Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Styleair

    aktív tag

    válasz Zoleee83 #16195 üzenetére

    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot (jelen esetben a telefonálást) akadályozza.

    Kérdéses, hogy mi lehet egy ilyen okostelefon rendeltetésszerű használata. A mai világban ugyanis a telefont már nemcsak, és elsősorban nem is csak telefonálásra használjuk, hanem mp3 lejátszóként, videó- és tévéfelvételek megtekintésére, diktafonként, internetezésre stb. Tehát ha a készüléket úgy hirdették, hogy az alkalmas ezen feladatok ellátására, a hiba pedig olyan jellegű, mely bármely funkció ellátását akadályozza, úgy álláspontunk szerint a rendeltetésszerű használatra való alkalmasság már megkérdőjelezhető.

    Amennyiben azonban a meghibásodás ellenére a telefon rendeltetéseinek megfelelő használatra alkalmas volt (például a hiba az, hogy a játékok akadozva futnak rajta, nem elég hangos a hangszóró, csak az egyik kamera működik), úgy a vállalkozás jogszerűen veszi át a terméket – a jótállási igény keretében – javításra. Figyelemmel arra, hogy a kötelező jótállás idején a bizonyítási teher a kereskedő oldalán áll, így a hiba gyártási eredetének felderítése érdekében akár szakvéleményeztetésre is küldhetik a készüléket.

    Tehát csere!

  • qge

    aktív tag

    válasz Zoleee83 #16195 üzenetére

    Miért nem állsz el a vásárlástól...visszaküldöd és kész. Máshonnan vagy más nevére rendelsz újat pár nappal később. Lehet, hogy alattomos dolog, de legalább lesz egy jól működő zsír új készüléked, nem egy szervizelt.

Új hozzászólás Aktív témák