Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #360 üzenetére

    Így van, olyannyira nincs ennek itthon kultúrája, hogy kezdetben az esetemben példuál NULLA képzési lehetőség volt, úgy képeztem magam, hogy kifizettem, meg elmentem szabira, és örülhettem, ha mehettem egyáltalán. Később annyiban változott a helyzet, hogy olcsóbb képzésekre (évi 1-2 alkalommal) befizettek, de vizsga már nem jár mellé. Most ugyanez van, csak 3-4 olcsóbb képzés fér bele, meg saját magam mellé teszek még ugyanennyit, és ahol lehet, vizsgázok is, de ezek a saját zsebből történetek továbbra is értékesebbek a céges képzéseknél, és természetesen szabadságból mennek el.

    A munkáltatók hozzállása pedig nevetséges. Tudjál mindent, de nem küldünk el sehova. Ha van egy feladat, az alap, hogy Te válassz hozzá optimális megoldást (de jól ám, és tegnapra!), ha netán nem értesz hozzá, hát tanuld meg. Sőt, mi az, hogy nem éretesz hozzá?! Majd ha használjuk már pár éve, esetleg elküldünk valami képzésre is ezzel kapcsolatban, hátha megtudsz még valami hasznosat, mondjuk azokat az alapokat, amiket nem éles rendszeren kell(ett volna) kipróbálni először az életben. Ha ez nem tetszik, marad ugyebár az önképzés.

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #358 üzenetére

    "Mert fontosabb, az egó mint a tudás...“

    Na, ebben teljesen egyetértünk. Ez viszont nem linux vs. windows sajátosság, sőt, még csak nem is az IT vonal sajátja. Egyre több olyan példát látok, amikor 30-35 éves emberek pozíciót fognak egy cégnél, és ennyi, onnantól se pénzt, se időt nem áldoznak a szakmai fejlődésükre. Bezzeg bemutatkozásnál, önéletrajzban már megy a polírozás, meg a 15-20-25 éve a szakmában vagyok jellegű önfényezés. Jahh vazze, csak időközben nulla fejlődésen mennek keresztül. Persze, a munkáltató nem nézi ezt feltétlenül, csak bedől a bullshitnek. Ahogy mindig is mondtam: az vagy, amit mondasz / mutatsz magadról.

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #356 üzenetére

    "Windows bohócgazdák" 20-an vannak, miközben semmihez nem értenek,"

    Hö.

    "de a Linuxos ember Magyarországon értsen a storage-hez, tűzfalhoz, hálózathoz, proxy-hoz mentéshez, hardverhez, virtualizációhoz, hálózathoz"

    Hööhhööö. Szerinted a Windows-os rendszergazda nem pontosan ugyanezt csinálja? Csak a Linuxos rendszergazdásra strófolnak rá minden sz*rt, a Windows adminokra nem? Az esetleg nem dolgozik 4-5 szakterületen, egymaga? Ne viccelődjünk már. Ugyanezeket a dolgokat csinálom én is napi szinten, és elvárják, pontosan ugyanúgy, mint bárkitől, aki rendszergazda / informatikus / programozó / webdesigner / ECDL junkie, mert ez Magyarország. Egy informatikus van, aki mindenhez (is) ért. Érdekes módon az állatorvosnál nem akar szülni senki sem, hiába orvos, de rendszergazdaként mindenhez értenem kell alapból, amin kijelző van, vagy áram folyik benne.

    "Linux-hoz pontosan úgyanúgy lehet érteni, mint a Windows rendszerekhez"

    Ezt senki nem vitatta, én sem. Mindössze, dokumentálttá tenni a meglévő tudást nehezebb, elfogadott nemzetközi minősítési rendszer hiányában. Erre szolgálna ugye az LPIC, de ahogy nézem, nagyon kevesen ismerik idehaza (még).

    "jajj nem értünk a Linux-hoz, meg semmihez igazából a Windows-on kívül"

    Ne általánosíts. Találkoztam olyan gyakorló linux rendszergazdával, aki oktatott (vagy talán még mindig oktat) egy fővárosi felnőttképző intézményben linux sysadmin alapokat, és halvány fingja nem volt arról, hogy mi is a WSUS. A létezéséről sem tudott, nagyjából. Ennek tükrében had ne fogadjam már el bemondásra, hogy a Windows rendszergazdák mindenhez hülyék, ami linux, bezzeg a linux betyárok, azok kenik-vágják a Windows Servert és "sallangjait". Hát hogyne.

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #347 üzenetére

    A baj az, hogy továbbra is jóval több user/cég/fórum/külsősrendszergazda/bármikutyaf@sza van Windows-ra, mint bármelyik UNIX disztróra. Nem beszéltem arról, hogy az MS support jó-e, vagy sem. Arról beszéltem, hogy a nagy linux disztrókhoz ugyanúgy kell támogatás, mint MS vonalra, ahol aztán megkérik az árát az ingyen ebédnek. Hogy retek az MS gyári support? Na és, van ezer más, még akár ingyen is. Ahogy linuxra is, csak itt a lehetőségek tárháza egy kissé bővebb.

    Szakember szintén minimum egy nagyságrenddel több van a piacon. Pont ezért veszik a égek ezt a rendszert, nem a gyári suppor megléte vagy hiánya miatt. És ez stratégiai döntés is egyben: csomószor hallottam már olyat, hogy kisebb cégek rátették az életüket egy linux rendszergazdára, mert erőltette a vonalat, aztán mikor megtörtént a szakítás, ott maradtak egy szál f@szban, mert alig találtak embert, aki egyáltalán látott már terminált. Ráadásul még akkor is hetekig ment a szopóka, mert az előző szaki a saját szájíze szerint oldott meg dolgokat, dokumentáció persze nulla, így az utód is rágta a répát rendesen.

    Windows-nál ilyen nincs. Ha engem kirúgnak, holnap találnak a helyemre más valakit, aki ugyanúgy tudja majd üzemeltetni a rendszert (mindenféle support nélkül is, többnyire), mint én tettem.

    De no offense, nem a linux ellen beszélek, csak szeretem helyén kezelni a dolgokat, és ugrok, ha egyetlen all-in érvként az ingyeneségét hozzák fel egy "vitában".

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés