Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • >-48-<

    aktív tag

    válasz Ulkesh #26 üzenetére

    Mert jobb szakemberek dolgoznak a marketing rèszlegen. :-D
    Következetesebben építik az imàzsukat is a kezdetek óta.
    Raadasul csak a felso kategoriaba gyartanak ,ami azert konnyebbe teszi a helyzetuket.

    #27:
    Szerintem ez nem degradativ. Az emberek tobbsege erzesek es nem adatok alapjan vasarol. Igen, meg tud kulonboztetni ket keszuleket egymastol,de nem fog,mert azt ki sem probalja,amelyik nincsen hajpolva. Nem is beszelve a szubjektiv erzekelesrol. Ugyis azt fogja jobbnak erezni,amit meg AKAR venni. Keves az igazan tudatos vasarlo. De ez nem baj vagy hiba csak ezezert az egyik legzsirosabb szakma a reklam szakma. :)

  • Dare2Live

    félisten

    válasz Ulkesh #16 üzenetére

    "A többi gyártó szerintem azért nem tud "iPhone killer" készüléket kiadni, mert csak magára a készülékre koncentrálnak, holott az Apple éppen a vasra fordítja a legkevesebb figyelmet."

    Ez rég nem így van, ha 2007ben nem is 2008ra mindenki belátta, hogy az Apple forradalmat csinált. Egyszerűen 2év kevés egy jó komplett rendszer megalkotására ami ráadásul több készüléken is megy. OVI+CWM+symbi/maemo elkészülése a felismeréstől számolva 3év lesz, majd jövőre nagyjából összeáll és MS se áll jobban a WMel és Android sincs kész.

    "Belepakolják ugyan az aránylag erős hardverelemeket, de számukra a készülék csak egy platform, amire szoftvereket tudnak értékesíteni és amire szoftvereket tudnak fejlesztetni."
    Fordítva. Pont itt buktak el. Nokia álmában nem gondolta volna, hogy a nagyon jövedelmező mobil biznisz mellett másba is be kéne szállni, hogy swt, meg zenét kéne árulni és abból is mennyit lehetne keresni. De MS is későn kapcsolt, googlenak meg még egy symbianja se volt mobilra.... Nokia azt gondolta majd jön az amazon aztán árul, not our business.

    Egyszerűen nem látták meg a lehetőséget. Hozzáteszem a lehetőséget csak az láthatta ill alkalmazhatta/alkalmazhatja akinek van vmi a kezében. Akinek nincs OSe az itt bajban van, lehet használni Android és symbit ingyé de ha a biznisz beindul a pénz google és nokia zsebébe fog csordogálni.

    Szóval a dolog rég fel van ismerve, MS, Nokia és Google gőzerővel dolgozik. Egyszerűen nem 2perc még egy WM7 megcsinálása sem. (és az a komplett rendszernek csak az egyik oldala.)

    persze MS sose hozhatja be Applet.... [link]

  • _Voyage_

    aktív tag

    válasz Ulkesh #26 üzenetére

    Mert már eljátszotta a bizalmát sok embernél. :)
    Pl én egy ideig szerettem a samsungot, aztán vettem egy omnia-t, bűn rossz volt. Vettem egy L700-at, egész jó volt. Majd Omnia HD(i8910hd), szintén bűnrossz volt. Többet inkább nem is kell samsung.
    Vagy pl. sokáig csak nokiáim voltak(6610-6600-n70-n73-n95-n82), és ahogy sorba vannak téve, olyan sorozatban csalódtam egyre jobban és jobban a nokia-ban, nagyon-nagy késztetés kellett(és kényszer, a fizikai qwerty miatt), hogy megvegyem az N97-et. És megint csalódtam.
    De viszont volt iphone 2g-m, jó volt, 3g-m is volt, szintén jó volt. Legközelebb 3GS lesz. Ami jó, azt miért váltsam le?
    Nemrég vettem Mac Mini-t, most adom el, mert szuper, és váltok Mac Pro-ra, mert a Mini gyenge volt.
    Pedig emlékszem rá tisztán, 3 éve szidtam az apple-t, mint a bokrot, mert max fórumokon olvasgattam utána, csak egy hibás ipod-al volt dolgom, az meg rossz volt. :B

  • >-48-<

    aktív tag

    válasz Ulkesh #24 üzenetére

    A BMW azért gyárt elegáns luxus autót, hogy a holding tulajdonosok ebben utazhassanak a sarki fűszerest bekebelezni.
    De ugyanezt az autót használja a kopasz kigyúrt is, hogy a kolleginát kidobja a kocsisorra.
    Miért? Mert olyan holding tulajdonosnak akar tűnni, aki a sarki fűszerest megy bekebelezni.

    Az Apple ugyanígy felel a feelingért. Nem ő alakítja, de arra alapozva értékesít. Kivállóan pozícionálja a terméket. Látszólag a tehetős elit réteget célozza meg. De pont ezálltal generál igényt a kevéssé tehetős rétegekben is.

    PRODUCT -> szuper minőségi luxus kategóriás készülék, amiben a vevők nem csalódnak
    Place -> apple pont letisztult eleganciája, telco partnereknél az iphone külön kategória,
    Promotion -> "ez egy drága bigyó, de MOST TE is megveheted"
    PRICE -> "Fú bazz ez 300 ezzer függetlenűl, még jó hogy két éves szerzivel megkaptam 50-ért"

    Szerintem ez igenis tudatos, jól átgondolt és zseniális.

  • >-48-<

    aktív tag

    válasz Ulkesh #19 üzenetére

    Nem is fogok neked ellent mondani, hiszen nem a reklám, hanem a marketing stratégia kifejezést használtam, nem véletlenül. Én azt gondolom, hogy igenis a jó bornak is kell a cégér. Tízenmillió eszközt nem lehet szájhagyomány útján értékesíteni. Nyílván ismered a marketing mix és a 4P fogalmát. A jó eszköz csak egy komponens a siker felé vezető úton.

    A telefon majdnem tökéletes, ez tény. De az átlag felhasználó azt sem tudja, hogy mitől jobb, ez mint más készülék. Egyszerűen azért kell neki, mert "menő". Neked a színmélység miatt és a kiválló memória felhasználás miatt, nekik meg azért, mert a diszkóban a csajok számát ezzel "zsír" elkérni.
    Mindenki az ára miatt nyafog. De dirrekt kerül ennyibe, hogy státusz szimbólum legyen(ehhez persze elengedhetetlen a minőségi anyaghasználat). Az apple zsenialitása abban áll, hogy valójában bárki hozzájuthat viszonylag jó áron a szolgáltatóknál. Ergo a gazdagság szimbólumát bárki álltal hozzáférhetővé teszik, annélkül, hogy az elvesztené szimbólumi mivoltát.

    Ez igenis átgondolt marketing stratégia.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés