- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
Hirdetés
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Mobilarena
Wise díjak [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTDoG
tag
Érdekes, hogy egy két hetes cikkre hivatkozva ma került ki az index címlapra a Wise-os zárolás.
Találkozott egyébként bárki ilyesmivel Wise esetében? Korábban csak Revolutnál hallottam ilyen rémtörténetekről, de nekem eddig mindkettővel szerencsém volt. Azért van pár szitu amikor ez nagyon fájhat. -
HoTDoG
tag
"A védőintézkedések abban a valószínűtlen helyzetben is óvnák a pénzed, ha a Wise fizetésképtelenné válna. Azonban ha ez bekövetkezik, előfordulhat, hogy a pénz egy részét a fizetésképtelenségi ügyintéző saját költségei fedezésére használja fel. Ez azt jelenti, hogy a számodra visszatérített pénzt összege alacsonyabb lehet, mint ami eredetileg a számládon volt."
Ez így elég megfoghatatlan. Ha volt 5000 EUR a számlámon, lehet csak 3000-et kapok meg? Vagy ha 120.000 EUR volt, akkor csak 100.000-at? Vagy a negyedét se? -
HoTDoG
tag
Nem. Az OBA egészen pontosan 100.000 EUR -ig kárpótol. A forint átszámítást pedig március 2-ai értéknapon rögzítették, vagyis biztosan maximum 38 047 000 Ft-ot lehetett visszakapni. Akinek ennél több volt bent, az abban reménykedhet, hogy a végelszámolásból még csurran cseppen.
-
HoTDoG
tag
válasz dredjudge84 #4352 üzenetére
Így van, egy bizonyos összegig. Lásd #4354
Ez egy megfogható dolog. Tudom, hogy ha 100 millió Ft-om van bent, akkor bukhatok egy hatalmasat, de ha kevesebb mint 100.000 EUR, akkor nincs gond.
A Wise-nál egy ilyen esetben pedig egy biztos pont van, a remény - a fent linkelt leírás alapján. -
HoTDoG
tag
Tőlem egy hónapos határidővel kértek be személyi/útlevél másolatot, március vége felé. Business account. Korábban már regisztrációnál megadtam, így nem teljesen értettem miért kell. Felhívtam őket és azt mondták valami újabb EUs szabály miatt. Befotóztam, feltöltöttem. Nem volt semmi gond azóta sem. Ha a megadott határidőig nem csinálom meg ezt, lehet hasonlóan járok.
-
HoTDoG
tag
válasz round3r #4537 üzenetére
És végül meg is nyitották a számlát?
4 éve nyitottam cégeset, akkor engedte magyar állampolgársággal megnyitni.
Ilyen esetben amúgy ez nem lehet jogi probléma? A helyi (német) OBA esetleges kártalanításnál nem tagadhatja meg arra hivatkozva, hogy nem a valóságnak megfelelő adatokat adtál meg?
Apropó, korábban írtam, hogy a kártya miatt kell az eurozóna tagországból cím. Persze lehet kártya nélkül is kérni. Most nézem, hogy már van virtulis debit kártya, amit ugyanúgy be tudsz tenni apple pay-be, stb. Szóval már ez is pipa eurozona cím nélkül is.
Elnézést, hogy itt tárgyaljuk az N26-ot érintő kérdéseket, de annak a topikjában 2019 óta nincs mozgás. -
HoTDoG
tag
Még annyi, hogy nagy összeg tárolására már ez sem alkalmas. 50.000 EUR felett 0.5% deposit fee
-
HoTDoG
tag
Ezt a kérdést az előző kommentemből azért nyitva tartanám, mert bármelyiknél releváns lehet.
Szóval lehet-e abból gondod, ha nem valid állampolgárságot választasz ki, de közben a feltöltött személyin - amit elfogadnak, validálnak - pontosan látszik, hogy magyar és nem holland/német, etc. Bármilyen kártérítésnél, komolyabb ügynél okozhat-e ez problémát?
-
HoTDoG
tag
válasz Degeczi #4577 üzenetére
Közben szigorították az N26-ot.
Le kellett zárnom egy korábbi EV-hez köthető business account-ot, hogy tudjak nyitni lakosságit. Egy személynek csak egy számlája lehet náluk.
Az ellenőrzésbe bekerült az is, hogy a telefon helymeghatározóját be kell kapcsolni. Magyarországról intéztem. Másnap csak annyi jött, hogy nem tudják biztosítani a számlát. Ügyfélszolgálatnál rákérdeztem, mondták, hogy biztonsági okokból abban az országban kell lennem nyitáskor amit megadtam (vagy legalább eurozona országban). Szóval marad a Rafi, vagy ha épp arra járok... -
HoTDoG
tag
válasz Caldera #4666 üzenetére
Mert ha egy magyar bankfiókban nyitsz egy számlát, amihez pont ugyanannyi kell (személyi, lakcím), utána sosem fognak felhívni, hogy bizonyítsd mi honnan van. Ezért fáj.
Egyszer fiatalon nyaralás előtt egy pénzváltónál próbáltam alkudozni, mondtam, hogy nagyobb összeget szeretnék váltani. Kérdezte mennyi lenne az a nagyobb összeg? Mondom 200e. "Hát, fiatalember, valakinek az is biztosan nagy, de egyedi árfolyamhoz kevés." Szóval 2000 USD is elég relatív, hogy nem kevés pénz.
-
HoTDoG
tag
válasz Oliverda #4673 üzenetére
Mitől függ egy magyar állampolgár esetében? Tényleg érdekel. Mi az a background check amit elvégeznek a beleegyezésed nélkül? KHR listát nem fogják megnézni. Alkalmazotti jogviszonyt nem fogják elkérni. Cégtulajdonosi hálózatot felkutatják optenen? Közszereplő vagy annak hozzátartozója vagy -e?
-
HoTDoG
tag
Ma reggel majdnem benyeltem egy átverést a Wise nevében.
Jött egy e-mail, hogy erősítsem meg a mobilszámomat. A linkre rámentem, adjam meg az e-mail-emet, jelszavamat. Gondoltam megnézem már milyen e-mail címről jött és ez a link pontosan milyen címre is mutat.
Az e-mail cím amiről küldték:
settingotp@wiseaccountauthority.com a(z) 2dc4azzknv9svklh.xk9uq89iqfszkt0c.3s7ba.8z-thl4uai.na210.bnc.salesforce.com domainen keresztülAz oldal ahol meg kellene adni az adatokat: https://vviseotp.com/
Az e-mail-ben megadott másik link, ha kapcsolatba szeretnék velük kerülni, mert nem értem miért kaptam, rossz: https://authslog.com/index.php
Ha nem nézem meg az e-mail címet és a webcímeket, simán bedőlök, annyira hitelesen lekopizták a dizájnt.
-
HoTDoG
tag
válasz VikMorroHun #4779 üzenetére
gmail-en bejelentettem adathalászatnak, illetve továbbítottam a Wise support-nak.
Magyar rendőrségnél szerintem csak akkor érdemes, ha tényleges kár/bűncselekmény történt. Vagy van nekik erre külön osztályuk/kapacitásuk ahol utána mennek? -
HoTDoG
tag
válasz Degeczi #5250 üzenetére
Ha pedig a mögöttes pénzintézet / bank aki tárolja, csődeljárást kezdeményez, akkor fizetésképtelenné válik.
Onnantól pedig marad a remény, hogy kapsz-e vissza, és ha igen, mennyit sorsol a gép
Lásd: #4351 és #4355Ettől függetlenül én is cégesnek használom, mert gördülékenyebb az ügyintézés és a magyar bankszámlaszám miatti előny (pl Revoluthoz képest), néhány tízezer EUR folyamatosan van rajta, de sokkal nagyobb összegget már nem tárolnék rajta én sem.
-
HoTDoG
tag
válasz merqree #5379 üzenetére
A hátteréről is érdemes tájékozódni. Közben megszűnt az EUR övezetben a negatív kamat, így el is törölték a tárolási díjat, azonnal.
Nálam ez inkább bizalom, hogy azonnal visszaállítják, alkalmazkodva a környezethez.
A rezsicsökkentés kb 10 évéből 8-at úgy fizettünk rezsicsökkentve, hogy közben alacsonyabb volt a gáz piaci ára, mégsem korrigált lefelé a propagált ár ahhoz . -
HoTDoG
tag
válasz bigdady #5381 üzenetére
A tájékoztató e-mailben ott egy részletes kalkulátor link, amiben látod minden esetben a kondíciókat feltüntetve. Ez szerintem hasznosabb, mint egy 30 oldalas hirdetmény valahol eldugva a bank weboldalán egy aloldalnak az aloldal sarkán (mint kb az összes bank esetében).
Tény, hogy a kártya költségeket nem tüntették fel. -
HoTDoG
tag
válasz dredjudge84 #5390 üzenetére
Benne van a link a levélben amiben értesítenek a változásról.
Mutassatok egy hagyományos bankot, ahol így meg tudod nézni minek mennyi a díja, hogyan fog változni és nem úgy mint #5386 -
HoTDoG
tag
Ma két HUF-HUF utalást is indítottam céges számláról, mind megszokott utalások. Ennek ellenére az egyikre 2, a másikra 4 óra feldolgozást írt a Wise. Több Wise oldali ellenőrzésen estem már át eddig, nem vagyok új nekik. Az nem derült ki, hogy technikai vagy folyamatbeli (ellenőrzés?) kérdés miatt van-e, de elég fura, főleg, hogy azonnal át kellene érnie...
-
HoTDoG
tag
Szerintem viszonylag jól leírta a helyzetet Boond.
Az általad linkelt leírás alábbi bekezdéséből.
"Mi történne, ha a Wise fizetésképtelenné válna?
"...számodra visszatérített pénzt összege alacsonyabb lehet, mint ami eredetileg a számládon volt."
Többször kitárgyaltuk már: #5251
Aki betonbiztosat keres, nagy összegnek, valódi biztosítással, az ne itt tárolja. -
HoTDoG
tag
Na, kezd nem kicsit bosszantani a Wise. A 2021 őszén nyitott céges számlámhoz másfél hónapja kérték be ugyanazokat a papírokat amiket egyébként a számlanyitásnál is rendelkezésükre kell bocsátani. Majd most egy olyan utalást állítottak meg, amit másfél éve küldök havi rendszerességgel, arra hivatkozva, hogy ellenőrizniük kell a személyazonosságomat és emiatt e-mailben lehet kapcsolatba is lépnek majd velem. Eddig nem történt meg.
[ Szerkesztve ]
-
HoTDoG
tag
A tegnap indított utalást (amit az elmúlt másfél évben minden hónapban elutalok) mára ígérték teljesíteni. Semmilyen megkeresést, e-mailt, értesítést nem kaptam. Feltételezem hétvégén senki nem fog ezzel foglalkozni, illetve a gyakori kérdések alapján akár 5 munkanapot is igénybe vehet.
Ez így egészen konkrétan a komolytalan kategória, főleg úgy, hogy másfél hónapja kérték be az alap céges iratokat. -
HoTDoG
tag
válasz Somatom #7259 üzenetére
Akkor megpróbálom még érthetőbbé tenni.
De, van köze, ugyanis akkor is azt vizsgálták, hogy minden rendben van a személyem körül és most is azonosításra hivatkoznak.
Nem, nem ilyen lassú az utalás, ugyanis a Wise magyar számla rajta van a GIRO rendszeren, ezáltal az azonnali átutalásban is. Eddig minden HUF-HUF utalásom azonnal átment az elmúlt másfél évben. -
HoTDoG
tag
A hercehurca folytatódik.
Miután tegnap (szombaton) írtam egy levelet, hogy mégis mire várunk a csütörtökön indított utalásommal, ma érkezett egy levél, hogy töltsem fel, hogy jogosult vagyok-e a cég nevében eljárni, különben 7 napon belül minden összeget visszatérítenek. Ez a visszatérítés nem tudom mit jelent. Minden beérkező összeget visszautalnak a megrendelőknek?
A fiókomat pedig zárolták.
Egészen elképesztő. Ha ez lezárul, menekítem innen minden pénzemet. Nem pár millió parkol a céges számlán és most már gyomorgörccsel kelek-fekszek, hogy vajon hozzáférek-e majd a pénzemhez. Persze nyílván hozzá fogok, de ez nonszensz.[ Szerkesztve ]
-
HoTDoG
tag
Nem az utalgatás vagy a beérkező forrás háttere volt a gond, hanem ismételten azt kérték be dokumentummal igazolva, hogy a cég nevében én eljárjatok-e a bankszámla kezelésben, fel vagyok-e rá hatalmazva.
Azért ijesztő volt ma reggel arra az üzenetre ébredni, hogy van 7 napom ezt bizonyítani (ismételten) különben 7 napon túl mindent visszatérítenek és addig is zárolják a számlámat.
Miután elküldtem az általuk biztosított meghatalmazást aláírva, egy órán belül jelezték, hogy minden oké, levették a zárolást. Ennyi a pozitívum, hogy ezt vasárnap délelőtt.Na de mi történik akkor ha én egy két hetes nyaraláson vagyok digital detox szellemben és abban a tudatban, hogy másfél hónapja küldtem el mindent (másfél év után újra), úgyhogy biztosan nem keresnek meg újra valami igazolással. Közben eltelik a 7 nap és visszatérítenek mindent én meg futhatok a pénzem után?
Kemény dolgok ezek. Ilyen sosem fordul elő egy magyar banknál. És igen, ennyit nem ér az ingyenes számlavezetés és az olcsóbb pénzváltás sem. -
HoTDoG
tag
Nem akarom leírni az elejétől a sztorit, bár nem hosszú, de a lényeg az előző kommentben is benne volt.
Hogy az algoritmusuk vagy bármilyük miért kérte be másfél hónap után ismételten ezeket, nem tudom. Nem szemetek, csupán egy céges utalást állítottak meg úgy, hogy rá három napra tájékoztattak, hogy pontosan mire is van szükségük, azt is csak azután, hogy írtam egy határozott levelet.
Senki nem is írta, hogy el akarják lopni, szét akarják osztani, olvasd el kérlek még egyszer mit írtam. Kiforgatásra semmi szükség nincs. -
HoTDoG
tag
Aha értem, szóval teljesen hülye vagyok és nem értem mit akar Tőlem a Wise Support. Te már ezt is tudod, hogy én mit hogy nem értettem. Mint ahogy már azt is leírtad, hogy nem tudsz mást elképzelni, csak hogy az lehet a gond, ki hova utalgatott és miféle bizonylat alapján. Pedig leírtam az elején, hogy mit kértek be másfél hónapja és hogy mit nem kértek be most 3-4 napon keresztül.
De igen, biztos én vagyok értetlen banki háttérrel, mindenféle fintech számlával sok éve.
Inkább csak az derült ki, hogy a Wise nagyon gyengén, hibásan és elkésve kommunikált, miközben már komoly következményeket helyezett kilátásba.
Ne haragudj, de nekem inkább úgy tűnik, hogy elég hibásan vontad le a következtetéseket. De a vita valóban parttalan és felesleges a semmiről.
Azért remélem másnak esetleg tanúlságos lehet és átgondolja, hogy mennyit tart egy ilyen számlán, ahogy ezt valaki helyesen le is írta közben. -
HoTDoG
tag
válasz K1nG HuNp #7778 üzenetére
Két oldalt visszapörgettem és láttam, hogy néhány embertől bekértek adatokat, emiatt pedig zárolták a számlát addig amíg nem biztosítja. Nekem is volt már ilyen. Amint elküldöd a dokumentumokat, pár órán belül feloldják, még hétvégén is.
Komoly sarkítás a részedről, hogy heteket kell várni az utalásra. Butaság. Erre nyitottál az OTP-nél egy vállalkozóit, ami a Gránitnál ingyenes lett volna, enni sem kér. A Wise-ról a HUF-ot pedig azonnali utalással tudod küldeni, mivel benne vannak a GIRO-ban. De bármilyen más deviza is aznap megérkezik rá. -
HoTDoG
tag
válasz Gallmix #7867 üzenetére
"Tudnék konkrét ország nevet is írni, de nem fárasztalak ezzel."
Emellett rám írtál priviben, hogy meg tudnád mondani, de nem akarsz fárasztani. WTF?
Elárulom, ez így rém kellemetlen és fárasztó. Nem hogy forrást, de még országnevet sem kaptunk, ellenben lököd a rizsát a semmiről. -
HoTDoG
tag
válasz Gallmix #7874 üzenetére
Nagyjából kezded kapizsgálni, ez a rengeteg üzenet, kétszeri privát üzeneted sem született volna meg, ha a feltett kérdésemre nem kitérő és rendkívül fárasztó rizsát, hanem konkrét választ adsz.
Ugye a kijelentésed ez volt:
"Azt tudtad, hogy van olyan ország ahol tilos pl külföldi banknál vezetni számlát? Pedig demokrácia"Amire nagy nehezen, többszöri nekifutásra sikerült annyit kibüfögni, hogy Izrael. Persze forrás továbbra sincs.
Namármost, én beírtam a google-be: "israel citizen foreign bank account" és a következő linkek voltak elől:
Opening An American Bank Account As An Israeli Citizen
How to open a bank account in Israel
You're an Israeli With a Bank Account Abroad? You Better Know About CRS
Szóval kénytelen vagyok továbbra is fenntartásokkal kezelni a mondandódat (finoman szólva hiteltelen). De továbbra is várok erre vonatkozó forrást.
-
HoTDoG
tag
Köszi! Meglepett a hír. Egyelőre még jön a fizu a számlára, reméljük így is marad .
Úgy tudom csak gyengébb alternatívák vannak és a többinek nincs GIRO kapcsolata, magyar bankszámlaszáma, így azonnali utalási lehetősége HUF számlák között.
Ha ez nem fontos és vagy ki tudod küszöbölni, akkor a Revolut Business jó lehet.[ Szerkesztve ]
-
HoTDoG
tag
Októberben jött az értesítés, hogy változnak az USD számlaadataim nov 1-től. Lényegében megszüntették a local USD account-ot, és csak az international maradt. Ennyi volt a tájékoztatóban, a kapcsolódó linkekben is. Még csak utalás, jelzés szinten sem említettek díj változást.
A novemberben beérkezett utalásban látom, hogy a Wise 4,14 USD-t levont. Eddig sosem vont le. Nem értettem, semmilyen tájékoztatót nem kaptam változásról. Aztán a Wise oldalán megtaláltam, hogy a beérkező USD utalásból a Wise 4,14 USD-t levon. Erről elfelejtettek tájékoztatni.
Az pedig külön érdekes, hogy egy beérkező utalásnak költsége van egy fintech cégnél... -
HoTDoG
tag
Nálam eddig nem volt költsége, de mivel az USD local accountot megszüntették, úgy tűnik már van.
Hozzáteszem ez sem volt benne a tájékoztatóban, csupán annyi, hogy változnak a számla adatok. A megfelelő tájékoztatás az lett volna, hogy változnak a számla adatok, megszűnik a local USD account, csak international marad, szóval most már készülj a költségre bejövő utalás esetén is.
[ Szerkesztve ]
-
HoTDoG
tag
válasz paatrick #8084 üzenetére
Szerintem sokadjára leírtam már érthetően.
Megszüntették a local USD account-ot. Ezt nem emelték ki a tájékoztatóban, csak azt, hogy változnak a számla adatok.
Nekem továbbra sem volt semmilyen díja - valszeg azért, mert USA beli számláról utaltak a local US számlára. Ha gondolod elküldöm a számlakivonat ezen részét. Mivel a local-t megszüntették, ezért csak az international maradt, aminek van költsége.
Szóval változott és már elnézést is kértek tőlem, hogy nem megfelelően tájékoztattak. -
HoTDoG
tag
A Wise Business számla ugyan magyar számlaszámot ad, az a GIRO-ba be is van kötve (azonnali utalás), de cégjegyzékben nem fog megjelenni.
Annyi a plusz feladat, hogy nyitsz egy ingyenes vállalkozói számlát (ha még nincs) valamelyik "hivatalosan bejegyzett banknál" (erre most nem jutott eszembe a szakkifejezés).
Illetve a megfelelő NAV-os formanyomtatványos lejelented a NAV felé a WISE számlá(ka)t. Ha aktiválsz bármikor deviza számlát, azt 15 napon belül be kell jelenteni.Bármilyen adót, áfa-t tudsz utalni Wise-ról közvetlenül a NAV felé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell PowerEdge T420 Tower Server 2xE5-2407(2.20Ghz),128GB,8xLFF(Üres)
- Teljesen új Xiaomi 13 8/256GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)
- ELADÓ MacBook Pro 2017 13" KÖZÉPSŐ MODELL 16GB RAM i5 2.3GHZ 256GB SSD 66 CIKLUS + Magic Mouse
- ÚJszerű Samsung Galaxy S20 Plus 5G (83e-től)
- Eladó Cablemod kábelszettek tápokhoz, moddinghoz a bolti ár töredékéért!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs