Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
"egyrészt ki tudja, pontosan mire is kapták meg, másrészt meg elég rugalmasan áll a SpaceX ezekhez az engedély dolgokhoz "
Publikus dokumentum, konkrétan linkeltem... Minden részletet elolvashatsz.Azt akarod mondani, hogy SpaceX folyamatosan szabályozást és vagy törvényeket sért.
-
Interceptor
addikt
Az IFT-6 esetében a repülési profil ugyanaz lesz mint az IFT-5-nél, ezért engedélyezte az FAA mindkét repülést. Szerintem a block2-es shiphez használt boostereknél fogják először felhasználni a B12-vel szerzett tapasztalatokat, mivel időbe telik kielemezni.
A nyomorult indítóállást patkolják folyton a repülések után azzal is elmegy vagy 2-3 hét -
vicze
félisten
Az érveid konkrétan a valóság ignorálod... Nem tűnt fel, hogy IFT-5 előtt nem volt egyetlen kilövés se, ahol mind működött volna?
És ez alapján mondtad, hogy megbízható...
Értem, hogy próbálod rám kivilágítani, hogy úgy látszódjon, mintha nem te csinálnád az ingerenciát...Azért jó a Raptor megbízhatósága, mert 1x mind működött, hatalmas érv...
Tehát röviden tömören, fingod nincs, hogy mi és mekkora a különbség a Merlin és a Raptor között, és hogy szinte az ég világon semmi közük egymáshoz.
Konkrétan linkeltem az elemzést, hogy az F9 leszállási pontoságát, hogy lehet kivetíteni a FSH pontosságára és jósolni a pontosságát, de csak hát ignorálod, mint mindent...
Csakhogy ennek 0 köze van a Raptorhoz, és csak terelni próbálsz. -
vicze
félisten
Az legalább megnyugtató, hogy a többiben igazat adsz. Kösz, hogy elismered hogy hülyeséget írtál.
4-ből (elsőt nyilvánvaló okok miatt nem számoljuk), 1x működőt az összes raptor végig.
Darabszámra:
ITF-2: 33/26
ITF-3: 33/22
ITF-4: 33/31
ITF-5: 33/33
84% a eddigi megbízhatósága. Itt hozzátenném, hogy a belső 3-ból egy is működés képtelené válik, a leszállás vagy nem lehet végrehajtani, vagy egyszerűen lezuhan leszállás közben.
Nyilván ez csak a közelben lakókat érdekli téged nem...Még valami további értelmetlen trollkodás részedről?
-
vicze
félisten
Előszöris természetesen nagy gratuláció a SpaceX mérnökeinek(főleg SW oldalon), az egyik jelentős PoC-ot sikerült kivitelezni.
-----------------------------------------------------------------
"A fél centi tényleg nehezen hihető, majdnem olyan nehezen"
Annyira nehezen, hogy fizikailag lehetetlen mérni ilyet nyílt vizen, főleg egy ekkora méretű tárgynál. Egy RTK-val támogatott GPS rendszer, ami a lehető legpontosabb az 1cm-et tud, de ahhoz az RTK antenna 20km-es körzetében kell lenni, a leszállóhely pedig bőven kívül volt.Egyszerűen nem értem, hogy mi a jó fenének kell a BS "mindenki azt monda, hogy leheltelen" gumicsontot újra és újra bedobni?
Csak a tudatlanságot támasztja alá valaki vele, és hogy fogalma sincs miről beszél.
Egyszerűen te az ég világon semminek nem nézel utána és fogalmad sincs, hogy ez egész hogy működik, csak a lehető legfelületesebb információkkal rendelkezel.
Az elkapásnak a veszély faktorával van a baj nem arról, hogy lehetséges-e vagy sem. Mivel ha megpróbálod, akkor sikerülni-e kell, mivel a másik lehetőség, hogy az egész kilövő egységedet elpusztítod, vagy ne adj isten rosszabb. Egyszerűen én a raptorok megbízhatóságát nézve, túl rizikósnak gondoltam, hogy ennyire hamar megpróbálják. Sose írtam semmi mást.
Direkt linkeltem videókat, amikben megjósolták, hogy kb. 99,5 eséllyel tud a karok közé érkezni, F9 landolások pontossága alapján. És pontosan ebbe est bele, kb. 1.5-2m-rel tért el a középponttól, de ez bővenelég, hogy a két kar közé essen.
"lehet üzemanyagot utántölteni az űrben"
Még egy csont, és totál hülyeség. (még egyszer teljes tudatlanság ignoranciával társulva)
Mind az ISS, mind több műhold már után lett töltve nem az utántöltés a probléma(a Blue Ring-nek ez az egyik üzleti modellje), hanem a hosszútávú tárolása kriogén üzemanyagnak. Nem mondott semmilyen tervet arra SpaceX, hogy hogyan akadályozzák meg a párolgást, aka hogyan fogják hűteni az űrben, a oxigént és a metánt.
Volt több NASA és ULA kísérlet és tanulmány ezzel kapcsolatban, de mind valamilyen formában aktív hűtéssel rendelkezett, illetve lényegesen kisebbek voltak.A sikeres elkapás demonstrálásával egy jelentős mérföldkövet elértek, de ez még összességében nagyon kis lépés. De rengeteg az enném jelentősebb megoldandó technikai probléma. A Starship továbbra is nagyon problémás, leginkább a nem működő hőpajzs miatt. Jelenleg még a Shuttle szintjét se éri el, ami azért 40éves, és elég gyenge volt összeségében. De ezen kívül is rengeteg probléma van vele.
Ráadásként még rengeteg optimalizálás van vissza(nem kicsik). A 35 Raptoros talán "végleges"(V3???) verzió, a B16 lesz talán. De Super Heavy-ről még olyan 30-40 tonnát kell lefogyasszanak(ha nem többet), hogy a beígért képességek közelébe kerüljön.
Minden megoldható, csak az a kérdés, hogy mennyi idő alatt és mennyi pénzből. 600milla maradt már csak a 2,8 milliárdos HLS szerződésből. Jövő évtől full saját zsebből kell SpaceX fizesse a fejlesztést
-
Interceptor
addikt
Mindent megfognak oldani, a kérdés inkább az, hogy mikor, bár szerintem elég jól haladnak. Remélhetőleg jövőre már felszaporodnak az indítások.
Arra vagyok kíváncsi, oda mikor jutnak majd el, hogy a visszatérő boosterre rápakolják a köv shipet és újratankolás után indítják megint. -
Interceptor
addikt
A fél cm-t kifejtették már mások is, hogy az egyszerűen nem igaz.
A mai repüléssel kapcsolatban a kétkedők lehet jobb ha kicsit alázatosabbá válnak innentőlKevesen hihették, hogy az elkapás elsőre sikerülni fog, ahogy én is csak reménykedtem benne. Ennek a kísérletnek a bonyolultságát csak a rajta dolgozó mérnökök láthatják át igazán, tudták mit vállalnak.
-
vicze
félisten
Megpróbálom még egyszer, hátha leesik...
Az idézet amit írtál, az a Booster 11-esről és fél centi pontosságról szól, NEM 11,5 cm-ről.
Az 5mm, pedig remélem számodra is világos hogy mennyire nagyotmondás(???), mert alapból lehelten lenne ilyet mérni. Lehet hogy fél mertért akart mondani, vagy valami mást, egy 70 éves emberről beszélünk, nem lett helyesbítve, mert egy odavetett mondatot volt és nem kapcsolódott az értekezlet témájához, így másról beszéltek.Amennyiben szerinted egy 70éves jelenleg SpaceX manager által egy odavetett félmondat a megcáfolhatatlan tény, akkor nem tudok rajtad segíteni.
De folytathatod az értelmetlen trollkodást, nyugodtan. Nagyon másra látszólag nem telik.
-
vicze
félisten
"11,5 cm LOL"
És még észre se veszed magad...
"alázod a mérnöki tudásoddal a komplett SpaceX"
Továbbra se tettem egyetlen egyszer se ilyet. A sértettség a te fejedben van csupán.2 órája kapták meg az engedélyt... Amúgy. (Egész pontosan a módosítást engedélyezték.)
F9 is mehet megint.
-
vicze
félisten
Jó hogy nem a 5mm-es hülyeséget linkeled. link1. link2.
Mivel nincs engedély a módosított visszatérési útvonalra, így hogy pontosan mi történik senki se érti. Simán lehet hogy csak PR stant az egész, mert tuti, hogy nem kapnak engedélyt hévégén. Lehet csak simán megcsinálják a már engedélyeztetettet, és elsősorban a hőpajzs lesz tesztelve, hogy most mennyire esik szét. Meg hogy a raptor képes-e végre meghibásodás nélkül működni.
Amennyiben nem sikerülne az elkapás, kb. 1évet ha nem többet vetné vissza az egészet és PR szempontból szintén katasztrofális lenne.
Sajnos Musk és vele együtt SpaceX viselkedése is elég undorító és egy hisztis kisgyerekhez hasonlít, és csak a mutogatás és a hangulatkeltés megy teljesen értelemtelenül. Kifejezeten építő jellegű úgy hogy F9 továbbra is se repülhet meghibásodások után...
-
vicze
félisten
Továbbra is a tények számítanak, nem pedig amit egyesek hozzágondolnak. Minden teszt feltételt teljesített, és nincs FAA vizsgálat(nincs mire fogni miért tart olyan sokáig...), ebből egyértelmű, hogy végrehajtották az első sikeres tesztet.
Elég nagy gratuláció a SpaceX mérnökeinek, hogy ilyen gyorsan sikerült elérni az első lépést. Én még 2 próbálkozásra számítottam, de azokat valószínűleg a több dolog javítására tuják szánni.
"Kíváncsi vagyok, hogy mit találnak ki a hővédelem megerősítésére"
Gyakorlatban semmit, mert a S30 kész van, a részlegesen sérült S31 esetleg kaphat változtatásokat de lényegesen több munka lenne. Még S32 van készen, szóval jelentősebb változtatás csak a talán még épülő S33-on lehet majd, de lehet az is kész van.
A probléma a mechanikus részek megfelelő szigetelésével volt elsősorban, nem a kerámia csempékkel. Ezen némileg javíthatnak. De fogalmunk sincs, hogy egyéb sérülés volt-e a hajón, ha igen és vastagabb és így nehezebb csempék kellenek, akkor az csak jóval később fog megtörténni valamikor jövőre. Jelenleg összességében lényegtelen még, igen sok egyéb megoldandó probléma van.A FSH földi landolását csak akkor fogják megpróbálni, ha lesz második torony. Azt nem tudjuk, hogy mennyire volt pontos a visszatérés. Illetve nyilván a raptorok problémásüzembiztonsága miatt elég kockázatos megpróbálni.
Első számú probléma jelenlenleg, hogy a súly minden próbálkozással csak nő jelentősen, ezért próbáljak a Raptorokból kipréselni az utolsó tartalékokat is, csak ezzel meg a megbízhatóság csökken, így kérdésese mi lesz a végső hasznos teher, ha eljutnak odatalán jövőre.
5. tesz a hajtóművek űrben való újra gyújtásáról és manőverezés demonstrálásáról fog szólni, hogy FAA engedélyezze a pályára állítást.
-
Interceptor
addikt
Dehogynem néztük, szépen lépdelnek előre
Most az újságok is sikeresnek írták mindenhol
Az engem is meglepett, hogy még landoltatni tudták olyan sérülésekkel.
A következő repülésre szerintem ezt a problémát is megoldják(muszáj lesz) ismerve a spaceX-et.
Elképesztően jó volt az élőkép is, hogy ennyi infót megtudnak osztani velünk is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amazon Kindle
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- EA Sports WRC '23
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen légkondit a lakásba?
- Háztartási gépek
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-1360P 32/2TB Intel Arc A370M 4GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730,
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 7 5800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest