- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Netfone
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- One mobilszolgáltatások
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 Ultra akku probléma?
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
oraihunter
aktív tag
Talán az idő?
-
Lomha 8V
addikt
Érdekes volt a DirectX-es írás, köszi! Ez az utolsó három "izé" meg akkora baromság, hogy az nem igaz.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
#32839680 #66 üzenetére
Bár tudom Európában a liberalizmus fellegvárában minden lehetséges, így az is hogy egy gyártó nem telepítheti előre a saját termékébe a saját fejlesztésű böngészőjét, ellenben reklámoznia kell "böngészőválasztó" néven a riválisok termékeit.
Ezt te sem gondolhatod komolyan, nézd meg mit művelnek a Samsungal vagy a Huawei -el hogy megvédjék a rohadt alma szent grált, idejönnek amerikából hatalmas arccal és azt gondolják hogy mindenkit megvesznek kilóra miközben ameddig el nem vitték az összes mérnököt a németektől, magyaroktól, stb. még olvasni sem tudtak, világos hogy felelősségre vonják őket én az EU közelébe nem engednék egyet sem, beképzelt idióták akik azt hiszik hogy lehallgathatják a fél világot mert nekik sok csillag van a zászlójukon meg nagy hadseregük, de volt már ilyen nemzet és elment a süllyesztőbe.
-
litvitcsak.a
tag
Nekem ez jutott az eszembe a DirectX lassú fejlesztésének okáról:
Ha azt nézzük, hogy jelenleg az XboxOne "csak" egy szórakoztató központ, akkor nem tűnik a PC-s HC játék piac riválisának.
De ha az MS némileg módosítja a rendszert a Windows RT funkcióinak irányába és hozzá ad egeret, billentyűzetet valamint portolja az office és egyéb alap alkalmazásokat, akkor egy hétköznapi PC funkcióit is kiváltó rendszert kapnánk.
Az emberek jelentős részének (akik nem hc gémer) otthon a gép legtöbb esetben csak az alap funkciók ellátására kell - internetezés, levelezés, social media, chat, stb. Ezekre a feladatokra az XboxOne teljesítménye elegendő, ráadásul egy tablet is kielégítő alternatíva az esetek többségében (sőt!).
Ha az MS a Windows RT, Windows Phone és a fent említett "upgrade" XboxOne platformokat össze tudja gyúrni egy jól működő szimbiózisba, akkor egy ütőképes és a napi igényeket lefedő megoldással tudná a piacot beteríteni. Ha ilyen szemszögből nézzük, a hosszú távú cél inkább a PC játékplatformról az Xbox-ra terelés lenne.
Egy egér+billentyűzet kombóval kiegészített XboxOne akár a HC gémer RTS, FPS fanoknak is megfelelő alternatíva lenne, lényegesen kedvezőbb áron mint egy PC és a mainál jobb grafikával és hanggal. MS esetében pedig a lényegesen nagyobb kontroll a teljes rendszer felett több bevételt hozhat mint amit a fent vázoltak miatt az asztali windwos változatok csökkenésével vesztene. Na meg az Apple-hez hasonló zárt birodalmat tudna építeni az on-line zene, filmek, könyvek értékesítésén keresztül az egyéb web-en értékesíthető termékek (pl. repülőjegy, autó kölcsönzés, stb.) közvetítéséből beszedhető jutalékokig... -
kromatika
veterán
Érdekes cikk volt köszi.
-
zedfanster
csendes tag
"Mi áll a DirectX lassú fejlődésének hátterében?"
Egyszerű: csak nézzük meg, hogy hol tartanak a mai játékok grafikái... Ma már elég dúrva eljárásokról beszélünk bizonyos alakzatok kirajzolásakor-színezésekor árnyékoláskor stb... -
atti_2010
nagyúr
válasz
#32839680 #60 üzenetére
Csak azt mondtam hogy az MS ha akarja, egy huszárvágással ellehetetleníti a Mantle-t, úgy hogy ha az AMD a feje tetejére is áll, akkor sem tudna fogást találni rajta.
Na ne mond és hogyan??Ezért nem értem a komment lényegét, ha belepiszkál a DX -be már hárman perelik be, AMD, Nvidia, Intel, ezek a dolgok nem olyan szimplán működnek hogy egy szoftvert csak átírunk hogy mások ne tudják használni.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#32839680 #55 üzenetére
,,Az NV akkor kezdi el támogatni a Mantle-t és hagyni a CUDA-t a csudába, ha a pokol befagy"
Amúgy valószínűleg igazad van pedig a cuda-csuda dolog eléggé passzolna egymáshoz
Hát ha márpedig a mantle elterjed, akkor az Nvidia vagy beáll, vagy mehet ARM-re fejleszteni, ami hosszú távon egyenlő lenne az elsorvadással, a qualcomm és az mtk mellett nem rúghat labdába, az arm meg az x86-tal soha nem fogja felvenni a lépést teljesítményben, mondjuk az igaz, hogyha 5 év múlva kidobnak egy ARM alapú konzolt az talán megverheti (vagy hozhatja a szintjét) a ps4-xone kombónak. De ha lesz is ilyen, azt is inkább a qualcomm fogja szerintem megcsinálni.
-
GeryFlash
veterán
Hát igen, akkor nem csak bennem merült fel ez a kérdés, hogy az M$ ezt a konzolja miatt csinálja... De majd élesbe-hátulról szitu lesz, ha az Nvidia is belemegy a Mantle-be, aztán a konzolok szét lesznek verve, csak ehhez ugye az kéne, hogy az Nvidia le adjon egy kicsit a büszkeségéből, remélem menni fog nekik. Ha az Nv és az AMD tolná a Mantlet onnatól az Intelnek is muszáj lenne, mondjuk most már nem olyan nagy probléma ez, már nem olyan szoros a kapcsolatuk a Microfossal.
Amúgy ha lenne is újabb dx, akkor az 11.3 lenne vagy 12? Van erről valami pletyka, hogy mikor lesz egyáltalán?
-
Dr.FantastiK
őstag
Elolvastam a cikket hogy mégis mi áll a directx lassú fejlődése mögött?
Az hogy nincs konkurencia !! ezert,, alusznak a fulukon.
-
Danex
addikt
De annyiba ide tartozik, hogy a DX-et részben azért is szarja le a MS-t mert a bevétele nem az usereknek (gamerek) eladott OS-ekből van hanem a tömeglicencekből, és az ezeket használóknak meg nem igazán kell egy modern API.
Szóval reménykedem, hogy a SteamOS-re ráugrik az ipar és így létrejöhetne egy kimondottan grafikára hegyezett rendszer.
-
Gondoltam, hogy ilyenre gondolsz, de a tudtommal most játékokról volt szó, nem mindenféle programról különböző munkákhoz. (Amúgy azok egy részét is elkészítenék idővel, de azokat tényleg nem 3-4 év alatt. Üzleti világban csak akkor mozdulnak a dolgok, ha anyagilag is egyértelműen megéri a dolog.)
-
Maximum a régebbi játékok miatt tartanám meg a mostani Windowsom, de újabbat már tuti nem vennék, ha az új játékoknak (3-4 év múlva) mindegy lenne, hogy Linux vagy Windows.
A mindennap használt Windowsos programokra meg maximum néhány perc alatt lehet alternatívát találni. (Levelező, Böngésző, stb.)
-
Ha nem kell majd DirectX, akkor az én értelmezésem szerint nem kell Windows sem. Ha ez igaz lesz, akkor én tuti Linux-ra váltok és megspórolom a windows árát. A Microsoft vezetősége meg majd foghatja a fejét, mikor majd a Windows-a senkinek sem kell.
Nagyon kíváncsian várom a Mantle-t.
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
Raysen623 #33 üzenetére
A számból vetted ki a szót!
NV és Intel ott puskázza el közösen, hogy nem képesek közös nevezőre jutni. Amíg Intel kapacskodik a CPU teljesítményében és x86 alapon igyekszik grafikát is csinálni (de legalábbis masszív párhuzamosságot), addig NV az ARM-ot akarja majd lenyomni a játékpiac torkán, lettlégyen bármilyen a platform, amire rá tudja tenni a kezét (ARM PC, next-gen konzol, hand-held, telefon, ...). Mindkettőnek óriási szüksége lenne a másikra, de közös munka helyett arra pazarolják az erőforrásaikat, hogy boldoguljanak a másik nélkül. (Abu már kifejtette, hogy a két cég CEO-ja miért nem tud közös nevezőre jutni a cégek fúzióját tekintve.)
Amíg pöcsölnek, addig AMD meg leköröz mindenkit. A DirectX nagyon jó volt grafikára, de látszik hogy a fejlesztők ma már olyan engine-t akarnak írni, ahol nem csak szerves részét képezi a rajzolás a színtér léptetésének, hanem nincs elválasztva a kettő egymástól. OIT és hasonló megoldásokra nem lenne compute intenzív szükség, ha az motor a színtér léptetésével egyidőben sorba tudná rendezni az elemeket kameratávolság szerint vagy IGP (parallel-sort), vagy a dGPU-val, azért mert eleve ott fut az egész motor. Ehhez persze az szükséges, hogy a párhuzamosan futó motor hatékonyan tudjon saját magának allokálni erőforrásokat, amit jelenleg azért nem lehet, mert ezt csak a CPU tudja elvégezni. OpenCL 2.0, Mantle alól (HSA a háttérben) triviális a dolog, az IGP/GPU ha rájön, hogy erőforrásra van szükség, gyorsan tud indtani egy CPU folyamatot, ami aztán visszaadja a "vezérlést" a GPU-nak. Minden részfeladatot ott kellene elvégezni, ahol rendelkezésre áll minden információ a hatékony számoláshoz. Grafikus API-ban sorbarendezni már túl késő (mert már elveszett a többletinformáció, ami még host oldalon megvolt).
Az efféle játék engine-eket jelenleg csakig compute API-kban és nyelvekben lehet megfogalmazni, és lassan tényleg ott tartunk, hogy kisebb fáradtság egy compute nyelven megírni egy hatékony leképezőt, mint a Direct3D/OpenGL baromságait kerülgetve próbálni hatékony közreműködést implementálni a grafika és a motor között.
Én személy szerint az egyetlen járható útként azt látom, hogy valamilyen compute nyelven szabványosítják a grafikában (és video en-,de-,trans-kódolásban, meg minden ilyesmiben) használt fix funkciós egységek interfészeit (mert az közös), és implementálják a gyártók. OpenCL 2.1-ben lehetne built-in function a raster egységnek, a tessalatornak, és társai. A Mantle egy jó lépés, de NV és Intel sosem fog felszállni erre a vonatra. OpenCL van AMP lehetne az az arany középút, ami azért nagyon low-level, megenged útválasztani HW alapján (ha valaki nagyon specifikus kódot akar írni, akkor megteheti), de létezne generikus elérés overhead nélkül.
Amúgy nem hiszem, hogy ezt google translate-tel érdemes volna bárkinek is elküldeni, ami egy magyar fórumon folyik. Tökéletesen tisztában vannak ezzel, csak ahogy Raysen kolléga is mondta, dilettánsok gyülekezete általában a vezetőség, és szerintem NV és Intel is túl sokat volt vezető pozícióban ahhoz, hogy újra fel tudják venni azt a ritmust, ami a kapaszkodáshoz kell (ahol helyenként kompromisszumokat kell kötni, lásd AMD-ATi fúzió, ahol AMD-nek ki kellett szerveznie a gyár részlegét, mert elfogyott a tőkéje, hogy fedezni tudja a gyártórészleg átmeneti veszteségét).
-
Ed3r_X_
nagyúr
Ez a virtuális egér egész pofás..
-
janos1988
addikt
"Mi áll a DirectX lassú fejlődésének hátterében?" - A pénz. A cikk fölösleges volt.
-
Raysen623
addikt
Mivel az idióta MS a konzol piacba való belépéssel, saját magának rúgott öngólt ami a PC-s játékpiacot illeti, ezért nem várható el, hogy egy jobban szereplő és több pénzt hozó piacon ne nyomuljon erőteljesebben! Igen, a PC-s piacot el akarják sorvasztani és visszaminősíteni munkagépekké, mert ott a konzoluk és kész. Mi a megoldás? Ki kell venni a DX fejlesztést az MS kezéből, el kell zavarni őket a jó francba és megoldani a problémát. Sajnos ez nem az NV lesz, hanem inkább az AMD tűnik ki itt is változást generáló félnek...Ezzel nincs is baj, mert legalább lesz belőle valami. Az NV ennek ott fogja látni a kárát, amikor szépen elrohad az egész üzlete mert baromarcúak gyülekezetéből áll az egész. Egyszerűen idiótán gndolkodnak, mialatt az AMD szépen teszi a dolgát és kezdeményez. Az NV sajnos az MS-hez hasonlóan monopol helyzetbe akar kerülni, ami eleve undorító a mai gazdasági helyzetben...De sebaj, legfeljebb elhúznak a SteamOS alá kártyákat fejleszteni, de ugye ettől még ott is lesz AMD támogatás hamarosan elvileg. Lényeg: aki csak bezárkózni akar és kizárólagosságra törekszik az eleve bikásra van ítélve...
-
Szevasztok !
Lenne egy kérdésem, bár remélem nem hangzik majd túl hülyén
Folyamatosan követem különböző API cikkeket. Kérdésem, hogy attól függ-e egy API működése, teljesítménye hogy 32 vagy 64 bites környezetben van?
-
Badman 4ever
őstag
Az MMO-kat és más online játékokat ne keverjük ide, azoknál az a cél, hogy minél több ember használja és abból minél több legyen, aki a fizetős tartalmakkal pénzt hoz a házhoz és mivel a Windows XP még nem nagyon akar kihalni (azt hiszem még mindig valami 30% körül van), ezért ha azt a platformot is el akarják érni, akkor muszáj DirectX 9-et használniuk.
-
atti_2010
nagyúr
-
Spr1nG
tag
válasz
Blindmouse #24 üzenetére
Pedig szerintem nem tévedtél akkorát!!! Az Intelnek biztosan nagy befolyása van az MS-nél. Bár ez a konzolokat elnézve nem áll meg..
-
Kicsimix
őstag
válasz
atti_2010 #22 üzenetére
Szerintem az AMD pont leszarja, hogy az nV kulonckodik e tovabb mert az osszes next gen konzol az o technologiajukat hasznalja.. Az nv meg inkabb megteszi azt szerintem, hogyha a mantle bejon az amdnek, sajat api irasba kezd minthogy osszefogjon veluk. Mindenesetre az AMD-nel az elony.. Ha a mantle bejon akkor akik minosegi jatekokat fejlesztenek es nem akarnak lemaradni az AMD-hez fognak vandorolni.. Így majd elobb vagy utobb az nV-nek is lepnie kell valamit ha a mantle latvanyos eredmenyeket produkal.. Vagy tamogatniuk kell a mantle-t is ahogy a tobbi api-t...
Szoval az AMD megtette az elso lepest.. Majd kiderul idovel mire eleg...
-
Cassi
őstag
válasz
#52815360 #18 üzenetére
Az a kisebbik baj, hogy a DX-et nem fejlesztik megfelelően. A nagyobbik az, hogy minden mást azért továbbra is megfúrnak/lehetetlenné tesznek. Mindig így működtek, csak most már nagyon akadozik a gépezet.
Ki kell szedni a kezük közül a PC gamer piacot. Talán majd a Steam, de sajnos nehéz feladvány ez, mert menet közben kellene motort cserélni a verdában.Ha nincs benne pénz, akkor húzzanak ki erről a piacról, foglalkozzanak a vállalati Windowssal és hagyják, hadd fejlessze más a játékos-PC platformot.
-
polika
senior tag
Korábban volt is egy cikk hogy az AMD valamit buherált a driverén hogy a 290X-es csúcsmodellnél ne a jelentett ventilátor értékek hanem a valós hőmérsékleti adatok alapján szabályozza vissza a teljesítményét a kártyáknak, így a nem preselected újságírói kártyák teljesítménye se legyen 5-10%-al kisebb mint amit a PR tesztekben elértek.
Azt meg tudja valaki mondani hogyha 50%-ban sincsenek kihasználva a DX alatt a mai csúcs kártyák, de már most is "power thrtottling" üzemmódban leszedi a frekijüket és a teljesítményüket a driver amikor melegednek, akkor mi lesz ha mantle alatt netalántán eljutnak 70-80%-os kihasználtságig? Lesz teljesítmény növekedés vagy az ilyenkor még jobban melegednek és még jobban visszaszedi majd az órajelet a driver, azaz hiába tudna elméletben többet számolni, de a szétolvadás miatt mégse fog?
-
#65675776
törölt tag
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
A DX-hez az intelnek mi is a köze? A MS fejleszti ezt az API-t. Az OGL meg köszöni szépen semmivel sem jobb. Azt sem fejleszteni kellene, hanem teljesen újraírni. Akkor meg már miért ne lehetne egy teljesen új API-t írni, ahogy azt megtette a DICE és az AMD? Mindenféle visszamenőleges kolonc nélkül.
-
X Factor
addikt
Nagyon jó cikk. Régóta kerestem hasonlót, most meg itt van, pláne magyarul.
Köszönet érte
-
#16939776
törölt tag
Kizárt hogy a picipuha ezzel foglalkozzon, lófütyi pénzt hoz neki a "gamer"PC piac, és nem indulnak saját maguk ellen.
Véletlenül a PC-ONLY AAA+-os játékok sem roskadoznak a polcokon.1-2 év múlva ki fog derülni, hogy merre indulunk el...talán...
-
Shing
őstag
Lassan fejlődik a DX, mégsem használnak ki még egy DX10-t sem. Ráadásul olyan játékoknál amik elsődlegesen PC-re lettek írva. Pl. Planetside 2 megjelent úgy 2012-ben, hogy DX9-t használ. De van jobb is, a most megjelent X Rebirth, így 2013 végére kijött DX9-el. De ott van még a Diablo 3, MMO-k ezrei, stb...
Egyszerűen nincs meg az igény a fejlesztéshez. Jó, ott vannak az AAAAAA kategóriás címek, de azok se gyenge késéssel álltak át fejlettebb DX-re. Persze az jó ok, hogy a legtöbb embernek elavult hardvere van, csak akkor minek vegyen az ember új hardvert?
-
tomchee91
csendes tag
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
Az AMD pont ezt csinálja drága barátom
De azt ne várd el, h az AMD és az NVidia össze fogjon...(Főleg ahogy az nv félti a játékszereit. Ők végképp nem osztoznak
)
-
Kicsimix
őstag
Ha játszani akarsz vegyél xbox-ot az a mi hardverünk erre terveztük ... Nem áll érdekünkben ,hogy gyorsan fejlődjön a DX mert azzal a saját eladásainkat rontjuk ha a pc-ből játékgépet csinálnak..
Talán ezt gondolhatják... Lehet ,hogy direkt van a Dx prioritásban hátul és szándékosan hátráltatják a dolgokat...
Tuti tisztában vannak a problémákkal. Millió százalék.
-
BatchMan
senior tag
Heti összefoglaló Abu módra
Nem csalódtam, jó cikk. -
DeSanto
őstag
Elolvastam a cikket és én is és kíváncsibb lettem hogy mégis mi áll a directx lassú fejlődése mögött?
Sajnos a cikkből nem derült ki számomra. -
freeapro
senior tag
A microsoft?
-
jozsef8
aktív tag
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
Hát igen... De így legalább valami hasznosat próbáltak csinálni, mert a Microsoft, nem igen tartja a lépést, talán az X1 miatt...
-
Blindmouse
senior tag
Amit nagyon nem értek, hogy ha az AMD-nek és a Nvidiának annyira nem tetszik amit az intel csinál, miért nem kezdenek el egy grafikus API-t kalapálni maguknak? Mennyi időbe tellene pl az OpenGL-t felhozni a directx szintjére, aztán meg nekiállni if(GPU == Tahiti) { do something } optimalizálni? Ahelyett hogy ilyen mantle, cuda meg egyébb tiszavirág ökörségekkel jönnek elő.
-
Danex
addikt
Nem gyengén örülnék ,ha a játékok alatt nem lenne ilyen magas a CPU terhelés... ,mert személy szerint undorítónak találom, hogy az új játékok hányásra levitt grafika mellett se mennek rendesen, mert valami hülyeséget számoltatnak a CPU-val.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Sorozatok
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Windows 11
- Formula-1 humoros
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- EREDETI Apple Watch ULTRA óraszíjak (BLACK TITANIUM) - 49mm
- Apple Watch ULTRA 2 49 mm - Black Titan, Black Ocean Band - MAKULÁTLAN! - 3 ÉV GARANCIA
- Razer Core X eGPU
- MSI Cyborg 15 A13VF - 15.6"FHD 144Hz - i7-13620H - 16GB - 512GB - RTX 4060 - Win11 - 1,5 év garancia
- Asus ProArt RTX-4060 OC 8GB (PROART-RTX4060-O8G)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged