Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mongi

    senior tag

    válasz themebuilder #11997 üzenetére

    Már ha sikerülne, biztos jól mutatna egy microSD-n a matrica, mivel az vagy 8-10X nagyobb mint az egész kártya :DDD

    Olyan mintha méreteiben megcserélnél egy borítékot és egy bélyeget ;)

  • sasa311

    veterán

    válasz themebuilder #11997 üzenetére

    Ez olyan matrica szokott lenni amit nem tudsz leszedni mert elszakad.

    De javítsatok ki ha tévednék.

  • sasa311

    veterán

    válasz themebuilder #11993 üzenetére

    1., A homár nem reprezentatív, nem is törvényhozás. Csak egy Blog. Én is csinálhatnék holnap egyet és azt írok rá amit akarok.

    2., A 17/1999. (II.5.) kormány rendelet szabályozza a távollévők közötti szerződéseket. Az viszont a termék csomagolásáról egy kanyi szót sem ír. Sem azt, hogy szükséges, sem azt, hogy nem. Azt viszont írja, hogy a terméket visszaszolgáltatásáért a vevő a felelős. És mivel a legtöbb jogalkotó szerint a csomagolás a termék része....
    Ettől függetlenül persze az nem várható el, hogy bontatlanul vagy lefóliázva küldjék vissza a terméket, hiszen pontosan azért jött létre ez a törvény, hogyha már a netes vásárlás közben nincs lehetősége a vevőnek megvizslatni / mgeszagolgatni / megnyalogatni a terméket akkor otthon legyen. De az igenis elvárható, hogy meglegyen a doboza és minden tartozéka.

    Ezzel próbálkozhatsz vitába szállni, csak nincsen értelme, ugyanis egy mondattöredéket sem tudsz mutatni hivatalos jogszabályból idézni, ami megemlítené a csomagolást. Innentől kezdve patthelyzet.

    3., Tisztán látszik, hogy neked még mindig nincs halvány fogalmad sem arról, hogy mi a különbség a GARANCIÁLIS ÜGYINTÉZÉS és a SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS között.

    Ezt ugyan már leírtam egyszer, de most mégegyszer leírom neked, mert látom átsiklottál felette: A garanciális ügyintézéshez CSAK a vásárlást igazoló bizonylatot (számlát, blokkot, szerződést) kell bemutatnod. A dobozt csak ajánlott jófejségből.

    A szerződéstől való elállásnál viszont le van írva, hogy vissza kell juttatnod a terméket a forgalmazónak hiánytalanul mégpedig saját felelősségre, mivel az NEM garanciális ügy, hanem elállás, mivel nem felelt meg az igényeknek.

  • sasa311

    veterán

    válasz themebuilder #11991 üzenetére

    Az senkit nem érdekel, hogy ott mit írnak, ez egy számtechbolt saját honlapja, ami ráadásul hibás információkat is tartalmaz.

    A mérvadó a 49/2003 GKM rendelet, ami kimondja, hogy:

    2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

    Tehát egy garanciális ügyintézéshez be kell tudnod mutatni a számlát / blokkot / szerződést, amit az adás-vételről kaptál az adott boltban. És slusszpassz. Ha ez megvan rendben van, ha nincs akkor viszont látás, halál nyugodtan elküldhet a bolt és igaza lesz.

    Az eredeti, sértetlen csomagolás az internetes vásárláskor az elálláshoz szükséges, mivel ott nem hibás terméket adsz vissza garanciális igénnyel, hanem nem felelt meg a termék, így viszont az a bolt által újra értékesíthető, viszont problémás lenne az eredeti csomagolása nélkül...

  • mongi

    senior tag

    válasz themebuilder #11989 üzenetére

    pedig ott van nagy betűkkel:
    "Mi az az elállási jog?

    Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését."

    Pont. Ennyi.
    Ha bemész a boltba, ott megtapizod, nézegeted, neadj isten kipróbálhatod amit meg akarsz venni, tájékozódsz az eladótól a termékről (megkérded, hogy ez az amire gondolsz, jó -e arra amire szánod, és ha megveszed akkor ha mégsem felel meg vissza veszi-e, és ha igen akkor milyen módon).
    Ha az a termék az amit Te meg akarsz venni, megveszed. Ha hülye vagy a dologhoz, vigyél magaddal valakit aki ért hozzá, vagy kérj segítséget az eladótól ( nagyarcúak/mindenhez nagyon értők hátrányban :D ). Ha elrontottad a terméket, ne akard az eladóra verni az anyagi károd.
    Ne az eladóban keresse a vevő a maga hozzá nem értésének anyagi kulcsát, ha szarul vett valamit a saját hibájából.Ez nyugaton sem így működik.

    Speciel én minden vevőmnek elmondom a cserefeltételeket (szerencsére majd mindenki megérti), és hogy a doboz+blokk+garjegy nem dísz, garanciaidő végéig őrizgessék csak meg. Könnyebb gariztatni valamit, ha megvan az eredeti csomagolás.

    Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint:
    [link]

  • mongi

    senior tag

    válasz themebuilder #11987 üzenetére

    De Te csak a webshopokra vonatkozva jelentheted ki, hiszen üzletben pont ezért van a kibontom-kipróbálom-megveszem trió. Interneten ezt nehéz lenne kivitelezni, ezért is vonatkozik ez az elektronikus kereskedelemre főleg.De a csomagolást akkor is vissza kell kérni, ha csak azon szerepel az azonosításához szükséges kódok lásd e-bolt:
    "Az elállási jog minden termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan gyári csomagolásban érkezik vissza az eBolthoz."
    Szóval a csomagolás megléte feltétel. No meg a blokk/számla... Anélkül a garancia nem ér semmit.
    És hogy az online kereskedelemre vonatkozóan:
    Mi az az elállási jog?

    Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.
    ...
    Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?

    Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.

    A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés