- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Enclave
aktív tag
válasz
zoo8800 #2072 üzenetére
Egyik ismerősöm úgy tudom "járműmérnöknek" tanul egyetemen (akik autókkal szeretnének foglalkozni - nem biztos hogy ez a hivatalos, pontos megnevezése így kéretik nem leszólni, lehet rosszul emlékszem
), megkérdeztem tőle mit gondol erről, azt mondta, hogy az Omv oldalán olyasmit írnak, hogy "súrlódáscsökkentő és motortisztító" anyagokat tartalmaz. Ha ezek nem "marketing dumák", akkor kell valami hatásának lennie de fogalma sincs, hogy mennyi. A surlódáscsökkentő adalék csökkenthet valami mértékű fogyasztást szerinte de mivel ezek az összetevők titkosak, így nehéz megállapítani a részletek nélkül az állítás igazságtartalmát. Szerinte az autógyártók nagy energiákat ölnek a surlódáscsökkentő kutatásokba nem véletlenül. Viszont azt is hozzátette, hogy semmilyen "utólagos adalékot" nem javasol betöltögetni a tankba, csak amit "gyárilag" (mint az Omv tehet az üzemanyagba) adnak bele és tesztelnek mérnökökkel, valamint hogy mikortól érződik, arra sincs tippje.
Én ki fogom próbálni viszont mostanában tankoltam és mivel nem akarok "keverni", így megvárom míg lefogy a "sima 95"-ös és arra rátankolni több telitankot ebből... Ez nálam több hónap is lesz valszeg...
Egyébként az a felfogás gyakori téma, hogy Ausztriában, Németországban tankolt ugyannnyi benzinnel többet lehet autózni és ebből mindig vannak viták, hogy igaz-e vagy csak a szabad utak miatt jobban lehet haladni és emiatt kisebb a fogyasztás amolyan "urban legend" kategóriában. Mindenesetre az Omv osztrák cég és mivel felmerült az ismeretségi körömben ez a téma, így ki fogom próbálni... (egyébként a napokban kérdezte egy másik ismerősöm, hogy hol tankoljon mert a szerelője a H Astrája egr szelepjét kitisztítva annyi koszt talált benne, hogy azt javasolta csak "minőségi/tiszta" benzint tankoljon mert úgy néz ki a kocsija "érzékeny" a nem megfelelő benzinre, úgyhogy most ő is kezd egy próbát ezzel...
-
Enclave
aktív tag
válasz
zoo8800 #2069 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
1. Az a furcsa, hogy egy Index fórumos bejegyzés szerint az "alap" sport fékek gyengék és a feláras Brembo fékek az "igaziak", de utóbbiakra viszont nem lehet lemezfelnit rakatni. Viszont ezt a gondolatot csak egyetlen bejegyzésben találtam, máshol sehol nem írták.
2. Az egyik ismerősöm a napokban tisztíttatta ki az EGR szelepet az Opel Astrájában (H asszem), és neki azóta megszűnt ez a "remegés". Nem tudom, hogy nálam is esetleg kellene-e egy ilyen "egr tisztítás" vagy sem... Az is lehet, hogy Multi Airnél ez normális, a T-jet kicsit más motor.
3. Amióta hozzám került az autó, a lefolyót rendszeresen tisztítom, viszont a múltkori nagy esőben kinyitottam azért a motorteret, és hiába volt tiszta a lefolyó, attól még úgy látszik "nem bírta a strapát" és valahogy kifolyt a csatornából a víz az akkura és egészen a fényszóró merevítőhöz. Még másnap is állt benne egy pici víz a merevítőben, pedig már mindenhol megszáradt (még a motortérben is).
+1: Az egyik kollégámnak egy 10 éves Toyota Avensis-e van, és állítja, amióta maxxmotion 95-öt tankol, azóta városban 1L-rel, autópályán 2L-el csökkent a fogyasztása ugyanolyan vezetési stílus mellett, és kiszámolta hogy hiába +10ft literje ennek a benzinnek, így is megéri neki a többletet, ha csökkent a fogyasztása. Viszont neki 100-130 L ilyen benzin elhasználása után kezdett el érződni a fogyasztás csökkenés, nem azonnal.
Ezt szeretném én is kipróbálni, gondoltam rákérdezek hátha van róla tapasztalat, elvileg nem azonnal érződik a hatás.7. Nálam csak az 1-es vacakol néha, a többi fokozattal nincs gond.
8. A digitklímánál nem vettem észre semmiféle motorhibát, igaz keveset is volt használva nálam.
(#2067) .
ristian:. Köszönöm az infót, bár most a fólia dolog jobban zavar, egyelőre leteszek erről a témáról.
(#2066) Stylewars_kp "Lehet csak egy kis után állítást igényel": váltó témában nem vagyok teljesen otthon, szoktak fokozatot "után állítani"? Nem néznek rám hülyén, ha ilyen kéréssel megyek a szerelőhöz?
Egyébként 2-esből 1-esbe vagy máshová téve, a hátramenetet használva semmi ilyesmit nem vettem észre, minden fokozat oké csak az 1-es nem néha. Ilyenkor kétszer megtaposom a kuplungot teljesen és akkor már jó de kicsit zavaró.Viszont fólia témában még mindig szeretnék infót gyűjteni más Bravo tulajoktól:
Senkinek nincs itt a topikban olyan 2007-es vagy újabb Bravo-ja akinek nem gyári sötétítés van, hanem utólag rakatott fel sötétítő fóliát a hátsó ablakra?OFF:
Egy kis érdekesség: Brazíliában úgy tudom a Fiat igen népszerű márka, így az ottani piacra most is készül Bravo.Brazil 2016-os Fiat Bravo Blackmotion, tesztvideó itt és itt
(érdekesség: tolatókamera, bőrülés, automata váltó pillangó karokkal a kormányon ha jól látom, másik hűtőrács, új felnik, más a ködlámpa kerete, a műszerfal digitális kijelzője nem narancs-fekete hanem fekete-fehér stb...
-
válasz
zoo8800 #2032 üzenetére
nagyon köszi, és neked is alázógyík
ezek abszolút nem vészes tételek. az értéktartása meg így valóban nem olyan rossz, akkor az újkori ára volt alacsony. nem igazán vagyok autóbuzi, vigyen el a-ból b-be és kész, ezek szerint ezek a gépek erre tökéletesek, és a korábban említett kompaktoknál mégis 4-500 ezerrel olcsóbbak. jó vételnek tűnik. köszönöm még egyszer az infókat
-
Winne
nagyúr
-
-
-
footy
addikt
válasz
zoo8800 #1480 üzenetére
- A City szervo gombja nem vilagitott, de az egy bizonyos sebessegnel amugyis kikapcsol nem? Legalabbis a Puntoban ha jol emlekszem 50 felett kikapcsolt.
- A hang valamilyen elektromos pumpa lehet, de ha ez masnal nem tunt fel akkor egyedi esetrol lehet szo.
- A zaj szelzaj volt leginkabb, nem a futomu felol jott(nem dobogos, bugos zaj volt). Lehet az ajto gumikederei voltak kigyengulve.
- A 7,2 teljesen jo adat vegyesre. Nalad milyen felosztasban van varos-autout-palya? Mennyit mesz egy nap?
- A tempomattal kapcsolatban atolvastam egy nemet forumot, de ott azt irtak hogy a 2009 utani autokban van elokeszitve a kabelezes.
- Neked milyen gyorsan melegszik a kocsi? Ugyertem a vizhofok mero mennyi ido utan van 90 fokon?(#1481) alázógyík
- szervo, ahogy feljebb
- a zugas inkabb ilyen szivattyuhang volt nem annyira mechnikus bugas
- a 71db annyira nem rossz, de kicsi jobbat vartam. Nemreg volt egy uj Leon nalam, abban 66-67db-t mertem
- a fogyasztas zoo8800-ehoz hasonlo, vagy a 9,5-hez?(#1482) joamilestoné
- bugas, ahogy feljebb irtam, inkabb szivattyu, vagy pumpa hangja. Leginkabb egyebkent kompresszort mondanek de annak nem kellene a kocsiban lennie. (A kliman kivul legalabbis, az egyebkent nem volt bekapcsolva)
- A spritmonitor mar megvolt, azert csodalkoztam a fed. komp 9,5 literen. -
szőröscica
addikt
válasz
zoo8800 #1439 üzenetére
Igen, ez a plüss is szép, hát még bézsben milyen szép lenne.
Nem szeretem a halottaskocsi hangulatot odabent.Az 1750-es turbo benzinára én is csorgatom a nyálam, bár nekem egy Lancia Deltában lenne igazi, de azt hiszem ott nincs kézi váltó, és nem tudom, hogy az automata az normál hidrodinamikus vagy valami fos robotizált.
-
SLYM
veterán
válasz
zoo8800 #1399 üzenetére
hát pedig ez nem sok. amúgy a 320d is többet eszik, mint 6 pályán, 120 az nem 140, pályán is számít mennyivel méssz. 110-120-nál a 159 is 6 körül eszik. passatot nem tudom, de annál is esélyes, hogy nem áll meg 6 liternél. szóval jól fogyasztanak ezek a dízelek nagyon, de sokat kell velük menni, hogy megérje lecserélni egy benzines hasonló kategóriás autót, mert ha költeni kell rá, akkor az pénzbe fog kerülni
meg úgy egyébként is számolni kell vele, hogy jóval drágább rá minden, mint egy bravora. egy szett gumi 200k. márkaszervízben egy szűrők+olajcsere 65k (ezt mondjuk most untam meg, fele ennyiből meg lehet oldani maszeknál, ezt pedig nem fogja neked elbaszni senki).
példa a drága szervízre: a 2.4-es 159-nek nyikorgott valami a futóművénél, bevittük, kaptunk egy árajánlatot a kerékagyakra, meg a lengőkarokra (full csere) egy 500k-s gyári alkatrészes árajánlatot. lol
. még szerencse, hogy utángyártottból ez csak a fele lett volna, meg a végén azért kiderült, hogy a lengőkarokkal se volt semmi gond, szóval olcsóbb volt ez a kör azért, de itt már látszott, hogy kell költeni a verdára. szóval oké, hogy 1.5-2 misiért most tudsz venni egy németből behozott, tekert órás 1.9 -es alfa 159-et, de azért nem árt ha jó alaposan lecsekkolod milyen az állapota, mert valamiért elég drága szervizeltetni
-
SLYM
veterán
válasz
zoo8800 #1393 üzenetére
igazából minden attól függ itt is, hogy mennyire nyomod neki. tegnap este pl nem siettem sehova, sikerült is egy 50km-es szakaszra 5-ös fogyasztást produkálni [link]. ennek a fele pest, másik fele országút. de talán ha a városban 1x kaptam pirosat (ismerem az összes lámpát). visszafelé már pályán mentem kb 20 km-ert a végén, így majdnem egy literrel többet evett a gép
-
Winne
nagyúr
válasz
zoo8800 #1321 üzenetére
Az enyémben az van.
Mondjuk én keveset megyek, így két évente cserélek, leosztva meg fing amivel többe került. Első két évben vettem Castrolt én is az ára miatt, azóta Selenia, de a srác aki cseréli olaszokkal foglalkozik többnyire és amiben különbséget lát és a múltkor láttam én is, hogy amikor le van engedve, akkor máshogy néz ki a kettő.
-
SLYM
veterán
válasz
zoo8800 #1316 üzenetére
közben mivel nem jött válasz reggelig megrendeltem mindent. ezek lettek:
Filtron AE 348/3 levegőszűrő 4630
Filtron OE 670/1 olajszűrő 1.900
Filtron K 1189 pollenszűrő 1.580
6 db Mobil SUPER 3000 X1 5W-40 motorolaj 1L 14.250,- Ft
én is inkább full szintetikus olajra szavaztam végül, úgy se lett volna elég ami volt. gázolajszűrőt 50-60e km-enként kell cserélni elvileg, ezt meg is várom
-
-
petata
őstag
válasz
zoo8800 #1236 üzenetére
Sziasztok!
Most nézem, van ilyen topic is.
Két év múlva kb. lehet autóvásárlásra adom a fejem, és ha összejön a keret rá, akkor nagyon esélyes lenne egy 4 ajtós 156-os, viszont lenne pár kérdésem. Nyilván nem az árra gondolok, messze van még az, de például tényként van a köztudatban, hogy a futómű nagyon kényes, és párévente igényli a százezres nagyságrendű javítást. Érdekelne, hogy a normál minőségű városi utak is ennyire eszik az alkatrészeket, vagy ilyen módon kibírhat több időt is anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni? Gondolom leginkább városi használatra nem érnék meg a dízelek a drágább szerviz miatt, sokkal inkább a 2.0 TS?
Más: Nővéremnek van egy 2006-os 1.1 Sporting Seicentója, valami elképesztő gokart-feeling az egész.
Bár kicsit meglepett, mikor egy szerviz elkért volna 100+ezret egy darab lengéscsillapító cseréjéért.
szerk: nem válasz
-
-
aphra2
senior tag
válasz
zoo8800 #1214 üzenetére
Képek majd később, most szétkaptam a belsejét, mert nem a legtisztább volt, és a porszívó se fér oda mindehol, egy alapos tisztításon esik át.Meg van 1-2 olajfolyás is , ami számomra elfogadhatatlan, mert csakacsakacsaka porszáraz motor
A régi betéteket ha nem voltak félrekopva, meg elrohadva, és még van rajta bőven, akkor simán visszarakhatod egy síkbacsiszolás után,....úgyis kifizetted mindet nem ?...az újakat ráérsz később koptatni.
Remélem az új tárcsa-betét párosból legalább az egyik brembo ,.. ha nem akkor szégyeld magad , állj a sarokba és tarts önvizsgálatot....bűnbánatot
Feloldozást csak más gyártó fúrt, mart, hornyolt tárcsája adhat , ill EBC betétWinne: A stilo 17-es uborkaszeletelős felni minden fiaton jól mutat , nem csoda ha tetszett , de láttam már punyeszt 16-os stilo gyárival is , az is adja sztem.
-
aphra2
senior tag
válasz
zoo8800 #1212 üzenetére
Winne: benzines, és pont a szine miatt szerettem belé , élőben jobb mint a képen.
zoo8800: ne viccelődjünk kérem
.... 1.4 16V 6 sebesség
sportcsomagos ami csak optika, 17-es felni , abarth küszöb + tetőszárny.
Már néztem ültetőrugót 20-ért van stilo.,, és 16-ért bravo II-es, még agyalok , mert középen a váltótartóbak nagyon lent van így is .
Lehet röhögni ,... kb 2 hete van meg , és tegnap szólt a gyerek , hogy van benne CD tár is.
A kesztyűtartó felett van még egy ajtó , de olyan minha a múszerfal fix része lenne , eszembe se jutott , hogy az nyilik felfele -
-
-
aphra2
senior tag
Folyik az olaj belőle? a stilo gyárilag olajos , gondolom a bravo is , bár ki tudja .
2 verza van , vagy kiszedik és prés , vagy célszerszám, amiből többféle is lehet, képekben vagy video és a szerelés folyamata ....de ha szeretsz esztergálgatni, akkor valami ilyesmit kell csinálni [link]
Emelőn ha van célszerszám akkor egy fél nap , ez lényegesen egyszerűbb (de ez se gyerekjáték) mint a lengőkarcsapágy csere.
-
aphra2
senior tag
-
Tubica
senior tag
-
turbobusa
senior tag
indításnál az összes dízelnek van egy jellegzetes hangja, tény, hogy a régebbi modellek esetében hangosabb s kerepelő hangot ad, de ezzel jár a dízel, cserébe kedvezőbb a fogyasztás. hidegen meg főleg nem szabad egy dízelt meghajtani, bár aki igényes az benzinessel se tesz ilyet...
-
miresz
veterán
Aki spórolni akar az vegyen Prius-t,marutit,matiz-t,elektromos autót,biciklit,stb,ne egy 2.0-ás Alfát.
Arról nem is beszélve,hogy utánna eladhatatlan lesz. Magyarországon elég szűk réteg vesz Alfát,azok semazért,hogy spóroljanak.
(egyébként ezeknek már nincstraktor hangjuk,mint anno a Ritmóknak,és a Regattáknak volt.)
-
hoby36
senior tag
Mai storim:
Nekiáltam,hogy kicseréljem a gyertyákat.Az egyik hengerből,alig bírtam kicsavarni.Kijött,de a menetnél a tömítés vagy alátét ami van fölötte,rá volt égve valami műanyag szerű cucc.Szerintem fertdén volt benne a gyertya.Beraktam az újat,remélem nem lövi ki.Mentem most 2-3 km-t,de nem volt gond.Nem értem,hogy aki belerakta,nem zavarta,hogy izomból kellettt beletekernie? -
aphra2
senior tag
Kiváncsi lennék mit mond arra , hogy a bal hátsó sárvédőt meg tuja -e "menteni" úgy , hogy fényezés után sem látszik majd a fénytörés oldalról belenézve ?
A csomagtérajtó tutira vonalban lesz-e a sárvédővel , ill párhuzamos marad-e a hézag? lámpák jól fognak álni hátul ? vonalban lesznek ?
Csak néhány villámkérdés,... hozzánemértőkéntSzerk: pótkerékfeneket is nehéz jóra megcsinálni,ill nem is lehet, szóval a törés látszódni fog mindenképp.
-
-
-
-
akkor mi lesz belőle nem vagyok hajlandó elfogadni én azért költöttem rá több százezerrel többet hogy olyan autót találjunk ami makulátlan törés mentes,több mint 20 autót néztünk végig,hogy meg legyen az igazi na ennek most vége hiába csinálnak vele bármit az már közel sem lesz olyan az alváz is elment és a tető is begyűrődött
nekem nem kell a sufni tuning,hogy kihúzgálják az nyikorogni fog előbb utóbb,el kezd majd rozsdásodni stb...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A41 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest