Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz schawo #17807 üzenetére

    A legutóbbi Oculus Connect slágertémája a PC-s VR játékok androidra portolása volt. Azaz hogy megfelelő kód optimalizálással, jól megírt shaderekkel, ügyesen redukált polygonszámmal hogyan lehet megközelíteni a jelenlegi PC-s VR játékok grafikai élményét arm cpu-n.
    A Dead and Burried átiratával demóztak, azóta meg is jelent Go-ra az egyszerűsített verzió és azt kell, hogy mondjam, a Go verzió simán hozza a PC-s élményt látványban, még ha a modellek és a shaderek kevésbé részletesek is.

    Szvsz a játékfejlesztőknek ismét meg kellene tanulniuk az "optimalizálás" szó jelentését. A c64 időszakban a játékfejlesztők még tudtak programozni, nem csak a gameengine editort nyomkodták. (Anno olyan dolgokat is kihoztak a hardverből, amiről még a gyártó is azt hitte, hogy lehetetlen.)
    Az utóbbi év(tized)ekben általános trenddé vált, hogy kiadják a játékokat alfa verzióban, rástemplizik, hogy "early access", ezzel a jogi felelősség letudva, aztán a gamer vegyen jobb gépet, ha nem megy az fps 12 fölé. Jah hogy ugyanazt a látványt meg lehetne oldani tizede erőforrásigénnyel? Inkább költsük a fejlesztési erőforrásokat fizetős skinekre, a súlyos bugokat meg majd éveken át patchelgetjük, ha túl sok lenne a negatív komment.

    Szal bezony, a VR játékokat optimalizálni kell, mert még ha a legbrutálabb hardverből is indulunk ki, akkor is ott lesz a magasabb grafikai igény a pakliban. Idővel jönnek a nagyobb felbontású hmd-k, nagyobb fov-al, amiknél egy dolog, hogy elbír-e velük a gpu, de a nagyobb felbontás hozza magával az igényt a nagyobb felbontású textúrák, a jobb shaderek és a részletesebb modellek iránt is. Ha tehát a fejlesztők nem optimalizálnak, akkor a tartalom állandó lemaradásban lesz a technikai lehetőségekhez képest.

    A mobil VR eszközök megjelenése tehát akár jótékonyan is hathat az iparágra, mert tetszik-nem tetszik a fejlesztők rákényszerülnek az optimalizálásra, ami - kis szerencsével - kihat a céges kultúrára is, mint anno a 80-as, 90-es években.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák