal előveszi a telót és megszűnik a beszélgetés. Ezt a késztetést még én is érzem-csak azt is érzem, hogy mekkora gáz. Ők már nem. Illetve van egy kettő, aki kicsit látja ezt kívűlről-de talán érthető mi a gondom. A technológia, meg a kütyük, rengeteget rombolnak a valós szociális viselkedésen-és más hasonlón. Tény, jobb lesz a reflex..hajrá.
-
abydos
aktív tag
válasz
schawo #18410 üzenetére
Ez abból fakad, hogy a SteamVr és az Oculus máshonnan méri az origó pontot a térben. Ha egy játék SteamVR-os és nem támogatj a Riftet, akkor a Riftesek a talajon vannak (pont az ellentetje).
Nincs erre az általatok használt progiban valami resetelő vagy leírás, hogy lehetne ezt megoldani? :S -
Raymond
titán
-
bot1978
senior tag
válasz
schawo #18185 üzenetére
Amikor Cuki beletolt 2 milliárd dollárt eléggé fajbúk lett az Oculus nem? Vagy lemaradtam valamiről? FB&csőd egy mondatban? Nehéz elképzelni.
Ömlik abba a cégbe a pénz. Ömlik. Ha jól megy azért, ha nem megy jól akkor esik a részvény és elkezdik venni, mert az esés után emelkedésre spekulálnak és a kis részvényesek öntik bele a pénzt puszta reménykedés miatt. Fogalmuk nincs a cégről, de még a tőzsdéről se és veszik, öntik bele a pénzt... -
abydos
aktív tag
válasz
schawo #18157 üzenetére
"Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz." Amit te említesz egy gyors kalibárcióval megoldható. Eleve sztereó érzékelőkről beszélünk, tehát tudják, hova nézel. De amúgy is, egy ügyes fejlesztő ezt a kalibrációt akár a játék menüjében is el tudja rejteni, miközben elindítod a játékot, már tudattalan bekalibráltad...
(#18158) nortsen és (#18162) bunnyhu
Nagyon szépen hangzik, hogy tökéletes optikát csinálni csak pénz kérdése, de minden szögből, minden szemtávolságú és szemnagyságú emberre megfelelő optikát készíteni kb annyira pénz kérdése, mint Csilagkapukat építeni.
Jó optika már van ettől függetlenül, a Go-é példaértékű, de mint mondtam, tökéleteset nem fog soha senki sem tudni csinálni, már csak amiatt a fránya fizika miatt is ami jelenleg az emberesigét hátráltatja ez ügyben és nem valószínű, hogy ez változni fog a jövőben.
Ettől függetlenül elhihetitek, hogy a VR szemüveg az egyik legdrágább, ha nem a legdrágább alkatrésze (kutatás-fejlesztés szempontjából) a lencse maga. Nem véletlenül késett a Pimax se majd egy évet, mert valahogy hiába volt pénz, a szuper látószöghöz való kiváló optikai ígéret nem volt a valósággal összeegyeztethető.
-
Raymond
titán
válasz
schawo #18151 üzenetére
Nem ertem mi a problema. Nemhogy info van rol hogyan mukodik termekek vannak mar. A legnagyobb gond a mainstream-be levitelhez az ar mellet nem a kesleltetes hogy nem birna a szemedet kovetni a lekepzes, hanem fiziologiai. A szemkoveto modellek atlagokkal dolgoznak es a cel az hogy ha barki felveszi annak a szemenek a kovetese mukodjon rendesen, mert ha tulsagosan elter az atlagolt matematikai modelltol akkor nem fog mukodni rendesen. Es sajnos itt mondjuk egy 80% siker nem eleg, boven 90 felett kell lenni, ez az ami nehez es amin igazabol dolgoznak.
-
kiskuplung
őstag
válasz
schawo #18149 üzenetére
Milyen komolyra AI-ra gondolsz? Miért gondolod ezt?
Az előbb linkeltem:
"A szakkádikus mozgás valójában a szem reakciója az indirekt látásban adott ingerre. A szem ezzel a mozgással hozza a tárgy képét a retina perifériájáról (ahol gyenge az éleslátás) a foveára (ahol a legélesebben látunk). Olvasás közben, és egy mozdulatlan tárgy vagy egy jelenet megtekintésénél ezt a mozgást használjuk. ... "
"A szakkád ideje alatt látott elmosódott képet az emberi idegrendszer nem veszi figyelembe. Így az „ugrások” időtartama alatt látott retinára eső kép nem tudatosul. .."
Ugyanitt írják is, hogy mennyi a leggyorsabb frissítési ráta : 5 fok / 29 ms
Na most, ha jól számolok, és 90 hz-en tolod a képedbe a frameket, akkor ennyi idő alatt nagyjából 3 framet is ki tudsz számolni (kb 11ms/frame), és így szó sincs olyanról, hogy "Meg kell jósolni, hogy hozva fog mozdulni a szem, és azt előre kiélesíteni,"
Bárhova is nézel, már legalább 2 képkockányi lemaradásban van a szemed, és akkor még nem vetted figyelembe az agy képalkotási módszerét, ami miatt még több időd lesz jó helyre tenni az éles képet.
Az, hogy Te nagy szögben látsz élesen, csak egy illúzió, a szemed folyamatosan pásztáz, és az agyad az, "aki" összerakja az éles képes a sok kis élesből. És kicsi alatt, tényleg kicsit kell érteni, mert csak kb 1 fokos az éleslátás.
És pont ezért az MPEG-s hasonlat sem állt túl messze a valóságtól (vagyis hogy nem kell a teljes látóteredet frissíteni)
Ismered azt a jelenséget, hogy hirtelen ránézel egy órára és "megfagyni" látszik a másodpercmutató?Szóval én ebben semmi scifit nem látok, már csak azért sem, mert már most is vannak ilyen eszközök.
"Nem véletlenül nem otthonra van szánva..." Szerinted miért nem?
-
bunnyhu
senior tag
válasz
schawo #18149 üzenetére
Ez nem jövő, hanem a múlt és a jelen. Vagy hogy friss példát mondjak, HTC vive focus plus szemmozgás vezérléssel igaz az ipari célokra van szánva de a technológia ott van benne. De nem is értem milyen késlekedésről beszéltek egy VR topicban, ahol alapvető elvárásunk hogy a szemüvegre kerülő kép folyamatos legyen, ott ha félrenézek gyorsan nem lepődök meg, hogy tökéletesen követi a fejmozgást. Most akkor mozgasd a szemed, nem igazán gyorsabb mint a fejmozgás és akkor itt most arról beszélünk, hogy direkt próbálod a szemedet ide-oda mozgatni ami minden csak nem életszerű. Normál akár harci szimulált helyzetben történő mozgásokat simán lekezel. A mikromozgások már érdekesek lehetnek de szerintem az nem érinti a témát, mert annyira pici eltérést okoznak az éles látómezőben hogy amiatt biztos nem lesz újraszámítás, amúgy sem lesz mm-ezve a felület. Viszont ezzel a megoldással a fókuszálást is meg lehet oldani esetleg a jövőben, az már érdekes lesz, hogy mennyire lesz pontos és élethű. De első körben nem kell.
-
s7evcsenko
addikt
válasz
schawo #18068 üzenetére
Nem biztos, hogy bunkó vagy/és tolvaj...
Ugyanis nálam ugy történt a dolog, hogy megvettem a riftet használtan, majd vettem hozzá touch-okat, és ekkor egyszer csak megjelentek a könyvtáramban a játékok.
Vagyis semmilyen kódot nem kellett beírnom, full automatán megkaptam őket. -
nortsen
aktív tag
válasz
schawo #18064 üzenetére
Persze ezen én is elgondolkodtam, ill tudom is, hogy kicsomagolt volt, de a Rift-es cuccokat letölthetem (pl. Lucky's Tale, Dear Angelica, Lost, Farlands, Dragon Front, stb.), szóval akkor azt hogyan? (Ripcoil nem free)
Mellesleg a Robo-t meg is vettem külön, mert ugyan láttam, hogy ingyen van csomagban, de gondoltam az csak a külön touch vásárláshoz járt ingyen.Ezek szerint nem, szóval érdemes reklamálni.
Köszi! -
#54625216
törölt tag
válasz
schawo #17807 üzenetére
A legutóbbi Oculus Connect slágertémája a PC-s VR játékok androidra portolása volt. Azaz hogy megfelelő kód optimalizálással, jól megírt shaderekkel, ügyesen redukált polygonszámmal hogyan lehet megközelíteni a jelenlegi PC-s VR játékok grafikai élményét arm cpu-n.
A Dead and Burried átiratával demóztak, azóta meg is jelent Go-ra az egyszerűsített verzió és azt kell, hogy mondjam, a Go verzió simán hozza a PC-s élményt látványban, még ha a modellek és a shaderek kevésbé részletesek is.Szvsz a játékfejlesztőknek ismét meg kellene tanulniuk az "optimalizálás" szó jelentését. A c64 időszakban a játékfejlesztők még tudtak programozni, nem csak a gameengine editort nyomkodták. (Anno olyan dolgokat is kihoztak a hardverből, amiről még a gyártó is azt hitte, hogy lehetetlen.)
Az utóbbi év(tized)ekben általános trenddé vált, hogy kiadják a játékokat alfa verzióban, rástemplizik, hogy "early access", ezzel a jogi felelősség letudva, aztán a gamer vegyen jobb gépet, ha nem megy az fps 12 fölé. Jah hogy ugyanazt a látványt meg lehetne oldani tizede erőforrásigénnyel? Inkább költsük a fejlesztési erőforrásokat fizetős skinekre, a súlyos bugokat meg majd éveken át patchelgetjük, ha túl sok lenne a negatív komment.Szal bezony, a VR játékokat optimalizálni kell, mert még ha a legbrutálabb hardverből is indulunk ki, akkor is ott lesz a magasabb grafikai igény a pakliban. Idővel jönnek a nagyobb felbontású hmd-k, nagyobb fov-al, amiknél egy dolog, hogy elbír-e velük a gpu, de a nagyobb felbontás hozza magával az igényt a nagyobb felbontású textúrák, a jobb shaderek és a részletesebb modellek iránt is. Ha tehát a fejlesztők nem optimalizálnak, akkor a tartalom állandó lemaradásban lesz a technikai lehetőségekhez képest.
A mobil VR eszközök megjelenése tehát akár jótékonyan is hathat az iparágra, mert tetszik-nem tetszik a fejlesztők rákényszerülnek az optimalizálásra, ami - kis szerencsével - kihat a céges kultúrára is, mint anno a 80-as, 90-es években.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
schawo #17111 üzenetére
A verseny lényege az lenne, hogy jól érezzük magunkat és megismerjünk új számokat illetve aki már nagyon nem talál kihívást az itt egy idő után megtalálhatja (ha lesz elég jelentkező). Szóval ilyen multi-purpose verseny ez, ne érezze magát senki rosszul, hogy melyik helyen végez.
Csak egy kis plusz motiváció és közösség építés.
Az első körön lehet gondolkozni, milyen számok legyenek, szerintem találjunk ki 3 számot, azt kiírom szavazásba és jövő héttől kezdhetjük. A verseny szabályzatot ma összeállítom és kiteszem a steam csoportba itt meg majd megosztom link formájában.
Annyit kérnék, hogy így az első néhány hétre amiket jelöltök számok legyenek jók. Vagy nézzetek utána vagy próbáljátok ki, de olyan pályát ne jelöljetek amit nem ismertek. Nem lenne jó ha valami értelmetlenül összeállított hibákkal teli pályát játszanánk. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
schawo #17104 üzenetére
Ezt a változatot még nem ismerem de rá fogok nézni köszi a tippet. Rustic nagyon jó mapokat készít, egyik kedvenc mapperem.
Én innen szoktam még vadászni: bsaber.com. Korábbi mapoknak már van több értékelésük is.
Egyébként tarthatnánk Beat Saber baráti versenyeket. Arra gondoltam, hogy 1 songra lenne egy hét és kik érik el a legnagyobb pontszámokat. Készítünk egy kalapot egy szavazást meg kiírnék arra, hogy melyik szám legyen a következő héten. Díjazás nem lenne mert ez nem ellenőrzött körülmények között van azért de jó móka lehetne és megismerhetnénk olyan számokat is amikkel talán még nem találkoztunk. Az eredményeket pedig a steam csoportban lehetne rögzíteni, a dobogósokat mindenképp.
Csak megbeszélés kérdése, hogy milyen fokozaton de én az Expertre voksolok. Egy hét alatt szerintem bárki be tud gyakorolni egy expert songot. -
kiskuplung
őstag
válasz
schawo #16879 üzenetére
Igen, tudom, azzal is kezdtem kb. 10 hozzászólással ezelőtt, hogy ez az év elég harmatos volt.
De most arra akartam csak reagálni, hogy a Beat saber lenne a VR játékok csúcsa, miközben egy filléres címben, pl az Elevator to the moon-ban több kreativitás és munka van. Sőt, ha már ritmusjáték, akkor ott a BoxVR.
Amúgy én azt vártam, az idei Oculus Connect-en több bejelentés lesz. Tavaly minden hónapban volt egy kötelező cím (Mage's Tale, From other suns, Lone echo volt ami így hirtelen beugrott), idénre meg szinte csak a Stormland jutott, amit muszáj lesz megvenni. Annyira nem izgulok emiatt, mert még így is kb 2 évnyi anyag lapul az Oculus/Steam/Viveport fiókomban.
De ha a népnek Beat saber kell, mert ezzel lehet eladni a VR-t, hogy utána a fentihez hasonló címeket is megérje kifejleszteni, akkor rajtam nem fog múlni, én a Beat saber-t is megvettem
-
kiskuplung
őstag
válasz
schawo #16861 üzenetére
Úgy értettem, hogy elég merész egy Beat saber-t év játékának kijelenteni, mert pont az ilyen, casual játékok miatt támadják a VR-t, mondván, nincs igazi VR tartalom.
Pedig, amiket felsoroltál, azok is sokkal jobbak VR-ban. Én pl. a Soma-t faarccal vittem végig, mert egy Wilson's Heart vagy egy Don't knock twice után már unalmas monitoron játszani.
FPS-eknél ugyanez. Játszottál már Robo recall-t? Arktika. 1-et?
Vagy lenyomtad már a Lone echo-t? Próbáltad a családdal Carly and the Reaperman-t?
Hogy tetszett az I expect you to die?Lehet, hogy nem is hallottál még róluk, mert a hazai sajtó is csak néha böffent fel egy-egy VR-kritikus cikket, de jó VR tesztek nincsenek. Abydos-t is elhajtotta a Gamestar mikor felajánlotta, hogy írna nekik a VR rovatba
Szóval van itt játék dögivel, maximum nem egyeznek az ízléseddel.
-
s:zozo
aktív tag
válasz
schawo #16869 üzenetére
A mosolygó smile-t viccnek (nem gúnynak) szántam, tehát nem gond az "úr".
"Ha lenne valami megoldás, hogy berajzolja a virtuális nézetben, könnyebb volna az élet"
A szimulátor problémára már most is vannak megoldások és szerintem ez is lesz a következő (valahányadik) lépcsőfok. A virtuális kezeddel, ujjaiddal kapcsolgatod a virtuális billentyűzetet és kapcsolni valót.
Mindjárt adok példát is amikkel én játszottam.
Elite dangerousel játszok és általános vagy picit komolyabb igényeket ki szolgál egy jó hotas rendszer vagy akár (ezzel játszom én) egy xbox controller. Auto szimulátornál (nekem g25 van) sincs gondom.
Repülő és más komolyabb szimek estében pedig a mondandóm legelején lesz a megoldás. Most is jó pár játék van ahol ez működik (oculus touch) esetén.
Titanic VR, lone echo, artika1, ultrawings, duck season (shotgunt müködtetsz), star trek (ujjaddal kapcsolsz, tekersz).
Szerintem érzékeltettem, hogy nem kell annyira ettől félni, csak forrja ki magát ez az egész. -
sheep
addikt
válasz
schawo #16869 üzenetére
Mondjuk szimulátornál jó ha egérrel kapcsolható a kabin, mint pl. a DCS, de egy X-plane még így is durva azért, meg ott az is gond hogy elég nehéz leolvasni a kis lcd kijelzőket a műszerfalon, a világító lámpák visszajelzéseit, meg a flight directort. Ott tényleg polipnak kell lenni.
Kell egy jó hotas amin sok gomb vanA Battle of Stlingradban és már profin repülök becsukott szemmel, minden fontos cuccot ráraktam a warthogra, és szerencsére ott még nem is voltak a gépekben annyi szöszölni való.
De ahogy mondod, a legjobb az lenne ha valahogy látni lehetne a billentyűzetet. -
s:zozo
aktív tag
válasz
schawo #16864 üzenetére
Jól értelmezem, hogy az úr
hadilábon áll az egeres,billentyűzetes irányításon kívül eső Oculus touch és xbox controller eszközökkel?
" Engem marhára idegesít az ugrálós közlekedés"
Amikor csak tehetem én is a hagyományos fps metódust választom vr-ban
Azért akik játéktermekben szocializálódtak és játszpottak pisztolyos lövöldözős játékokkal (railsooter) nem annyira idegenen a mostani Robo recall, Space spirets játékok sem. -
s:zozo
aktív tag
válasz
schawo #16861 üzenetére
"Egy bármi egyéb (skyrim, fallout, anyámkínja aaa vr port) jobban játszható monitoron, egérrel, minek szenvedni vr-rel?"
Pl. mert más élményt adnak ezek a játékok is VR-ban. Ne már uram nem akarok 2d-s monitoron játszani egy Elite Dangerouse vagy akár egy Skyrim után. A Skyrim érdekes (2d-s) mert sokszor bele kezdtem, de nem tudtam folytatni. Most a vr verziót szépen játszogatom tovább és tovább.
A nem megszokott újdonságok, meg nagyon érdekes téma, hisz a Wii is valami ilyesmi karriert futott be. Sok gép fogyott és sok wii sport stb. de a megszkott Zelda-k és Mario-ból csak ugyan annyi, hisz az új közönséget nem ezek a játékok érdekelték.
Szerintem nem arra gondolunk itt jó páran, hogy nincs szükség Beat Seaber stílusú játékokra, hisz erről híreznek és cikkeznek és jót tesz a VR-nak, de szerintem ez a réteg nagyon sok olyan emberből tevődik össze akik hamar elvesztik az érdeklődésüket. Lásd wii és kinect. -
kiskuplung
őstag
válasz
schawo #16800 üzenetére
Bár a leírásod alapján csak a Superhot rossz, nekem egy olyan tippem van még, amit a Dell Visor tesztelésekor észrevettem.
Ha nagyon erős fényben, vagy teljes sötétben használod, akkor az inside-out tracking nagyon rosszul működik.
Ugyanez igaz akkor is, ha esetleg egy üres szobában vagy
Ezért is utálta SweViver is (egy streamer), mert a homogén zöld háttérrel egyáltalán nem működött. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
schawo #16794 üzenetére
Hát ez nagyon érdekes, mondjuk nekem Oculus store-ból van meg a SuperHot és semmi gond nincs vele, többször is játszottam és vendégeknek is demóztam.
Egy tipp: indítási paraméterként próbáld ki hogy megadod a következőt: "-vrmode oculus" idézőjelek nélkül, kötőjellel. Ezt a Steamen belül játékra jobb klikkelve tulajdonságokon belül az általános fülnél tudod megtenni (properties - General- Set launch options az angolban). Ez után indítsd steam-ből.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
schawo #16768 üzenetére
Ahogy kiskuplung írta. Nem kell semmit állítani a késleltetésen (legalább is nálam nem kellett). Én is tartottam ilyen kis VR partykat Beat Saberrel. Csak simán tükrözni kell a hangot. Akin a Rift van úgysem fogja hallani azt ami kint van, ha normálisan van rajta a füles és a hang is jól be van állítva (van kakao a headseten is).
-
Raymond
titán
válasz
schawo #16748 üzenetére
Nice!
A madzagot megszokod, kell hozza egy-ket nap es nem fog mar zavarni es nem figyelsz ra annyira. A melegedes orvosolhato egy ventilatorral amit magadra iranyitasz (nem kell suvitenie, csak legyen egy kis legmozgas). Az orrkivagas problema mar macerasabb, ot nekem pl. a HP jobban bejon, azon gumilapkak vannak es nem idegesit annyira.
Egyebkent Steam Sale megy, lehet bezsakolni a VR cuccokbol
[link]
-
tlac
nagyúr
Fiit VR 2N
Az összes fenti problémát orvosolja. Nincs beszűrődés, kényelmes, orrnak hatalmas helye van, emiatt tovább viselhető. Sokkal nagyobb a látószög (~105-110°)Virtoba X5 Elite
Jobb a dioptriakorrekció beállítása, kicsit kényelmesebb az anyaga, kicsit jobb a pántja, picit nagyobb a látószöge (~115-120°).a virtoba-nak láthatóan is nagyobb a fov-ja, vagy csak nagyobb számot mondtak rá a kínaiak?
-
de ez most még nem arról szól hogy "megcsinálják az elképzelhető legjobb eszközt". Egyrészt ilyen nincs. Mindig lehet hova fejleszteni. Emellett pedig ez olyan, mintha azt mondanád, mi lenne ha holnap megcsinálnák azt az autót, ami napenergiával megy, repülni tud, tökéletesen biztonságos és 10 forintba kerül. Mi lenne ha lenne ilyen? Ez szerintem marad az álom kategóriában, és nem a cégek gonosz pénzsóhersága miatt. Tudtak volna már ma is szemenként egy 4k-s kijelzőt beletenni, de akkor ki veszi meg, hisz futtatni sem tudja senki. Vagy akkor tényleg vissza kell mario szintre butítani a grafikát, hogy lehessen 4320x3840-es felbontásban 90-120 fps-t hajtani.
-
BiP
nagyúr
A szemüveg maga töredéke, tényleg kb. 20-ada, de úgy értem, hogy - ahogy írtad, kell bika VGA+CPU - és ha emiatt kell gépet upgrade-elni, ill. adott esetben telefont cserélni, plusz fejkövetést megoldani, akkor már érdemes megfontolni, hogy erre költsön-e az ember, vagy talán már érdemesebb direktben rift-et venni.
Ha az erős hardver+ qhd telefon adott, akkor tárgytalan a kérdés, tényleg megér egy próbát.
De számolni kell azzal, hogy a minőségi különbség arányban van az árkülönbséggel -
BiP
nagyúr
Nekem volt VR-Box2-m meg Virtoba Elite X5-öm (szintén Geekbuyingról
), és meg tudom erősíteni én is a fentieket.
Igaz, nekem csak -1-es mindkét szemem, de be tudtam úgy lőni a lencséket, hogy tök éles legyen (igaz, VR-boxon nem sikerült teljesen élesre sosem, csak a lencse közepén).
Én FullHD telefonnal néztem, és bár a screendor hatás nem volt zavaró, fel sem tűnt igazából, a feleződő felbontás itt-ott kevésnek érződött már.
VR mozira viszont ez a felbontás egyszerűen alkalmatlan. 3D-s youtube videó nézésre teljesen jó, de mozifilmet nem volt jó rajta nézni a túl alacsony felbontás miatt.
Poresz, mint megkerülhetetlen téma: Ha valaki erre venné, akkor Virtoba
Kár, hogy normális anyag nincs a témában, de legalább ki lehet próbálni.PC játékra meg az egész MobilVR koncepció kevés, túl nagy a késleltetés.
Bár a Virtoba csak rövid ideig volt nálam, határozottan jobb, mint a VR-Box2. Azonnal érezhető a nagyobb látószög, ill. a VRbox fénybeszűrődése sem érzékelhető, hatványozottan jobb a "beleérezhetőség".(#3383) gbela: Ha csak PC játékra vennéd, ne tedd.
Alapvetően annyi a koncepció, hogy a PC-n fut egy szerver, a mobilon meg egy kliens. (pl. TrinusVR), és a telód giroszkópját használja fejkövetésre, ill. kijelzőnek.
A telót pedig vagy Wifin, vagy USB kábelen keresztül tudod csatlakoztatni a PC-hez, ill. azon kapcsolódik össze a szerver és a kliens.
schawo jobban beleásta magát a dologba, én pl. ezt a Riftcat-et nem is imertem, én csak a Trinus-szal próbálkoztam, kevés sikerrel.
Működni működött, de nálam fullHD felbontásban annyira lassan futtatta a gép (én Project Cars-zal próbáltam), hogy játszhatatlan. (pedig a gép bírná, Trinus nélkül 4K-ban is szépen megy), lejjebb vett felbontással folyamatos lett, de úgy meg atompixeles. Szintén élvezhetetlen, már nézni is.
Mindezek mellett akkora késleltetése van, hogy szintén játszhatatlanná tette az egészet.Telefonra már van jópár VR-ra kihegyezett játék, (főleg indie játékok), de főleg techdemók, ezeket érdemes megnézni, és ha kellően erős a telefon, akár élvezhetőek is.
De a PC játék bármennyire is csábító, esélytelen.
Amire én tudtam használni az az, hogy megnéztem a techdemókat, pár egyszerű, alapszintű játék, meg 3D videókat, 3D fotókat néztem vele.
Amire nagyon jó volt, Rifttel készített videókat letöltöttem Youtube-ról fullHD-ben, azokat néztem vissza vele. Térbeli mozgás ilyenkor nincs (csak ami a videóban van), tehát az én szempontomból ilyenkor nem VR, mert nincs fejkövetés, viszont a 3D élmény teljesen jó.Majd ha lesz QHD telefonom, teszek újabb próbát
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Nintendo 3DS és DS topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 5 Ultra-I7/64GB/512SSD/Érintőképernyő/garancia
- Lenovo ThinkPad T14 G3 I5-1245U/32GB/1TBSSD/Érintőképernyő/Garanciás.
- Dell Precision Munkaállomás 7750 17.3" i7-10850H/32GBRAM/1TBSSD/RTX3000/WIN11PRO
- EREDETI Apple Watch ULTRA óraszíjak (BLACK TITANIUM) - 49mm
- Apple Watch ULTRA 2 49 mm - Black Titan, Black Ocean Band - MAKULÁTLAN! - 3 ÉV GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Nike Airmax 720 43-as sneaker eladó
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PRO GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest