- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Magisk
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz
t72killer #125 üzenetére
Ennél egy fokkal bonyolultabb a helyzet, mert az EV-k használhatók lesznek hálózat kiegyenlítésre is, ami viszont értéket ad vissza az energiaszektornak. Ettől még lehet, hogy lesz útdíj is, nem gondolom, hogy az állam elmulasztana kivetni egy adót, ha egyszer kivethetik.
-
#16820480
törölt tag
válasz
t72killer #123 üzenetére
Aszfaltozásra költik az üzemanyagadót? Hát akkor abból most sem sok folyhat be, amilyen szar minőségűek az utak
Max kátyúzásra költik azt.
Egyébként meg a leginkább naprakész statisztika szerint, amit találtam kb 50-60% kertes vagy földszintes házban él az országban, nekik működhet otthon a napelemes töltés, és pár nagyobb utazáson kívül nem is kell majd töltőállomást látniuk. Lehet majd át kell csoportosítsák valahogy az adókat, mert ebből nem fog olyan sok bejönni. -
borg25
senior tag
válasz
t72killer #121 üzenetére
Elméleti vitát lehet folytatni, de jó kérdés, hogy mit hoz a jövő. Lehet, hogy a parkolóházban lesz egy színt a régi autóknak, ahol olcsóbban lehet parkolni, mert eleve olyan a kialakítása. Az úthasználatnál meg azt tudom mondani, hogy most is van D1 kategória, aztán senkit se érdekel, hogy te kispolskival lebegsz az út felett, vagy 3,5t batárral mész.
Az majd tényleg kérdés, hogy mi lesz, ha az elektromos autók létszáma elér egy kritikus számot, mert most sokan azért fizetnek kétszeres árat, mert olcsóbb a fenntartás, és ami a lényeg az "üzemanyag" fele annyi, vagy még olcsóbb. Úgy van vele, hogy most kifizet többet, aztán majd idővel visszajön. (Főleg, ha hozzávesszük a belvárosi parkolási díjat és macerát.) Csak ha állambácsi azt mondja, hogy ok, de a benzin árának a fele az adó, és azt kérem az elektromosoktól is, akkor borul a számítás, és tuti hisztizni fognak, hogy most miért kell fizetni? (Nem az elektromos autósok miatt, hanem ki az aki szeret pluszpénzt kiadni.) -
#16820480
törölt tag
válasz
t72killer #109 üzenetére
Az r&d nem úgy működik azért, hogy "csak dolgozni kell rajta", simán lehet, hogy beletesz valaki rengeteg időt és pénzt, és soha semmi nem lesz belőle.
A kommentben amúgy pont arra mutatnak rá, hogy ez szerkezetileg nem különbözik érdemben egy Li-ion akkutól, ezért valószínűtlen, hogy drasztikusan nagyobb energiasűrűséget lehet elérni vele (arról nem beszélve, hogy a hidrogén előállítása miatt továbbra is sokkal kevésbé hatékony a teljes energiaciklus). -
Noukoum
veterán
válasz
t72killer #95 üzenetére
Bolívia= zöldek
Nincs aksitömeg azért. 12-13 évesek a legrégebbi elektromos autók (szériában), még az autókban van az aksijuk.
Annyira zsákutca a lítium hogy évek óta nem tudják kiszolgálni az igényeket. De te biztos tudod mi kell.szazbolha: EU = zöldek
Egyébként az EU átmeneti energiahordozóként tekint rá, a jelenlegi gázerőműveknél sokkal szigorúbb kibocsátási szabályozásokat kellene betartaniuk. Az európai háború azonban valószínűleg megoldja a problémát.
-
Noukoum
veterán
válasz
t72killer #90 üzenetére
Néhány dolgot nem árt tisztázni.
1. Rengeteg lítium van (Európában is), nincs lítium válság.2. Nem csak li-on akkumulátor létezik, 50 év múlva garantáltan nem ezt fogjuk használni.
3. Nevével ellentétben egy li-on akkumulátorban nem sok lítium van.
4. Sokkal nagyobb problémák a valódi ritka(föld)fémek, aminek a mennyiségét folyamatosan csökkentik. Nem azért mert nincs, hanem mert drága. És mindenki pénzből él. Lítium mennyiségét ellenben nem csökkentik mert sok van belőle, könnyen hozzáférhető és olcsó.
5. Az akkumulátorgyártás évek óta a gyártókapacitással küszködik.
6. Hidrogént csak iparban használunk, nem egy veszélytelen dolog. Zöld hidrogént jelenleg nem állítanak elő mennyiségben, Európa nagy részén nem is tudnak ahogy Magyarországon se (édesvízből?). Hidrogénes energiatárolás csak rendszerszinten működik, ami nagyon drága. Ellenben az akkumulátorral ami itt van, létezik és nem kell hozzá rendszer. Értsd sokkal életképesebb. És fejlődőképes, ellentétben a hidrogénnel ami már kiforrott dolog. Most ugye nem kell magyaráznom hogy 20-30 év múlva mire Magyarországon lesz hidrogénes energiatárolás, addigra milyen energiasűrűsségű akkumulátorok lesznek.A hidrogénautóval szemben valóban, a hidrogénes energiatárolásnak lehet helye. Valószínűleg nem Európában, de a világ számos pontján alternatíva. Hogy meddig az egy másik kérdés.
Ezt a 6 pontot elolvasva lehet abbakéne hagynod a zöldezést egy életre. Főleg hogy a zöldek soha nem mondtak olyat hogy nonono ruszki gáz.
-
szazbolha
addikt
válasz
t72killer #88 üzenetére
Ez nem műszaki kérdés, hanem politikai és gazdasági, avagy gazdaságpolitika.
Ha a német autógyárak a hidrogént favorizálják, akkor hidrogén lesz a nyerő.
Lesz mögé téve tudományos-ideológia, lesz mögé piár.
A zöldeket sem lesz nehéz meggyőzni, lásd 2 hét alatt a gáz felhasználás is zöld lett. -
Noukoum
veterán
válasz
t72killer #86 üzenetére
Akkor szólj mindenkinek hogy dobják ki az aksikat mert kevés, inkább várjanak a hidrogénes csodára. Ami természetesen lehet alternatíva sok helyen, ha egyszer lesz.
Ország ellátásához előbb kéne elég megújuló energia, aztán ahhoz tárolókapacitás. A jelenleg nem létező hidrogénes megoldásod biztosan kevés lesz hozzá.
Igen, be kell zúzni. Egy fokkal jobb mint még 100 évnyi mennyiséget legyártani és azt is bezúzni. Annál meg sokkal jobb hogy még 20 évig füstöljön. Ezerféle zöld üzemanyagot láttunk már, mindegyikkel csak a baj van. Hagyományos meghajtás nem hatékony, van jobb technológia így okafogyottá vált a használata.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Robotporszívók
- Ingatlanos topic!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- Garanciális MSI Katana GAMER 15,6"240Hz!i5 12500H(16X4,5Ghz)RTX 3060 6 GB VGA,32-64GB RAM/1TB SSD
- Bivaly MAGYAR Lenovo P1 gen2 (Core I7 32 Gb 1Tb 15" 4K 4Gb Nvidia) Laptopom eladó!!!
- HP ProBook 640 G8, 14" FHD IPS Touch, I5-1145G7 CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11
- HP ProBook 640 G8, 14" FHD IPS Touch, I5-1145G7 CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest