Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Füleske

    addikt

    válasz Rolly #330 üzenetére

    Ha temperált az akku, akkor messze nem olyan nagy az átlagos degradáció, mint azt sokan gondolják. Az akku kémia is változik, de pl. már ennek a 2013 - as Model S - nek is csak 11% a degradációja 8év/350 ezer km alatt: [link]
    "vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni... "
    Igen, van benne kb. 10 % puffer,mint az összes többiben, csak itt a szoftver valahogy ezt máshogy számolja. Kb. addig nem fogja csökkenteni a nettót, amíg van tartalék.

    Szerintem míg a 400V - ból az utolsókat sajtolják ki, a 800V most kezdi a pályafutását. Tehát az Ioniq 5 - nél nagyon konzervatívra van belőve a töltés, pont az akku kímélés miatt. Lesz ez még jobb is. Azt írta Shadowbull, hogy érdektelen, hogy 400V vagy 800V, nincs sok különbség. Most viszont azt írja, hogy a gyorsabb töltéstől szét fognak menni az akkuk... Azért eldönthetné, hogy mit is gondol... :) A Hyundai mérnökei meg nyilván nem értenek hozzá, és szeretnének akkukat cserélni garanciában... :)

Új hozzászólás Aktív témák