Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ge3lan

    csendes tag

    válasz MaciG #249 üzenetére

    Ja hát így van. Nem is az volt a bajom, hogy ő nem látja a különbséget, hanem az, hogy igenis van különbség. Dehát ez egyértelmű a képalkotás módja és a szem/agy működése miatt.

  • ge3lan

    csendes tag

    válasz wedge31 #203 üzenetére

    Most komolyan nem érted?
    Filmeken a mozgás lehet folymatos kis fpsnél, ha motion blur van.
    Játékban viszont nem. Az agy ahhoz van szokva, hogy ha gyorsan mozog valami, akkor a szemben a csapok tehetetlensége miatt pozitív utóképet lát. Filmek áltaában megteszik ezt a szívességet és utóképet mutatnak, de a vga nem. Az agy ezt hiányolja, ezért nem tűnik teljesen folyamatosnak a mozgás. Nem olyan mint filmen vagy a valóságban. Szerintem ez egyértelmű, mert máshogyan is jön létre a kép, ahogy az előző hsz-ben írtam.

    Ha megvan az Episode 2, akkor próbáld ki benne a motion blur effektet.

    De ha eddig egy filmben sem vettél észre olyat amit írtam, akkor elhiszem,hogy játékokban sem látod a különbséget. De ebben az esetben a hiba a te készülékedben van.

    Az hogy a szemünk időbeli felbontása nincs 80 fps [link] (tehát nem fogunk fel minden részletet) nem jeleti azt, hogy ugyanazt az érzést nyújtja 30 meg 60 fps.

    Na mostmár írtam technikai, fizikai, biokógiai, pszihológiai érveket.
    Ha ezután sem érted, akkor nemtom mi van
    Forduljon kezelőorvosához, gyógyszerészéhez :DDD

  • ge3lan

    csendes tag

    válasz MaSzKa #199 üzenetére

    HD filmek 35 fps? Ezt hogy érted? A filmeket leginkább 35mm-es filmre készítik, ami 24 fps.Vagy nem értem mire gondolsz HD filmek alatt.

  • ge3lan

    csendes tag

    válasz wedge31 #157 üzenetére

    Már megint ezt a butaságot olvasom. Igenis van különbség 30 és 60 fps között.
    Csak azért mert filmeknél nem mindig látszik kevésnek a 24 fps nem jelenti azt, hogy ennél több felesleges.
    Biztosan láttál már olyan mozifilmet, amiben egy gyors jelenetnél "darabosnak" látszódott a mozgás. Nekem most a Gladiátor és a Running Scared jut eszembe amiben ez biztosan látszik.
    Ilyenkor hogy ne nagyon mozduljanak el a dolgok exponálás alatt és éles maradjon a kép kisebb záridővel dolgoznak, de az fps marad 24. Ilyenkor 1/24 s nél jóval rövidebb időtartamot ábrázoló képkockát látunk (majdnem) 1/24 s-ig a filmben. Ezért a képkockákon látható események között nem jelentéktelen időkülönbség lesz, amitől láthatóan darabos lesz a mozgás. Ha folyamatos mozgást akarunk, akkor nagyobb záridővel kell dolgozni (vagy 1/24 s alatt többször exponálni egy képkockára), de akkor elmosódnak a gyors mozgások a képen.

    Most azt a képet amit a monitoron látsz a vga nem exponálással készíti. Ha nincs valami motion blur effekt, akkor csak pillanatképek egymásutánja az egész. (mintha nullás záridővel készülnének) Ha mi irányítunk, akkor mi szabjuk meg milyen gyorsan történjenek a dolgok, pl forgolódás egy játékban. Tehát ezzel mi szabjuk meg, hogy 2 frame között mennyit mozduljanak el a dolgok. Alacsony fps és gyors mozgatás esetén több centis utókép is keletkezhet. Ezért a 30 fps még eléggé döcögős akkor is ha nem rángatjuk az egeret. Az utóképet az fps emeléssel lehet csökkenteni (vagy motion blurral). vagy lassú játékot kell játszani

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés