Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    őstag

    válasz #16820480 #119 üzenetére

    Ha többségében lesznek a villanyautók, akkor a tűzesetekből is sokkal több lesz. Azaz parkolóház oldalról sokkal nagyobb lesz a kockázat (és adott esetben a biztosítási díj). És akkor vagy az lesz, hogy megoldják a problémát (technikailag), vagy nem lesz parkolóház, mert olyan drága lenne bele a parkolójegy, hogy nem lenne rá fizetőképes kereslet. (Végül is lehet ez is egy kimenetel: ugyan pár évtized múlva minden autó elektromos lesz, csakhogy századannyi lesz belőlük, mint most, mert csak a leggazdagabbak tudják megfizetni...)

    #128 sheratan "az EV-k használhatók lesznek hálózat kiegyenlítésre is"
    Ennek ugyan egyelőre nem igazán látszanak a technikai keretei, de egyébként is nehéz elképzelni: reggel le kéne ugrani vidékre a nagyihoz, mert eltörte a lábát, de az elektromos autó 20%-on sincs, mert éjszaka azzal világított a fél város. És persze a tetőn lévő napelemmel töltjük olcsón elképzeléssel is ütközik picit (#124 sheratan), mert a hálózati visszatápláláshoz komoly infrastruktúra kell, és ha már van, akkor kiválóan adóztatható is.

  • Mr K

    őstag

    válasz #16820480 #117 üzenetére

    Nem annyira a közvetlen hatásra gondoltam, mint inkább a közvetettre: jelen esetben egy több mint félmilliárd dolláros kifizetés vár a biztosítóra (amellett, hogy a szereplők pl. az autógyár, ezen felül is buknak komoly összegeket), ami vagy a díjak emelését vonja maga után (ami drágítja a szállítást), vagy a feltételek módosítását (azaz nehezebb lesz olyan szállítót találni, aki egyáltalán vállalja a szállítást.) És az az autó árak emelkedését is jelenti.

    Múltkor volt egy cikk egy parkolóházban kigyulladt elektromos autóról, ahol felmerült, hogy szerkezeti károk is keletkezhettek az épületben, és akkor szóba került az is, hogy ki fogják tiltani az elektromos autókat. (Bár nem hallottam róla, hogy lett volna valami belőle.) Ha lesznek ilyen korlátozások, az az autók használhatóságát fogja rontani.

    Bennem már az is felmerült, hogy mennyire biztonságos, mikor egy lakóház alagsorában vagy földszintjén vannak a garázsok: mi van, ha ott gyullad ki egy akkumulátor az éjszaka közepén? Ha lesznek ilyen biztonsági megfontolások (biztosítási díjak, társasházi szabályok, stb.), az megint emelheti az üzemeltetési költségeket, és rontja a használhatóságot.

    (Azt vettem, hogy belsőégésű motorral hajtott autók is kigyulladhatnak, az elektromos autóknál az a nóvum, hogy azok ezt tárolás közben is hajlamosak produkálni, ezzel teremtve új helyzetet. Sajnos erre vonatkozóan nem találtam használható statisztikát.)

  • Mr K

    őstag

    válasz MaCS_70 #106 üzenetére

    Kíváncsi lennék, hogy jelen incidens (a konténerszállító hajó elsüllyedése) visszaveti-e valamennyire a terjedést. (Milyen hatással lesz a szállítási költségekre vagy a biztosítási díjakra? A gázos autókhoz hasonlóan ki lesznek-e tiltva a parkolóházakból? Stb.) Ha igen, az jobb helyzetbe hozhatja az alternatív hajtásokra irányuló kutatásokat.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés