- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Yettel topik
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Fotók, videók mobillal
- Nem kamera gomb, kérem, AI-gomb! Kezünkben a Honor Magic8-ak
- Apple Watch
- iPhone topik
- Kezünkben a Xiaomi 17 sorozat telefonjai
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Parallaxis #1080 üzenetére
Tehát ha jól értem, akkor a megoldás az, hogy ha valaki videót néz a készüléken, akkor nézze meg a 16:9-es változatot, ne a 21:9-es változatot (tehát nézzen kisebb képet), és akkor majd nem lóg be a notch.
Ha például a Catan telepeseivel szeretne játszani, akkor csak egy irányba lehet tartani a telefont, különben nem fog hozzáférni a menühöz. Mert ez a játék például alkalmazkodik a kijelző felbontásához, és mindig a szélére rakja a menüt, függetlenül attól, hogy 4:3-as, 16:9-es, vagy épp 19,5:9-es kijelzőről van szó. (ajánlom mindenkinek akár táblajátékban, akár telefonon)Ezt írod:
A képi tartalom viszont 18:9-es képarányon jelenik meg álló nézetben, fektetve meg addig amíg nem nagyítasz bele.Sajnos ez nem igaz. Nem igaz a fenti példáknál akár annál a játéknál (de más játékra is biztos igaz, csak nem ismerem a játékokat, de más sorolhatja, ha akarja), nem igaz ennél vagy ennél a youtube videónál, vagy sok másiknál. Persze értem én, hogy választhatja a kedves használó a 16:9-es verziót, és sokkal több fekete csíkot hagy inkább alul és felül, de valahogy biztosan érzed te is, hogy ez az érvelés (már az, hogy nézzen kisebb képet azért, hogy ne lógjon bele a notch) bizony sántít.
A Youtube-on a legtöbb videó 16:9-es, ami normál esetben pont ugyanúgy néz ki az X-en, mint bármelyik hagyományos kávás készüléken. Ha meg belenagyítasz, akkor az a te döntésed és nem a notch a legnagyobb problémád, hanem az, hogy alul/felül levág a képből jelentős részt.
A fentiek tekintetében értelemszerűen láthatod, hogy sok esetben nem kell belenagyítani semmit ahhoz, hogy alul és felől ne vágj le semmit a képből, miközben a kis belógás ezt oldalt megteszi (legyen szó akár IOS, akár android készülékről).
Természetesen továbbra is várnám az észrevételedet annak kapcsán, hogy ha a termék gyártója úgy aposztrofálja az érzékelők által elfoglalt területet, mint egy, a kijelző területébe belógó egységet, akkor mi alapján kellene nekünk mégis meggyőződéssel kiállnunk a véleményed mellett, hogy az mégsem lóg bele a készülék megjelenítőjébe (ami teljesen független a felbontásától, mivel - ahogy magad is /tévesen/ állítottad a QHD felbontás ellen érvként - a felbontás nem befolyásolja a látható kép méretét).
Én tehát itt és most szeretném megvédeni veled szemben az Apple-t (még inkább az Essential PH1-et), és kiállni amellett, hogy igenis, nekik van igazuk, ez az egység kihasít egy kis darabot a készülékből, amint azt ők állítják. Nem gondolom, hogy az általuk elképzelt, megtervezett és legyártatott készülékek kapcsán velük szemben nagyobb háttérismerettel rendelkeznél e téren, így alapvetően érthetetlen számomra, hogy miért kérdőjelezed meg ezen és más gyártók állítását, hogy a "szenzorsziget" kihasít egy darabot a kijelzőből.Amennyiben úgy látod, hogy az Apple téved, az állítása hamis és a notch nem lóg bele a kijelzőbe, úgy természetesen célszerű lenne erre felhívnod a gyártó figyelmét is, hiszen az e fórumon való cáfolat még nem valószínű, hogy eljut a megfelelő szintig, hogy felkeltse a cupertino-iak figyelmét is. Márpedig egy ilyen tévedésük bizonyosan nagy visszhangot kavarna a mobilos társadalomban.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Parallaxis #1080 üzenetére
Annak meg nem értem, hogy mi köze a képi megjelenítéshez, hogy a kijelző fizikai kiterjedését megadja a gyártó?
Óóó b*szod, kezdődik
A képi megjelenítéshez csak annyi köze van, hogy a gyártó szerint is igazoltan a notch belóg a képernyőbe és nem a fülek nyúlnak túl rajta, mint ahogy 1000+ komment óta magyarázod. Ennél fogva pedig a notch csökkenti a hivatalosan megadott 19,5:9-es méretű kijelző hasznos megjelenített felületét. Mert vágod ugye, hogy ha nem lenne ott notch (mint a korai koncepciórajzok esetében), akkor az a bazi vastag status bar sem úgy nézne ki, hanem rendesen, több információval.Ha meg belenagyítasz, akkor az a te döntésed és nem a notch a legnagyobb problémád, hanem az, hogy alul/felül levág a képből jelentős részt.
Erre már korábban is kontráztam, de nem vetted a fáradságot, hogy kitalálj a válaszomra épkézláb (??
) érveket.
Tehát. Kifizetsz 380 ezer vagy 250 ezer vagy 200 ezer forintot egy ultraszuperkirály telefonra, aminek csodálatos kijelzője van, ami befedi szinte a teljes előlapot. Ezek után te:
a) 16:9-ben fogyasztod rajta a tartalmat, mint a Chinaphone X9 tulajok vagy
b) kihasználod azt a technológiát amiért kifizettél három havi nettó minimálbért és kiteszed teljes képernyőreGalaxy S7 tulajnak mondod magad, ami pech, hiszen azon még 16:9-es a képernyő. Így fogalmad sincs miről érvelsz ezzel a 16:9-es f***sággal (lásd: a) válasz). Ez nem így van. A valóságban nem igaz amit kijelentesz. Nem találtam hozzá kérdőívet, de én és 18:9 vagy nagyobb arányú telefonnal rendelkező ismerőseim mind "belenagyítanak". Aztán ha feliratos a következő videó akkor visszapöccintik két ujjal. Because you can.
És igen, ezesetben a notch a legnagyobb problémád ahogyan azt be is mutattam egy korábbi AutoCAD-es rajzon:a 18:9-es azért lett kitalálva, hogy fektetve pont arányosan két félre lehessen bontani
Ezt kérlek magyarázd meg, mi értelme lenne pont arányosan két félre bontani, hadd nevessünk közösen!
-
Reinhardt
őstag
válasz
Parallaxis #1080 üzenetére
Szoval az problema, hogy a 16:9-es video teteje meg alja le van vagva ha az ember kiteszi teljes kepernyore, de azzal nincs gond, ha a notch takarja ki...
Es hagyjuk mar ezt, hogy youtube videok nagy resze 16:9. Rengeteg video van font ami ennel szelesebb keparanyu, es egyre tobb lesz, ezekbol mar ugyis kitakar a notch, hogy alul felul ott a fekete sav.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Eredeti játékok OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- Házimozi haladó szinten
- Xbox Series X|S
- Legyártotta az első wafert a TSMC arizonai gyára az NVIDIA számára
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- OLED TV topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 (L13899-001)
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- OnePlus 13 Gyors teljesítmény és modern dizájn Midnight Ocean 16/512 GB
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z170 i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB CooleMaster MasterboxMB 600 CM650W
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 7 3700X / RTX 2070 Super / 32GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő