- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
"Az nv többek között az UAV probléma mérséklésére csinált saját algoritmusgyűjteménye (nem api...)."
dehogy arra csinálta, ezt most találtad ki. A gameworks egy shadergyűjtemény, általános grafikus problémákra. És igen arra csinálta hogy minden cucc lassuljon tőle de főleg a nem nvidiák. Ha nem így lenne akkor lásd lentebb, és nem lenne zárt, de az tehát rejtegetnek valami csúnyaságot.
"Véletlenül sem modernizálta az egészet." véletlenül sem, hiszen egy csomó fejlesztő megmondta hogy ők házon belül sokkal hatékonyabb megoldásokat hoz össze mint a gameworksben fellelhetők... mit gondolsz miért nem használja most hirtelen mindenki a gameworksöt csak a physx-es már eddig is nvidia által fizetett fejlesztők? Sőt még ők sem.
"április óta nem jött driver 290x-hez windows 8 alá, na inkább ez a probléma" a tudatlanságod az a probléma. Mert jött, csak nem whql-es(ami egyébként egy zacskó kutya végterméket sem érő dolog, hiszen a microsoft adja meg ezt a "plecsnit")... még a hd5770-re is jött, bár különösebben nem érdekel, mert csak akkor frissítek drivert ha valami gond van a jelenlegivel.
"pl sokkal többet dob a látványon, mint pl egy hajszimulálás" nem igazán, mind2 kikapcsolva jó, a plusz áramfogyasztást sem érik meg...
"tesszalálás sokkal kevesebb erőforrást igényel mind a hardvertől, mint a tervezőtől." nem igaz... talán a modellezőtől kicsit kevesebbet (bár azt nézve hogy a modellezők először mindig ultrarészletes modellt csinálnak, és aztán butítják vissza mondjuk 2 millió háromszögről 100 ezerre, talán még ez se igaz), de a hardvertől egyáltalán nem, mert ahogy mondtam, mindent ész nélkül több háromszögre bont, azt is amit nem kéne.
"bár pl. egy bőrfelületnél már lehetne az" nem, nem lehetne az, ugyanis pixelnél kisebbre tesszalálni értelmetlen, tudniilik a pixel fog megjelenni a monitoron, nem tud félpixelt rajzolni
tudod ez olyan mint 4k-t nézni 1080p kijelzőn...
Szeretnéd lehúzni az amd-t az nvidia szintjére, de ez nem fog menni úgy hogy sokszor mondogatod, bizonyíték kéne, az pedig nincs az amd-re, az nvidiára pedig van.
Nem értem hogy vehettél 290-t ennyire szemellenzős nvidia fan létedre, de azt végképp nem értem hogy miért akarsz olyat megmagyarázni amiről lila gőzöd nincs (lásd az optimalizálatlan játékok jönnek benyögésed), de megérteni sem akarod.
ezt a kifejezést tanulmányozd az uav korlát egy ilyen dolog volt... -
pakriksz
őstag
tudom mire gondolsz meg azt is hogy értelmetlen. Tudod ez az tier 1-es korlátozás olyan mint egy fél méteres cső elé tett 2 centi átmérőjű szűkítés, mert ott éppen nem volt hely másra. AMD-nél csináltak helyet, így egy szűk keresztmetszet(hibalehetőség) kiiktatva.
Bizony jópár éve így van hogy a egy gyengébb kártyán vissza kell venni a grafikát, de a korlátlan lehetőségekkel legalább esély van hogy a nyers teljesítményt gyakorlatban is ki lehessen használni, nem csak elméletben.
Ugyan ez a helyezt magával a directx 12-nél is. Mivel a 11-nél az API zabálta a CPU-t azt is egy szálon, így ott volt a szűk keresztmetszet, és a CPU limit nevű dolog. 12-nél viszont megszűnik ez a keresztmetszet, a gpu a cpu-ra várakozás nélkül dolgozhat.
-
pakriksz
őstag
Miért? Az jobb ha a számolóegységek fele üresjáratban van?
Szerintem vegyél AGP-s kártyát, mert a pciexpress nagyobb sávszélessége csak pazarlásra sarkallEgy csomó effekt lehet, ami az UAV korlát miatt éppen most pazarló, mert a lassú CPU-n kell a felét futtatni(mert nem fér bele az UAV keretbe), ahelyett hogy egészben a gpu-n menne.
-
pakriksz
őstag
tudod ez a tier 3 dolog olyan, hogy a számítási teljesítmény kihasználását nem gátolja... ellenben tier1-nél lehet akár ez a szűk kereszmetszet, és akkor a számoló egységek várnak a munkára. Jobban ki lehet használni a nyers teljesítményt. A végén ha a nyers teljesítmény a kevés, az úgy is látszik és egyértelműen, és nem kell azon gondolkozni hogy lehet hogy van még rendelkezésre álló nyers teljesítmény, viszont valamelyik bottleneck miatt nem elérhető...
-
pakriksz
őstag
tudod az UAV-ket nem csak hajszimulációra lehet használni, hanem kisebb teljesítményigényű feladatokra is, amiből mondjuk 1000 darabot is elbír bármilyen gpu... De mint látható a tiereknél nem csak uav-kről van szó. Ez az egész dolog arról szól, hogy az általános számítást és a grafikai számítást kívánó effekteket megoldják egy api-n belül (directx), meg lehet oldani 46 db apival is, akár opencl-el, csak az csöppet nehezíti, és lassítja a dolgokat, mivel a 2 api közötti kommunikációt meg kell oldani.
A gameworksnek meg kb köze nincs az egészhez, de szépen kevered össze a szezont a fazonnal...
"A kedvencem az ati (akkor még nem amd!) tessalator volt, ami persze benne volt a desktop radeonokban a hd2000 óta csak éppen inaktív, amikor pedig bekerült, akkor az első dx11-es fermik a földbe döngölték - lásd a hd5000 gyenge szereplése tesszaláláskor, lehet akkor pont az amd hátráltatta a fejlődést xD"
Nem volt az inaktív amd tesszalátor, ott volt csak nemnagyon használta semmilyen játék. a directx 11-es tesszalátor pedig egész másfajta mint az 5000-es sorozat előtt beépített megoldás, ami az x360 tesszalátora volt.
Az a "földbe döngöléses" eset pedig úgy volt, hogy amd tesszalátora, egy bizonyos részletesség felett (overkill részletesség tehát látványban nem nyújt pluszt, mert pixelnél kisebb részletekről van szó) jelentősen belassul (az nvidia gpuk is, de azok kevésbé), amit az nvidia tudott, és ezt beépíttette az általuk fizetett játékba. Normális részletesség mellett persze nincs ilyen probléma.
Ha jól emlékszem ez valamelyik crytekes játéknál volt, ahol pixelnél kisebbre tesszalált valami járdát (ami mivel szögletes dolog, egyáltalán nincs is szüksége tesszalációra), ugyan ott ahol hullámzó tenger volt a város alatt... Tipikus, bizonyított nvidiás gépigénynövelő "okosság", amihez hasonlón még az amd-t nem kapta rajta senki.Egyébként az tesszaláció szerintem egy hulladék dolog, mert a sík felületeket is több háromszögre bontja, ahol az ég világon semmi értelme nincs... jobb az egész részletesség dolgot a modellezőre bízni ő legalább tudja hogy hol kell részletesség, és hol nem. a tesszalátor viszont agyhalott módon mindent felbont.
A gameworks célja pedig tisztán az hogy az nvidia cuccokon lassuljanak az azzal szerelt játékok, intelen meg amd-n viszont még jobban lassuljanak. Így rávéve a zembereket, hogy újítsanak gpu-t és lehetőleg az nvidia legyen. Nem véletlenül zárt, hiszen olyan effekteket valósít meg amit már millióan megcsináltak előtte, szóval technológiai szinten nincs mit rejtegetni rajta, tehát a rejtegetés oka, az hogy "mutyit tartalmaz".
Az amd-nek nincs ilyenje, nem is tudsz mondani hasonlót. Az amd egyetlen zárt effektje úgy tudom a tress fx az összes többi nyílt forráskódú, és hasonlóan szabványos...
-
pakriksz
őstag
válasz
Tigerclaw #74 üzenetére
igen, az nvidia ellenkező irányba fejleszt az amd-hez képest. Az amd vliw architektúrája nagyjából csak a video teljesítményre gyúrt, jóval jobb fogyasztása volt mint az akkor általános teljesítményre gyúró fermi vagy kepler-nek. Aztán a GCN-el áttért az amd az általános teljesítmény üldözésére, és a korlátlan programozói szabadság támogatására. az nv viszont fogta magát, kidobált egy pár dolgot a keplerből, és általános felhasználás helyett csak a grafikára koncentrált, és így lett a maxwell...
Tehát nem hatékonyabb, csak butább a maxwell, ezért fogyaszt kevesebbet. Hatékonyság azt jelenti hogy ugyanolyan tudással fogyaszt kevesebbet.Egyébként a TDP nem minden, mert az maximális fogyasztás, amit lehet hogy csak egy tüskében ér el... átlagban nincs olyan nagy különbség.
-
pakriksz
őstag
Igen, hol oldja meg? Miért az nvidia hol fejlesztett olyan fizikai motort amivel a fizika valóban jobb lenne? Mert a physx csak látványfizikát csinál, ahol meg hozzányúl az érezhető fizikához ott garantált a hulladék fizika, (pl Arma3 ami physx fizikát kapott, és igen erős visszalépés lett az addig használt saját fizikai motorhoz képest, de láttam már vegy train simulator-ban is, ott meg sírvaröhögős marhaságokat csinál), na meg ugye mint kiderült a physx nagy része cpu-n fut, a gpu-s csak pár effektnél igaz
Egyébként van opencl-es fizikai motor, csak mivel opensource ingyenesek, ezért a fejlesztői nem fizetnek a játékfejlesztőknek hogy használják, ellenben az nvidia igen.
-
pakriksz
őstag
köze nincs a rajzolási parancsokhoz ezeknek a tiereknek. a 2000 rajzolási parancsnak amúgy sincs köze a videokártyákhoz, az a limit (ami nem is limit, hanem egy ajánlott maximum), az API-ból adódik, és a 2000 rajzolási parancs az amit egy mai CPU össze tud hozni a MAI apikkal (leszámítva a mantle-t mert az nem zabál annyi cpu-t).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest