Új hozzászólás Aktív témák
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
Raysen623 #33 üzenetére
A számból vetted ki a szót!
NV és Intel ott puskázza el közösen, hogy nem képesek közös nevezőre jutni. Amíg Intel kapacskodik a CPU teljesítményében és x86 alapon igyekszik grafikát is csinálni (de legalábbis masszív párhuzamosságot), addig NV az ARM-ot akarja majd lenyomni a játékpiac torkán, lettlégyen bármilyen a platform, amire rá tudja tenni a kezét (ARM PC, next-gen konzol, hand-held, telefon, ...). Mindkettőnek óriási szüksége lenne a másikra, de közös munka helyett arra pazarolják az erőforrásaikat, hogy boldoguljanak a másik nélkül. (Abu már kifejtette, hogy a két cég CEO-ja miért nem tud közös nevezőre jutni a cégek fúzióját tekintve.)
Amíg pöcsölnek, addig AMD meg leköröz mindenkit. A DirectX nagyon jó volt grafikára, de látszik hogy a fejlesztők ma már olyan engine-t akarnak írni, ahol nem csak szerves részét képezi a rajzolás a színtér léptetésének, hanem nincs elválasztva a kettő egymástól. OIT és hasonló megoldásokra nem lenne compute intenzív szükség, ha az motor a színtér léptetésével egyidőben sorba tudná rendezni az elemeket kameratávolság szerint vagy IGP (parallel-sort), vagy a dGPU-val, azért mert eleve ott fut az egész motor. Ehhez persze az szükséges, hogy a párhuzamosan futó motor hatékonyan tudjon saját magának allokálni erőforrásokat, amit jelenleg azért nem lehet, mert ezt csak a CPU tudja elvégezni. OpenCL 2.0, Mantle alól (HSA a háttérben) triviális a dolog, az IGP/GPU ha rájön, hogy erőforrásra van szükség, gyorsan tud indtani egy CPU folyamatot, ami aztán visszaadja a "vezérlést" a GPU-nak. Minden részfeladatot ott kellene elvégezni, ahol rendelkezésre áll minden információ a hatékony számoláshoz. Grafikus API-ban sorbarendezni már túl késő (mert már elveszett a többletinformáció, ami még host oldalon megvolt).
Az efféle játék engine-eket jelenleg csakig compute API-kban és nyelvekben lehet megfogalmazni, és lassan tényleg ott tartunk, hogy kisebb fáradtság egy compute nyelven megírni egy hatékony leképezőt, mint a Direct3D/OpenGL baromságait kerülgetve próbálni hatékony közreműködést implementálni a grafika és a motor között.
Én személy szerint az egyetlen járható útként azt látom, hogy valamilyen compute nyelven szabványosítják a grafikában (és video en-,de-,trans-kódolásban, meg minden ilyesmiben) használt fix funkciós egységek interfészeit (mert az közös), és implementálják a gyártók. OpenCL 2.1-ben lehetne built-in function a raster egységnek, a tessalatornak, és társai. A Mantle egy jó lépés, de NV és Intel sosem fog felszállni erre a vonatra. OpenCL van AMP lehetne az az arany középút, ami azért nagyon low-level, megenged útválasztani HW alapján (ha valaki nagyon specifikus kódot akar írni, akkor megteheti), de létezne generikus elérés overhead nélkül.
Amúgy nem hiszem, hogy ezt google translate-tel érdemes volna bárkinek is elküldeni, ami egy magyar fórumon folyik. Tökéletesen tisztában vannak ezzel, csak ahogy Raysen kolléga is mondta, dilettánsok gyülekezete általában a vezetőség, és szerintem NV és Intel is túl sokat volt vezető pozícióban ahhoz, hogy újra fel tudják venni azt a ritmust, ami a kapaszkodáshoz kell (ahol helyenként kompromisszumokat kell kötni, lásd AMD-ATi fúzió, ahol AMD-nek ki kellett szerveznie a gyár részlegét, mert elfogyott a tőkéje, hogy fedezni tudja a gyártórészleg átmeneti veszteségét).
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC : RYZEN 5 4500 / 16GB DDR4 / ASUS RX 480 8GB / WiFi / Bluetooth / 512GB M.2 SSD / 500GB HDD
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS , I5-7300U CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Acer PREDATOR HELIOS NEO 16 / i9-14900HX / RTX 4070 (140W) / 1 TB SSD / 240HZ
- Topping A70 Pro fejhallgató erősítő
- Topping D70 Pro Octo DAC
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged