Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz keIdor #95 üzenetére

    Ha igazodnak, akkor jellemzően az Intelhez teszik. Ez lett a World of Warcraft DX12 módjának is a veszte, mert az Intel sok helyen ellentétes ajánlásokat fogalmaz meg, mint az NV. És ez nagyon rosszul érinti a GeForce-ok teljesítményét. De ez könnyen korrigálható lenne, ha az NV-hez igazodnának, de alig van olyan stúdió, amely ezt figyelembe veszi. Az AMD-hez pedig felesleges igazodni, mert a GCN-nek gyakorlatilag mindegy, akármilyen ajánlást követnek a teljesítménye nagyon konstans.
    Egyébként az Intel tényleg furcsa dolgokat ajánl, oké persze a vállalat mondhatja, hogy csak a Microsoft előírásaihoz igazodik, de ezek az előírások sok többletterhelést okoznak az NV-nek, miközben az NV ajánlása semmi bajt nem okoz az Intelnek. Tehát valószínűleg az Intel így próbálja az NV-t lassítani, és az új WoW kódon látszik, hogy sikerül is.

    (#94) arn: Azért nem ennyire nagy a probléma. A DX12/Vulkan kódoknál a tipikus lassítást előidéző helyzet, hogy vagy az Intel, amúgy NV-re igen kellemetlen ajánlásait követi a fejlesztő, vagy a memóriavezérlés a gond, amire az NVIDIA egy igencsak dinoszaurusz implementációt csinált, és az nagyon nehezen kezelhető. Előbbi egyszerűen kezelhető, az NV-nek csak meg kell mondani a fejlesztőknek, hogy az Intel pár ajánlása számukra nagyon kellemetlen, és ne kövessék azt, mert a saját ajánlásaik az Intel hardverein nem okoznak lassulást. És tényleg logikus lenne ezt követni, mert ezekkel a kódokkal az Intel és az AMD hardverek is elvannak, de ugye az Intel a piacvezető, amivel nehéz mit kezdeni, meg amióta Renduchintala beleszól a grafikus részlegbe, azóta pénzzel nagyon kitömik a fejlesztőket, amivel szintén nehéz mit kezdeni. :D
    A memóriavezérlés bonyolultabb ügy. Az NV át tudná alakítani az implementációját egyszerűbbé, de rengeteg kész és fejlesztés alatt álló program úgy készül, hogy két eltérő vezérlést használnak. Egy viszonylag általánost az Intelre és az AMD-re, és egy eléggé specifikust az NV jóval bonyolultabb struktúrájára. És itt lehet, hogy nyernek némi teljesítményt a GeForce-hoz, de egyáltalán nem szereti az NV amit csinálnak, mert gyakorlatilag bezárják őket erre a struktúrára. Ha ugyanis ezt megváltoztatják, akkor bezuhan az összes hardverük teljesítménye a meglévő DX12/Vulkan játékokban.
    Nagyon nem egyszerű ám az NV-nél a DX12/Vulkan, mert tudnának ők már jobbak is lenni, de nem tudnak megszabadulni az eredetileg írt, memóriamenedzsmentre vonatkozó struktúrájuktól. Valószínűleg az lesz, hogy várnak még egy kicsit, hogy az alkalmazások távolodjanak a specifikus konfigurálástól, és amikor már ezekkel tesztelnek az oldalak, akkor megváltoztatják. Ezzel rengeteg régi program teljesítménye fog összeomlani, de a jövő szempontjából mindenképpen ez lesz a jó az GeForce-oknak. És akkor megszűnik az a hátrány is, amit manapság lehet látni a DX12/Vulkan programokban.

  • arn

    félisten

    válasz keIdor #95 üzenetére

    Akinek ez szamit, mar reg lecserelte... igy kit erdekel kategoria. A piac azt veszi, amelyik jobb, az nvidia nincs abban a piacrangato szerepben, mint az intel pl, ha szart adnak ki, eltunik a reszesedesuk is.

Új hozzászólás Aktív témák