Az Apple iPhone komoly változásokat hozott az iparág számára, hiszen a relatíve gyenge kamerája, és a kategóriájában ma már átlagon aluli felbontásúnak számító kijelzője ellenére, a kényelmes és gyors menürendszere, méretes kijelzője, hatalmas memóriája és a rengeteg partnerre épülő üzlet modellje révén a piac legsikeresebb okostelefonjává nőtte ki magát, mely újabbnál újabb eladási rekordok megdöntésére is képes. A tajpeji székhelyű Market Intelligence & Consulting Institute a beszállítói statisztikákból kiindulva arra a következtetésre jutott hogy az év utolsó negyedében az iPhone forgalma átlépheti a tízmilliós álomhatárt is, mely eddig csak lényegesen olcsóbb mobilok esetén volt elképzelhető.
Az idei év harmadik negyedévében összesen 7,4 millió iPhone talált gazdára, melyből 3,2 milliót az amerikai AT&T Wireless ügyfelei aktiváltak. A kínai Digitimes értesülése szerint az utolsó negyedévben a gyártó 30,9 százalékkal több komponenst rendelet meg beszállítótól, így az eszköz processzorát gyártó Samsung, a rádiófrekvenciás komponenseket szállító Infineon és az erősítőket szolgáltató TriQuint is komolyan profitálhat az Apple sikeréből. A negyedév során a komponensbeszállítók pénzforgalma 32 százalékkal 613,7 millió dollárra nőtt.
Piaci elemzők szerint a konkurencia eddig egyetlen „iPhone-killer” készülékkel sem tudott előrukkolni, melynek oka, hogy a legtöbb gyártó egyszerűen képtelen vonzó külsővel és menürendszerrel, fejlesztők számára is kiemelkedő lehetőségeket kínáló üzleti modellel és szolgáltatókkal együtt kidolgozott, adatátviteli opció révén megfelelő hálózati infrastruktúrát is biztosító vonzó tarifacsomagokkal, valamint vonzó online szolgáltatásokkal előrukkolni. Az Apple iPhone az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában az okostelefonok piacának 29,2 illetve 23,5 százalékát tudhatja magáénak.