- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- iPhone topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez inkább azt jelenti, hogy úgy írod meg az egész programot, ahogy akarod. Nem kell figyelni arra, hogy bizonyos erőforrásokból kifutsz, hanem csak az számít, hogy az adott effekt végrehajtása milyen módon lehet a leggyorsabb.
Mindegyik GCN ugyanúgy támogatja a TIER_3-at. A Tonga és a Hawaii előnye a 8 ACE-ből származik. Az aszinkron compute egy másik képesség. Ez lehetővé teszi, hogy a hardver több folyamatot is futtasson párhuzamosan, tehát ha az egyik számítás mondjuk nem terheli a shadereket nagyon, akkor egy másik feladat ráküldhető ezekre. Ilyen módon például nem csökkentené a sebességet a TressFX szimulációja, mert egy grafikai számítással párhuzamosan futna le. Ilyenkor a 8 ACE előny.
-
pakriksz
őstag
tudom mire gondolsz meg azt is hogy értelmetlen. Tudod ez az tier 1-es korlátozás olyan mint egy fél méteres cső elé tett 2 centi átmérőjű szűkítés, mert ott éppen nem volt hely másra. AMD-nél csináltak helyet, így egy szűk keresztmetszet(hibalehetőség) kiiktatva.
Bizony jópár éve így van hogy a egy gyengébb kártyán vissza kell venni a grafikát, de a korlátlan lehetőségekkel legalább esély van hogy a nyers teljesítményt gyakorlatban is ki lehessen használni, nem csak elméletben.
Ugyan ez a helyezt magával a directx 12-nél is. Mivel a 11-nél az API zabálta a CPU-t azt is egy szálon, így ott volt a szűk keresztmetszet, és a CPU limit nevű dolog. 12-nél viszont megszűnik ez a keresztmetszet, a gpu a cpu-ra várakozás nélkül dolgozhat.
-
Nem teljesítményben végtelen. Szerintem itt arra kell gondolni, mintha dx11.0 alatt lenne 8 változóneved (A0-A7-ig mondjuk), amibe betehetsz adatokat, struktúrákat. A fejlesztőnek úgy kell mindent megcsinálnia, hogy beleférjen. Dx11.1 alatt 64 változóneved lehet. Tier 3 esetén pedig végtelen. Tehát nem arról van szó hogy akár egyetlen változó mögötti értéket használjon valami kiszámíthatatlan feladathoz (tehát egyetlen UAV-vel meg is ölte a gpu teljes teljesítményét), hanem arról, hogy ha a fejlesztőnek úgy kényelmes az algoritmusa szempontjából, hogy szétválogassa a végeredményeket 100 különböző változónévre, (mondjuk A0-A19, B0-B19, C0-C19, D0-D19, E0-E19), akkor úgy csinálja. Ha neki úgy kényelmes hogy továbbra is csak 8 legyen, akkor 8 lesz. Lehet hogy 1000 változón akar csak egy-egy összeadást végezni, ami mocskosul gyorsan végezne, neki meg úgy kényelmes hogy A0-tól A999-ig mind külön változóba kerüljön, akkor úgy oldja meg. Ettől még ugyanúgy bele kell férnie a gpu teljesítménykorlátaiba, tehát nem tud 1000 hajszimulációt csinálni. Az UAV (unordered-access view) gyakorlatilag mintha csak egy kis adattár lenne lefoglalva (ha jól értelmeztem), míg az hogy milyen műveleteket végzünk az ezekben tárolt dolgokkal, már egész más. Meg lehet 2 uav tartalmán végzett számításokkal is ölni az egész gépet, míg lehet hogy 1000-rel sem lenne kihasználva a fele sem.
Szóval összességében csak kevéssé korlátozza a programozót abban, hogy bizonyos funkcionális limitációkat betartson, jobban lehetőség van arra figyelni, hogy simán a hardver limitjeibe férjenek bele.
-
pakriksz
őstag
Miért? Az jobb ha a számolóegységek fele üresjáratban van?
Szerintem vegyél AGP-s kártyát, mert a pciexpress nagyobb sávszélessége csak pazarlásra sarkallEgy csomó effekt lehet, ami az UAV korlát miatt éppen most pazarló, mert a lassú CPU-n kell a felét futtatni(mert nem fér bele az UAV keretbe), ahelyett hogy egészben a gpu-n menne.
-
pakriksz
őstag
tudod ez a tier 3 dolog olyan, hogy a számítási teljesítmény kihasználását nem gátolja... ellenben tier1-nél lehet akár ez a szűk kereszmetszet, és akkor a számoló egységek várnak a munkára. Jobban ki lehet használni a nyers teljesítményt. A végén ha a nyers teljesítmény a kevés, az úgy is látszik és egyértelműen, és nem kell azon gondolkozni hogy lehet hogy van még rendelkezésre álló nyers teljesítmény, viszont valamelyik bottleneck miatt nem elérhető...
-
SylverR
senior tag
Részben igazad van, de van egy dolog amit elfelejtesz.
Az nVidia már évek óta alkalmazza azt a praktikát, hogy nagyobb piaci részesedésével ÉS hatalmával a játék készítők fölött, kierőszakolja a piacból, hogy a játékok ne ugráljanak minőségbelileg túl nagyokat. Csak ha már nekik is megfelel, akkor. Ez, akárhonnan is nézed, nem más, mint lassítás, gátlás, akadályozás. A fejlődés ellen volt az nVidia örök életében. Volt egyetlen kivétel, SM2-SM3 váltásnál. De én azt se látom valódi váltásnak. Hiszen pl a 6200 csak mondva csináltan volt SM3-as. Szerintem a 6600 is elvérezhetett SM3-ban.
Szóval annak ott nem volt semmi értelme. Csak is azért csinálta, hogy vissza adja az ATi-nak a 9700-GeForce4-es pofont. Aztán mint láthattad is, a G80 is csak mondva csináltan lett DX10. Szóval nem. Az nVidia nem szeret fejleszteni. Akkor se ha kellene. És ez nem jó. Ez rossz. Hátráltatja az egészet.Fej-fej mellett haladnak... Eh. Mondok egy példát. Van egy DX9-es Radeon X1800-asod, meg egy új R9 290X-ed. Mindkettőn elindítasz egy DX6-os programot, és mindkettőn fej-fej mellett állnak az FPS-ek. Akkor semmi előnye a 290-nek?
Lenne előnye az AMD fölényének. Ha a programok kihasználnák. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Precision M4600 - i7-QM I 8GB I 500GB I Nvidia I HDMI I 15,6" FHD I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest