Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyilván koncertfotózásra nem egy kompakttal vagy egy oly epl1-gyel indulnék el. Sötétben gyorsan mozgó, vaku nélkül: teljességgel esélytelen, gondolj bele: ha egy esti csendélet iso1000-en 1sec expót igényel, akkor egy mozgás-kimerevítős 1/500sec 500k-s iso-t igényelne, ráadásul ott vannak a sötétebb részek/dinamika kérdése is. A mai realitás ff gépeken kb iso12k, ez fényerős obikkal társítva sokmindenre képes, de ezzel nem fogsz pl denevért röptében fotózni vaku nélkül
A C500 tényleg szuper kamera+szuper lencsepark tartozik hozzá, komoly filmforgatásokhoz, ahol a jövőállóság is kérdés, ezt ajánlanám. Egy gyűrűkurát ugyebár megnézne az ember 5év múlva is a 4k3D tévéjén - míg egy fogkrémreklám pár hónap múlva teljesen feledésbe merül (ergo bőven elég a forgatásához egy gh3 főleg h nem egy kivilágítatlan cseppkőbarlangban, hanem fogászati rendelőben forgatják).
-
-
válasz
Mhamster #121 üzenetére
MILC != mft, CX, stb szenzorméret. Nyilván ha ilyen extrém ISO-n akarunk dolgozni, full-frame gép kell, még az APS-C csúcsa (ezt most a fuji - nemmellesleg MILC gépei képviselik) is kevés hozzá.
Amúgy nikon D4 rulz, a teljes iso tartományon jobb az 5dMk3-nál.Más kérdés, hogy a hobbifelhasználók, akiknél a költségvetés és a rendelkezésre álló hely/cipekedőkapacitás probléma, mérlegelik, hogy
1. szeretnének-e +2e€-t (váz+drágább lencsék) költeni egy olyan képességre, amit a műszer élettartama alatt max 2 alkalommal használnak ki? (nemmellesleg nálam ezért esik ki a GH3 is)
2. akarnak-e mindenhová egy teljes FULLFRAME fotóskészlettel rohangálni? (számoljuk csak bele a súlyba a 2.8/24-70-es, 4/400-as és hasonló kaliberű obikat).Mivel nem személyeskedni jöttem, senkit sem akarok presszionálni, hogy miként válaszolja meg a fentebbi 2 kérdést, igény/felhasználás szerint döntse el mindenki magának.
-
Ez a videó vs ISO dolog érdekes kérdés. Ugyebár az összes szenzor - legyen az mft, CX, APS-C vagy FX - jóval nagyobb felbontású a tipikusan FullHD videófelbontásnál. (4k-s ketyerét asszem egyikőtök sem említett a HSZ-ekben). Ezekután SzVSz rengeteg múlik a pixel-binning/zajszűrés konkrét megvalósításán/leprogramozásán. Simán lehet, hogy egy erre optimalizált + szuper firmware-rel társított kisebb szenzor sokkal jobban teljesít egy fotózásra és teljes felbontáson történő használatra kiélezett FX szenzornál.
-
válasz
Stauffenberg #100 üzenetére
"Nem is tudtam, sosem hallottam a RED nevét. Nem nekik van az a csuda moduláris rendszerük amiből ha összerakok egy kamerát akkor 30 ezer dolcsit ott hagytam?"
Bizony, és a canon c500-as rendszer elvileg még drágább. Igaz, már mind2 tud 4k@60p-t. Ezeket már Hollywood is használja (ill leginkább ők, ilyen brutál ktgvetése elég kevés szervezetnek van - főleg, hogy komolyabb forgatáskor nem egy kameraállást szoktak alkalmazni).
-
-
válasz
#22145024 #93 üzenetére
Használtcuccból kiindulva nem tudom. Új gépet véve 100%, hogy MILC-en buksz többet, ha egy 40ezres EPL1 vázat vagy D40x vázat veszel, őszintén, gőzöm sincs, mennyit fognak ezek jövőilyenkor érni. (a lencséket kivontam az egyenletből, tapasztalatom szerint azok előfordul, h semmit sem veszítenek az árukból)
#95: a valódi munkát RED gépekkel és a canon kifejezetten ilyen célú gépeivel (1Dc, C500) szokás csinálni. Persze ehhez mély zseb kell, amihez képest az 5DmkX amatőrköltségvetés.
-
Ha szűk a keret, akkor kár más alternatívákra vágyakozni, fontos, hogy elsőre jó vételt hozz össze (mindenképp még garis használt cuccot szoktam ajánlani), és használd egészséggel.
kb 100kFt-ból már össze lehet hozni akár MILC akár DSLR duplakitet az aktuális hardveraprós kínálatból. Ez váz-szinten kb nikon D3000-et és E-Pl2-t jelent, amik durván egy szinten vannak szenzorteljesítményben. (itt lehet próbaképeket nézegetni)
-
-
-
-
válasz
#22145024 #69 üzenetére
Kinek ment/milyen műfaj?
"Érdemi továbblépést csak a jobb lencsék és a full frame ad(hat)."
Erre jöttem rá én is, amikor az OMD vs. nikon d7k összehasonlításokat néztem. Kérdés, hogy műkedvelő szinten szükség van-e arra az FX továbblépésre, ha 4k felbontásban iso800 mellett is szuper képeket lehet csinálni? -
"a D7 az már profi kategória! Míg MILC-ek nem azok!"
Ki mondta, hogy a MILC (!=mft, kicsit bővebb fogalom...) profi? Még a gyártók sem..."Nálam a marketing hülyítés, hogy mennyivel jobb a milc a dslr-nél az meg nem érdekel!"
Minden gyártó a saját portékáját dícséri, ezen nincs semmi meglepő. A kérdés az, hogy az ember mit fotózik, és ezt mivel lehet megvalósítani. Még csak azt sem mondom, hogy egyféle megoldás van... Ha neked a tükör jött be, maradj a tükörnél, senki sem akar lebeszélni róla."Az hogy Te gyenge vagy és nem bírsz el egy DSLR-t az meg nem a Milc előnye, hanem a Te gyengeséged!"
Ok, nem nekem szólt, de reagálnék (no offense, szigorúan tapasztalati alapon): nemrég jöttem haza egy vadfotózós nyaralásról, a következő felszereléssel:
D7k váz, 18-105, 3.5/8, 2.8/14, 2.8/105, 4/300-as obik, +apróbb tartozékok. Összsúly: kb 4 kiló, illetve a táskából kiszorít minden egyéb hasznos dolgot (pl 2 extra szendvics+víz a túrára...)
Tervezett alternatíva:
GX1 váz, 14-42, 3.5/7.5, 9-18, 2.8/60, 100-300: összsúly: kevesebb, mint 2 kiló - ill. térfogatban is feleakkora helyet foglal, mint a DX készlet. Ahogy felmértem a terepet, a BIF és az asztrofotózás kivételével mindenre jó lesz a GX1. A BIF-fel azért próbálkozni fogok, de nem prioritás (d7k-val is macerás volt), asztrofotózásra pedig van egy speciálisan átalakított d5100-am.
Másik érdekes aspektus, madárfotós szemmel: mft készlettel megspóroltunk 2 kilót a táskából, ezt akár egy brutál adaptált távcsőre is fordíthatjuk. -
-
"árban akkor is inkább DSLR! MILC túl van árazva!"
Hm
Oly PM1, újonnan, boltból, kitobival 100eFt
Pana GF3 kb 126eFt. szintén új, garis.
Ezek a vázak kb partiban vannak a 100eFt-os nikon d3000-rel, ráadásul jóval kisebbek.
Tény, MILC-re áttérve kell kompromisszumot kötni, de ha komolyabb obikat is használsz, akkor mft vagy CX rendszer esetén több kilóval is könnyebb lehet a fotóstáskád.
Abban egyetértek, hogy az új MILC-ek túl vannak árazva. (pl Oly PM2 170kFt-ért) A dolog másik oldala, hogy használtban viszont piszokolcsón kapsz mft vázakat. Obitéren kb uaz a helyzet, mint DSLR-nél: a prémium optikák drágák:
mft: Pana 4/7-14mm: 330eFt
DX: Nikkor DX 4/12-24mm: 300eFt (SzVSz csak azért olcsóbb egy kicsit, mert jóval nagyobb a piaca) - nem mellesleg a nikkor kb másfélx nehezebb (465g vs 300g), annak ellenére, hogy az ekvivalens fókusztávja nem annyira nagylátós, mint a panáé (18 vs 14mm ekv).#50, "Azért mert valami kit az nem azt jelenti, hogy szar is!"
ez így van, és ugyanúgy áll az mft családra, mint a canikon dslr-ekre. 1-2 feketebárány akad, de őket kényelmesen el lehet kerülni. -
válasz
t72killer #44 üzenetére
Bocsánat, eltévesztettem a linket, ilyenből kell kettő, 3D-rendszerben
. - plusz kb 100k$ a két kamerára + obikra.
-
válasz
Mr.Csizmás #40 üzenetére
"kivéve az epenishuszár 1100d/d3100 kitobis facebook.com/xy photography önjelölt "művészek""
Vanijen bőven, ne aggódj. engem mindig gondolkodásra késztet, vajon hogy kerül egy épphogy gimis csitri kezébe DSLR
Biztos sport/vadfotózásra használja
.
Mind1, mindenki azt vesz, amit akar. Tény, 3-4évvel ezelőtt, ha használható AF-et és jó ISO teljesítményt akartál, akkor az APS-c DSLR volt a megoldás. Időközben fejlődött a technika, és ugyanerre képes a legtöbb aktuális milc.#41: ha már annyira überprofi videózás kell, akkor az aktuális cél a 4k@30p.
-
Egyelőre ott tartunk, hogy egyes milc-gyártók (pontosabban Oly, Pana, Nikon) elkezdtek félprofi irányba tapogatózni. Bizonyos feladatokra - mint ahogy a kolléga is említette, pl utcai riporterkedés - már vannak jó darabok, és ehhez kapcsolódóan a rövid vakuszinkront is meg lehet oldani.
-
"A DSLR-es asztrofotósok sem véletlenül bohóckodnak házibarkács cold boxokkal és cold fingerekkel."
Én szárazjéggel bohóckodom, SZUPER!!!
Sajna mft váznál nagyon macerás, ki kéne vezetni kábelen minden kontrollt és a LV képét. Esetleg vmi hosszúkábeles EVF jól jönne
-
Hőelvezetés - ekkora parasztvakítást, csináljanak egy pici fémvázat (aka gx1), és a szenzortól menjen közvetlen hővezetős(pasztázott rézlemez) kapcsolat a gépvázhoz és az állványmenethez. Hosszabb videót amúgyis állványról szokás forgatni, és egy fémállványnál jobb hőleadó nincs. (átnéztem, a manfrotto 550b-men a fotócsavartól a lábak végéig VÉGIG van fémes kapcsolat)
Amúgy dícsérendő, hogy végre felismerték a hőleadás fontosságát, ideje volt... Nyáron nagyságrendekkel magasabb a szenzorok zaja, mint komoly mínuszos (-10, -20C) télben, egy d7000-rel teszteltem anno.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Több évig húzódó per várhat az Apple-re az iPhone-ok uralma miatt
- Kuponkunyeráló
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Háztartási gépek
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- iKing.Hu - Motorola Edge 50 Ultra - Nordic Wood - Használt, karcmentes
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest