- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#16820480 #119 üzenetére
Ha többségében lesznek a villanyautók, akkor a tűzesetekből is sokkal több lesz. Azaz parkolóház oldalról sokkal nagyobb lesz a kockázat (és adott esetben a biztosítási díj). És akkor vagy az lesz, hogy megoldják a problémát (technikailag), vagy nem lesz parkolóház, mert olyan drága lenne bele a parkolójegy, hogy nem lenne rá fizetőképes kereslet. (Végül is lehet ez is egy kimenetel: ugyan pár évtized múlva minden autó elektromos lesz, csakhogy századannyi lesz belőlük, mint most, mert csak a leggazdagabbak tudják megfizetni...)
#128 sheratan "az EV-k használhatók lesznek hálózat kiegyenlítésre is"
Ennek ugyan egyelőre nem igazán látszanak a technikai keretei, de egyébként is nehéz elképzelni: reggel le kéne ugrani vidékre a nagyihoz, mert eltörte a lábát, de az elektromos autó 20%-on sincs, mert éjszaka azzal világított a fél város. És persze a tetőn lévő napelemmel töltjük olcsón elképzeléssel is ütközik picit (#124 sheratan), mert a hálózati visszatápláláshoz komoly infrastruktúra kell, és ha már van, akkor kiválóan adóztatható is. -
válasz
#16820480 #128 üzenetére
Most elég róka fogta csuka helyzetben van az adóztatás: ha csak közel fair módon is megadóztatják, akkor abszolút 0 esélye a valamennyivel szennyezőbb fosszilissel szemben. Viszont már jóideje megy a villanyverda téma, a "kezdeti" promóciós időszak kezd sokáig nyúlni - sokba kerülni.
Tényleg jó lenne egy kiegyensúlyozottabb járműpark, több elektromossal, főleg a városokban (ott a legrosszabb a fogyasztás/megtett út arány amúgy is) ha másért nem, az olajkitettség csökkentése érdekében.
-
-
borg25
senior tag
válasz
#16820480 #119 üzenetére
Ha már többségében lesznek az elektromos autók, akkor a változó kockázati felár jelentkezni fog a parkolóház üzemeltetési költségében, ami aztán hat a parkolási díjra. Esetleg a parkolóháznak be kell ruháznia, hogy az új tűzvédelmi szabályoknak megfeleljen, ami szintén úgy tud megtérülni, ha változik a parkolási díj.
Tuti nem lesz olyan, hogy ami kisebb kockázati besorolású autó, az olcsóbban parkolhat. Elvégre, ha a parkolóház a legkockázatosabb autó tárolásának is meg tud felelni, akkor azzal tömné tele magát és kérné el a díjat. Ha a városban kevés a parkolóhely, akkor fizesd meg, hogy olyan helyen akarsz parkolni, ami a legkockázatosabb autónak is jó, mert csak ott van szabad hely.Hidd el, ha komoly kockázati tényező, akkor a biztosítók fogják statisztikázni. Le merem fogadni, hogy most is törpölnek azon, hogy 1000 biztosított elektromosból mennyi fog magától kigyulladni, milyen magas legyen a biztosítási díj, hogy azt szét lehessen kenni a többi díján.
Arra is simán teszek, hogy ez után az eset után a hajótársaságok hamarosan készhez kapják az új biztosítási feltételeket, elvégre a biztosító se jószolgálati intézmény, hanem profitorientált vállalkozás, akinek elemi érdeke, hogy tudja, hogy ilyen események milyen valószínűséggel fordulnak elő, vagy a szerződésben benne legyen, hogy vis major és elektromos autó esetén nem fizetünk. -
válasz
#16820480 #117 üzenetére
Nem annyira a közvetlen hatásra gondoltam, mint inkább a közvetettre: jelen esetben egy több mint félmilliárd dolláros kifizetés vár a biztosítóra (amellett, hogy a szereplők pl. az autógyár, ezen felül is buknak komoly összegeket), ami vagy a díjak emelését vonja maga után (ami drágítja a szállítást), vagy a feltételek módosítását (azaz nehezebb lesz olyan szállítót találni, aki egyáltalán vállalja a szállítást.) És az az autó árak emelkedését is jelenti.
Múltkor volt egy cikk egy parkolóházban kigyulladt elektromos autóról, ahol felmerült, hogy szerkezeti károk is keletkezhettek az épületben, és akkor szóba került az is, hogy ki fogják tiltani az elektromos autókat. (Bár nem hallottam róla, hogy lett volna valami belőle.) Ha lesznek ilyen korlátozások, az az autók használhatóságát fogja rontani.
Bennem már az is felmerült, hogy mennyire biztonságos, mikor egy lakóház alagsorában vagy földszintjén vannak a garázsok: mi van, ha ott gyullad ki egy akkumulátor az éjszaka közepén? Ha lesznek ilyen biztonsági megfontolások (biztosítási díjak, társasházi szabályok, stb.), az megint emelheti az üzemeltetési költségeket, és rontja a használhatóságot.
(Azt vettem, hogy belsőégésű motorral hajtott autók is kigyulladhatnak, az elektromos autóknál az a nóvum, hogy azok ezt tárolás közben is hajlamosak produkálni, ezzel teremtve új helyzetet. Sajnos erre vonatkozóan nem találtam használható statisztikát.)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 15 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Odyssey OLED G8! 32"/4k/240hz/0,03ms/10BIT/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/Smart Monitor
- Új 512GB WD SN5000S Gen4 x4/ Steam Deck ready/ garancia/ ingyen fox
- i7 8700/ RX6500/ 32GB DDR4/ 512GB m.2/ garancia/ ingyen foxpost
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone 16 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű - 1 töltési ciklus - 2026. 05. 13.-ig Apple gar
- BANKMENTES részletfizetés Noblechairs HERO Fekete/Platinafehér Gamer Szék
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged