Hirdetés
- MG ZS EV menetpróba
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Schuler888 #35 üzenetére
Amíg egy belső égésűben kapcsolgat a váltó (kéziről nem is beszélve), és felpörög a motor, addig az elektromos már messze jár. Egyes villanyautóknál (pl. Mazda MX-30) direkt visszafogják a villanymotor reakcióját, hogy hasonlítson a belső égésűre. Amikor Vályi Pista először tesztelte a Nissan Leaf - et, azt kérdezte, hogy mi lesz itt, ha az átlag Józsi bácsik átülnek ebbe a Suzuki - ból...
-
Füleske
addikt
Y - ban már nem rossz az anyaghasználat. Igaz a (magyar) ára is sok.
A Tesla töltésénél nem is a teljesítmény a lényeg, hanem hogy ennyivel tudod is tölteni a Supercharger - eken. Míg más autóval kereshetsz Ionity - t horror áron, de valószínűbb, hogy be kell érned az 50 - es töltőkkel, mert a közelben nincs más.
I4 20 millióról indul, mire konfigurálod Y szintre az is lesz 25 millió. Aztán mehetsz vele az Ionity -kre, ami a VW vezére szerint sem egy prémium élmény. [link] -
Füleske
addikt
Ja, ha valaki 50 - el megy az I3 - mal, akkor le bírod gyorsulni 60 - al? [link]
Drágább, mint a belső égésű, az alap kategóriában. De a luxuscikk az nem a villanyautó 10-20-30 milliója. Ennyiért mások egy kezükre vesznek ékszert. Na az luxus.
Az adózás terén amíg nincs nagyon sok villanyautó, addig nem fog változni semmi. Inkább majd a belső égésűek fognak többet adózni, lásd Norvégia, valamint egyre több lesz a no-go zóna.
Az megvan, hogy az akku 95 százalékban újrahasznosítható, és hogy egyre nagyobb a napenergia aránya itthon is? [link] A kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás mennyire szennyezi a környezetet? -
Füleske
addikt
válasz parandroid #54 üzenetére
"csak egy vastagtalpú bakancs formába képesek belegyömöszölni"
??? Az elektromotornak konkrétan kisebb hely kell, mint a belső égésű társának, az akku meg lapos. Pl. az e-Niro - ba/Konába utólagos első csomagtartót is gyártanak, annyi a plusz hely elöl. "Hűtőrács" is csak alul van, tehát a légellenállás is kevesebb.
Nem, ez manapság az eladható forma, tehát ebből csinálnak többet. Vagy a Model3, Model S is bakancs forma lenne?
A dízelek szerintem kiválthatóak hibridekkel. Az szerintem jelenleg egy jó kompromisszum annak, aki sokat pályázik és nincs 20+ milliója egy Tesla - ra, vagy nincs kedve töltögetni.
A többivel nagyjából egyet értek. -
Füleske
addikt
160 - nal nem tud egy I3 megérkezni, mert 150 a végsebessége. Ez egy városi autó, 150 - nél a virsli gumikon már egyáltalán nem biztonságos, szóval kissé kételkedek. Hány ilyen eset történt? Vagy a sokból csak ezt jegyezted meg, csak a zöld rendszám miatt? N+1 belső égésű autó megy pályán 150-160 körül. Azokat is lenyomod a 105 lovas autóddal?
-
-
Füleske
addikt
Ez így egy "kinek mi a fontos és mi tetszik" beszélgetés lett. Ha neked jobban tetszik a BMW vagy a Q4, akkor azt vedd. A Tesla töltésben, töltőhálózatban és szoftverben a legjobb. Ha ezek nem fontosak vagy más dolgok fontosabbak, akkor bátran válassz mást. Nem kötelező Tesla - t venni, nekem sem az van, mivel az én felhasználási szokásaimmal nagy részben nem tudnám kihasználni az előnyeit.
-
Füleske
addikt
Nem tudom mit értesz német prémiumon, de szerintem azok pont jól sikerülnek. Más kérdés, hogy persze drágák, de ezek belső égésű megfelelői is drágák. E-tron, E-tron GT/Taycan, EQC, EQS szerintem jól sikerültek. Az I4 is jónak tűnik. (a kinézetet most hagyjuk)
Norvégiát azért hoztam fel, mert ott széttámogatják az elektromost és adóztatják a belső égésűt. Nem a gazdasági szakadék miatt vesznek ennyi elektromost. Viszont tíz év múlva támogatás nélkül is ugyanott lesz az elektromos és a belső égésű autók ára - mindkettő sokba fog kerülni.
Próba nélkül nem fogod megtudni, hogy miért jó az elektromos autó. Lehet bérelni is, keress rá, ha érdekel.
#83 opr : Ioniq 5?
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #318 üzenetére
Érdektelen? Állandóan a "mikor lesz 5 perc a töltés" kritika jön mindenhonnan.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #320 üzenetére
Egyre több lesz a 800 V - os töltő, és az Ioniq5/EV6 a legjobbak között van töltési sebességben. Az akku temperálást nyilván megoldják a gyártók, nem lesz több Leaf. Nem az átlagembereket állítja át elektromos autóra a 800 V, hanem akik főleg hosszabb távokat utaznak, autópályán. A többieknek már most is jó alternatíva lehet a többi elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #327 üzenetére
Valamilyen alternatív valóságban lehetsz: [link]
-
Füleske
addikt
Ha temperált az akku, akkor messze nem olyan nagy az átlagos degradáció, mint azt sokan gondolják. Az akku kémia is változik, de pl. már ennek a 2013 - as Model S - nek is csak 11% a degradációja 8év/350 ezer km alatt: [link]
"vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni... "
Igen, van benne kb. 10 % puffer,mint az összes többiben, csak itt a szoftver valahogy ezt máshogy számolja. Kb. addig nem fogja csökkenteni a nettót, amíg van tartalék.Szerintem míg a 400V - ból az utolsókat sajtolják ki, a 800V most kezdi a pályafutását. Tehát az Ioniq 5 - nél nagyon konzervatívra van belőve a töltés, pont az akku kímélés miatt. Lesz ez még jobb is. Azt írta Shadowbull, hogy érdektelen, hogy 400V vagy 800V, nincs sok különbség. Most viszont azt írja, hogy a gyorsabb töltéstől szét fognak menni az akkuk... Azért eldönthetné, hogy mit is gondol... A Hyundai mérnökei meg nyilván nem értenek hozzá, és szeretnének akkukat cserélni garanciában...
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #332 üzenetére
Értem, szóval Te vagy a szakértő. Cáfolatot persze nem írsz, gondolom a videót sem nézed meg, mert minek, Te vagy a szakértő, mindent jobban tudsz mindenkinél. A saját logikád alapján miért hozzák ki jónak az Ioniq - ot? Tisztában vagy azzal, hogy azt nem a Tesla gyártja?
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #333 üzenetére
Neked, személy szerint lehet, hogy mindegy. Más embereknek elképzelhető számodra, hogy más felhasználási szokásai vannak? Vagy csak ugyanolyan emberek léteznek a Földön, mint Te?
"Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat"
Milyen akkukat? Általánosítás.
"minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább."
El tudod képzelni, hogy ez nem ilyen fekete-fehér? Minek találták ki szerinted a 800V - ot, poénból? -
Füleske
addikt
Így van, máshogy számol a szoftver, de ezt én is írtam. Hogy valójában mennyi a puffer, azt csak a Hyundai tudná megmondani, de szerintem az autógyárak egyike sem jótékonysági szervezet, szóval miért tennének bele extra nagy puffert?
"Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal több 100e akkut cserélnek visszahívásba..."
Igen, pont mint a GM a Chevy Boltoknál, szóval ez egyrészt az LG sara, másrészt előre nem látható, tervezhető hiba. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #341 üzenetére
"Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok."
Szóval a saját buborékodban élsz. Oké, csak a hülyeségeidet nem tudom komolyan venni. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #343 üzenetére
"De, ez ilyen fekete-fehér, sajna bele kell törődnöd. És ezen nem segít a 800V."
Mert Te mondod. Komolytalan.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #346 üzenetére
Mire alapozod ezt? Én nem zárok ki semmilyen oldalt, érvet. Érvelj, bizonyíts. Ez neked eddig nem ment.
-
Füleske
addikt
Az összes autógyártó a kezdeti éveiben veszteséges volt. Ami nem csoda, először be kell fektetni, nem keveset. És a pénz nem minden, újat, mást is kell mutatni. Kitalálni mindent, és azt is folyamatosan fejleszteni. Ha ez így megvan, akkor viszont később nagyot lehet kaszálni.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #356 üzenetére
Nekem nincs is Tesla - m, milyen istenemről beszélsz? Épp Te, meg a TSLAQ gondoltátok magatokat prófétának...
-
Füleske
addikt
"Dehogy személyeskedem." Dehogynem. Tökéletes példát hoztál rá. "van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott?"
A mostani érvelésed konkrétumok nélküli és ellentmondásos.
"akkor neked is látnod kell" "végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám"
Ezzel szemben: "Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem" "gondolj amit akarsz, engem nem érdekel"
Ez így a nagybetűs komolytalan érvelés. Írtál valamit, de mégsem.
"ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan." Ezzel meg azt szeretnéd közölni, hogy nem vagy egyedül a személyeskedő, ellentmondásos, konkrétumok nélküli véleményeddel. Kikre gondolsz pontosan? Vagy ezt is látnom kellene? Linkelj már valamit, amit szerinted el kellene olvasnom, ha már "Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből."
Nagyon kíváncsi lettem![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkpad T480s, FHD IPS érintőkij, i5-8350U (8 v.mag) 16GB RAM, 256GB NVMe, Magyar vil bill
- Olcsó számítógép játékra! I3 10100F / GTX 1660 Super / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- iPad Air 5 64gb Wifi+cell, makulátlan, kèk
- AKCIÓ! GAMER PC - RYZEN 5500 - RTX 2060 SUPER 8GB - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 1TB HDD
- Szücsivill Kft - villanyszerelés - kamera rendszerek - okos otthon