- iPhone topik
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Milyen okostelefont vegyek?
- Friss szettel és új színekben a Nova Flip
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
-
Mobilarena
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5526 üzenetére
Utólag visszatekintve szerintem a CS - SoC közötti hatalmas hasadékot nem a rengeteg bug, meg egyéb apróságok okozzák, hanem magának a játékélménynek a csökkenése. Ami az SoC-t sikeressé tette, az a játékmenet volt: relatíve lineáris, apró mellékágakkal, és a történet végigjátszása közben szabadon bebarangolható hatalmas tereppel. Aki szereti, időnként újra és újra végignyomja, nem a sztori miatt már (hiszen azt ismeri), hanem a Zóna egyedi atmoszférája miatt.
Abban, hogy ennyien szeretnek a zónában barangolni, fontos szerepet játszik a pályák felépítése, egymással való viszonya. Cordon, Garbage, Rostok, Army, Red Forest, egyetlen függőleges vonal (cső), garbage-nél leágazással agropromba, dark valleybe, valamint rostokban egy yantari kitérővel. Cordonban, Rostokban, Armyban is van trader, mindenhol "le lehet ragadni", és ha olyan helyre akarok menni, ami kiesik az útvonalból (a csőből), akkor sem kell messze mennem (mondjuk dark valleybe barangolni egyet, mert épp borzongani van kedvem a laborban). Garbage, majd "útelágazás", és ott is vagyok. Nem túl rövid út átmenni, de nem is aggasztóan hosszú, ugyanez igaz agropromnál is. Persze van egy Pripyat még, és egy CNPP, de ezek a pályák inkább díszletek már a sztori végéhez, monumentális színpadok, amelyiknél sajna elég szűk a kulisszák által határolt tér, de egy-két alkalommal mindig felkerekedek, és nézelődöm egyet. Pripyatba tuti, hogy a legközelebbi végigjátszásnál több időt töltök majd, mert ezt, CNPP-t és Red Forestet járkáltam keresztül eddig a legkevésbé. Főleg a stadion, meg a kerék környéke érdekel.
A jól felépített pályarendszerhez hozzájön még a karakter, akivel játszunk: Strelok, meg az ő inventory-ja, vásárolható fegyverekkel, páncélokkal, lőszerekkel, minden földi jóval. És nincs 2 ugyanolyan végigjátszás, mindig más egy kicsit, "most freedom leszek", "most duty", és hiába apróságok ezek (néhány mellékküldi), számítanak. A modok még erre is rápakolnak egy lapáttal, változtatnak, finomítanak, több-kevesebb (de inkább több) sikerrel.A CS ebből a siker-receptből túl sok elemet változtatott meg. A sztori olyan, amilyen, azon könnyen túl lehet lépni, ízlések és pofonok esete, mindenesetre szomorú hogy a végjátékot így elrontották, és végül szinte semmi sem derül ki, mondhatni "snassz" a vége. A pályák szerkezete (egymásra épülésük, ami olyan jól sikerült a SoC-ban), az itt teljesen meg lett bolygatva, és nem pozitív irányba. Most nem függőleges cső van, hanem kerék: garbage - army - red forest - yantar - agroprom - garbage körrel, az agropromhoz és kordonhoz tapasztott mocsarakkal, és dark valleyvel. Ez nem lenne baj, de nagyon kevés lett a trader, főleg a normális (és nem csökkentett módú, pénzkorlátos, csak lőszerrel üzérkedő) kereskedő. Kordonban és Swampban van 3, és két fejlesztő (egy-egy), agropromban a dutynál és stalkereknél megint 2-2 (kereskedő&fejlesztő), még egy páros dark valleyben, és kifújt. A kerék északi részén csak "herélt" kereskedők vannak, yantarban a doki nem vesz le fegyót, ott nincs fejlesztési lehetőség, sem red forestben, sem armyban, sem garbage-ben (banditákon kívül, velük jó viszonyba kellene lenni, akkor működnének). Nem lehet "leragadni" egy trader-bázis körül, mert északon szinte semmilyen ilyen nincs, ez csökkenti a barangolás lehetőségét, valahogy szétesik az egész. Délen túl sok kereskedő van, északon szinte alig, pedig az a játék pályáinak nagyjából felét jelenti. SoC-ban a képzeletbeli csőben volt az elején, a közepén, és a végén, ami szerintem nagyban segítette a játszhatóságot. Itt csak az "elején" (a térképnek), később, a kör 2/3-ban semmi. Mászkálj vissza 3-4 pályát, hogy tradert találj az érdekes helyekről (red forestből yantaron át agroba, vagy army-n garbage-en át ugyanide v. dark valleybe). Ezt a készítők is érezhették, mert maga a játék (területre), szerintem nem nagyobb, mint a SoC, de guide-okat készítettek a könnyebb "utazás" érdekében, amely ötlet elég jól sikerült.
Összességében tehát a CS sikeresen elrontotta a már meglévő belső egyensúlyt, amit tovább rontottak a traderek elhelyezésével (ha army-ban lenne egy-egy teljes értékű fejlesztő és kereskedő, az rengeteget javítana a helyzeten). Emiatt csökken a barangolások élvezete, nem érdemes leragadni sehol, mert hiába járkálsz és esetleg lootolsz, kilométerekre van a legközelebbi trader, és ha szerencséd van, még guide sincs. A játék utolsó pályái, Limanszk + kórház, meg CNPP megint csak színpad, igaz, jóval kisebb, mint anno Pripyat és a "nagy" CNPP, de itt a dráma is kisebb már, elég lesz ez is. Ezek a hibák sokat rontanak egy olyan játékban, ahol az ilyesmi számít, főleg rajongóknak. Kíváncsi leszek, készülnek-e majd az ilyesmiket javító, egyensúlyt hozó modok. Itt nagy lesz a kihívás.
-
Bencom ™
őstag
válasz
proci985 #5526 üzenetére
Ez a gáz hogy nekem (erre) most ennyim sincs... amúgy meg tovább nehezíti a dolgot, hogy továbbra is AGP-s a gépem...
Hát figyi, a sima stalkerrel 7 évet kellett várni, meg még vagy 3-mat mire a bugjait NAGGYÁBÓL jávították... mit vársz te a csétől?
Tartok tőle, hogy mire lesz egy normális gépem, addigra minden bugja javítva lesz ( ~ 2-3 év)
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Tesla topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Autós topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- MACBOOK PRO M1 8G/256G, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
- Evolv Shift 2 Air / X570 ITX / Ryzen 5800X / Radeon 5700XT 8GB / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 3 i9-10885H (max 5,3GHz) / 32GB / 1TB SSD FHD Win11
- Latitude 5440 14" FHD IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Google Pixel 10 256GB rom, 12 GB ram eladó
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Precision 5560 i7-11850H vPro FHD+ 100%sRGB 16GB 512GB Nvidia Quadro T1200 1 év teljeskörű gar!
- Akció - Dell Latitude 5400 - i7 8665U, 8-16GB RAM, SSD, EU bill, számla, 6 hó
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3434
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő