- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Volt nekem egy jó kapcsolatom, aki NAGYON képben volt akkutechnológia terén, és jókat is beszélgettem vele a témáról. Aztán pár éve olyan munkaszerződést kötött, hogy saját bevallása szerint ha csak abban tanácsot adna, hogy milyen gombelemet vegyek a karórámba, keresztre feszítenék a cég főhadiszállsásán.
Előtte viszont elég érdekeseket mondott.
Egyrészt azt, hogy a lítiumos akkutechnológia a vele magas szinten foglalkozók általános véleménye szerint (ahogy Te is írtad) is csak átmeneti megoldás, műszaki zsákutca -- de szükség van rá erre a rövid időre.
Mondta ezt úgy, hogy sokkal optimistább volt, mint ahogy a valóság alakult. Szerinte ugyanis a ritkaföldfémek 2020-ra már ki lettek volna váltva. Ő a problémát magában a lítiumban látta, két okból is:
1. Ahogy ő fogalmazott "hisztis" és veszélyes anyag, rémálom a kezelése, tömegesen alkalmazva sosem lesz biztonságos.
2. Ha nem lesz gyorsan jobb megoldás, és elkezdjük mindenben használni, akkor kb. 50 évre elegendőek a készletek. (Persze, tudom, oil peak...)
MaCS
-
-
. Így mindenkinek jobb. Házi feladat: olvasgatnivaló Bolívia témában.
-
-
"Főleg hogy a zöldek soha nem mondtak olyat hogy nonono ruszki gáz." ez így igaz, köszi a +erősítést
.
Bolíviában nézz körül egy kicsit, plusz tedd fel a kérdést miazistenért nem forgatják vissza a használt akksitömeget. A lítium ebben a formában zsákutca, úgy egy 10es szorzó kell fajlagos kapacitásban, töltési sebességben és 10es osztó árban.
-
-
Mármint arra gondoltam, hogy nagy napelemkapacitással lehet nyáron mindenfélét zsonglőrködni. Az akksi jó egy telóhoz, egy ország ellátásához a powerbank teljesen másképp néz ki, masszívan nagyobb energiasűrűségű megoldás kell. A hidrogén vagy a magas hidrogénhányadú könnyű szénhidrogének ebben sokkal jobbak, mint a legjobb akksi.
-
Ez jó, csak nem lehet belőle befőttesüvegben télire elrakni. Ki kéne alakítani mellé pl egy szezonális hidrogéntermelő ipart, de a jelen helyzetben akár a metán/könnyűszénhidrogén*-gyártás.
*A félig zöld is jó, főleg ha a korábbi eszközökben (autók, fűtés, hőerőművek) nulla/minimális átalakítás mellett használhatók. -
niof
veterán
Persze. Haverom zsebében kigyulladt az e-cigi akksija. Volt kollégám laptopja a szállodai szobában gyulladt ki, oltani is kellett a bútort, a laptopot évekig őrizni kellett a biztosítás, meg ilyen marhaságok miatt. Már ami maradt belőle. Egy másik ismerősöm csak simán meló közben berakott egy akksit a zsebébe, és szóltak neki, hogy "füstöl a zsebed". Szóval de, van olyan, hogy csak úgy zárlatos lesz, és kigyullad. Nálunk gyártanak Li-ion akksikat, a szerelősoron minden állás mellett ott a fém doboz, tele sóval, ha kigyullad, abba kell dobni.
A nagy számok törvénye alapján, bizony előfordul. Csak ha éppen egy ilyen kocsiban ülsz, mikor az lángra kap, az több, mint kellemetlen. És szerintem senki nem mondta, hogy normál autó nem éghet ki. Dehogynem. És az is pikk-pakk kiég, ha kigyulladt, legtöbb esetben nem tudsz vele mit kezdeni. Talán több időd van megállni, és kiszállni, mert nem olyan hevesen ég, mint az akksitűz. -
borg25
senior tag
Adatok nyilvánosak tessék:
2021 éves felhasználás:
Benzin: 1 432 184 866l
Dizel: 2 378 870 286lMindkettő fűtőértéke 43 MJ/kg
Viszont a sűrűségük nem egyezik meg:
Benzin: 0,72-0,775 közt
Gázolaj: 0.87-0.95 g/cm³Ha a legalacsonyabb értékkel számolsz, akkor a felhasznált tömeg:
1031173104kg
2069617149kgEnnek megfelelően a fűtőérték:
44340443451MJ = 12,31679 TWh
88993537399MJ = 24,72043 TWhÖsszesen 37 TWh
Ha max sűrűséggel számoltam volna, akkor 40 TWh
Ugyanígy 2021ben a felhasznált elektromos energia: 45.14TWh
Ehhez képest a 37 az ugye 82,2% lenne. A 60 úgy jött ki, hogy a hatásfokot rontottam 75%-ra.Érdemes megjegyezni, hogy Paks tavaly 16TWh-t termelt. Ezt rakd párba a 37TWh-val. Még ha azt mondod, hogy az elektromos autónak jobb a hatásfoka, ezért a 37-et osztod 2vel, akkor is egy Paksnál nagyobb értéket kapsz.
Azt se felejtsük el, hogy az elektromos áram sem a semmiből lesz, jelenleg ehhez általában valamit elégetnek egy 100%-nál kisebb hatásfokkal. Pakson ez konkrétan azt jelenti, hogy egy reaktor hőteljesítménye 1485MW és termel 470MW áramot szóval olyan 32% a hatásfoka, de tény, hogy vannak ennél 2x hatásfokú erőművek is ha a hőenergiát is lehet hasznosítani.
Az aksik se a betáplált energia 100%-át tárolják be, szemben a benzintankkal.
Szóval hipeoljuk az elektromos autót, s feledkezzünk el róla, hogy ehhez erőművek kellenek, meg infrastruktúra ami képes átjátszani azt a megnövekedett energiaigényt a távhálózaton. Te ugyanúgy 2MW-al szeretnél "tankolni" mint benzinnél, hogy 5 perc alatt végezz. Az megint csak infrastruktúra ami szintén nincs ingyen se HUF-ban, se CO2ben kifejezve.Ha már említettétek, hogy télen hideg van, hát elektromos autóban is ez a helyzet. Benzinesnél a felesleges hővel fűtesz. Elektromos autónál meg az aksik melegedését tudod odavezetni, vagy döntesz, hogy kevesebb km-t tudsz megtenni, vagy fázol. Ha hóakadály miatt elakadsz az autópályán akkor mit csinálsz? A Teslában ott az olajkályha mint az orosz kamionokban? Vagy megfagysz vagy csontra meríted az aksikat? (Tudom jön a belügytől az SMS-s, hogy nem hagyjuk magára, üljön át egy benzinesbe.) Utóbbi esetén aztán hogy indulsz el? Hogy indulnak el a tömegek? Mert benzinnél elsétálsz a benzinkútig, utána 5 perc alatt betöltöd a naftát és indulsz. Elektromos autónál mi a terv? 2kw aggregátor ott dolgozik 2 órát, vagy jön a tréler?
Vidéken meg tény, hogy rosszabb a tömegközlekedés, de az életszínvonal is kisebb. Szerintem ott inkább a 300eFt-os ócska benzinest fogják használni arra, hogy a gyereket elvigyék a suliba és nem egy 1-2millás használt elektromost.
Persze megoldás, hogy inkább mindenki csak 6+ millás új elektromost vegyen, semmint 2+ millás új benzinest, de hidd el ez is kevés tudok jobbat: Csak az vezethessen, aki meg tud engedni magának egy 50+ millás Bugattit. Hidd el, még kisebb lenne a környezetszennyezés
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- X1 Carbon 9th 14" 4K UHD+ IPS i7-1185G7 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple watch series 9 45mm újszerű állapotban, 100% akku 2027.05.20-ig Media Markt gari
- Latitude 7410 27% 14" FHD IPS i5-10310U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- DELL 7490 i7-8650U 8 Gb 256 GB EU BILL WIN11 PRO - ÁFÁS SZÁMLÁVAL
- Dual Sense Kontroller - Death Stranding 2: On the Beach Limited Edition
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- Beszámítás! Apple Mac mini 2020 M1 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged