- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Google Pixel topik
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Mielőtt kérdezel:
1. Olvasd el ezt az összefoglalót!
2. Vedd figyelembe, hogy a fülhallgató higiéniai termék (így nem küldhető vissza webshop vásárlás esetén sem! - akadnak kivételek), így nehéz javaslatokat adni, mert nem rendelkezünk annyi releváns tapasztalattal!
3. Rengeteg a szubjektív dolog, például: egyéni a hallás, egyéni a fül kialakítása, egyéniek az igények stb.
4. Találd ki, hogy milyen kialakításút szeretnél!
5. Határozd meg, hogy milyen célra kell! (Sport, hívás, zene stb., ezekben érdemes prioritást állítani)
6. Fontos szempont, hogy milyen eszközzel fogod használni! (pl iPhone nem támogat LDAC-ot)
7. Mennyit szánnál rá?
8. Olvass tesztoldalakat, nézz teszt videókat, próbáld szűkíteni konkrét típusokra!
9. Érdemes prioritást állítani a különböző extra funkciók terén is, pl Multipoint, ANC, akku kapacitás, hangkarakter stb (ez nagyban összefügghet, hogy milyen célra használod (6. pont)).
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #17887 üzenetére
A mögötte álló marketing/pénzember váltig állította, hogy az a világ pöcke, és pontosan azt hallja az ember amit a zene készítője rögzítet, miközben mérhetően artifactos, és enyhén veszteségekkel is rendelkező, ám azért igencsak jó minőségű élvezhető tömörítés volt. Hozzá a licenszköltséges HW, meg a többi. Egyfelől a 24/768k MQA valójában 17 bites dinamikájú, a 24/192 flac ebben sokkal jobb, de az adatforgalom/sávszél/tárkapacitás terén kétségkívül voltak előnyei. A zeneipari licenszkezelési jogi részük sem volt olyan rossz azért, szóval inkább csak az volt a gond, hogy kissé vastagon telepedtek rá a HW gyártókra és az enkódolásos licenszekre. Csak miután összeugrott néhány influencer az MQA foundationnel youtubeon, a mögötte jövő csőcselék + lincshangulat oda vezetett hamar, hogy a Tidal is kihátrált belőle, és szép lassan lecserélte az összes MQA mastered cuccát flacra. Nagyobb fileméret, nagyobb adatmennyiség, nem nagy nyereség a hangminőségben, és egy dekóder chippel kevesebb kell a DAC-okba.
-
-NoVa-
veterán
válasz
queens #17855 üzenetére
Kettéágaztatom. A mute funkció az céleszközökön jellemző, pl a Poly Voyager 5200, ahol felhajtva lekapcsolja a mikrofont. Viszont az nem szűr zajt, az a nagyon sokkal drágább cuccoknál van a Poly háztáji dolgai között.
Ha viszont a telefonodon nyomkodod a mute/unmute gombot, a Sony AI-s zajszűrésű cuccai egészen jól kiszűrtek minden háttérzajt, autóhangot, egyebet. Vagy más itt ajánlott cuccok, mostanában terjed az AI zajszűrés mint a dögvész.
Egyébként a Technics AZ100 -nál ha be van kapcsolva a háttérzajszűrés, csöndes közegben a hangomból is levág, azt mondja feleség, olyan, mintha pöszén beszélnék.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #17851 üzenetére
Mert tényleg csak mélycsillapítás van az olcsóbb ANC cuccokban. Azt meg tényleg jól csinálják.
Az XM5 a szivacs eartipekkel és a zártabb, jobb anyagból készült házzal többet fog a magasakból, meg egyenletesebb, lejjebb is megy az aktív kioltás a subtartományig, így általánosan koherensebb, jobb teljesítményt nyújt.
De nekem a Technics akívan nagyobb frekvenciatartományra kiterjedő megoldása jobban bejön. Összességében a Sony szivaccsal talán, talán tényleg többet zár ki, de természetesebb érzés a Technics.Míg egy céleszköz Bose az nem az alsó felére korlátoz, 10KHz-ig teszi a dolgát.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Peaceliker #17848 üzenetére
Friss FW, vagy gyári? A QC35-be is később jött ez, addigra már a 45 sem volt egy friss darab.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #17845 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy az ANC nem kell teljesen mindent kizárjon, csak a zavaró, fárasztó frekvenciákat. Azt meg az XM5 és az AZ100 is tudja igen jól. Meg a lassan évtizedes Bose fejesem is, miközben pl a mentőautó szirénát teljesen transzparensen, csillapítás nélkül engedi át. Ha szigetel, izolál mindent, akkor a riasztót, vészjelzéseket, fontos bejelentéseket sem hallod meg, céleszköz célfeladatokra. Színpadon, stúdióban, zenészek mellett az kell, aztán az ipari cuccoknál, pl a Peltornál is inkább frekvenciatartományokra optimalizálnak, hogy a gépzajt elkölönítsék a beszédtől, vagy a riasztótól.
A többi meg aztán fülformafüggő, a fejhallgató univerzálisabb ebben. Az is csoda, hogy egy évtized alatt ezt (az amúgy nagyon jól működő) a jelfeldolgozó téglát és ezt a mikrofonmennyiséget sikerült belezsúfolni egy tényeg apró TWS méretbe egész elfogadható közelítéssel.
-
-NoVa-
veterán
válasz
szaki58 #17781 üzenetére
Jó elvileg az a Nothing is, akad egy volt kollégánál, lelkesen használja. Én az earhookos megoldásokat a méretük miatt kevésbé szeretem, mert nem lehet tokostól zsebrevágni. Persze maga a formátum megenged több akkut, jobb kondenzátorokat, komolyabb teljesítményt, így megint az egyéni igények döntik el, mi az ideális. Akad earhookos cuccom, szépen, igen komolyan tud szólni, de akkor már inkább egy BT DACról hajtom meg a vezetékes fülest komolyabb teljesítménnyel.
A Nothing azért nem ilyen extrémen nagy :)
-
-NoVa-
veterán
válasz
szaki58 #17778 üzenetére
Egyfelől minden füles fülformafüggően tud szar is lenni. Meg a fizetett reviewk is torzítják a listákat, a Bose hamisítványok is, stb. Redditen, discordon, headfin valós userek valós élményei kicsit tisztítják a képet, de nem árt az egyéni ízléseket is figyelembe venni.
Tipikusan az ázsiaiak sokkal felső-középcentrikusabb hangot keresnek, mint mi, aztán finnyognak egy valóban kiegyensúlyozott, nem tolakodó hangolásra. Pl a Technics AZ100 reviewek ellentmondásai.A Bose a mikrofonja miatt kap alacsonyabb pontokat. Csendes szobában nem rossz, zajos környezetben hamar és drasztikusan veszi vissza a hangminőséget tompább, tömörítettebb agyonszűrt hangra. Érthető marad, csak egy modernebb, AI támogatott hangminőségjavítós zajkioltós chipset mellett ez már az őskor.
Aztán van az a fajta tech reviewer, aki mindenféle zeneszeretet és audiofilség nélkül csak rá lett téve a témára, nem is érti, aztán hátrányként írja, hogy a Bose nem a fejében szól, különösen immersive módban. Én meg default be is kapcsoltam, mert pont hogy imádom a hangfalszerűen körülvevő reprezentációját.
Én utcán is ritkán megyek félhangerő fölé, este inkább negyeden szól a zene kint kutyasétáltatáshoz.
-
-NoVa-
veterán
válasz
szaki58 #17770 üzenetére
Ha elvonatkoztatunk az ártól, akkor a Bose Ultra Open az ismert csúcs a nyitottak között hangminőségben. Áradoztam róla egy adagot itt régebben, azóta is bele van nőve a fülembe, és imádom.
Tudok vele párnán oldalt feküdni kényelmesen, nem hallatszik ki a halk zene mások számára észrevehetően, és nyitottabban, transzparensebben szól, mint az erről híres kedvenc fejhallgatóm. -
-NoVa-
veterán
válasz
szaki58 #17768 üzenetére
Ez nem csontrezgéses, simán hangszórós nyitott cucc, megtévesztő a muziker leírása. Ami jó hír, mert a BC driver kb a beszédhang átvitelére jó, másra korlátozottan, inkább kiegészítő immerziónövelő driverként tud remekelni, pl a Unique Melody MEST IEM-ekben.
A kényelem miatt nézd meg a SoundCore AeroClip-et, nem vészesen drágább, de kényelmesebb, és a hangját is dícsérik.
-
-NoVa-
veterán
válasz
mallee #17748 üzenetére
A Sony LinkBuds szilikon kapaszkodó füle olyan ponton nyomja a fület, amit más nem szokott, eleinte elég kellemetlen tud lenni. Később megszokod, egész jó, de akkor a régebbi szériás Sonyk akkuminősége jön be a képbe. Azaz egy éven belül megdöglik.
A Samsung Buds Live (a babszem forma) nehezen beszerezhető, nekem teljesen kényelmes fülbenfelejtős. Kicsit túl sok és dörmögő a basszus a hangjában, sok órás teams callokra ez a fárasztó, nem a komfortja. Az kifogástalan.
Részemről a Bose Ultra Open az igazán kényelmes egész napos viselet, és messze a legideálisabban keveri el a külvilág hangját a sajátjával, mindkettő érthető, és mindkettő teljes természetességgel szól egyszerre. Ezzel arányos ára van
Nézd meg a SoundCore AeroClip-et, elvileg az sem rossz.
-
-NoVa-
veterán
Áh, ázsiaiak. Azoknak kell a középmagasemelés. A Bose lágyabb, melegebb, szobaakkusztikát jobban idéző hangfalszerűbb karakter, de alapvetően nem tér el jelentősen a karaktere. Ahogy a Xelento, vagy az IE900, egyik sem tolja meg a felső közepet.
Múltkor valaki feldobta elméletnek, hogy a túlsúlyos emberek másképp érzékelik a hangokat, nekik kell ez az emelés jobban, meg a több magas. Nem tudom, van-e benne bármi ráció, vagy csak így dagadtozta le Crinaclet kifinomultan :)
-
-NoVa-
veterán
-
-NoVa-
veterán
válasz
AdamTaylor #17707 üzenetére
Nem generál extra szélzajt, és van ereje megküzdeni a fül által kreálttal. Azaz borzasztóan jó vele bringázni, fene a hirtelen jött hideget
-
-NoVa-
veterán
válasz
bszilvagyi #17703 üzenetére
Érdekes, a Bose Ultra Open kifejezetten jól csinálja az immersive módot. Aztán zenefüggő is, jellemzően élő, hangszeres felvételeknél tetszik, elektronikusnál nem feltétlenül, néha igen. Alapból kikapcsolva használom, de ha bekapcsolom, hajlamos vagyok úgyfelejteni, és nem zavar.
A Technics AZ100 jó, érdemes ráhallgatni, az XM5 több hangsúlyt rak a felső-középtartományra, mint a basszusra. A zárt Bose QC Ultra gráfja nem tetszik, de nem hallottam, fene tudja.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Öcsielvtárs #17654 üzenetére
Csendes közegben, home officeban órákig tartó meetingekre pihentetőbb a nyitott. Sokkal.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17655 üzenetére
Beyer Xelento 2 wireless, vagy ha TWS, akkor az ifi Go Pod a Beyerrel azért még tud meglepetést okozni.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #17650 üzenetére
A 20k pénzes Bose klón telefonálni teljesen jó cucc, de nem tudom, mennyire kompatibilis a törött fülporcokkal. A küzdősportok átka.
A Samsung Buds 3-am mikrofonja durván halk lett, és nem kosz miatt. Ráadásul SW reset sem segít, így az garanciás ügy lesz. A bal oldal csak nagyon halk, a jobb az már épphogy megszólal, és torzan, olyan, mintha a mikrofon erősítője menne tönkre. Még nem szántam rá az időt, de majd ha gariztatom, lesz update post a témában. Hosszú távon nekem a Samsung Buds Live jobban bejött, mint a Buds 3, kényelmesebb, stabilabb, jobb konstrukció, csak túltolták benne a basszust, ami elnyomja a külvilágot, és a hangminőség rovására megy.
Aztán a Soundcore Aeroclip youtubeos mikrofontesztjei nagyon jók, a hangminőségét is dícsérik, csak a kínai akkuk hamar fáradnak. A régebbi soundcore-okra is azt mondták, hogy egy év múlva már eléggé érezhető az akkuidőcsökkenés, úgy meg 50 pénz sok érte.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17651 üzenetére
Nem az összeset. De zsebbenyúlós minden, ami igazán a jó.
-
-NoVa-
veterán
A beryllium driverek a legkényesebbek, azoknak hasznos 1-2 hét folyamatos járatás. Nagyon sok tartományban torzítanak eleinte, aztán mind részletességben, mind pontosságban szépen lassan kifinomult végeredményt adnak. A planarok inkább csak a térábrázolásban változnak nagyot, az armatúrák a magastartomány finomságában és a térben. A bery-ken kívül általános igazság, hogy az első 5-10 óra után már nagyon, nagyon apróságokban finomodnak, ha egyáltalán.
-
-NoVa-
veterán
Nem. Vagy nem úgy. Azért is írtam, hogy TWS-nél fölösleges vele sokat szenvedni, ott jellemzően az alacsony teljesítményen alulhajtott driver nem feszegeti a fizikai határait, így a DSP tuningon múlik a leginkább a hangzása. Persze ha nem csak dinamikus driver, akad benne armatúra, annak kell 20 óra mire rendesen bejárattad, de az első 3-4 óra a leglátványosabb ebből. Planarnak 50+ is kellhet, de a Noble mikroplanar tweeteres cuccán kívül nem nagyon tudok olyat, aminél érdemes ezzel vesződni.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #17638 üzenetére
A Sonynak, Bose-nak is akad ilyen nyaki hangszóró, de valahogy nem tudnék rálelkesedni a formátumra. Biztos van olyan élethelyzet, nekem nem jön át. Akkor már vennék két Sony SRS-XB100 -ast az asztal sarkaira, táskapántra, akármire akasztani, aztán helyzetfüggően sztereóban, vagy egy darab szólhat. Vagy csak bekapcsolom a sarokban álló HK-t.
De itt továbbra is az a fő szempont, hogy csak én hallom a zenét, podcastot, filmet, akármit, és közben a család egyáltalán nem érzi úgy, hogy közben kivonom magam bármiből. Meg a kutya
, kapucsengő, bót pénztáros, izék, de ezrre már a LinkBuds-nál is tudtam anno lelkesedni. Erre most egy fokkal még jobban.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Janaboy #17634 üzenetére
Áh, még a Soundcore AeroClip a mikrofon minősége miatt elgondolkodtatott, de átgondoltam sokféle szempontból. A kínaiak gyenge pontja mindig az akku. Fél, egy év után kidől a tok, és a korai jónak tűnő ár helyrekerül. Ezzel szemben a 9 éves Bose QC35-öm simán elmegy tizensok órát egy töltéssel, és nem merül állásban. Ha meg megáll benne valami, elfárad, most is van alkatrész utánpótlás, szervizháttér.
Hangra referenciának a körítést tudom hozzácsapni, azaz ha nem érzek valamit hallgathatatlanul pocséknak a Grado Hemp, Beyerdynamic Xelento 2 páros mellett, az már egészen magas lécet kell megugorjon. A Freebuds 5 pont ott emel sokat még az XM5-höz képest is, ahol a Technics AZ100 -at a visszafogottsága miatt sokkal jobbnak tartom, mint a Sony XM5-öt, így esélyes, hogy nagyon nem szeretném. Ha megszokja az ember azt a harmanon is túltolt visítós előre tolt felső-közepet, részletesnek, közvetlennek, energikusnak tűnik, de fárasztó.
-
-NoVa-
veterán
Kicsit bővebben, és informatívabban a Bose Ultra Open-ről.
Hosszasabb belakás, igazgatás, és a megfelelő szög, távolság, irány belövése után a hangja belopta magát a szívembe. Zenére is. Az a fajta meleg, tágas, inoffenzív, de részletes hang, amit a többszázezres vezetékes earbudokban is imádok, persze komoly erősítőről egészen más dinamikával. Így már nem jelképes a mély, telt, átható, több nem is kéne. A tér visszaadása példás. Ez általában a nyitott cuccoknál eleve jobb, mint az in-eareknél, mert a hallójáratból többet használ, ez viszont még a fülkagylóból is, így hangfalszerűbb pontossággal pozícionálja, különíti el a hangszereket.Mindez egészen addig érvényes, amíg csöndes környezetben, 50% hangerő alatt szól. Fölötte ésszerűen feladja a küzdelmet, és átpozícionálja a fókuszt, a felső-középtartományt megemeli, a magasat is, a basszust lejjebb engedi, visít, hogy legyen esélye túlüvölteni a külvilág zaját. Nagyon okos megoldás, ha már úgyis esélytelen megoldhatatlan feladatot kap, akkor legalábbb a legkevésbé rosszul teszi. Nem torzít, mint a Sony LinkBuds, ami a gyűrűdriver fizikai korlátain próbál túllépni ilyenkor, és nem sikerül. Szóval ez nem utcazajba, komolyabb forgalomba való, nem is oda szántam. Kényelmes egész napos izolációmentes viselet, tökéletesen feleség, gyerek, kutyakompatibilis, egyik sem érzi, hogy figyelmet vonna el tőlük a fülemben szóló zene. És nem is von.
Madárcsicsergéses, természetes szélzúgásos tavaszi ménemvettemhamarabb élmény
Az appban a magasakat picit feljebb toltam, szerintem kicsit eltúlzottan biztonságosan visszafogott volt, nagyon más beállítást nem is kellett megpiszkálni.
Persze a LinkBuds is majdnem ezt adta, kényelemben és hangminőségben is jóval lejjebb.
A Bose telt hangzása mellett a Sony elég vékony hangú, míg a Samsung Buds Live túl ömlengős basszusa jobban kizárta a külvilágot, mint kellett volna. Ez a nehezen eltalálható arányosság validálja a Bose árát.
Érdemes viszont összevetni valami mással is. Bose Ultra Open vs Bose Ultra Open összehasonlítás következik:
Mert a kiváncsiság már csak ilyen, mit tud az olcsó hamisítvány (az eredeti a jobb, a hamis a bal oldalon)
Egészen megtévesztően hasonlóak. A kínai klón tokjában ott egy CE (Chinese Export) matrica, a tok elején lévő led nem világít kinyitáskor, és furat van a lednek, nincs lakkal lefedve a nyílás. A belső, töltést visszajelző ledek színe a klónban kék, míg az eredetiben fehér / sárga / kék színű töltés és BT csatlakozásfüggően. Mindkét tok elég hajlékony biliműanyagból van, az eredeti peremén a fényes réteg picit jobb minőségben van illesztve, valamint a céglogo is egy fényes, jó minőségű réteg, nem sima szürkésfehér festék.A fülesek kialakítása, kidolgozottsága is azonos. Kényelemben, formára teljesen. Annyira, hogy egymás tokjába tökéletesen illeszkednek, töltést vesznek, könnyű lenne összekeverni, ha...
Megszólalásig hasonlítanak. Megszólalás után a klón kínai akcentusos angolsággal köszönt, és persze nyoma sincs az eredeti meleg, nyugodt hangjának. Sokkal inkább az 50% fölötti hangerőkor megtolt hangprofilt hozza halkan is, vékonyabb, nem kiegyensúlyozott, de nem hallgathatatlanul rettenetes. Ennek is jó a térábrázolása, filmre, youtubera igénytelen olcsó fülesnek simán lehetne ajánlani, ha nem próbálnák Bose-nak hazudni.
Árulkodó még az egyértelű dolgokon túl, hogy a klón gombja valami iszonyatosan hangosan kattan, nem finom visszajelzés, hanem messziről jól hallható KLIKK!!!!
A tokja, papírjai apróságokban térnek csak el. a hangja és az ára persze nagyon nem ugyanaz. Ellenben hazai nagy webshopból jött, a termékoldal szerint Bose, így megy vissza 15 napos elállásban, egy postaköltségnyit bukok rajta. Túl jó áron volt, ki kellett próbálni, hátha véletlenül durván elárazott eredetiVégül egy pár szó a mikrofonról. Nincs rádiós hangom, de összehasonlításképp ráeresztettem a voice recordert összevetve az eredetit, a klónt, a Technics AZ100-at.
A koreográfia mindnél ugyanaz, csöndes szobából átsétálok a nappaliban a párásító ventillátora elé, majd az akvárium szűrő + buborékoltató, majd a szoba közepére sétálok, és pár másodperc csend.
Nagyon nem terheltem túl a fülesek képességeit, a Bose egy pillanatra átkapcsolt a szélzajban a keményebben tömörített / szűrt hangzásra, amit zajosabb közegben produkál, a klón még nem, de nagyon hasonló minőséget tudott. Az AZ100 az zajos közegben is eléggé olyan, mint csöndesben, de ami közös mindháromban, hogy a szélzúgásból, buborékolásból kb semmit nem vettek fel, csak a hangomat. Home office közegben mindenesetre bármelyik alkalmas telefonálásra, Teams meetingekre, a klón is. -
-NoVa-
veterán
válasz
Ear001 #17606 üzenetére
Ó, igen, mindenkinek hatalmas pacsi, aki nem a Harman IE görbe túlzásait követi. Van annak is szerepe, célközönsége, mert hallójáratforma/hossz függő, de igen kevés.
Persze az Etymotic anno megvezette a piacot, mert az extrém mélyre menő 1mm-es vetőcsőnél kell az emelés, hogy a kihagyott hallójárat frekvenciaerősítő effektjét bepótolja a dobhártya közelében, aztán a kínaiak rövid vetőcsöves cuccokkal is azt a mértékű gaint implementálták a cuccaikba. Az sem segített a dolgokon, hogy náluk az utóbbi tizenhúsz évig eléggé más karakterű, és pocsék stúdiótechnika volt jellemző, így az ő kedvelt zenéiknél a felvételek tompa, elmosott énekhangjait ez kompenzálja. -
-NoVa-
veterán
válasz
Janaboy #17590 üzenetére
Egyszerű, nem használok ennyit, csak ritkán szánok rá az időt rá, hogy eladogassam a fölösleget. Időnként elajándékozok családtagoknak egyet-egyet.
Tulajdonképpen a rendszeres használatban lévő dolgaim egyszerűek. Ott a Beyerdynamic Xelento 2 zárt in-ear, egy 600 Ohmos earbud, meg az AZ100. Mellé még akad egy sokarmatúrás nagyobb IEM, amit néha kanapéra előveszek elmélyülős zenehallgatásra, meg a Grado Hemp fejhallgatóm, és kész.
Minden más az csak azért van, mert vagy félhalott akkus, mint a LinkBudsok, vagy nem vesződtem az eladással, mint az XM5 / Samsung Buds3, vagy nagyon extrém ritka helyzetben veszem elő, de olyankor teljesen jó, hogy van, mint a Samsung Buds Live, vagy a Bose QC35.
-
-NoVa-
veterán
Nah, nyugdíjazhatom a Sony LinkBuds-t.
Röviden: Nagyon kényelmes, kellemes természetes. Basszus jelképesen van, éppen elegendő. Úgy szól, mint egy pár nagyon apró hangfal, tulajdonképpen az is, és ez így jó. Még annyira sem izolál, mint a LinkBuds (pedig az is közel zéró), arra, hogy kutyasétáltatás közben youtube, podcast, vagy netflix menjen a háttérben, már most imádom. Zenére nem ezt fogom felkapni.
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17526 üzenetére
Esetemben A&K PA10, ami nagyságrendekkel jobb crossfeedet valósít meg, mint ami pl az ifi xDSD Gryphonomban volt. De ugyanígy része a komolyabb többezer dolláros Cayin / A&K DAP-oknak, max nem térnek ki a fontosságára nagyon részletesen. De még bkercso valamelyik MFA generációjában is volt kapcsolható crossfeed, hogy fórumon belüli gyártót is említsek.
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17522 üzenetére
Bonyolult ez. A sztereót hangfalra mixelik, ahol a fizikai közvetítő közeg mindent eljuttat mindkét füledre. Ezt fülessel csak crossfeeddel lehet utánozni, ami TWS-eknél pont nincs. Hallgass meg pl random Beatles számot, ők előszeretettel kevertek csak bal/jobb oldalra dolgokat, fülessel kifejezetten kellemetlen. Ráadásul fáziskorrigált crossfeeddel jó csak, ami ritka. Akad egy fejhallgatóerősítőm, ami ezt tudja, nem volt olcsó darab. Nagyon nem.
Na a Dolby Atmos cuccok meg fejhallgatóra vannak keverve, vagy megoldja a dekóder, fene tudja, a végeredmény jobb.
Az LDHC meg kínai codec zárt forrású komponenssel, biztonsági okokból nem találod meg a Samsungokban, meg a többi nyugati kultúrkörös telefonokban. Ott LDAC van.
-
-NoVa-
veterán
Ó, itt az Atmost ketté lehet választani. Az egyik fele automatikus, azaz Atmos kódolt albumokat úgy játssza le a Tidal, és tényleg jobb térélménnyel szól úgy, mint egy dekóder nélküli eszközről, az remekül működik. A Spatial mód az teljesen más, az nagyjából arról szól, hogy filmnézéshez kihelyezi a hangot a TV/monitor irányába, head trackinggel együtt még ott is tartja. Gimmick, vagy legalábbis extrém rétegigény. Pláne, hogy nem fér össze az LDAC-cal. Arra viszont jó volt, hogy megmutatta, mennyire jól adja a fenti/lenti irányt is vissza.
Némi negatívum, a Sony mikrofonja emberibb, a Technicsé túlszűr, és érzelemmentes lesz a hangom feleség szerint.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17505 üzenetére
Az IE100Pro-t nem ismeri senki, mert régebben nem voltak jó tapasztalataink az olcsó Sennheiserekkel. Az IE200 kellemes, de zéró technikalitással egyszerű, a 300-astól érdekesebb, a 600 kicsit harmanosabb, de dícsérik, a 900 meg egy világosabb Xelento, de itt kicsit elszálltak az árak. Hogy melyik vezetékesnél jobb, vagy sem, az a forráson is múlik. Koherensebb, mint a planar, amiről a vezetékes topicban ma épp írtam egy hosszabbat, de nem képes olyan átható basszusra, mint az, amikor 2x3 Wattról szólal meg. Mindig minden relatív, én most dícsérem az AZ100-at, de lesz, akinek pont ez kényelmetlen, vagy harmant keres.
-
-NoVa-
veterán
Azért a frekiválaszon kívül is akad paraméter. Ha pl elindítom Hania Ranitól a 24 03 Warsawa live felvételt, a Xelento 2-essel jobb meghajtással olyan drámai átható sub-basszussal tölti ki a hangzást, és minden hang olyan dinamikával szólal meg, hogy az egy átható döbbenetes élmény. A Technicsről elzenélget szépen, de ekkora akkuról ez az energia nem jöhet létre, csoda az is, hogy ilyen jó közelítéssel zenél.
-
-NoVa-
veterán
Technics AZ100 első benyomásos post:
Először nem a hangjáról. A tok nem túl nagy, kicsit más arányú, mint az XM5-é, de lapos, kényelmes zsebben. Ellenben a tokban lévő mágnesek gyengébbek, mint a Sonyé, így könnyebben esik ki véletlenül belőle a füles, pl ha valaki megrántja az ember kezét miközben veszi ki a zsebéből a fülest...
Ebben jobb a Sony, stabilabban tart a tok. Maga a füles kicsit nagyobb, mint az XM5, ebben már nem lehet oldalra feküdni párnán. Azért még nem Sennheiser szintű vastagság, de nem nevezném picinek. Kényelmesnek igen.
A kapcsolódása csigalassú. A legtöbb fülesem mire megközelíti a fülem, már felépített kapcsolattal várja a zenét, ez akkor még lejátszik egy fülberakás/bekapcsolás hangeffektet, majd aranyos japán akcentusos angollal bemondja az LDAC csatlakozást. Csomó ilyen apróságot lehet kapcsolni az appban, egyelőre nem bántottam.Az Ambient Sound módja remek, párban van a Sonyval. Nem gépi, nem késleltetett, a jó ANC vezérlővel ez is együtt szokott járni. Az ANC már vegyesebb. Ha ülök, nem mozgok, elsőrangú. Ha lépkedek, akkor változik a hang vele picit minden döccenésnél, a Sony ezt jobban kompenzálja. Nem ég és föld, ez is egy nagyon jó zajszűrős cucc.
A telefonbeszélgetés is tiszta rajta, jól szűri a háttérzajt a mikrofon, és jól javítja fel a túloldali emberi hangokat is.Az app sokmindent tud, csak a felhasználói ergonómiát nem vitték túlzásba, a Sonyé átgondoltabb. Annyit ebben sem kell mászkálni, egyszer belakja az ember, és kész. Egyszer meg kellett benne keresni az LDAC engedélyezését, mert alapból ki van kapcsolva, valamint a multipointot letiltani, hogy stabil 990kbps-el csatlakozzon ahhoz az egy telefonhoz, ne spóroljon a sávszélességen. Innentől már hallottam az EQ megpiszkálásakor a minőségveszteséget a direct-hez képest, ahogy az egyéb BT erősítőimben is hallani a plusz egy réteg SW feldolgozás hátrányát. Kész szerencse, hogy...
A hangjáról:
Ez úgy hiányzott, mint egy pohár víz. Végre egy harman-agymosástól teljesen mentes, arányos hangú fülhallgató. Nincs túlemelve a felső-középtartomány, ami miatt aztán mesterségesnek hatnak az énekhangok, közvetlennek, de vékonynak. Pontosan ezt a karaktert imádom a Beyerdynamic füleseimben is, telitalálat.
Szellősebb, nyitottabb hangú, mint az XM5, és hasonlóan erős, de feszesebb basszusú, mint a Sony.
Nem újdonság ez a hangzás, ezt csinálja sokkal drágábban, és kicsit jobb minőségben az ifi Go Pod + Beyerdynamic Xelento párosom is, de ennyire jó kompromisszumot nem vártam a Technicstől. Konkrétan pár órányi zenehallgatás után elpakoltam az asztalról mindent, amit nem/ritkán használok, és csak a lényeget hagytam fent.Egy igazán jó DAP, egy igazán jó USB dongle, egy igazán jó nyitott és zárt füles, meg egy igazán jó TWS. Mert ez bizony tényleg az.
-
-NoVa-
veterán
Én a hifi-passion.de -ről szoktam SpinFitet rendelni, ott választék is van, meg hamar jön.
-
-NoVa-
veterán
Az Omni rövidebb, hártyaszerűen vékony, és puha, nagyon kényelmes.
A CP100 hosszúkásabb, mélyebbre nyúl l, merevebb, gumisabb anyag. A 100+ -hoz jár 1mm-es vetőcsőhöz adapter betét, Etymotic, Westone, Shure fülesekhez pl.
Neo-t még nem próbáltam.a Beyerdynamic füleseimen Omni van, az XM5-ön W1. -
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17495 üzenetére
Ne várjam be a Bose Ultra Open-emet is, aztán egyben mega-review?
-
-
-NoVa-
veterán
válasz
Dr. Oid #17479 üzenetére
Eartipfüggő. A gyári Sony szivacsos tip csodálatos, stabil, de a véges élettartama miatt vagy szilikonra állsz át, vagy kénytelen vagy időnként pótolni. Esetleg Comply-al helyettesíteni.
Vagy, örök élet, SpinFit tipekkel néha meg kell igazítani a fülemben, 1-2 óránként.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17430 üzenetére
Akinek van több, általában a Geminit hozza ki jobbnak. Aztán akad, aki a Noble Fokus Rex5-re esküszik az 500$-os árszint környékén. De az "olcsóbb" szegmens sem rangsorolható mindig egyértelműen, akad, aki az XM5-öt jobbnak tartja az AZ100-nál az ANC minőség és a teltebb basszus miatt.
Én hajlamos vagyok a hangminőségért egyéb téren kompromisszumokat kötni, de ismerve az akku élettartam korlátait, a használat közben leesés, elveszés esélyeit, mégis valahol 300$ környékén húzom meg a lélektani határt. Egészen más érzés az XM5-öt leejteni, mint egy 720$-os IEM-et látni pattogni a lépcsőkön :) (A SoftEARS RSV-m jobb oldali hangváltó kondenzátor forrasztása tört)Aztán ha mégis a hangminőség mindenek felett, én az ifi Go Pod-ot kapom fel. Nagyon, nagyon más szint, mint a bogyós TWS-ek.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Albert.Tamas #17427 üzenetére
A Final az egy alsóbb kategóriába célzott cucc, a Pi8-at sokáig nézegettem, de jobban szeretik az AZ100-at azok, akiknek akad mindkettő. Plusz a hívás/mikrofon minősége, ami miatt az XM5-ről is esélyes upgrade.
Aztán ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy Devialet Gemini II vagy AZ100, már nehezebb. Jobb a Devialet picit, de 500$ a 300-al szemben már máshogy állít be egy véges élettartamú használati tárgyat.
Apropó, az XM5-nél már egész sok az 1 éves példány, és nem igazán hallani akkura panaszokat, mint az elődöknél. Az XM4/LinkBuds S ennyi idő alatt már erősen bezuhant és aránytalanul elment a bal-jobb oldal üzemideje egymástól.
A Samsung Buds 3 jobb oldali mikrofon meg mostanában nem vesz hangot, a bal oldalé jó. Garanciás dolognak tűnik, még majd megpróbálom resetelni, hátha.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Don't Panic #17330 üzenetére
!!! Ezt elrakom, hasznos, danke!
Az Omni-nál nekem stabilabb a CP100 a Sonyval, de a nyitott vetőcső miatt néha én is elgondolkozom rajta, hogy a waxguardos megoldások mellett maradjak. Ki kéne próbálni a Comply TrueGrip-et is.
-
-NoVa-
veterán
válasz
aldebaran #17305 üzenetére
Azzal sem lehet nagyon mellényúlni.
Hosszú távon nekem a Sony szivacs eartipjei váltak be a legjobban. Azokkal nincs stabilitási gond, jobban izolál, és a saját lépéseim/futásom sem olyan zajos, mint szilikonnal.
Ha tönkremegy, akkor Sony vagy Comply szivacs lesz az utánpótlás. Használtam mindenféle eartippel, jó a Divinus Velvet, de nem tart úgy, mint a SpinFit Omni / W1 / CP100 trió. Talán a CP100 izolált a legtöbbet ezek közül, de itt visszakanyarodok a lépéseim zajára. Mindig a szilikon volt a gyenge pont a TWS-eknél. Vezetékes IEM-ekkel nincs ilyen bajom, ott a kábel tart és stabilizál a fülem fölött vezetve annyit, hogy ez ne legyen szempont. -
-NoVa-
veterán
válasz
Takuun #17234 üzenetére
Bonyolult lesz. Én is sokat voltam openoffice katasztrófaövezetben, mostanában is előfordul néha. Egyfelől koncentráltt fókuszált szellemi munkára valóban totálisan alkalmatlan, ha a hangot kizárod, még mindig ott lesz a mozgás, másrészt amikor pont számít a hang, akkor meg megint valahol kompromisszumot kell kötni.
A Bose QC35 a beszélgetést kellően háttérzajjá csillapítja, de még meghallod, ha tűzriadó van, vagy hangosabban szólnak hozzád, de ez mellékszál, fejhallgató, én sem bírom túlfűtött irodákban sokáig. Ellenben a Bose TWS-e is kb hasonló mentalitással szűr zajt, jóféle.
A Sony XM5 viszont jobban megy a basszusigényesebb műfajokhoz, jól áll neki az elektronikus zene, és jó az ANC-je is. Dícsérik a Samsung Buds 3-at is, nekem az teljesen inkompatibilis forma a fülemmel. A kettest is furán kell betennem, hogy jól izoláljon, de a hangja a Sonyhoz képest eléggé mesterséges.
De...
Munkahelyi egész napos használatra sokkal inkább egy vezetékes füles + BT adapter vagy DAP párost javaslok. Akkuidőben is jobb, általában jobb minőségű MEMS mikrofon van a BT cuccban (Radsone ES100, ifi Go Blu, Qudelix 5k, FiiO BTR15/17, és még sorolhatom). A telefon szabadon marad, nincs vezetékhez kötve, innentől nekem munka közben pont semmi hátránya nincs a TWS-hez képest a zsebrevágott BT vevő + vezetékes kombónak.
Viszont egy konkrét típusnál van egy behozhatatlan előnye. Míg a Sony XM5 ANC-vel együtt is "csak" 25-28 dB-t csillapít a külvilágon, egy Etymotic ER3XR passzív füldugóként is 42 dB-t izolál. Halk zenével egyszerűen semmi nem jön át a külvilágból. A tűzriadó sem
Az ER3XR vagy ER4XR basszusban sem hiányos, az ifi Go Blu bekapcsolt XBass-ával végképp. Egy hátránya, hogy ha gyakran szólnak hozzád, egy fokkal lassabb kivenni/betenni egy hallójáratban ennyire mélyre menő formátumot, mint egy átlag TWS-t. A füldugózás miatt gyanítom, ebben már van némi rutinod. -
-NoVa-
veterán
válasz
kaciokos #17231 üzenetére
A Buds 2-n nekem SpinFit W1, az XM5-ön SpinFit Omni tip van. Stabilitásban és kényelemben ezek váltak be a legjobban, izolációban az Acoustune AET08, Divinus Velvet, Eletech Baroque picit jobb, de azokkal szintén ki tud mozdulni az ideális pozícióból a füles.
A Sony gyári szivacsa szintén nagyon stabil, és jól izolál, de pár hónap alatt már puhult, veszített a kezdeti memóriahatásából. Akad hozzá Comply is, de a SpinFit puha szilikonját jobban szeretem.
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17210 üzenetére
Ők is feldobták azt az egy review-t, csak jut rá jópár másik, ami az ellenkezőjét állítja. Az a jó, hogy az in-ear hangja az az illesztéstől a pontos hallójárati pozíción át a hallójárat formájáig sokmindentől függ, simán lehet egyszerre mindenkinek is igaza, akkor is, ha ellenkező tapasztalatot éltek meg. A többség akinek 80-asa is volt, intimebb teret tapasztalt az újtól. Mélyebbre megy a hallójáratban, az is változtat sokmindent.
Az akusztikai kamra az légrugóként viselkedik, Helmholtz rezonátorként, meg visszhangkamraként. Mindenképpen jobb, mint pusztán a DSP-vel kompenzálni egy sehogyan nem hangolt valamit.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Mauzes #17208 üzenetére
Véges szókinccsel és szókészlettel kell leírni olyan dolgokat, amiket nehéz mérni. A soundstage az a fizikai tér mérete, mekkorának érzed magad körül a reprodukált hang "modelljét". Az olcsóbb cuccoknál általában a fejedben jelenik meg az egész, a két füled között szólal meg minden hang. Na azt hagyjuk is, a jobbak azért kitöltik a szobát, vagy legalább a közvetlen környezetemben szólalnak meg a hangok, nem bennem.
Az imaging az ebben a sztereó térben az egyes hangszerek helye és mérete. Lehet mindent hosszan, szájbarágósan magyarázni, közérthetőbben, de általában a head fi fórumban fölösleges. Ennyiből értik az alap mondanivalót, komplexebb reviewt meg nem egy-egy fórumpostban írnak. Persze jobban szeretem a discord-ot, és azoknak a véleményét, akiket jobban ismerek, több a közös referenciapont, de ott egyelőre csak XM5-ről akad több pozitív tapasztalat, inkább a vezetékes cuccok mennek.
És ha pusztán a hangminőséget nézem, akkor jogosan, még mindig elég komoly a szakadék a TWS-ek, és a (nagyon drága) TWS adapterre kötött vezetékes IEM-ek között. -
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17203 üzenetére
Pont az 80-hoz képest panaszkodnak rá a head-fin. A Sony az XM5-tel sokat javított, a Technics meg rontott. Gondolom a szartól messze van, de még gyűljön a valós felhasználói vélemény róla. A világot nem váltja meg, "csak" kimagaslóan jó, de az árszintjén akad konkurencia.
-
-NoVa-
veterán
válasz
intuicio #17201 üzenetére
Már listázzák az AZ100-ast, Euronicsnál 120+20k (a 3 év garanciás felár), Alzánál 130+30. Még nem rendelhető, de legalább beárazták.
Viszont fene tudja, akarok-e az XM5 helyett. A feszes, gyors, impulzív basszus tetszik, a kissé túlsimított, túl analóg hangzás fene tudja, lehet jól csinálni, és rosszul, ellenben a szűk teret olvasva végképp meginogtam. Az erősen hiányozna, szóval kicsit még kivárok, olvasgatok. Akad, aki inkább visszaállt a 80-asra, meg persze a Noble / B&O felé is többen húznak, amit értek is, de a kis tok + jó ANC + jó hang együtt csomagban mégis az AZ100 / XM5 irányba húz. A kérdés, hogy előrelépés-e, vagy csak oldallépés az XM5-ről, ezt még nem lehet tudni.
Gráf alapján még szimpatikusabbnak tűnik:
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17067 üzenetére
A MediaMarkt TV részlege szokott lenni a régebbi cuccok halála. Az S24u + XM5 ott már nem dobja le a sávszélességet, nem akad, nem problémázik, a LinkBuds S még megérezte. Ott százas nagyságrendű BT bigyó van a környéken, és a legtöbb broadcastolja a saját csatlakozási igényét.
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #17062 üzenetére
Geopolitikai okokból sem fogsz látni nyugati gazdasági körökben LDHC implementációt, de a körülményesebb licenszelést meg a magasabb telefon oldali fogyasztást sem kedvelik túlzottan.
Az aktuális kedvenc LDAC kütyümmel simán elmászkálok az udvaron, miközben a telefon bent tölt valahol pár fallal arrébb, és elég messzire kell menjek, hogy akadni kezdjen, vagy visszább vegyen a bitrátából.
-
-NoVa-
veterán
-
-NoVa-
veterán
válasz
Mauzes #16999 üzenetére
Alzánál a LinkBuds-omat 2x cserélték garanciaidőn belül, a LinkBuds S-emet egyszer, csak mindkét esetben bent állt 30 nap bevizsgálásra, mert nem fizettem ki az instant cserés zsaroló felárat. Szóval relatív korrektül intézték a kényelmetlen zsarolásukkal együtt, belefér. Mindkettőnél az egyik oldal fél-egy órát bírt, a másik 6+ -t, cserélték rendesen.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Mauzes #16996 üzenetére
Mind az XM5, mind a Momentum 4 jó. Az előbbit én jobban preferálom a kis mérete miatt, a Sennheiser tokja is, és maga a füles is jóval nagyobb. Ellenben a Sennheisernek nem voltak akkugondjai a korábbi szériákban sem, a Sonynak meg elég sok, így hozzám hasonlóan céleszközre menő bátraknak ajánlom, sok garanciával véve.
-
-NoVa-
veterán
Az a "jó", hogy a planár a nagy síkmágneses felület miatt borzasztóan energiaigényes, a TWS meg a méretéből adódóan pont ennek van szűkében, így rettenetesen alul lesz hajtva az a driver. A nem kellően meghajtott planár az pont a részletekből és a dinamikából veszít, amiért értelme lenne a planarnak. Ezért nem gyakori a planar tws.
Ugyanakkor páran sikerrel alkalmazzák hibrid kiadásban, a magastartományt szokták mikroplanar drivernek adni, a basszust és a középtartományt dinamikusnak. Pl Samsung Buds 3 Pro. Elvileg nem rossz, de teljesen inkompatibilis a fülemmel a formája.
-
-NoVa-
veterán
válasz
gippazoid #16819 üzenetére
Idő kérdése, meg kémia. Én a Comply szivacsokat is el tudom használni évekig, mire kifogy a memóriaeffektus belőlük, másnak meg pár hét alatt elmállik, bőrtípus függő. Persze át lehet állni szilikonra, aztán keresgélni megfelelőt, kinek mi válik be. 2 hónap alatt nincs rajta semmilyen látható öregedésnyom, pedig sokkal többet használom, mint az eddigi TWS-eimet.
Az ifi Go Pod-ot azóta nem vettem elő, csodásan szól, de kényelemben hátrányban van a Sony mögött. A Beyer meg visszanőtt a vezetékére, DAP-ról úgyis mindent felül tud múlni.
-
-NoVa-
veterán
válasz
gippazoid #16814 üzenetére
XM5 -öt használom Teams callokra is rengeteget, tiszta, jól érthető, de ebben a Samsung Buds 3, meg a Sony LinkBuds S, és még sok másik sem gyenge. Ellenben ha a többi szempontot is odateszem...
A Samsung Buds 3 a half-in-ear mivolta.miatt nagyon kellemesen transzparens, de kellően erőteljes, átható hangja van, hogy utcán is használható maradjon. Mondjuk egy Üllői úti járda csúcsforgalom idején határeset, de elmegy. Ideális család mellett meetingelni, hozzám tudnak szólni közben, vagy háttérzene közben is tudok beszélgetni, de keményen EQ-zva is csak egész jó lesz, a határai végesek. Mondjuk én túligényeskedem a dolgokat itt, ami megugorja azt a szintet, hogy hajlandó vagyok rajta zenét hallgatni, az messze nem rossz.
De ha ott az XM5 a listán, kár mást nézni. Ez a 8mm DD hamar megszerettette magát. Korrekt tonalitás, nagy dinamikatartomány, preciz, érzékeny mikrofon, elég élethű transzparens mód, nagyon kényelmes és jól izoláló hibrid szivacsos eartipek, és zenél. Hangszerhűen, élően, tágasan, úgy, hogy nem sietek mellette előásni a vezetékes cuccokat annyit. Persze a Beyerdynamic Xelento Wireless gen 2 sokkal jobban feltölti érzelmekkel, valósággal az előadást, de 3 számjegynyi Euro-ért az XM5 nagyon rendben van.
És ugyan olcsóbban a Sony LinkBuds S hangját is kedveltem, de mind térben, mind dinamikában akkora a kompromisszum az XM5-höz képest, hogy azt nem kompenzálja már az árkülönbség.
-
-NoVa-
veterán
válasz
person #16773 üzenetére
Tiszta, érthető az XM5, kicsit halkabbra normalizál, mint a Samsungok. Azaz élethűbb, jobb a dinamikatartomány, de ha a túloldalon nagy a zaj, akkor ez a minőség az érthetőség kárára megy, többet kérdeznek vissza. A nagyon élethű ambient hangjából is arra tudok következtetni, hogy nagyon jó mikrofonokkal dolgozik a Sony, de azért a régebbi Samsungok bone conduction mikrofonja is hasznis tud lenni nagyon, nagyon zajos környezetben.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Talala #16552 üzenetére
Magamból kiindulva, ha a Sony formára ideális volt, akkor a Samsung nem lesz az, más irányba áll a vetőcsöve. Nekem is a LinkBuds S volt a kedvencem, aztán egy darabig nyúztam a Samsung Buds 2 Pro-mat, aztán elegem lett a folyamatos igazgatásból, és azóta XM5-öt használok.
-
-NoVa-
veterán
Mióta sokadjára tönkrement a Sony LinkBuds S akkumlátora, erőt vettem magamon, és csakazértis használtam a Samsung Buds Pro 2-esemet, ha már van. Kerestem hozzá ideális eartipet (Azla Xelastec 2), megszoktam, hogy furcsán kell beilleszteni a fülembe, hogy úgy álljon, hogy az ANC-je megfelelő legyen, próbáltam kompromisszumként elfogadni a furcsaságokat a hangszínében (avagy miért is nincs szabad soksávos EQ-ja, mint a 3-as szériának?), de éreztem, hogy ez így nem nekem való. Stabil, szép, jó, tágas, szinte nyitott hangzása van. pici, scalable codec, minden paraméterében szeretnem kéne, de nem sikerült. Nem úgy a Sony XM5-öt.
Kibonottam, párosítottam, betettem a fülembe, és nem volt több kétségem. Az ANC-je kiváló (szokásosan nyitott tetővel alagútban felpörgetett Subaru boxermotor tesztemen eddig a legjobb szereplőm), a transzparens módja is természetes, a hangszíne példásan jó. Legalábbis úgy Sony módra, a basszust nem kevés reverb/echo effekttel toldották meg, az általam kedvelt feszes, dögös, de extrém tiszta és részletes mélyek helyett zengő, áthatóra túltolt basszust produkál, de még az ízléses határvonal peremén. A find your equalizer vaktesztes választós menüjét végigbökdösve nagyon kicsit világosabb EQ-t generált, a basszust békénhagyva, és azóta sem nyúltam hozzá, tetszik.
Méretesebb darab, mint a LinkBuds S, jobban kiáll a fülből, de nem kényelmetlen. Ráfeküdni azért nem ideális. Ellenben a nagyobb testbe nagyobb hang fért, tágasabb, légiesebb, mint a kistestvére. Ha nem is mérhető össze a vezetékes sokdriveres elektrosztatikus óriási színpadképével, körülöttem történik a zene, és nem a fejemben. Ez ANC-vel párosítva igen jó, szóval eddig jó. Aztán ha akkugondjai lennének (3 év garanciával fedezve), majd publikálom. -
-NoVa-
veterán
Nekem Buds 1, Live, Pro 2, és normál nyitott 3 van Samsungból, meg Sonyból a LinkBuds nyitott és zárt.
ANC-ben a Sony köröket ver a Samsungra, hangminőségben is, az egyetlen, amiben tényleg szánalmasan teljesít, az akku élettartama. A 3. LinkBuds-om még működik, ha megtalálom, ahelyett inkább a Buds 3-at használom mostanában. Ott a Samsung basszusa jobb, teltebb, miközben szintén alig izolál, de ez most nem szempont, ha zárt kell.
Zártban a Buds 2 Pro ANC-je félmegoldás, átenged, csillapít, de nem szüntet meg. Van előnye, pl reptéren a hangosbemondót hallani, de kevésbé fárasztó az utazás, de néha félremegy, és generál is zajt, nem csak kiolt. A Sony kibírja az extrém tesztem is, azaz nyitott tetővel padlógázon gyorsulva az WRX STI motor üvölt előttem, a kipufogó mögöttem, én meg halk zenét hallgatok és csöndben siklik a Subaru. Helyzetfüggő, mikor melyik jobb, ha csak egy lehetne, akkor a Sony megoldása jobb. Ellenben a zártból is már a második példány akkuja döglik meg, elgondolkoztam rajta, hogy vegyek egy XM5-öt, és cseréljek benne akkut, ha elfáradt.
Hangminőségben végképp nem a Samsung felé húzok. A Buds 3 már egész jó (annyira, hogy nem fáradozok a LinkBuds keresgélésével, valahová beeshetett az asztalom mögé egy résbe), de EQ-zni kell az app-jában, a Sony meg minden belenyúlás nélkül egyszerűen jó. A Buds Pro 2 picit tágasabb teret varázsol, de tonalitásban messze nem az igazi, a basszus tisztaságára is akad panaszom, a LinkBuds pedig koherens és kiterjesztett természetes hangon szólal meg, kissé szűk, kissé 2 dimenziós, de összességében sokkal élvezhetőbb, mint a Samsungok.
És akkor hogy még bonyolultabb legyen, a LinkBuds S egyszer bebillent master-slave módba, és azóta sehogy nem sikerül kirugdalni belőle, azaz ha csak a bal oldalt veszem elő, akkor nem szól, nem kapcsolódik, csak a jobb oldallal hajlandó kommunikálni. Reset, app beállítás ki-be kapcsolása nem segít, ha hosszú egész napos meetingeken az egyik oldalt töltenéd, a másikat használnád, akkor ezt itt lehetetlenné tette. Csak hogy még nehezebb legyen dönteni.
-
-NoVa-
veterán
válasz
light1994012 #16438 üzenetére
A Samsungjaim időtállók (de az új, 3-as sorozat hosszú szár végén lévő töltőérintkezőkben kevésbé bízok, mint a régiekben, nagyon könnyen vesztik el a kontaktot), a Sonyk akkuproblémásak, a Sennheiserek szintén jól bírják, de a nagy tok zsanérja sérülékeny, könnyen törik, aztán minden lottó. Vagy bírja, vagy selejt, típuson belül sincs mindig konzisztens. Eldobható használati tárgy.
-
-NoVa-
veterán
válasz
NoOne92 #16228 üzenetére
Én, írtam róla anno. Nagyjából változatlan a véleményem, ez most egy jól sikerült darab lett.
-
-NoVa-
veterán
válasz
<Adamsky> #16216 üzenetére
"Na, ja! Elsők között hagyták el a jack-et, és még mindig csak AAC-re képes az összes eszközük. Miért? Mert megtehetik."
Az az AAC nem azonos az Androidon tapasztalható AAC-vel, ne keverjük. Androidon iszonyatosan eligénytelenkedték az implementációt, torz, részlettelen, artifaktokkal teli vacak lesz a végeredmény, míg iPhone-on egészen jó minőségű, adott esetben kifogástalan, és mellette megfelelő antennakiépítéssel nagyon stabil protokoll, ahol nem kell bitrátaveszteségekhez folyamodni.
Az LDAC időben volt hiánypótló, emiatt lett súlya. Nagyon sok nagyon jó eszköz támogatja, asztali erősítők, hordozható hifi komponensek, kvázi szabvánnyá vált, a 24/96 990kbps protokoll otthoni környezetben megintcsak egy nagyon jó szabvány, ahol a minőség maximalizálása a prioritás.
Az LDHC és a Scalable HQ ezekből pont semmit nem old meg. Vagyis a kettő között inog, minőségben nem mutat túl az LDAC-on, de zajosabb közegben alulmúlja az AAC-t. Mindkettő gyártóspecifikus, más nem igazán használja, és habár adott platformon szerencsés együttállás, de kéne valami újat, többet, még nem látottat, valódi előrelépést csinálni, hogy
-
-NoVa-
veterán
válasz
Lajmund #16198 üzenetére
A BTR5 és az LC-BT2 között nem volt komoly különbség. A BTR15 a BTR5 után szebb, analógabb, finomabb magasakkal, és tágasabb térrel rendelkezett. Messze nem szól olyan jól, mint a Cayin RU7, de előrelépés. Pláne hogy a FiiO Q15-höz képest sem komoly kompromisszum a hangja, pedig méretben a kettő majdnem a hordozható DAC/AMP méretskála két végén helyezkedik el.
A közepétől inkább szállítható, mintsem hordozható, az A&K SR35-öt még simán zsebre vágja az ember, fölötte már meggondolandó.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Mauzes #16196 üzenetére
A dev options az tesztelési célú cucc, nem véletlenül rejttt alapértelmezetten. A BT beállításokban high quality audio néven szokott lenni egy beállítás, fene tudja, a Xiaominél hol, ami vált a minőségi és a stabil, azaz a 990 - 330 között:
Az rendes beállítás, a dev options az egy-egy sessionre szól, és nem végfelhasználóknak szánták. -
-NoVa-
veterán
Az legalább értelmes fejlesztés, szóljon stabilan, fontosabb, mint a CD minőség kergetése.
A Qudelix 5k appja mutatta, de annak az antennája brutális volt. 85 méterről kezdett szakadozni, szobán belül mindig 990 maradt. Mióta elköltözött a cég a bankszékházból, nincs BT stabilitás gondom, ott durva rádiózaj volt, és számított minden apróság. -
-NoVa-
veterán
Valós közegben mindkettő 600-660 környékén fut a legtöbbet, vagy külső BT cuccal 990-en / 1000-en. De hallható különbség nem igazán van. Most csak egy ifi Go Blu van itthon, ami mindkettőt tudja, de telefonból már csak LDAC képes van kéznél. Az meg azért szólt jobban, mert Dolby Atmos dekóder van benne, nem a codec eltérés miatt. És a legtöbbet ez is inkább Scalable HQ-val fut, ha jobb minőséget akarok, akkor előveszem a DAP-ot és a vezetékes cuccokat.
Nagyon, nagyon sokat kell még a TWS-eknek fejlődni ehhez mérve. De alig várom :)
-
-NoVa-
veterán
Nem jobb, máshogy, más preferenciával jut hasonló eredményre. A Huawei nem akart licenszdíjat fizetni a Sonynak, így inkább nagyjából összeraktak egy hasonlót. Mindkét codec teljes hangspektrumon egyenletes tömörítést használ, így ez innentől hitvita, nem technikai különbség. Aki szereti a Kínai spyware-t, az oda húz, a hanyatló nyugat hívei meg a Sony LDAC-ot implementáló dolgokat használják, majd egy tömegverekedésben eldöntik a végén, hogy melyik jobb.
Viccen kívül a Samsung Scalable HQ is eléggé feljött ezek mellé, mégis az Apple aktuális AirPods Pro-ját a legjobbak között sorolják, pedig ugye. A vége úgyis az, hogy egy alulhajtott driveres bigyó küzd egy gombelemnyi akkumlátorral, hogy arról DSP-vel trükközve órákig azt hazudhassa (egyre meggyőzőbben), hogy jól szól. És elég jól eljátsszák, hogy a kényelemért megérje a kompromisszum.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Árpi001 #16142 üzenetére
Bonyolult a világ, kifejezetten úszó cuccot nézz, mégpedig olyat, ami önmagában tárol és játszik le zenét. Tipikusan bone conductor lesz, fej mögötti karimás, nem TWS, nem minőségorientált, de teszi a dolgát.
A víz 100%-osan BT árnyékoló dolog, így a telefonnal sem, és egymással sem tudnák tartani a kapcsolatot. Saját storage, saját zenelejátszás működik csak. H2O TRI, meg Shokz OpenSwim jellegű cuccokat nézd meg, az alapján folytasd a keresést. Vízállónak nevezett TWS-eket hagyd.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #16045 üzenetére
Igen, de...
Van az új ifi Diablo, aminek van MEMS módja (25V), nagy áramigényes különálló MEMS driveres IEM-ekhez. Akad pár, 1500$ az alja ha jól emlékszem, és dícsérték CanJam-on belehallgatási lehetőséghez jutott ismerősök. Hosszú távon, ha már nem csak pár gyártó szárnypróbálgatását halljuk, lesz itt még belőle ajánlott darab is. Csak pár év.
A TWS-be való verziónál világmegváltást ígért a gyártó, de hamar kiderült, hogy az első generáció basszusban még igen vékony. A következő generációnál azt ígérték, rendes full range drivert csinálnak. Ígéretből pont eleget láttunk, van benne lehetőség, de még korai pusztán PR hype alapján pénzt kiszórni rá.
-
-NoVa-
veterán
válasz
stellaz #16043 üzenetére
Csak a szponzorált tech sajtó dícsérte, az őszinte felhasználói konklúzió az, hogy ígéretes cucc, de a lassú, részlettelen DD által adott nem túl textúrázott basszus nagyon nem mutat jól a gyors és részletes MEMS driverrel párban. Az LDAC hiánya, meg a gyengécske akkuidő, SW bugok már csak a körítés, 1-2 generáció és lesznek jó MEMS cuccok is.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robotporszívók
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Google Pixel topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- OpenWRT topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Canon Selphy CP1500 Printer /// Számlával és Garanciával
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3027
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G5 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest