- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
"Vannak olyan játékok, amelyek a mai napig a figyelem középpontjába kerülnek, már csak a nevük említésekor is. Pl. STALKER, FEAR, Starcraft, Warcraft 2, Battlefield 1942. Az első 2-t még én is előveszem mert annyira jó élményt ad, hogy cseszek arra hogy a grafikai élmény totál elavult."
Jó hogy felhoztad ezeket, mert megjelenésekor _mindegyik_ a kor grafikai/technikai élvonalába tartozott.(még a Warcraft II is, C&C sem volt szebb DOS VGA módban, és ezekhez képest vizuális orgazmus volt a Starcraft Win95/98 alatt)
Az hogy egyes multi játékoknál a közösség, vagy a kihívás miatt kevésbé kap hangsúlyt a technikai kiválóság, az nem jelenti azt hogy ne lenne összességében még így is elég fontos.
Ami általában kimarad a "teszkógazdaságos nextgen vs GPCMR" vitákból, hogy a Wii U amin egyébként tradíciókból/kényszerből fakadóan tényleg a játékmenetre gyúrnak amennyire telik, ott pénzügyileg ez nem annyira kifizetődő. Már csak azért sem, mert még sok teszkógazdaságos nextgen hívő szerint is van egy szint amit meg kell ütni, a Wii U pedig nem teszi. Nos így van ez a hardkór pécésekkel is, csak egyszerűen az elvárások magasabbak.
más
Zanik: "Sőt, lefogadom több játékos játszik ma 1080p alatt (hahó, mobiljátékok!), mint felette!"
Sub 1080p elterjedtségére a mobilokat felhozni eléggé necces, mikor az 1440-es felbontás a futótűzként terjed a felső, 1080 a középkategóriás telefonoknál, 1-2 év múlva a mobiloknál teljesen minimum lesz az 1080p játék, mikor a teszkógazdaságos nextgen konzoloknál a 720p lesz az átlagos.(pontosabban nem, mert a Quantum Break szerű átméretezés miatt dinamikus lesz, na de érted)
-
-
interstate76
addikt
A Commandos az egyik kedvenc játékom (azon a gépen is fent van, amiről most pötyögök): okos, izgalmas, kihívást jelentő játék, ami annyira lekötött, amíg annakidején a végére nem értem, hogy függőnek éreztem magam.
(#54) Menthirist Mindenkinél szempont a belbecs ÉS a kinézet is. A lényeg a súlyozáson van, hogy kinél mi élvez prioritást. Én mindig az ÉLMÉNY szót emelem ki, ha játékról beszélünk, és a kinézet szerintem kb. fél órás élményt ad, ha nagyon szép egy játék. Rácsodálkozhatsz 2 héttel később is, hogy milyen szépen csillog a nap a 200 méterre lévő irodaház 48. emeletének ablakán, de nem emiatt játszol vele 2 évvel később is néhanap.
Szerénységem szubjektív megállapítása: 55" méretű TV-n 3-4 méterről játszva nagyon messze van a döntő szemponttól az, hogy 1080 vagy 720p-ben fut egy játék (a konzol vs PC témához pedig csak annyit, hogy összehasonlíthatatlanul nagyobb élmény ott fifázni vagy autókázni, mint PC-n volt valaha is - mondom ezt úgy, hogy a mai napig RBR-fan vagyok, utóbbi game fent is van a laptopomon). De a 24" méretű monitoromon 1 méterről játszva is sokadrangú dolognak tartom, hogy 720 vagy 1080p.
-
"Te mindent megmagyarázol. Általában az olyannak nincs igaza."
Ez ám aztán a szabály. Még véletlenül se hozd fel mondjuk egy tanárodnak, aki szintén meg szokta magyarázni a dolgokat. De tudod mit? Igen, aki össze tudja szedni a gondolatait és meg tudja magyarázni az álláspontját, csak tévedhet."Android fejlesztőként így látod a dolgokat"
Egy szóval sem mondtam hogy android fejlesztőként dolgozom. Ha ezt a blog bejegyzésemből szűrted le, akkor van egy olyan érzésem hogy sok felsorolt érvedet is hasonló éleslátással, körültekintéssel szerezted.
De külön imádom hogy úgy kezelsz mintha bármit is tudnál rólam, az szakmai előéletemről és hozzáértésemről, stb. Maradjunk annyiban hogy van némi tapasztalatom ezen a téren.#55:
-
"Az igények nőnek, a lemondási készség rohamosan csökken"
Egyre több ember egyre többet invesztál ebbe az egészbe, mivel azt várják hogy egyre kevésbé kelljen megalkudniuk, egyre kevesebb dologról kelljen lemondaniuk. Többet adnak hogy cserébe többet kapjanak. Többet fizetnek hogy cserébe kevesebb kompromisszumot kelljen kötniük. Hogy mások megkötik, azzal senkinek sincs semmi baja (ezért is mennek sokan konzolra), de ez akkor is egy saját döntés. A kompromisszum mint kihaló fogalom? Hahó, évek óta nincs más CSAK kompromisszum."a mai játékok nem olyan minőségben jelennek meg mint régen"
Ez nézőpont kérdése. Mint fejlesztő, magam is tisztában vagyok azzal hogy ha egy rendszer 10x, 100x összetettebb, ott 10x, 100x nagyobb eséllyel fordulnak elő hibák. Mert nézzünk csak meg egy mai modern játékot, soha ennyi effekt, ennyire élethű kinézet, ennyire nyitott világ, ennyire szerteágazó tevékenység nem volt adott. Maga a szabályrendszer hiába van egyszerűsítve pl egy Dragon Age Inquisition esetén, ilyen szintű történet, ilyen sokféle módon befolyásolható társak, ilyen látvány stb messze túl mutat azon, amit a régi nagyok mutattak. Igen, a Baldurs Gate 2-nek iszonyatos nagy és szövevényes története volt, a szabályrendszert pedig egy az egyben átkódolták az AD&D könyvekből, de sokkal kevésbé fogott meg akár Imoen akár Minsc, mint Cassandra vagy Blackwall. És akkor még nem beszéltünk a Witcher 3 szintről." 15 éve még évente 50-80%-al gyorsabb gépre lehetett cserélni a régit. "
Ez egyrészt messze nem volt így (különösen nem processzorok terén), másrészt pedig mint minden új technológiánál persze hogy nagyobb ütemben lehetett kezdetben haladni, mint most. Tudod most már az eddig technológia alapján pár év múlva a fizikai határokat fogjuk döngetni. De épp ezért dolgoznak más technológiákon, amivel ez kibővíthető. De ez volt akkor is, amikor kezdett egyre nehezebb elérni óriási órajeleket, lettek helyettük a többmagos processzorok, most meg már ott tartunk hogy akinek pénze van, akár 20 thread-es intel procit is vehet magának."Ja hogy lassú a fejlődés? Felháborító.... "
Hát az hogy a hiper-szuper új konzol generáció még mindig nem bírja bevállalni a fullhd 60 fps-t, az hogy gigabites belső hálózaton még mindig 720p 30 fps-sel akarna stream-elni, az minden csak nem lassú fejlődés. Az visszafejlődés. Ezek azok a konzolok amik papíron (ha csak be nem jön a ps4k) még további sok sok évig meghatározzák a "fejlődés" ütemét.Zanik: Miért ne lehetnének sikeresek a nem mainstream címek is? Mindenki másféle. Mindenki mást akar. A minecraft olcsó volt, és legózós élményt nyújtott. Egyszerű és könnyű. Iszonyatos sok gyerek függött rá (igen, felnőttek is, de a környeztemben elsősorban gyerekek között terjedt). És megint mondom, olcsó volt. De ezek nem a nagy volumenű, komoly történettel rendelkező összetett játékok, mint amit Carasc0 is hiányol manapság.
"Hisz a grafika (vagy azon belül a felbontás) csupán csak egyetlen, fontos(!), de nem kizárólagos összetevője egy jó játéknak"
Ezt senki sem cáfolta. Én sem írtam egyetlen szóval sem azt, hogy csak és kizárólag a grafika a lényeges. Pont abban a hsz-ben amire válaszoltál, írtam hogy "kell a sebesség, AMELLETT !!!!!! hogy a játéknak is jónak kell lennie". Mert a rocket league sem csúnya játék, pörgős és gyors, ahogy annak lennie kell. Most gondold el, ekkora siker lett volna ha 800x600 a maximuma és mondjuk megy 20-25 fps-t? szinte sportágként játszanák, ha ilyen lenne?Viszont továbbra is indie és hasonló címeket hasonlítotok nagy volumenű játékokhoz. Egy minecraft nem egy Witcher 3. Egy rocket league nem egy Dragon Age Inquisition. Egy Fez nem egy GTA 5. Ez olyan mintha az Uncharted 4-et hasonlítanátok a Flappy Bird-höz. Pedig az utóbbi is nagy siker volt.
-
"Hiába vagy technikailag fejledt ha nem használod ki, vagy nem tudod kihasználni. "
Viszont ha 60%-ot tudsz csak kihasználni, többnek a 60%-a is több mint addig. Tehát fejlődés. Ha viszont hiába tudsz több százalékot kihasználni, a végeredmény mégsem több mint ami eddig volt... nos az nem fejlődés.a kocsi pedig nem rossz példa, mert nem azokat kell kővel dobálni aki régi kocsival jár, hanem azokat a gyártókat, akik új kocsiként egy 30 lóerős kocsit akarnak eladni, telehintve marketing rizsával hogy a 30 a régi 130...
Az új autók, az új játékok, az új konzolok, az új hardverek... fejlődjenek igen.
-
Nekem ez az érv a "mindegy a felbontás" mellett olyan, mintha azt mondanánk hogy jó lesz a 30 lóerős kokcsi is, elvégre az is elvisz ahova kell... No meg régebben ez sem volt...
Nos nem. Mára más világ van, mára kellenek ezek a dolgok is. Kell a lóerő, kell a felbontás, kell a sebesség, AMELLETT hogy a játéknak is jónak kell lennie. Egyszerűen fejlődni kell minden téren folyamatosan, technikailag és játékmechanikailag is (mégha utóbbi nem is mindenkinek tűnik fejlődésnek, egyeseknek visszalépés az, ami lehet hogy így 2x annyi ember előtt nyitja ki a kaput)
Játékokba tartalmilag én is belekötök, de egy jó játéktól nem csak a belbecset várom el, hanem bizony a külcsínt is. Belekötök ha egy játék rossz belsőleg vagy rossz külsőleg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Eredeti játékok OFF topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Windows 10
- További aktív témák...
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest