Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ulkesh

    őstag

    válasz >-48-< #17 üzenetére

    "De minden egyéb csak hype. Amihez az apple jobban ért mint a konkurencia, az nem a telefon gyártás, hanem a marketing stratégia."

    A jó bornak nem kell cégér elvet követi az Apple.
    Mindenki azzal jön, hogy milyen nagyszerű marketingstratégiát folytat az Apple.
    Nos az iPhone esetében legyártottak a 3 év alatt, ha jól tévedek 15-20 reklámfilmet, elkészítettek hozzá egy valóban jó weboldalt és kész, ennyi.

    A további reklámozást a velük szerződésben álló partnerek végezik (T-Mobile és a többi forgalmazó szolgáltató).

    Ami viszont más gyártónál nincs, az az, hogy maguk a felhasználók reklámozzák a készüléket, mert elégedettek vele és ez a nagy eladási számok miatt olyan erő, amivel egyetlen másik gyártó sem rendelkezik. Hiába költött 35 millió dollárt a Nokia az N95 bevezetésére, ha megjelenés után az összes fórum a készülék hibáiról írt és a csalódott felhasználók panaszaitól volt hangos (illesztési , mechanikai, szoftveres problémák).
    Az Apple csak kis lépésekben adagolja a készülék tudását, viszont amit tud, azt úgy tudja, hogy az 5 évestől a 90 évesig mindenki elsőre tudja kezelni és nem fagy, nem akadozik.

    Ők már felismerték, hogy az elégedett vásárlónál nem kell jobb hirdetés.

    [ Szerkesztve ]

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz >-48-< #22 üzenetére

    "A telefon majdnem tökéletes, ez tény. De az átlag felhasználó azt sem tudja, hogy mitől jobb, ez mint más készülék. Egyszerűen azért kell neki, mert "menő". Neked a színmélység miatt és a kiválló memória felhasználás miatt, nekik meg azért, mert a diszkóban a csajok számát ezzel "zsír" elkérni."

    Ezzel nincs mit ellentmondanom nekem sem, DE ez nem az Apple által tudatosan kialakított feeling a telefonnal szemben (sehol nincs ilyen összefüggésbe hozva a gyártó részéről), hanem a felhasználók oldaláról kialakult, az eszközt bizonyos érzelmekkel, vagy csoportokkal összekötő gondolkodás. Ez lehet akár pozitív, de akár negatív visszacsatolás is.

    "Ergo a gazdagság szimbólumát bárki álltal hozzáférhetővé teszik"

    Erről beszélek, van aki a gazdagság szimbólumát látja benne, van aki éppen ezért sznobok játékszerének tartja, megint más kiváló játékplatformként vásárolja meg, vagy akár napi munkaeszköznek. Mondhatni, hogy akárki kerül vele kapcsolatba érzelmekkel reagál rá, ami egy hétköznapi használati eszköz esetében eléggé érdekes reakció (de egyébként jellemző az Apple termékekre).

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • Ulkesh

    őstag

    válasz >-48-< #25 üzenetére

    Ez így teljesen korrekt, csak az a kérdés, hogy más gyártó hasonló piaci stratégája miért bukik meg?

    "a mobil hardverek mióta is rendelkeznek olyan erőforrással, hogy egyáltalán szóba jöhessen a Flash?" moonman

  • zbory

    tag

    válasz >-48-< #22 üzenetére

    "De az átlag felhasználó azt sem tudja, hogy mitől jobb, ez mint más készülék. Egyszerűen azért kell neki, mert "menő". "

    ez azért így kicsit degradáló az átlagfelhasználóra nézve. aki tényleg nem tudja a telefonok paramétereit - mert nem is érdekli, nem lehet mindenki tech geek - még érzi a különbséget mikor kézbevesz egy iPhonet, és EZ az ami eladja. a felhasználói élmény amit Ulkesh n+1-edszerre leírt

    a marketing meg a gizda faktor csak a hab a tortán

    If all the economists were laid end to end, they would not reach a conclusion. George Bernard Shaw

  • geri|

    aktív tag

    válasz >-48-< #17 üzenetére

    Offtopic-előre bocsátom-

    Drága jóember...

    Nem tudom, hogy neked mi a foglalkozásod, de hogy halvány lila segédfogalmad sincs arról, hogy mi az a marketing stratégia, abban biztos vagyok. Amennyiben mégis közgazdász vagy, esetleg szakirányú a végzettséged, mars vissza a könyvekhez a gyorsabbikból...
    Kérve könyörgök, hogy ne használjon mindenki olyan szavakat, hogy :

    "marketing stratégia"

    Ugyanis tényleg nem tudod, hogy mit jelent, meg mi az, amit az apple csinál. Amit csinál nem marketing stratégia. Tudományágak foglalkoznak azokkal a fogalmakkal, amiket Te abban a boldog tudatban használsz, hogy marhára jól hangzik, plusz olyan nagyon szakszónak tűnik és ha ilyet írok akkor tuti leoltom a másikat...Tudom, hogy ez csak egy sima fórum, meg nem publikáció, tudományos kutatás, de a cipész maradjon a kaptafánál. Ti IT-sok vitatkozzatok a sok kütyün meg ilyen olyan procin-meg hogy jó-e az oled vagy nem...
    Én sem dobálózom olyan fogalmakkal, amiket nem ismerek, szerintem te se tedd...
    De komolyan mondom, amikor olvasom, hogy hivatkoztok rá (marketing meg stratégia)... hát nem is tudom. Sírva kaparom a falat.
    Basszus még egyetemi tanárok- meg szakemberek vigyázva használnak egyes fogalmakat, te meg ezzel akarsz vitát nyeri, jobb híján...
    Kérve kérlek...ne! :)

    [ Szerkesztve ]

    LiveStrong

  • Coyote2000

    őstag

    válasz >-48-< #61 üzenetére

    nekem szimpatikus a hozzászólásod, szerintem kiváló a marketing stratégiád! :DDD

    amúgy a lenti posztoddal sincs baj, szerintem mindenki érti hogy mire gondoltál, és erre én sem tudtam volna jobb kifejezést használni. Remélem majd geri| elárulja nekünk, hogy ő hogyan nevezné azt, amikor egy cég tudatosan eltervezi hogy milyen módon ösztönzi a fogyasztókat a terméke megvásárlására (reklámozás, stb). Mivel a reklám a marketing része, a tudatosan tervezett tevékenység meg stratégia, nem értem mit kell ezen fennakadni.

Új hozzászólás Aktív témák