Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #45185024 #51 üzenetére

    Jó lehet mondani utópisztikus világba ne lebegjek, de kimondható mi lenne a jó...

    A félreértések elkerülése végett nem az álláspontoddal vitatkozom, hanem az állapotokra próbálok rámutatni.

    Amúgy azt csak mellékesen mondom MO-on pl filmet letölteni lehet ingyenesen, ez törvényes ! visszatölteni másoknak nem szabad, ezt viszont annak kell bizonyítani aki beperel.

    Nézd, én most per pillanat egy zenekiadónál dolgozom, történetesen digitális jogdíj-elszámolásokkal. Ha ezt megemlítem, vagy téma lesz, 99%-ban jön a válasz, hogy Ő nem ad ki pénzt zenéért, letölti a virágboltból. Egyfelől valahol megértem, másfelől viszont ilyenkor rámutatok, hogy bocsi, de azért ha ez az általános állapot, akkor arról beszélünk, hogy az én és a zenészek megélhetését veszélyezteted (ne menjünk bele, nem egyszerű téma Artisjus-ostól kezdve sok mindenen át), és erre vagy büszke. A zeneipar is tisztában van ezzel, és próbál valamit kezdeni az állapotokkal. Ma például a digitális zenei jogdíjak legnagyobb része bizony a Youtube-ból érkezik. Mert ott egy olyan üzleti modell van, amelyiknél dettó van kiskapu, a reklámmegjelenítés elkerülésére (reklámblokkolók), de ha nem élnek vele, akkor bejön jó esetben néhány ezrednyi forint egy megtekintésnél. Oké, millió nézettségnél már nem is olyan rossz, de egy átlagos együttes egy-egy koncerttel többet szakít, mint egy hónapnyi Youtube-nézettségből származó bevételből. Ez a szomorú valóság.

    A probléma pedig az, hogy az egész világ így épül fel. Kell egy nézőpontváltás, vagy legalábbis olyan üzleti szemlélet, ahol nem azt az állapotot betonozzuk be, hogy úgy is lopni fog az állampolgár (lásd még Artisjus matricák esete), mert az sem jó megoldás.

    Legalábbis nekem ez a nézőpontom.

  • copass

    veterán

    válasz #45185024 #48 üzenetére

    azért mondtam hogy jó az üzleti modell az unreal-nél, hogy ingyen kapod, de amint van bevélteled tudod fizetni. addig oktatási van.
    de ez 3dsmax-nál nem működhet. értehető okokból ugye. mert az oktatási teljes értékű, tanulásra tudod használni meg munkára is.
    de pl. archicad-nél az oktatási az keményen büntet dolgokat, export bünti, formátum bünti. trialban nincs mentés, nincs export, semmi szinte. megnyitod, használod, örülsz.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #45185024 #48 üzenetére

    De aki nem keres az nem fog kiadni érte 400 ezret.

    Őőőő... A téma pont az volt, hogy van ingyenes alternatíva, tehát megteheti bárki, hogy nem a fizetős szoftvert, hanem az ingyenest használja...

    Legyen ingyenes mindaddig amíg pénzt nem keresel vele.

    Szóval ha egy játékkal akar játszani valaki, akkor azért ne fizessen, mert nem keres pénzt vele? :F
    Tudom, erős hasonlat, de itt nem a pénzkeresetről van szó, hanem a használatról.

    De hogy úgy fizessek valamiért hogy betanulom.. bármiért na ez a full hülyeség.

    Bocsi, de ez minden professzionális szoftverrel így működik. A fizetős OS-ektől kezdve a 3D modellező programokig. Ezért jöttek létre ingyenes alternatívák. Aztán dönthetsz, hogy melyiket tanulod meg. Az ingyenest, amiért nem kell fizetned, vagy a fizetőset, amit viszont sok helyen használnak.

    A motrok is a bevétel 5%át kérik és nem azt hogy ha leütöd az első entert fizess ki 5 miliót.

    A komolyabb engine-ek esetében nem nagyon volt ilyen opció pár évvel ezelőttig. Ezért volt anno nagy szó, amikor az ID ingyenessé tette a régebbi elavult szoftvereinek a forráskódját (persze csak akkor, amikor már elavultak lettek).

    A Unity hozott ebben hatalmas változást, de ők meg csak így tudtak normális felhasználói bázist építeni az indie fejlesztőkből. A többi nagy engine, mint az UE vagy a CE ezért lépett, mert már tőlük kezdett elszipkázni felhasználókat a Unity, ezt pedig nem engedhették meg, mert a végén a Unity lehagyhatta volna őket.

  • Clickbait

    aktív tag

    válasz #45185024 #33 üzenetére

    (#33) Pepeeeee

    Persze, hogy van, őszintén szólva gondoltam is rá, sokból nem tarthat implementálni. Maximum több optimalizálás kell, de ennek utána kell néznem. Bevallom szokszor gondoltam már erre, a hype feldobná. :K
    Bővülne a szerény kinálat, és szerencsére van rá bő kereslet. :K
    Szóval ezt mindenképpen átrágom a hétvégén, és meglátom.

    (#32) kenwood

    Legnagyobb brainfuck ez az érzés, azért is kerül be hozzám is. :DDD
    Nem sok játék operál ezzel, illetve én igyekszem minőségi brainfuckot kinálni.

    (#31) Ragnar_

    Őt nem is emlitettem, pedig ez a játék is hatalmas inspiráció volt, ez a projekt első körben egy luxusvillában játszódott volna, de sok ilyesmi van, kórházból is van persze, de nem ilyen környezetben. Végül maradt a kórház.

    (#30) Cifu

    Értem mit mondasz, volt dolgom Blenderrel, igaz, hogy nem túl sok, valóban nem merültem el benne.
    De szerintem az "normális" ha valami tetszik az embernek, azt megszerzi ha van rá mód, ahelyett, hogy más alternativa után kutasson.
    Nekem a legkényelmesebb ez a program, mondom miért:

    - A legtöbb letöltött, licenszelt modellem 3DS Scene (.max) fájlban van, oké át lehetne konvertálni, de .max ot eleve csak 3DS-sel tudok megnyitni, most oda a Blender egy plusz karika

    - HalasKYO kollega is Maxot használ, olyan formátumban is kapom, nativan Maxból. Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés.

    Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max. A többi Cinema4D, Blender, vagy más CAD.
    De ha valaki tényleg csak saját modellekkel operál, vagy az egész csapatban Blender van, akkor nem kérdés, oda tökéletes, felesleges a Max. :)
    De általában egy kezdőnek, ha modellezésben is kezdő tegyük fel, akkor Max. Már csak a beszerzett modellek miatt is.

    De ha kéne, használnám, néha fent is van a gépemen. Nem gyűlölöm, remélem nem ez jött le tőlem. :DDD

  • Clickbait

    aktív tag

    válasz #45185024 #8 üzenetére

    Max vagy Maya.
    Hiába kezdő, érdemesebb egyből az ipari standardbe vágni. Tanulási lehetőség mindegyikhez adott. :)
    Ne felejtsük ott van még akár a Cinema 4D és Modo is.

  • Ragnar_

    addikt

    válasz #45185024 #3 üzenetére

    Örvendetes hír, nagyon gyér az enginekkel, és úgy álalában hasonló témákkal foglalkozó topikok felhozatala magyar oldalakon. :R

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés